Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
HCHR
HRC
Human Rights Council
ISMUN
International Student Movement for the United Nations
International human right rules
International human rights law
International human rights legislation
MINUGUA
Multi national human rights legislation
NSCAHH
National Human Rights Monitoring Centre
National Observatory for Human Rights
National Student Campaign Against Hunger
National Wilms Tumor Study Group Stage for right kidney
OHCHR
ONDH
Office of the High Commissioner for Human Rights
UN Commission on Human Rights
UN High Commissioner for Human Rights
UN Human Rights Commission
UN Human Rights Council
UNCHR
UNHCHR
UNHRC
United Nations Commission on Human Rights
United Nations High Commissioner for Human Rights
United Nations Human Rights Commission
United Nations Human Rights Council

Traduction de «nation students' right » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
International Youth and Student Movement for the United Nations [ ISMUN | International Student Movement for the United Nations | Student Commission of World Federation of United Nations Associations ]

Mouvement international des jeunes et des étudiants pour les Nations Unies [ Mouvement international des étudiants pour les Nations Unies | Commission des étudiants de la Fédération mondiale des associations pour les Nations Unies ]


UN Human Rights Council [ HRC | Human Rights Council | UNCHR | UN Commission on Human Rights | UN Human Rights Commission | United Nations Commission on Human Rights | United Nations Human Rights Commission | United Nations Human Rights Council ]

Conseil des droits de l’homme ONU [ CDH ONU | Commission des droits de l’homme ]


United Nations Human Rights Verification Mission in Guatemala | United Nations Mission for the Verification of Human Rights and of Compliance with the Comprehensive Agreement on Human Rights in Guatemala | MINUGUA [Abbr.]

Mission des Nations unies pour la vérification des droits de l'homme et du respect des engagements pris aux termes de l'Accord général relatif aux droits de l'homme au Guatemala | Mission des Nations unies pour le Guatemala | MINUGUA [Abbr.]


National Student Campaign Against Hunger and Homelessness [ NSCAHH | National Student Campaign Against Hunger ]

National Student Campaign Against Hunger and Homelessness [ NSCAHH | National Student Campaign Against Hunger ]


United Nations Mission for the Verification of Human Rights and of Compliance with the Commitments of the Comprehensive Agreement on Human Rights in Guatemala [ MINUGUA | United Nations Human Rights Verification Mission in Guatemala ]

Mission des Nations Unies pour la vérification des droits de l'homme et du respect des engagements pris aux termes de L'Accord général relatif aux droits de l'homme au Guatemala [ MINUGUA | Mission de vérification des Nations Unies pour les droits de l'homme au Guatemala ]


Human Rights Council | United Nations Human Rights Council | UNHRC [Abbr.]

Conseil des droits de l'homme | CDH [Abbr.]


National Human Rights Monitoring Centre | National Observatory for Human Rights | ONDH

Observatoire national des droits de l'homme | ONDH [Abbr.]


international human rights legislation | multi national human rights legislation | international human right rules | international human rights law

droit international sur les droits de l'homme


UN High Commissioner for Human Rights [ HCHR | Office of the High Commissioner for Human Rights | OHCHR | UNHCHR | United Nations High Commissioner for Human Rights ]

Haut-commissaire aux droits de l'homme [ Haut-commissaire des Nations unies aux droits de l'homme | Haut-Commissariat des Nations unies aux droits de l'homme | HCDH | Hcnudh ]


National Wilms Tumor Study Group Stage for right kidney

stade du National Wilms Tumor Study Group pour le rein droit
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission's recent proposal[14] to recast Directives 2005/71/EC and 2004/114/EC on conditions of entry, residence and rights of non-EU nationals for the purposes of research, studies etc., should make it easier and more attractive for non-EU national students and researchers to enter and stay in the EU for periods exceeding 90 days.

