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American Teachers Association
Department of Advanced Education and Employment
NEA
NEA Higher Education Council
NREN
National Agricultural Employment Conference
National Education Association
National Education and Research Network
National Research and Education Network
National Teachers Association
National collective employment agreement
National collective employment contract
National employment agreement
SECC-N
Student National Education Association
UNESCO
UNESCO Constitution
Unesco

Traduction de «national education employment » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
National Education Association [ NEA | Student National Education Association | NEA Higher Education Council | American Teachers Association | National Teachers Association ]

National Education Association [ NEA | Student National Education Association | NEA Higher Education Council | American Teachers Association | National Teachers Association ]


Ministry of Advanced Education, Employment and Labour [ Department of Advanced Education and Employment ]

Ministry of Advanced Education, Employment and Labour [ Ministère de l'Enseignement supérieur, de l'Emploi et du Travail | Department of Advanced Education and Employment | Ministère de l'Enseignement supérieur et de l'Emploi ]


national collective employment contract | national collective employment agreement | national employment agreement

convention nationale | convention collective nationale de travail [ CN | CCNT ]


National Agricultural Employment Conference [ National Agricultural Employment Development Conference | Federal-Provincial Agricultural Employment Development Conference ]

Conférence nationale sur l'emploi agricole [ Conférence nationale sur le développement de l'emploi agricole | Conférence fédérale-provinciale sur le perfectionnement professionnel en agriculture ]


National Education and Research Network | National Research and Education Network | NREN [Abbr.]

Réseau national pour la recherche et l'éducation | NREN [Abbr.]


Unesco [ United Nations Educational, Scientific and Cultural Organisation ]

Unesco [ Organisation des Nations unies pour l'éducation, la science et la culture ]


Constitution of the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organisation | UNESCO Constitution

Convention créant une Organisation des Nations unies pour l'éducation, la science et la culture


United Nations Educational, Scientific and Cultural Organisation | UNESCO [Abbr.]

Organisation des Nations unies pour l'éducation, la science et la culture | UNESCO [Abbr.]


United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [ UNESCO ]

Organisation des Nations Unies pour l'éducation, la science et la culture [ UNESCO ]


National Council Science, Education and Culture Committee | Science, Education and Culture Committee of the National Council [ SECC-N ]

Commission de la science, de l'éducation et de la culture du Conseil national [ CSEC-N; CSEC-CN ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
· Boost entrepreneurial training for young people and adults in education by means of Structural Funds resources in line with national job plan,.notably the European Social Fund (ESF) in line with National Job Plans, particularly as a tool for second chance education for those not engaged in education, employment or training.

· Stimuler la formation à l’entrepreneuriat pour les jeunes et les adultes dans le système éducatif, grâce aux ressources des Fonds structurels, notamment le Fonds social européen (FSE), et conformément aux plans nationaux pour l’emploi et s’en servir, en particulier, comme outil d’enseignement de la deuxième chance pour les personnes sans emploi qui ne suivent ni formation, ni éducation.


the Communication of the Commission on an EU Framework for National Roma Integration Strategies up to 2020 , which invites Member States to adopt or develop further a comprehensive approach to Roma inclusion, and encourages them to set achievable national goals in the fields of education, employment, healthcare and housing, as well as to put in place a monitoring mechanism and make existing EU funds more accessible for Roma inclusion projects, in accordance with the size and the social and economic situation of the Roma population liv ...[+++]

de la communication de la Commission relative à un cadre européen pour les stratégies nationales d'intégration des Roms pour la période allant jusqu'en 2020 , qui invite les États membres à adopter ou à élargir une approche globale de l'intégration des Roms et les encourage à fixer des objectifs nationaux précis et réalistes dans les domaines de l'enseignement, de l'emploi, des soins de santé et du logement, ainsi qu'à mettre en place un mécanisme de suivi et à rendre les fonds existants de l'UE plus accessibles pour les projets visan ...[+++]


Lowering the barriers at national and European level between the ministries in charge of education, employment, economy, research, youth, environment, health, etc. could avoid the duplication or dispersion of effort and funding and could thus boost the results of reforms.

Abaisser dans le contexte national et européen les barrières entre les ministères chargés de l'éducation, l'emploi, l'économie, la recherche, la jeunesse, l'environnement, la santé, etc. permettrait d'éviter la duplication ou la dispersion des efforts et des financements et pourrait ainsi améliorer les résultats des réformes.


Social partners, European civil society organisations, national Public Employment Services, European Social Fund Managing Authorities, policy networks (EQF, Europass, Euroguidance), European cities, education and training providers, national education and training policy makers all voiced their views on the proposed Skills Agenda.

Les partenaires sociaux, les organisations européennes de la société civile, les services publics nationaux de l’emploi, les autorités chargées de la gestion du Fonds social européen, les réseaux stratégiques (CEC, Europass, Euroguidance), les villes européennes, les prestataires d'enseignement et de formation, les décideurs nationaux dans les domaines de l'éducation et de la formation ont tous exprimé leur avis sur la stratégie proposée en matière de compétences.


