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Department of work and pensions manager
Jobcentre manager
Landelijk Officier van Justitie
NAZ
NMJIC
National Alert Centre
National Emergency Operations Centre
National Military Intelligence Center
National Military Joint Intelligence Alert Center
National Military Joint Intelligence Center
National Public Alerting System
National Public Prosecutor
National Terrorist Alert System
National alert procedure
National careers service manager
National list of alerts
National road network
National road system
Public employment service manager
Public road network at national level
Public road system at national level

Traduction de «national public alerting » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
National Public Alerting System

Système national d'alertes au public


National Terrorist Alert System

National Terrorist Alert System


National Alert Centre | National Emergency Operations Centre | NAZ [Abbr.]

Centrale nationale d'alarme | CENAL [Abbr.]


National Military Joint Intelligence Center [ NMJIC | National Military Joint Intelligence Alert Center | National Military Intelligence Center ]

National Military Joint Intelligence Center [ NMJIC | Centre national de renseignement militaire interarmées | National Military Intelligence Center | Centre national de renseignement militaire ]






national road system | public road system at national level | national road network | public road network at national level

réseau routier national


national list of alerts

liste de signalement nationale (1) | liste nationale de signalement (2)


Landelijk Officier van Justitie (1) | National Public Prosecutor (2)

Landelijk Officier van Justitie


department of work and pensions manager | jobcentre manager | national careers service manager | public employment service manager

directrice d'agence publique pour l'emploi | directeur d'agence publique pour l'emploi | directeur d'agence publique pour l'emploi/directrice d'agence publique pour l'emploi
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Rapid Alert System has a dedicated public website (ec.europa.eu/consumers/rapid-alert-system) which provides access to weekly updates of alerts submitted by the national authorities participating in the system.

Le système d'alerte rapide possède son propre site web public (ec.europa.eu/consumers/rapid-alert-system), qui permet de consulter des mises à jour hebdomadaires d'alertes communiquées par les autorités nationales participant au système.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 62017CA0240 - EN - Case C-240/17: Judgment of the Court (Fifth Chamber) of 16 January 2018 (request for a preliminary ruling from the Korkein hallinto-oikeus — Finland) — E (Reference for a preliminary ruling — Third-country national staying illegally in a Member State — Threat to public order and national security — Directive 2008/115/EC — Article 6(2) — Return decision — Ban on entry to the territory of the Member States — Alert ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 62017CA0240 - EN - Affaire C-240/17: Arrêt de la Cour (cinquième chambre) du 16 janvier 2018 (demande de décision préjudicielle du Korkein hallinto-oikeus — Finlande) — E (Renvoi préjudiciel — Ressortissant de pays tiers en séjour irrégulier sur le territoire d’un État membre — Menace pour l’ordre public et la sécurité nationale — Directive 2008/115/CE — Article 6, paragraphe 2 — Décision de retour — Interdiction d’entrée sur le territoire des États membres — Signalement aux fins ...[+++]


Case C-240/17: Judgment of the Court (Fifth Chamber) of 16 January 2018 (request for a preliminary ruling from the Korkein hallinto-oikeus — Finland) — E (Reference for a preliminary ruling — Third-country national staying illegally in a Member State — Threat to public order and national security — Directive 2008/115/EC — Article 6(2) — Return decision — Ban on entry to the territory of the Member States — Alert for the purposes of ...[+++]

Affaire C-240/17: Arrêt de la Cour (cinquième chambre) du 16 janvier 2018 (demande de décision préjudicielle du Korkein hallinto-oikeus — Finlande) — E (Renvoi préjudiciel — Ressortissant de pays tiers en séjour irrégulier sur le territoire d’un État membre — Menace pour l’ordre public et la sécurité nationale — Directive 2008/115/CE — Article 6, paragraphe 2 — Décision de retour — Interdiction d’entrée sur le territoire des États membres — Signalement aux fins de non-admission dans l’espace Schengen — Ressortissant titulaire d’un titre de séjour valable délivré par un autre État membre — Convention d’application de l’accord de Schengen ...[+++]


Jim McKenzie, Principal, Office of the Auditor General of Canada: In regard to the public alerting system, we note in our chapter that there is no national public alerting system, but we recognize that there have been efforts to establish such a system.

