Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BNP
Basotho National Party
Basuto National Party
British National Party
NP
National
National Party
National Party South Africa
National Party of Canada
National party
One Nation
One Nation Party
Pauline Hanson's One Nation
UP
United Party
United South African National Party
Working Party on National Parties

Vertaling van "national parties since " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
National Party South Africa [ NP | National Party ]

Parti national [ Parti national de l'Afrique du Sud ]


Basotho National Party | Basuto National Party | BNP [Abbr.]

Parti national Basotho | BNP [Abbr.]


United Party [ UP | United South African National Party ]

Parti uni


National Party of Canada [ National ]

Parti National du Canada [ National ]


One Nation | One Nation Party | Pauline Hanson's One Nation

Parti One Nation | Une Nation


Working Party on National Parties

Groupe de travail Partis nationaux




British National Party [ BNP ]

Parti national britannique [ BNP ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. Proposes that the visibility of European political parties be enhanced by placing their names and logos on the ballot papers, and recommends that the same should also appear on television and radio campaign broadcasts, posters and other material used in European election campaigns, especially the manifestos of national parties, since those measures would render European elections more transparent and improve the democratic manner in which they are conducted, as citizens will be able to link their vote clearly w ...[+++]

2. propose d'améliorer la visibilité des partis politiques européens en indiquant leurs noms et logos sur les bulletins de vote et recommande de faire de même dans les émissions électorales à la télévision et à la radio ainsi que sur les affiches et d'autres supports utilisés lors de la campagne électorale européenne, notamment les manifestes des partis nationaux, car ces mesures rendraient les élections européennes plus transparentes et amélioreraient leur caractère démocratique puisque les citoyens pourraient clairement relier leur ...[+++]


2. Proposes that the visibility of European political parties be enhanced by placing their names and logos on the ballot papers, and recommends that the same should also appear on television and radio campaign broadcasts, posters and other material used in European election campaigns, especially the manifestos of national parties, since those measures would render European elections more transparent and improve the democratic manner in which they are conducted, as citizens will be able to link their vote clearly w ...[+++]

2. propose d'améliorer la visibilité des partis politiques européens en indiquant leurs noms et logos sur les bulletins de vote et recommande de faire de même dans les émissions électorales à la télévision et à la radio ainsi que sur les affiches et d'autres supports utilisés lors de la campagne électorale européenne, notamment les manifestes des partis nationaux, car ces mesures rendraient les élections européennes plus transparentes et amélioreraient leur caractère démocratique puisque les citoyens pourraient clairement relier leur ...[+++]


Since Article 13 of the Cotonou Agreement already provides for clear legal obligations for the Parties to that Agreement as regards the readmission of own nationals illegally present on the territory of another Party and as regards the conclusion of bilateral readmission agreements, the Commission considers that such supplementary financial incentives are not necessary and therefore shall not apply to those countries.

Dans la mesure où l'article 13 de l'accord de Cotonou prévoit déjà des obligations juridiques claires pour les parties à l'accord concernant la réadmission de leurs propres ressortissants illégalement présents sur le territoire d'une autre partie, ainsi que la conclusion d'accords de réadmission bilatéraux, la Commission estime que de telles mesures d'incitation financière ne sont pas nécessaires et que, par conséquent, elles ne devront pas être appliquées à ces pays.


The obligation to reply under the code of good conduct should be applied in such a way that citizens are given careful and reasoned replies, with useful practical advice (e.g. remedies available at national level, conditions for obtaining redress, etc.). Since it cannot replace lawyers for the parties, the Commission must ensure that it remains neutral and objective in its replies. The Community law portal will contain valuable information and hints here.

L'obligation de réponse découlant du code de bonne conduite devrait être utilisée pour fournir au citoyen une réponse soignée et circonstanciée, assortie de conseils pratiques utiles (ex. voies de recours disponibles sur le plan national, conditions à remplir pour obtenir réparation etc.. N'ayant pas vocation à se substituer aux avocats des parties, la Commission veillera à rester neutre et objective dans ses réponses. Le portail d'accès au droit communautaire comprendra, à cet égard, des informations et des repères utiles.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
whereas Vietnam has been a one-party state since 1975, with the Communist Party of Vietnam (CPV) allowing no challenge to its leadership and having control of the National Assembly and the courts.

considérant que le Viêt Nam est un État à parti unique depuis 1975, étant donné que le Parti communiste vietnamien (PCV) n'autorise aucune contestation de son pouvoir et contrôle l'Assemblée nationale et les tribunaux.


