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Associate Committee on National Building Code
Associate Committee on the National Fire Code
CCBFC
Canadian Commission on Building and Fire Codes
NBC
Nation-building
National Building Code
National Building Code of Canada
Process of building national armed forces
State-building

Vertaling van "nation-building while " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Canadian Commission on Building and Fire Codes [ CCBFC | Associate Committee on the National Fire Code | Associate Committee on National Building Code ]

Commission canadienne des codes du bâtiment et de prévention des incendies [ CCCBPI | Comité associé du Code national de prévention des incendies | Comité associé du Code national du bâtiment ]


National Building Code of Canada [ NBC | National Building Code, Canada ]

Code national du bâtiment du Canada [ CNB | Code national du bâtiment, Canada ]


nation-building | state-building

construction de l'État


nation-building | state-building

construction de l'État


Automatic sprinkler protection in buildings regulated by the National Building Code of Canada

Automatic sprinkler protection in buildings regulated by the National Building Code of Canada


National Building Code | NBC [Abbr.]

Code national du bâtiment | CNB [Abbr.]


state-building [ nation-building ]

construction de l'État [ construction de la nation | reconstruction d'une nation | reconstruction de l'État ]






process of building national armed forces

processus ddification de forces armées nationales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Directive requires the installation of heat and hot water meters for multi-apartment buildings - where technically feasible and cost efficient - for all existing buildings, while the national transposition measures impose this requirement only with regard to new buildings (built after 2007).

La directive impose l'installation de compteurs de chaleur et d'eau chaude dans les immeubles comprenant plusieurs appartements - lorsque cela est techniquement possible et rentable -, et ce pour tous les bâtiments existants, alors que les mesures de transposition nationales ne l'imposent que pour les nouveaux bâtiments (construits après 2007).


Building on the strong tradition of tripartite dialogue on OSH at national and EU level, these updates will be prepared in close cooperation with social partners and governments' experts. Moreover, the Commission will initiate a peer-review process to allow Member States to learn from each other's good practices in reducing administrative burden in national legislation while maintaining workers' protection.

Empty Segment


105. Considers it an absolute priority to develop financing instruments, tools and innovative models to mobilise public funds and leverage private finance at local, national, regional and European level to support investments in key energy efficiency sectors such as the renovation of buildings, while paying due attention to the specificities of long-term investments; emphasises, in this regard, the role of the European Bank for Reconstruction and Development (EBRD) and of the EFSI (managed by the EIB), and insists on the need to fully involve national promotional banks; acknowledges that these instruments need to be accompanied by targ ...[+++]

105. estime qu'il est absolument prioritaire de mettre au point des instruments de financement, des outils et des modèles innovants pour obtenir des fonds publics et tirer parti des financements privés aux échelons local, national, régional et européen afin de soutenir les investissements dans des secteurs clés de l'efficacité énergétique tels que la rénovation des bâtiments, en tenant dûment compte des spécificités des investissements à long terme; insiste, à cet égard, sur le rôle joué par la Banque européenne pour la reconstruction et le développement (BERD) et par l'EFSI (géré par la BEI), ainsi que sur la nécessité d'associer plein ...[+++]


102. Considers it an absolute priority to develop financing instruments, tools and innovative models to mobilise public funds and leverage private finance at local, national, regional and European level to support investments in key energy efficiency sectors such as the renovation of buildings, while paying due attention to the specificities of long-term investments; emphasises, in this regard, the role of the European Bank for Reconstruction and Development (EBRD) and of the EFSI (managed by the EIB), and insists on the need to fully involve national promotional banks; acknowledges that these instruments need to be accompanied by targ ...[+++]

102. estime qu'il est absolument prioritaire de mettre au point des instruments de financement, des outils et des modèles innovants pour obtenir des fonds publics et tirer parti des financements privés aux échelons local, national, régional et européen afin de soutenir les investissements dans des secteurs clés de l'efficacité énergétique tels que la rénovation des bâtiments, en tenant dûment compte des spécificités des investissements à long terme; insiste, à cet égard, sur le rôle joué par la Banque européenne pour la reconstruction et le développement (BERD) et par l'EFSI (géré par la BEI), ainsi que sur la nécessité d'associer plein ...[+++]