Jim McKenzie, directeur principal, Bureau du vérificateur général du Canada : À propos du système d'alerte publique, notre chapitre indique qu'il n'existe pas de système d'alerte publique national, mais nous reconnaissons que des efforts ont été faits pour en établir un.


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The Rapid Alert System has a dedicated public website (ec.europa.eu/consumers/rapid-alert-system) which provides access to weekly updates of alerts submitted by the national authorities participating in the system.

Le système d'alerte rapide possède son propre site web public (ec.europa.eu/consumers/rapid-alert-system), qui permet de consulter des mises à jour hebdomadaires d'alertes communiquées par les autorités nationales participant au système.


...quired to put in place a national public alerting system that would warn Canadians of imminent or unfolding threats to life in place in terms of (i) financial resources, (ii) personnel resources; (h) what resources are allocated to national risk assessments, (i) what monies are required, (ii) what are the operational requirements, (iii) what human resources are required; (i) what resources are allocated to local risk assessments, (i) what monies are required, (ii) what are the operational requirements, (iii) what human resources are required; (j) is information on disasters available to all stakeholders, and what are the resources ...[+++]

...sent les données sur les principaux risques et vulnérabilités, (i) quels fonds sont requis, (ii) quelles sont les exigences opérationnelles, (iii) quelles ressources humaines sont requises; g) que faudrait-il pour mettre en place un système d’alerte public national qui avertirait les Canadiens d’une menace imminente à la vie, en ce qui concerne (i) les ressources financières, (ii) les ressources humaines; h) quelles ressources sont affectées aux évaluations des risques nationaux, (i) quels fonds sont requis, (ii) quelles sont les exigences opérationnelles, (iii) quelles ressources humaines s ...[+++]


In accordance with Article 24 of the SIS II Regulation, alerts for refusal of entry or stay may be entered in the SIS II for third-country nationals based on a national alert issued for reasons of a threat to public policy, public security or national security.

Conformément à l’article 24 du règlement SIS II, les ressortissant de pays tiers peuvent faire l’objet de signalements aux fins de non-admission ou d’interdiction de séjour dans le SIS II sur la base d’un signalement national fondé sur une menace pour l’ordre public ou la sécurité publique ou pour la sécurité nationale.


Various activities were undertaken as part of this project to determine the need for a national public alerting capability and demonstrate the feasibility of launching a Canada-wide public alerting system.

Dans le cadre de ce projet, on a entrepris diverses activités en vue de déterminer la nécessité d'un tel système et de démontrer la faisabilité de son lancement à l'échelle du Canada.


Serge Beaudoin, Director General, Preparedness and Recovery, Public Safety and Emergency Preparedness Canada: Mr. Chairman, Honourable Senators, thank you for inviting me to discuss the establishment of a national public alerting system.

Serge Beaudoin, directeur général, Préparation et rétablissement des activités, Sécurité publique et Protection civile Canada : Monsieur le président, honorables sénateurs, merci de cette invitation de comparaître devant vous pour discuter du système national d'alerte au public.


In the absence of a national emergency alert system, some Canadian municipalities have established telephone-based notification services to warn the public of an imminent danger or to communicate with the public during an emergency situation.

Nous ferons tout en notre pouvoir pour assurer la pleine mise en œuvre d'un système fiable. Certaines municipalités canadiennes, privées d'un système national d'alerte en cas d'urgence, ont instauré des services d'avis par téléphone pour prévenir le public en cas de danger imminent ou pour communiquer avec le public en cas d'urgence.


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