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Budget
Central-government budget
National Budget Law
National Budget System
National budget
National defense budgeting process
Planning Executives Institute
State budget
The National Association of Budget Officials
The National Society for Business Budgeting
The Planning Forum
The Strategic Leadership Forum

Vertaling van "national budgets taken " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
national budget [ State budget ]

budget de l'État [ budget national ]


budget | central-government budget | national budget

budget de l'Etat | budget national


Rules governing the size and the financing of national budget deficits

règles régissant le volume et le financement des déficits budgétaires nationaux








Seminar on Measures to be Taken on the National Level for the Implementation of United Nations Instruments Aimed at Combating and Eliminating Racial Discrimination and for the Promotion of Harmonious Race Relations: Symposium on the Evils of Racial Discri

Séminaire sur les mesures à prendre à l'échelon national pour mettre en œuvre les instruments des Nations Unies visant à combattre et à éliminer la discrimination raciale et pour favoriser les relations harmonieuses entre les races: Colloque sur les méfai


The Strategic Leadership Forum [ The Planning Forum | Planning Executives Institute | The National Society for Business Budgeting | The National Association of Budget Officials ]

The Strategic Leadership Forum [ The Planning Forum | Planning Executives Institute | The National Society for Business Budgeting | The National Association of Budget Officials ]


national defense budgeting process

budget de défense national
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5. Stresses that the Treaty, in line with the subsidiarity principle, allows Member States to determine their own corporate tax rates and tax base until stronger tax convergence measures have been agreed in line with the Treaty; stresses also, however, that the over-complex rules of national tax systems, together with the differences between these systems, create loopholes that are used by MNCs for aggressive tax planning purposes, thus leading to base erosion, profit shifting, a race to the bottom and, ultimately, a suboptimal economic outcome; underlines the fact that this kind of tax avoidance is a negative-sum game for all national budgets taken together, ...[+++]

5. insiste sur le fait que, tant que des mesures plus décisives en matière de convergence fiscale n'auront pas été adoptées conformément au traité, celui-ci, conformément au principe de subsidiarité, permet aux États membres de fixer leurs propres taux d'imposition des sociétés et leur base d'imposition; souligne, toutefois, que la complexité excessive des règles des systèmes fiscaux nationaux, associée aux divergences entre ces systèmes, crée des failles qui sont exploitées par les multinationales à des fins de planification fiscale agressive, engendrant une érosion de la base d'imposition, des transferts de bénéfices, un nivellement p ...[+++]


5. Stresses that the Treaty, in line with the subsidiarity principle, allows Member States to determine their own corporate tax rates and tax base until stronger tax convergence measures have been agreed in line with the Treaty; stresses also, however, that the over-complex rules of national tax systems, together with the differences between these systems, create loopholes that are used by MNCs for aggressive tax planning purposes, thus leading to base erosion, profit shifting, a race to the bottom and, ultimately, a suboptimal economic outcome; underlines the fact that this kind of tax avoidance is a negative-sum game for all national budgets taken together, ...[+++]

5. insiste sur le fait que, tant que des mesures plus décisives en matière de convergence fiscale n'auront pas été adoptées conformément au traité, celui-ci, conformément au principe de subsidiarité, permet aux États membres de fixer leurs propres taux d'imposition des sociétés et leur base d'imposition; souligne, toutefois, que la complexité excessive des règles des systèmes fiscaux nationaux, associée aux divergences entre ces systèmes, crée des failles qui sont exploitées par les multinationales à des fins de planification fiscale agressive, engendrant une érosion de la base d'imposition, des transferts de bénéfices, un nivellement p ...[+++]


Europe is often said to be federal, but the Union has a budget that represents approximately 2.4 percent of all national budgets taken together.

On dit souvent que l'Europe est fédérale, mais l'union a un budget qui représente environ 2,4 p. 100 de l'ensemble des budgets nationaux.


There is a Ministry of National Languages and Social Integration, too, which is a national ministry, but it has a paltry sum of money allocated to it in the national budget, which again reflects the importance with which this issue is being perceived and taken by the government.

Il existe un ministère national des Langues nationales et de l'Intégration sociale, mais son budget est dérisoire, ce qui, encore une fois, reflète le peu d'importance que cette question revêt pour le gouvernement.


