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GNE
GNFE
Government expenditure
Government expenses
Gross National Final Expenditure
Gross national expenditure
NHEX
NHEX Database
NNFE
National Health Expenditure Database
National Health Expenditures System
National expenditure
National health expenditures in Canada 1970-1982
National product and expenditure account
Nationally executed expenditure
Net National Final Expenditure
Public expenditure

Vertaling van "national public expenditure " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
National health expenditures in Canada 1970-1982, with comparative data for the United States, provincial data and sectoral analysis [ National health expenditures in Canada 1970-1982 ]

Les dépenses nationales de santé au Canada, 1970-1982, avec données comparatives des Etats-Unis données des provinces et analyses par secteur [ Les dépenses nationales de santé au Canada, 1970-1982 ]


nationally executed expenditure

dépenses engagées au titre de l'exécution nationale


Net National Final Expenditure | NNFE [Abbr.]

dépense finale nationale nette | DFNN [Abbr.]


Gross National Final Expenditure | GNFE [Abbr.]

dépense finale nationale brute | DFNB [Abbr.]


National Health Expenditures System

Système de dépenses nationales de santé


National Health Expenditure Database [ NHEX | NHEX Database ]

Base de données sur les dépenses nationales de santé


public expenditure | government expenditure | government expenses | national expenditure

dépense nationale | dépense publique | dépenses publiques | dépenses du gouvernement | dépenses de l'État


public expenditure [ government expenditure ]

dépense publique [ dépense de l'État ]


gross national expenditure | GNE

dépense nationale brute


national product and expenditure account

compte du produit national et des dépenses de la nation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In most cases, national public expenditure supplementing Structural Fund interventions was larger in real terms in the 1994-1999 programming period than the previous one, increasing the amount available for investment by 40-50%.

Dans la plupart des cas, les dépenses publiques nationales venant en complément des interventions des Fonds structurels ont été plus fortes en termes réels au cours de la période de programmation 1994-1999 que pendant la période précédente, ce qui a accru les sommes disponibles pour l'investissement de 40 à 50%.


In Ireland, the effects are comparatively slight (+1.8%), because the Structural Funds are less significant (under 10%) in terms of total national public expenditure [11].

Pour l'Irlande, les effets sont relativement modérés (+1,8%), en raison du poids assez faible des Fonds structurels (moins de 10%) par rapport au volume total des dépenses publiques nationales [11].


3. Strongly believes that the European Semester should aim at improving the coordination and consistency of national and European economic and budgetary policies; takes the view that it should focus on improving synergies between European and national public investments in order better to achieve the EU’s overall political objectives; notes the fundamental differences between the structure of the EU budget and that of national budgets; believes, however, that aggregate EU and national public expenditure on common political objectives should be determined as soon as possible;

3. est fermement convaincu que le semestre européen doit avoir pour objectif d'améliorer la coordination et la cohérence des politiques économiques et budgétaires nationales et européennes; estime qu'il doit chercher à améliorer les synergies entre investissements publics nationaux et investissements européens afin de poursuivre plus efficacement les objectifs politiques généraux de l'Union; prend note des différences fondamentales entre la structure du budget de l'Union européenne et celle des budgets nationaux; est d'avis, à cet ...[+++]


3. Strongly believes that the European Semester should aim at improving the coordination and consistency of national and European economic and budgetary policies; takes the view that it should focus on improving synergies between European and national public investments in order better to achieve the EU's overall political objectives; notes the fundamental differences between the structure of the EU budget and that of national budgets; believes, however, that aggregate EU and national public expenditure on common political objectives should be determined as soon as possible;

3. est fermement convaincu que le semestre européen doit avoir pour objectif d'améliorer la coordination et la cohérence des politiques économiques et budgétaires nationales et européennes; estime qu'il doit chercher à améliorer les synergies entre investissements publics nationaux et investissements européens afin de poursuivre plus efficacement les objectifs politiques généraux de l'Union; prend note des différences fondamentales entre la structure du budget de l'Union européenne et celle des budgets nationaux; est d'avis, à cet ...[+++]


