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National Center for Employee Ownership

Vertaling van "national center for employee ownership " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
National Center for Employee Ownership

National Center for Employee Ownership
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A major challenge for National Leasing initiating employee ownership was the uncertainty associated with the tax mechanics.

Si National Leasing s'est heurtée à une difficulté avec des employés, c'est à cause des incertitudes associées aux mécanismes fiscaux.


Among the 55 current Crocus investee companies, broad-based employee ownership plans are in place at 20, including, among others, Cando Contracting, Wellington West Capital, Online Business Systems, and National Leasing Group.

Parmi les 55 entreprises clientes du Fonds Crocus, 20 sont déjà dotées d'un régime d'actionnariat des salariés, notamment Cando Contracting, Wellington West Capital, Online Business Systems et National Leasing Group.


27. Encourages Member States, in cooperation with social partners, employee ownership organisations and the Commission, to use existing single information portals – one stop shops – accessible to employers and employees, or to develop new ones, in order to explain the benefits and advantages as well as risks of EFP, the national incentives available and the different models which exist, with a view to allowing employers and workers to make informed judgements concerning EFP schemes and find the best option for agreements at company ...[+++]

27. invite les États membres à utiliser, en collaboration avec les partenaires sociaux, les organisations de participation des salariés et la Commission, les portails d'information centralisés – les guichets uniques – qui sont déjà accessibles aux employeurs et aux salariés, ou à en créer de nouveaux, pour exposer les bénéfices, les avantages et les risques de la PFT, les mesures incitatives disponibles sur le plan national et les di ...[+++]


6. Stresses that further transparency is needed in national employee ownership schemes and especially in calculating the effective tax burden across the EU-28 in order to prevent double taxation and discrimination;

6. souligne qu'une plus grande transparence s'impose dans les régimes nationaux d'actionnariat des salariés, particulièrement dans le calcul de la pression fiscale réelle dans l'UE-28, pour éviter la double imposition et les discriminations;


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3. Stresses that further transparency is needed in national employee ownership schemes and especially in calculating the effective tax burden across the EU-28 in order to prevent double taxation and discrimination;

3. souligne qu'une plus grande transparence s'impose dans les systèmes nationaux d'actionnariat des salariés, et particulièrement dans le calcul de la pression fiscale réelle dans l'UE-28, pour éviter la double imposition et la discrimination;


14. Calls on the Commission and on Member States to engage social partners, in accordance with national law and practices, employee ownership organisations and stakeholders more closely in dialogue between policy makers, employers and workers’ representatives, at the respective levels while respecting the autonomy of social partners in collective ba ...[+++]

14. invite la Commission et les États membres à associer plus étroitement les partenaires sociaux, conformément aux législations et aux pratiques nationales, ainsi que les organisations et les acteurs concernés par la participation des salariés au dialogue entre les responsables politiques, les employeurs et les représentants des travailleurs aux niveaux respectifs, tout en préservant l'autonomie des partenaires sociaux dans les négociations collectives, afin que les exemp ...[+++]


7. Notes that a framework for a European model of employee ownership should not override national taxation rules;

7. souligne qu'un cadre de modèle européen d'actionnariat des salariés ne saurait outrepasser les règles d'imposition nationales;


Mr. Speaker, I can just name a few: a driver's licence; health card; passport; certificate of citizenship; birth certificate; Indian status card; social insurance number; old age security card; student ID card; provincial or territorial identification card; liquor identification card; medical health care clinic card; credit or debit card; employee card; public transportation card; library card; Canadian Forces ID card; Veterans Affairs Canada health card; Canadian Blood Services card; Canadian National Institute for the B ...[+++]

Monsieur le Président, voici quelques-unes des preuves d'identité acceptées: permis de conduire, carte d'assurance-santé, passeport, certificat de citoyenneté, acte de naissance, carte de statut d'Indien, numéro d'assurance sociale, carte d'identité de la Sécurité de la vieillesse, carte d'étudiant, carte d'identité provinciale ou territoriale, carte d'identité d'une société des alcools, carte d'une clinique médicale, carte de crédit ou de débit, carte d'employé, carte de transports publics, carte de bibliothèque, carte d'identité des ...[+++]


(Return tabled) Question No. 280 Ms. Jean Crowder: With regard to Service Canada: (a) where are the Employment Insurance (EI) processing centers currently located; (b) how many employees are at each EI processing centre; (c) where are the EI call centers currently located; (d) how many employees are at each EI call centre; (e) where are the Canada Pension Plan/Old Age Security (CPP/OAS) call centers currently located; (f) how many employees are at each CPP/OAS call center; (g) under the new ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 280 Mme Jean Crowder: En ce qui concerne Service Canada: a) où se trouvent actuellement les centres de traitement de l’assurance-emploi (AE); b) combien d’employés travaillent dans chacun des centres de traitement de l’AE; c) où se trouvent actuellement les centres d’appels de l’AE; d) combien d’employés travaillent dans chacun des centres d’appels de l’AE; e) où se trouvent actuellement les centres d’appels du Régime de pensions du Canada et de la Sécurité de la vieillesse (RPC/SV); f) combien ...[+++]


Member States are called upon to act in their areas of responsibility and speed up implementation of their own national initiatives, notably in (i) taxation of new firms and of investment in venture capital funds, (ii) insolvency and bankruptcy legislation reform, and (iii) promotion of employee ownership schemes.

Les États membres sont invités à agir dans leurs propres domaines de compétence et à accélérer la mise en oeuvre de leurs propres initiatives nationales, notamment en ce qui concerne i) l'imposition des nouvelles entreprises et des placements dans des fonds de capital-risque, ii) la réforme des dispositions sur l'insolvabilité et la faillite, et iii) la promotion des systèmes d'actionnariat des salariés.




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Date index: 2024-03-06
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