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1. Recalls – bearing in mind that the recent economic and financial crisis has hit in particular the marginalised groups at greatest risk of losing their jobs when there is turbulence in the labour market – that education and employment are the best way out of poverty, and that integrating marginalised communities into society and the labour market should therefore be a priority; notes with concern that members of marginalised communities are frequently excluded from society and suffer discrimination, and consequently face barriers to accessing high-quality education, employment ...[+++]

1. rappelle – en gardant à l'esprit que la récente crise économique et financière a particulièrement touché les catégories marginalisées, qui sont les plus susceptibles de perdre leur emploi lors de turbulences sur le marché du travail –, que l'éducation et l'emploi sont les meilleurs moyens de sortir de la pauvreté et que l'intégration des communautés marginalisées dans le marché de l'emploi devrait donc constituer une priorité; note avec préoccupation que les membres des communautés marginalisées font souvent l'objet d'exclusion so ...[+++]


38. Recalls – bearing in mind that the recent economic and financial crisis has been felt particularly hard by those marginalised groups that face the greatest risk of losing their jobs during times of turbulence on the labour market – that education and employment are the best ways out of poverty, and that integrating marginalised communities into society and the labour market should therefore be a priority; notes with concern that members of marginalised communities are frequently excluded from society and suffer discrimination, and consequently face barriers to accessing high-quality education, ...[+++]

38. rappelle – en gardant à l'esprit que la récente crise économique et financière a particulièrement touché ces catégories marginalisées, qui sont les plus susceptibles de perdre leur emploi lors de turbulences sur le marché du travail –, que l'éducation et l'emploi sont les meilleurs moyens de sortir de la pauvreté et que l'intégration des communautés marginalisées dans le marché de l'emploi devrait donc constituer une priorité; note avec préoccupation que les membres des communautés marginalisées font souvent l'objet d'exclusion s ...[+++]


35. Points to the unacceptable level of unemployment, long-term unemployment and youth unemployment in particular in the four Member States under assistance programmes; stresses that the high youth unemployment rate imperils the opportunities for future economic development, as demonstrated by the flow of young migrants from southern Europe as well as from Ireland, which risks causing a brain drain; recalls that education, training and a strong scientific and technological background have been systematically identified as the critic ...[+++]

35. appelle l'attention sur les taux inacceptables de chômage, de chômage de longue durée et de chômage chez les jeunes, notamment dans les quatre États membres sous programme d'assistance; souligne que la forte prévalence du chômage chez les jeunes compromet les possibilités de développement économique futur, comme l'illustrent les flux de jeunes migrants d'Europe du Sud et d'Irlande, qui risquent d'entraîner une fuite des cerveaux; rappelle que l'enseignement, la formation et un solide bagage scientifique et technique sont unanime ...[+++]


The Programme should be implemented in a mutually reinforcing manner with other Union activities that have the same objectives, in particular with those referred to in the Commission Communication of 5 April 2011 entitled "An EU Framework for National Roma Integration Strategies up to 2020" and in the Council conclusions of 19 May 2011 on an EU Framework for National Roma Integration Strategies up to 2020, which call on the Member States to address the social and economic exclusion of Roma by pursuing a mainstreaming approach in four ke ...[+++]

Le programme devrait être mis en œuvre de manière à ce que ce programme et d'autres activités de l'Union ayant les mêmes objectifs se renforcent mutuellement, en particulier les activités visées dans la communication de la Commission du 5 avril 2011 intitulée "Un cadre de l'UE pour les stratégies nationales d'intégration des Roms jusqu'en 2020" et dans les conclusions du Conseil du 19 mai 2011 sur un cadre de l'UE pour les stratégies nationales d'intégration des Roms jusqu'en 2020, dans lesquels il est demandé aux États membres de rem ...[+++]


13. In particular, asks the Member States to implement measures targeted at young people likely to leave school early or who are not in education, training or employment, in order to offer them quality learning, and provide them with training and youth guarantee schemes, so that they can gain the skills and experience they need to enter employment, and in order to facilitate the re-entry of some of them into the educational system; calls, at the same time, for special attention to vocational education and training in tertiary educati ...[+++]

13. demande en particulier aux États membres de mettre en œuvre des mesures en faveur des jeunes susceptibles de quitter l'école de manière précoce ou qui ne suivent aucun enseignement, aucune formation ou qui n'ont pas d'emploi, afin de leur offrir un apprentissage de qualité ainsi que des programmes de formation et de garantie d'emploi pour qu'ils puissent acquérir les compétences et l'expérience nécessaires à leur insertion professionnelle et pour faciliter la réintégration de certains d'entre eux dans le système éducatif; demande parallèlement qu'une attention particuliè ...[+++]


33. Encourages educational authorities to work together pro-actively on the mutual recognition of qualifications – gained from formal, informal and non-formal education – and professions which correspond to the standards set by Member States; considers it crucial that Member States make full use of the EQF and give appropriate follow-up to forthcoming initiatives on the European Credit system for Vocational Education and Training, so that classification in the levels of the national educational system and of the Lifelong Learning pro ...[+++]

33. encourage les autorités éducatives à collaborer de manière volontariste en ce qui concerne la reconnaissance mutuelle des certifications – acquises par le biais de l'éducation formelle, informelle et non formelle – et des professions qui correspondent aux normes fixées par les États membres; estime capital que les États membres appliquent intégralement le CEC et donnent la suite qui convient à de nouvelles initiatives concernant le système ECVET, afin que les travailleurs mobiles puissent poursuivre leur formation, en étant classés parallèlement dans un niveau du système éducatif national ...[+++]


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