to promote respect for human rights and fundamental freedoms in their relations with the Sudanese authorities, including compliance with national laws and international human rights standards, such as the International Covenant on Civil and Political Rights, to which Sudan has been a State Party since 1986, the UN Convention on the Rights of the Child, to which Sudan has been a State Party since 1990, and the human rights clause of Article 96 of the Cotonou Agreement, which Sudan signed in 2005;

à promouvoir le respect des droits humains et des libertés fondamentales dans leurs relations avec les autorités soudanaises, y compris l'observation des lois nationales et des normes internationales en matière de droits de l'homme, comme le Pacte International relatif aux droits civils et politiques, dont le Soudan est signataire depuis 1986, la Convention des Nations unies sur les droits de l'enfant, dont le Soudan est signataire depuis 1990, ainsi que la clause relative aux droits de l'homme de l'article 96 de l'accord de Cotonou, ...[+++]


promote respect for human rights and fundamental freedoms in their relations with the Sudanese authorities, including compliance with national law and international human rights standards, such as the International Covenant on Civil and Political Rights, to which the Republic of Sudan has been a State Party since 1986, the UN Convention on the Rights of the Child, to which Sudan has been a State Party since 1990, and Article 96 (the human rights clause) of the Cotonou Agreement, which the Sudanese Government signed in 2005;

à promouvoir le respect des droits de l'homme et des libertés fondamentales dans leurs relations avec les autorités soudanaises, y compris l'observation du droit national et des normes internationales en matière de droits de l'homme, comme le Pacte international relatif aux droits civils et politiques, dont le Soudan est signataire depuis 1986, la Convention des Nations unies sur les droits de l'enfant, dont le Soudan est signataire depuis 1990, ainsi que l'article 96 (la clause relative aux droits de l'homme) de l'accord de Cotonou, ...[+++]


Cyprus, as a Member State with a derogation, has participated since 2 May 2005 in ERM II; whereas the Central Bank of Cyprus is party to the Agreement of 16 March 2006 between the European Central Bank and the national central banks of the Member States outside the euro area laying down the operating procedures for an exchange rate mechanism in stage three of economic and monetary union , amended by the Agreement of 21 December 20 ...[+++]

Chypre, en tant qu'État membre faisant l'objet d'une dérogation, participe au MCE II depuis le 2 mai 2005. La Banque centrale de Chypre est partie à l'accord du 16 mars 2006 fixant entre la Banque centrale européenne et les banques centrales nationales des États membres n'appartenant pas à la zone euro les modalités de fonctionnement d'un mécanisme de taux de change pendant la troisième phase de l'Union économique et monétaire , modifié par l'accord du 21 décembre 2006 (ci-après dénommés ensemble l'«accord sur le MCE II entre les banq ...[+++]


Slovenia, as a Member State with a derogation, has participated in ERM II since 28 June 2004 and Banka Slovenije is party to the Agreement of 16 March 2006 between the European Central Bank and the national central banks of the Member States outside the euro area laying down the operating procedures for an exchange rate mechanism in stage three of economic and monetary union (hereinafter referred to as the 'ERM II Central Bank Agreement').

La Slovénie, en tant qu'État membre faisant l'objet d'une dérogation, participe au MCE II depuis le 28 juin 2004, et la Banka Slovenije est partie à l'accord du 16 mars 2006 fixant entre la Banque centrale européenne et les banques centrales nationales des États membres n'appartenant pas à la zone euro les modalités de fonctionnement d'un mécanisme de taux de change pendant la troisième phase de l'Union économique et monétaire (ci-après dénommé l'«accord sur le MCE II entre les banques centrales»).


16. Notes that within the framework of meetings of European political groups and political parties more frequent and more regular contacts are being established within European groupings of all political persuasions and welcomes the fact that these meetings are being placed on a more systematic footing and can thus strengthen and enrich democratic life at both national and European level; stresses the importance of a statute for European political parties, since these hav ...[+++]

16. constate que, dans le cadre des réunions des groupes politiques et des partis politiques européens, des contacts plus fréquents et plus réguliers s'établissent à l'intérieur de chaque famille politique européenne, et se félicite que ces rencontres se systématisent et puissent ainsi renforcer et enrichir la vie démocratique, tant sur le plan national que sur le plan européen; souligne l'importance d'un statut pour les partis européens, auxquels incombe un rôle central dans l'évolution de l'Union européenne vers davantage de démocr ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'national parties since' ->

Date index: 2025-03-14
w