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National Executive Commission for Emergency

Vertaling van "national executive commission for emergency " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
National Executive Commission for Emergency

Commission exécutive nationale des secours d'urgence


Executive Secretary of the United Nations Economic Commission for Europe

Secrétaire exécutif de la Commission économique pour l'Europe des Nations Unies
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I personally would be quite reluctant at this point to see a discussion of a national securities commission re-emerge.

Je serais personnellement très réticent à voir redémarrer un débat sur une commission nationale.


(Return tabled) Question No. 40 Mr. Bruce Hyer: With regard to adaptation to climate change and future impacts of climate change on department or agency operations: (a) what planning has been done since October 14, 2008 by (i) the Department of National Defence, (ii) Health Canada, (iii) Transport Canada, (iv) Aboriginal Affairs and Northern Development Canada, (v) Agriculture and Agri-Food Canada, (vi) Canada Mortgage and Housing Corporation, (vii) Canada Revenue Agency, (viii) Canadian Environmental Assessment Agency, (ix) Canadian Northern Economic Development Agency, (x) Canadian Security Intelligence Service, (xi) Great Lakes Pilota ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 40 M. Bruce Hyer: En ce qui concerne l’adaptation au changement climatique et les impacts à venir du changement climatique sur le fonctionnement des ministères ou agences: a) quel genre de planification a été entrepris depuis le 14 octobre 2008 par (i) le ministère de la Défense nationale, (ii) Santé Canada, (iii) Transports Canada, (iv) Affaires autochtones et Développement du Nord Canada, (v) Agriculture et Agroalimentaire Canada, (vi) la Société canadienne d’hypothèques et de logement, (vii) l’Ag ...[+++]


(Return tabled) Question No. 988 Mr. Pierre Nantel: With regard to the Minister of Canadian Heritage, for each year between 2008 and 2012, on what dates were meetings held with the following individuals and what subjects were discussed: (a) President and Chief Executive Officer, CBC/Radio-Canada; (b) Chairman, Canadian Radio-television and Telecommunications Commission; (c) Librarian and Archivist of Canada; (d) Chairperson, National Film Board; (e) Ex ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 988 M. Pierre Nantel: En ce qui concerne le ministre du Patrimoine canadien, pour chacune des années 2008 à 2012, quelles sont les dates et les sujets des rencontres qui ont eu lieu avec: a) le président-directeur général de la CBC/Radio-Canada; b) le président du Conseil de la radiodiffusion et des télécommunications canadiennes; c) le bibliothécaire et archiviste du Canada; d) le directeur général de l’Office national du film; e) le directeur général de Téléfilm Canada; f) le directeur et che ...[+++]


20. Instructs its President to forward this resolution to the Council, the Commission, the national parliaments and governments of the Member States of the European Union, the United Nations, the League of Arab States, the African Union, the governments of Libya’s neighbouring countries and the National Councils representing the emerging forces in Libya.

20. charge son Président de transmettre la présente résolution au Conseil, à la Commission et aux parlements et aux gouvernements des États membres de l'Union européenne, aux Nations unies, à la Ligue des États arabes, à l'Union africaine et aux gouvernements des pays voisins de la Libye, ainsi que les conseils nationaux représentant les forces émergentes en Lybie.


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F. whereas on the evening of 7 November two opposition TV channels, Imedi and Caucasia, were taken off the air; whereas the buildings of Imedi television and radio were stormed by armed members of security agencies wearing masks before the announcement of the state of emergency and without prior notification, with up to 90% of the station’s broadcasting equipment destroyed; whereas a Tbilisi court suspended the broadcasting license of Imedi and froze its assets on the grounds that its coverage of the events of 7 November amounted to incitement to overthrow the government; ...[+++]