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3. Strongly believes that the European Semester should aim at improving the coordination and consistency of national and European economic and budgetary policies; takes the view that it should focus on improving synergies between European and national public investments in order better to achieve the EU's overall political objectives; notes the fundamental differences between the structure of the EU budget and that of national budgets; believes, however, that aggregate EU and national public expenditure on common political objectives should be determined as soon as possible;

3. est fermement convaincu que le semestre européen doit avoir pour objectif d'améliorer la coordination et la cohérence des politiques économiques et budgétaires nationales et européennes; estime qu'il doit chercher à améliorer les synergies entre investissements publics nationaux et investissements européens afin de poursuivre plus efficacement les objectifs politiques généraux de l'Union; prend note des différences fondamentales entre la structure du budget de l'Union européenne et celle des budgets nationaux; est d'avis, à cet ...[+++]


6. Is of the opinion that the EU budget brings added value to national public expenditure when initiating, supporting and complementing investments in those policy areas which are at the core of Europe 2020; believes, moreover, that the EU budget has an instrumental role to play in helping the EU to exit the current economic and financial crisis through its capacity as a catalyst to boost investment, growth and jobs in Europe; takes the view that the EU budget could at least mitigate the effects of current restrictive national budgetary policies while supporting the efforts of national governments; stresses also that, given its redist ...[+++]

6. est d'avis que le budget de l'Union confère une valeur ajoutée aux dépenses publiques nationales en engageant, en soutenant et en complétant des investissements dans les domaines d'action qui sont au cœur de la stratégie Europe 2020; estime par ailleurs que le budget de l'Union doit être un instrument essentiel pour aider l'Union à sortir de la crise économique et financière actuelle en raison de sa capacité à encourager les mesures de relance des investissements, de la croissance et de l'emploi en Europe; est d'avis que le budget de l'Union permettrait à tout le moins de limiter l'impact des politiques national ...[+++]


6. Is of the opinion that the EU budget brings added value to national public expenditure when initiating, supporting and complementing investments in those policy areas which are at the core of Europe 2020; believes, moreover, that the EU budget has an instrumental role to play in helping the EU to exit the current economic and financial crisis through its capacity as a catalyst to boost investment, growth and jobs in Europe; takes the view that the EU budget could at least mitigate the effects of current restrictive national budgetary policies while supporting the efforts of national governments; stresses also that, given its redist ...[+++]

6. est d'avis que le budget de l'Union confère une valeur ajoutée aux dépenses publiques nationales en engageant, en soutenant et en complétant des investissements dans les domaines d'action qui sont au cœur de la stratégie Europe 2020; estime par ailleurs que le budget de l'Union doit être un instrument essentiel pour aider l'Union à sortir de la crise économique et financière actuelle en raison de sa capacité à encourager les mesures de relance des investissements, de la croissance et de l'emploi en Europe; est d'avis que le budget de l'Union permettrait à tout le moins de limiter l'impact des politiques national ...[+++]


Decisions on national public expenditure are a matter for Member States, in line with the principle of subsidiarity.

Les décisions concernant les questions liées aux dépenses publiques nationales sont du ressort des États membres, conformément au principe de subsidiarité.


The SPDs provide for total public expenditure (Objective 2 areas and areas enjoying only transitional support) of EUR6.496 million, with a Community contribution of EUR2.608 million and national public expenditure of EUR3.888 million.

Ces DOCUP prévoient une dépense publique totale (zones objectif 2 et zones en régime transitoire) de 6 496 millions d'euros, constituée d'un concours communautaire de 2 608 millions d'euros et d'une dépense publique nationale de 3 888 millions d'euros.


Among the general principles underlying the operation of the Structural Funds, additionality, which is governed by Article 9 of the coordinating Regulation (EEC) No 2082/93, is aimed at preventing resources from the Community Funds being used as a substitute for eligible national public expenditure in joint assistance areas.

Parmi les principes généraux du fonctionnement des Fonds structurels, l'additionnalité, régie par l'article 9 du règlement de coordination (CEE) 2082/93, vise à éviter que les ressources des Fonds communautaires se substituent aux dépenses publiques nationales éligibles dans les domaines communs d'intervention.




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Date index: 2023-02-03
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