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whereas buildings account for 40 % of final energy use and 36 % of CO emissions; whereas, in addition, that 50 % of final energy consumption is accounted for by heating and cooling, and 80 % is used in buildings with much of it wasted; whereas a heating and cooling energy demand indicator for buildings needs to be developed at national level; whereas 50 % of the emission cuts required to limit global temperature increase to less than 2 oC must come from energy efficiency; whereas reducing the energy demand of buildings is also the most cost-effective pathway to improving energy security and reducing CO emissions while contributing to the ...[+++]

considérant que les bâtiments représentent 40 % de la consommation énergétique finale et 36 % des émissions de CO; que, par ailleurs, 50 % de la consommation énergétique finale sont utilisés pour le chauffage et le refroidissement et que 80 % sont utilisés dans les bâtiments et en grande partie gaspillés; qu'il y a lieu d'élaborer un indicateur de la demande d'énergie de chauffage et de refroidissement des bâtiments au niveau national; que 50 % des réductions des émissions exigées pour limiter l'augmentation globale de la température à moins de 2 oC doivent provenir de l'efficacité énergétique; que la réduction de la demande énergétique des bâtiments est également le moyen le plus efficace pour améliorer la sécurité énergétique et réduire les émi ...[+++]


15. Calls again for an EU White Paper on security and defence that would develop and implement the European Security Strategy, better defining the EU's security and defence objectives, interests and needs in relation to the means and resources available, while also taking into account non-traditional aspects of security; emphasises that it should be drafted and regularly updated on the basis of the national reviews, while at the same time providing a reference for them, linking national defence planning with a common security outlook and threat assessment; stresses that such a White Paper, by setting out a common vision of challenges a ...[+++]

15. réitère sa demande qu'un livre blanc sur la sécurité et la défense développe et mette en œuvre la stratégie européenne de sécurité, définisse mieux les objectifs, les intérêts et les besoins de l'Union européenne en matière de sécurité et de défense par rapport aux moyens et aux ressources disponibles, tout en tenant compte des aspects non traditionnels de la sécurité; insiste pour qu'il soit rédigé et régulièrement mis à jour sur la base des examens nationaux, tout en leur servant de point de référence en inscrivant la planification de la défense nationale dans une perspective de sécurité commune et une évaluation conjointe des men ...[+++]


15. Calls again for an EU White Paper on security and defence that would develop and implement the European Security Strategy, better defining the EU's security and defence objectives, interests and needs in relation to the means and resources available, while also taking into account non-traditional aspects of security; emphasises that it should be drafted and regularly updated on the basis of the national reviews, while at the same time providing a reference for them, linking national defence planning with a common security outlook and threat assessment; stresses that such a White Paper, by setting out a common vision of challenges a ...[+++]

15. réitère sa demande qu'un livre blanc sur la sécurité et la défense développe et mette en œuvre la stratégie européenne de sécurité, définisse mieux les objectifs, les intérêts et les besoins de l'Union européenne en matière de sécurité et de défense par rapport aux moyens et aux ressources disponibles, tout en tenant compte des aspects non traditionnels de la sécurité; insiste pour qu'il soit rédigé et régulièrement mis à jour sur la base des examens nationaux, tout en leur servant de point de référence en inscrivant la planification de la défense nationale dans une perspective de sécurité commune et une évaluation conjointe des men ...[+++]


We would also like appointment of the new European Commission to be done with respect for the European Parliament and its rights, as well as implementation of the new role for national parliaments while preserving the principle of subsidiarity, and discussion of how to build Europe after Lisbon.

Nous voudrions aussi que la nomination de la nouvelle Commission ait lieu dans le respect des prérogatives du Parlement européen et que la mise en œuvre du nouveau rôle des parlements nationaux passe par la préservation du principe de subsidiarité, et qu’il y ait un débat sur la façon dont on veut construire l’Europe après Lisbonne.


The national role will be that of coordination and system building, while in 1994-99 it largely overlapped the work of the regions.

Le rôle national sera un rôle de coordination et de mise en place du système, alors qu'en 1994-1999, il chevauchait largement les actions des régions.


Defining specific national priorities has made it possible to respond to differing national needs, while continuing to place overall emphasis on "institution-building" in preparation for accession.

La définition de priorités nationales spécifiques a permis de répondre à des besoins nationaux différents, tout en continuant à mettre globalement l'accent sur le "renforcement des capacités institutionnelles" dans le cadre de la préparation à l'adhésion.




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Date index: 2021-03-06
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