F. que, dans la soirée du 7 novembre 2007, deux chaînes télévisées d'opposition, Imedi et Caucasia, ont dû cessé d'émettre; que les locaux de la chaîne de télévision et de radio Imedi ont fait l'objet d'une descente de la part de membres armés des agences de sécurité arborant des masques, avant l'annonce de l'état d'urgence et sans préavis, plus de 90 % des équipements de diffusion de la chaîne ayant été détruits; qu'un tribunal de Tbilissi a suspendu l'autorisation d'émettre d'Imedi et gelé ses avoirs au motif que sa couverture des événements du 7 novembre équivalait à une incitation à renverser le gouvernement; que l'ordonnance du ...[+++]


The schedule indicates that royal assent was given to Bill S-17, an act to implement an agreement, conventions and protocols concluded between Canada and Gabon, Ireland, Armenia, Oman and Azerbaijan for the avoidance of double taxation and the prevention of fiscal evasion Chapter No. 8; Bill C-20, an act to provide for real property taxation powers of first nations, to create a First Nations Tax Commission, First Nations Financial Management Board, First Nations Finance Authority and First Nations Statistical Institute and to make consequential amendments to other acts Chapt ...[+++]

Selon l'annexe, la sanction royale a été donnée aux projets de loi S-17, Loi mettant en œuvre un accord, des conventions et des protocoles conclus entre le Canada et le Gabon, l'Irlande, l'Arménie, Oman et l'Azerbaïdjan en vue d'éviter les doubles impositions et de prévenir l'évasion fiscale — Chapitre 8; C-20, Loi prévoyant les pouvoirs en matière d'imposition foncière des premières nations, constituant la Commission de la fiscalité des premières nations, le Conseil de gestion financière des premières nations, l'Administration financière des premières nations ainsi que l'Institut de la statistique des premières nations et apportant des ...[+++]


National provisions, in particular emergency plans (Article 5 of Directive 90/423/EC) drawn up on the basis of criteria laid down, and validated and monitored by the Commission, as well as sets of other instruments (epidemiological surveys; virus diffusion models; public awareness and information campaigns and training sessions; real-situation emergency exercises) provide further strategic and operational means of combating FMD ...[+++]

Des dispositifs nationaux, en particulier des plans d’alerte (article 5 de la directive 90/423/CE), établis sur la base de critères définis par la Commission européenne, validés et contrôlés par cette dernière, ainsi que des panoplies d'outils plus ou moins développées (enquêtes épidémiologiques, modèles de diffusion du virus, campagnes de sensibilisation et d'information, sessions de formation, exercices d'alerte pratiqués en situ ...[+++]


Is aware of the fact that Community law adopted through the Union’s legislative powers (Parliament and the Council) must be sufficiently precise to allow it to be applied by the Union’s executive (the Commission) and by national executive bodies with the greatest possible degree of harmonisation in order to reduce the possibility of divergent interpretations.

A conscience de ce que la réglementation communautaire adoptée par le pouvoir législatif de l'Union (Parlement et Conseil) devra comporter le niveau nécessaire de précision en vue de sa mise en œuvre par l'exécutif de l'Union (Commission) ainsi que par les instances nationales d'application afin de permettre un niveau optimal d'harmonisation en vue de limiter les possibilités de divergence d'interprétation.


There are several actors in the "innovation environment": SMEs, large companies, universities, research centres, local, regional and national authorities, Commission, third countries (USA, Japan, Canada, association countries, emerging economies in the East).

Différents acteurs interviennent dans le paysage de l'innovation: les PME, les grandes entreprises, les universités, les centres de recherche, les autorités locales, régionales et nationales, la Commission, les pays tiers (États-Unis, Japon, Canada, pays associés, économies émergentes de l'Est).


The Minister of National Defence is henceforth responsible for emergency preparedness, the organization formerly presided over by the minister, but under the direction of the executive director (1355) Emergency Preparedness Canada is no longer required to submit an annual report on its operations.

Le ministre de la Défense est désormais chargé de la protection civile, ancien organisme qui était présidé par le ministre mais dirigé par l'administrateur général (1355) Le service de protection civile du Canada n'a plus l'obligation de soumettre un rapport annuel sur ses activités.




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Date index: 2023-07-24
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