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16. Stresses that since 1988 national budgets have grown on average more rapidly than the EU budget; notes that even since the start of the crisis in 2008 total government expenditure in the Member States has risen at an annual nominal rate of 2 %; draws the conclusion that this shrinkage of the EU budget with respect to the national budgets is in flagrant contradiction with the extension of competences and tasks conferred on the Union by the Treaty and with major political decisions taken by the European Cou ...[+++]

16. souligne que depuis 1988, la croissance des budgets nationaux, en moyenne, a été plus rapide que celle du budget de l'Union; constate que même depuis le début de la crise en 2008, le taux de croissance nominal de l'ensemble des dépenses publiques dans les États membres est de 2 %; en déduit que cette réduction du budget de l'Union par rapport aux budgets nationaux est en flagrante contradiction avec l'extension des compétences et des missions conférées à l'Union par le traité ainsi qu'avec les grandes décisions politiques prises par le Conseil européen lui-même, notamment le développement d ...[+++]


45. Calls for the organisation, in 2012, of an interparliamentary conference bringing together representatives from the budget, employment and economic committees of the European and national parliaments with the aim of defining the scope, method and means of multilevel and multidimensional democratic legitimacy of economic policy, in particular to ensure that the national policies and targets announced in the National Reform Programmes together add up to a level that is sufficiently ambitious to reach the EU 2020 headline targets; considers that care must, however, be taken to ensure ...[+++]

45. demande l'organisation, en 2012, d'une conférence interparlementaire réunissant des représentants des commissions des budgets, de l'emploi et des affaires économiques du Parlement européen et des parlements nationaux, en vue de définir la portée, la méthode et les moyens d'une légitimité démocratique de la politique économique à plusieurs niveaux et plusieurs dimensions, en vue de s'assurer en particulier que les politiques et objectifs nationaux annoncés dans les programmes nationaux de réforme s'additionnent pour atteindre un ni ...[+++]


86. Recalls the important role of the EU budget in financing the Europe 2020 agenda, to which more than half of the Union's resources are dedicated every year; notes, however, that – given the content of priority actions and the division of competences between the Union and the Member States – the largest share of financing for this strategy should come from national or regional budgets; concludes, therefore, that both the EU budget and the national budgets need to be taken into account in the ...[+++]

86. rappelle le rôle important du budget de l'Union dans le financement de l'agenda Europe 2020, auquel plus de la moitié des ressources européennes sont affectées chaque année; constate, toutefois, au vu du contenu des actions prioritaires et de la répartition des compétences entre l'Union et les États membres, que la plus grande part du financement de cette stratégie devrait provenir des budgets nationaux ou régionaux; conclut dès lors que le budget de l'Union européenne tout comme les budgets nationaux doivent être pris en considération dans la partie de la procédure du semestre européen qui ...[+++]


The report reviews the measures to combat fraud at the expense of the Community budget taken by the Commission and the national authorities.

Le rapport fait le bilan sur les mesures prises tant par la Commission qu’au niveau national pour combattre la fraude au détriment du budget communautaire.


The EIB has also taken the initiative to make better provision for the specific financing needs of medium sized-enterprises (mid-caps, i.e. businesses with more than 250 but less than 3 000 employees), particularly for financing RD. Efforts are currently being made to further develop new financial instruments that combine loans and grants (typically from the EU, but also from national budgets) and will therefore enable more resources to be mobilised for RD and innovation.

La BEI a également pris des initiatives pour mieux répondre aux besoins de financement spécifiques des entreprises de taille intermédiaire (employant entre 250 et 3 000 salariés), en particulier pour ce qui est de financer la R-D. Elle travaille actuellement à l’élaboration de nouveaux instruments financiers qui permettraient d’optimiser la combinaison des prêts et des aides non remboursables (généralement fournies par l’UE, mais aussi par les budgets nationaux) et donc de mobiliser davantage de ressources pour les investissements dans la RDI.


II. Economic forecasts A clear methodological distinction needs to be drawn between the forecast for 1996, which includes most Member States' national budgets, and that for 1997, which is based on the assumption that there will be no changes in economic policy: only measures that have already been adopted are taken into account.

II. Prévisions économiques En ce qui concerne les prévisions, une claire distinction méthodologique doit être faite entre la prévision pour 1996, qui inclut les budgets nationaux de la plupart des pays et l'année 1997 qui représente un scénario fondé sur l'hypothèse de "politique économique inchangée". C'est-à-dire que seules les mesures déjà arrêtées sont prises en compte.




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Date index: 2021-07-15
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