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CBNE
CNEB
Domestic economy
Internal economy
Monitor GDP
Monitor national business
Monitor national economy
Monitor national finance
National economy
National economy planning
Public economy

Vertaling van "national economy generating " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Classification of National Economy Branches of the CMEA | Classification of the Branches of National Economy of the CMEA Member countries | CBNE [Abbr.] | CNEB [Abbr.]

Classification des Branches d'Economie nationale des Pays membres du CAEM | CBEN [Abbr.]


monitor national business | monitor national finance | monitor GDP | monitor national economy

suivre une économie nationale




internal economy | national economy

économie nationale


Comparisons of the System of National Accounts and the System of Balances of the National Economy

Comparaison du système de comptabilité nationale et du système de la balance de l'économie nationale


Seminar of Experts on Comparisons between the System of National Accounts and the System of Balances of the National Economy in Latin America

Séminaire d'experts sur les comparaisons entre le système de comptabilité nationale et le système de balances de l'économie en Amérique latine


domestic economy [ national economy ]

économie nationale [ économie intérieure ]


national economy planning

planification économique nationale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Fort McMurray and the Alberta oil industry play a crucial role in our national economy, generating thousands of jobs for Canadians.

Fort McMurray et l'industrie pétrolière de l'Alberta jouent un rôle crucial dans l'économie de notre pays et créent des milliers d'emplois pour les Canadiens.


27. Supports the Commission’s intention to design a system at EU level which would ensure that taxes are paid in the country where profits are generated; believes that fair taxation will boost the real and sustainable economy, generating growth and creating jobs, and recalls that the fight against tax evasion and tax avoidance should be linked to national budgets but also to the EU own resources debate; calls on the Commission to take the lead in establishing common EU measures to fight tax havens, including a proposal on the 14th C ...[+++]

27. soutient l'intention de la Commission de mettre au place un système au niveau de l'Union qui garantirait que les impôts sont payés dans le pays où les bénéfices sont générés; estime que l'équité fiscale stimulera l'économie réelle et durable, en produisant de la croissance et en créant des emplois, et rappelle que la lutte contre l'évasion fiscale devrait être liée aux budgets nationaux mais également au débat sur les ressources propres de l'Union; invite la Commission à jouer un rôle moteur dans l'établissement de mesures europ ...[+++]


As a result of two panel reports on margarine colour and the EOPA, a substantial amount of AIT jurisprudence has been generated that, if acted upon, would significantly help advance the cause of creating a national economy; and I know that the committee is interested in the national economy.

Les deux rapports du groupe spécial sur la margarine colorée et la LPOC ont eu pour conséquence d'assembler une abondante jurisprudence relative à l'ACI qui nous permettrait de progresser de manière significative dans la construction d'une économie nationale; et je sais que votre comité s'intéresse à l'économie nationale.


”environmental goods and services sector’ means the production activities of a national economy that generate environmental products (environmental goods and services) .

“secteur des biens et services environnementaux”, les activités de production d'une économie nationale qui génèrent des produits environnementaux (biens et services environnementaux) .


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178. Notes that fiscal and monetary policies are no substitute for structural reform, which must address the underlying weaknesses of the European economy – sharply growing debts and deficits, an ageing population, the probability of a surge in inflation or a process of deflation, the highly probable new surge in inflation, risks to industries generated by climate-change policies, especially owing to uncertainty about new targets and standards, low productivity and lack of competitiveness; calls for higher efficiency in using public money, at both Eur ...[+++]

178. relève que les politiques budgétaires et monétaires ne peuvent se substituer à une réforme structurelle qui doit s'attaquer aux faiblesses inhérentes à l'économie européenne – hausse rapide de la dette et des déficits, vieillissement de la population, probabilité d'une hausse inflationniste ou d'un processus de déflation, retour plus que probable de l'inflation, risques que les politiques liées aux changements climatiques font peser sur les entreprises, notamment en raison de l'incertitude relative aux normes et aux objectifs nouveaux, faible productivité et manque de compétitivité; demande que les deniers publics soient utilisés p ...[+++]


177. Notes that fiscal and monetary policies are no substitute for structural reform, which must address the underlying weaknesses of the European economy – sharply growing debts and deficits, an ageing population, the highly probable new surge in inflation, risks to industries generated by climate-change policies, especially owing to uncertainty about new targets and standards, low productivity and lack of competitiveness; calls for higher efficiency in using public money, at both European and ...[+++]

177. relève que les politiques budgétaires et monétaires ne peuvent se substituer à une réforme structurelle qui doit s'attaquer aux faiblesses inhérentes à l'économie européenne – hausse rapide de la dette et des déficits, vieillissement de la population, retour plus que probable de l'inflation, risques que les politiques liées aux changements climatiques font peser sur les entreprises, notamment en raison de l'incertitude relative aux normes et aux objectifs nouveaux, faible productivité et manque de compétitivité; demande que les deniers publics soient utilisés plus efficacement, aussi bien au niveau européen qu'au niveau ...[+++]


178. Notes that fiscal and monetary policies are no substitute for structural reform, which must address the underlying weaknesses of the European economy – sharply growing debts and deficits, an ageing population, the probability of a surge in inflation or a process of deflation, the highly probable new surge in inflation, risks to industries generated by climate-change policies, especially owing to uncertainty about new targets and standards, low productivity and lack of competitiveness; calls for higher efficiency in using public money, at both Eur ...[+++]

178. relève que les politiques budgétaires et monétaires ne peuvent se substituer à une réforme structurelle qui doit s'attaquer aux faiblesses inhérentes à l'économie européenne – hausse rapide de la dette et des déficits, vieillissement de la population, probabilité d'une hausse inflationniste ou d'un processus de déflation, retour plus que probable de l'inflation, risques que les politiques liées aux changements climatiques font peser sur les entreprises, notamment en raison de l'incertitude relative aux normes et aux objectifs nouveaux, faible productivité et manque de compétitivité; demande que les deniers publics soient utilisés p ...[+++]


The purpose of that United Nations initiative is to build a green economy, generate green jobs and establish market policies and instruments that are able to accelerate a transition to a sustainable economy.

Cette initiative de l'ONU vise à bâtir une économie verte, à générer des emplois verts et à établir des politiques et des instruments de marché capables d'accélérer la transition vers une économie durable.


The Canadian tourism industry is a major pillar of the national economy, outperforming the general economy both in terms of revenue generated and employment growth over the past decade, an impressive record.

L'industrie canadienne du tourisme est un pilier important de notre économie nationale et son rendement est supérieur à celui de l'économie en général, tant sur le plan des revenus générés que sur le plan de la croissance de l'emploi au cours de la dernière décennie, ce qui est un bilan fort impressionnant.


Canada's parks and historic sites are important to the national economy, generating annual revenue in excess of one billion dollars, including some $275 million from foreign tourists, and providing jobs for roughly 30,000 Canadian men and women.

Les parcs et les lieux historiques du Canada représentent un secteur économique important qui génère des recettes annuelles de plus de un milliard de dollars, dont quelque 275 millions proviennent des touristes étrangers, et qui emploie environ 30 000 Canadiens et Canadiennes.




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'national economy generating' ->

Date index: 2024-09-21
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