Grâce à la récente proposition de la Commission[14] de refondre les directives 2005/71/CE et 2004/114/CE sur les conditions d’entrée et de séjour des ressortissants de pays tiers à des fins de recherche, d'études, etc. et sur leurs droits à cet égard, il devrait être plus aisé et plus attrayant, pour les étudiants et chercheurs qui sont ressortissants de pays tiers, d’entrer sur le territoire de l’UE et d’y séjourner pendant une période supérieure à 90 jours.


Bill C-33 aims to make first nation students' right to education meaningful and to afford them the opportunities that all students in Canada have.

Le projet de loi C-33 vise à donner un sens réel au droit à l’éducation pour les élèves des Premières Nations et à leur donner les mêmes chances qu’à tous les autres élèves au Canada.


What is important is that Canadians, first nation members, stakeholders, and people who care can see the bill at committee, where the members will listen to witnesses and first nation representatives, and as the previous questioner said, weigh the views to ensure that at the end, we get a bill that enshrines in law the right of first nation students to have quality education and to finally get the outcomes they deserve.

Or, nous savons qu'il s'oppose au projet de loi actuel. Pour les membres des Premières Nations, les parties concernées et les autres Canadiens qui s'intéressent au dossier, il est important que le projet de loi puisse être renvoyé au comité, qui entendra des représentants des Premières Nations et d'autres témoins.


Our government firmly believes that all first nations students across Canada deserve access to a school system that meets, if not exceeds, provincial and territorial standards, a school system where first nations culture and language takes its rightful place and respects treaty rights.

Notre gouvernement croit, sans aucun doute, que tous les élèves des Premières Nations du Canada ont le droit d'avoir accès à un système scolaire qui satisfait aux normes provinciales et territoriales ou qui les dépasse, un système scolaire qui rend à la culture et à la langue des Premières Nations la place qui leur revient et qui respecte les droits issus de traités.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
How can the potential of all Canadians be realized when the dreams of First Nations children are not allowed to flourish, amidst devastating poverty; when our children are not given the same fair chance at succeeding right from the start; and when First Nation students receive an average of $2,000 less per student than non-Aboriginal students?

Comment le potentiel de tous les Canadiens peut-il se développer lorsque les rêves des enfants des Premières nations ne peuvent pas se concrétiser, lorsqu'ils vivent dans une pauvreté abjecte, lorsqu'on ne leur donne pas les mêmes chances de réussir au départ, et lorsque les étudiants des Premières nations reçoivent en moyenne 2 000 $ de moins que les étudiants non autochtones?


Without prejudice to the second subparagraph of Article 4(2) of Directive 2003/109/EC, Member States shall not be obliged to take into account the time during which the student, exchange pupil, unremunerated trainee or volunteer has resided as such in their territory for the purpose of granting further rights under national law to the third-country nationals concerned.

Sans préjudice de l’article 4, paragraphe 2, deuxième alinéa, de la directive 2003/109/CE, les États membres ne sont pas tenus de prendre en considération la période pendant laquelle l’étudiant, l’élève participant à un programme d’échange, le stagiaire non rémunéré ou le volontaire a résidé en cette qualité sur leur territoire pour accorder aux ressortissants de pays tiers concernés d’autres droits en vertu de la législation nationale.


With a view to remedying this sector-by-sector, piecemeal approach to the right of free movement and residence and facilitating the exercise of this right, there needs to be a single legislative act to amend Council Regulation (EEC) No 1612/68 of 15 October 1968 on freedom of movement for workers within the Community , and to repeal the following acts: Council Directive 68/360/EEC of 15 October 1968 on the abolition of restrictions on movement and residence within the Community for workers of Member States and their families , Council Directive 73/148/EEC of 21 May 1973 on the abolition of restrictions on movement and residence within the Comm ...[+++]

En vue de dépasser cette approche sectorielle et fragmentaire du droit de circuler et de séjourner librement et dans le but de faciliter l'exercice de ce droit, il convient d'élaborer un acte législatif unique visant à modifier le règlement (CEE) no 1612/68 du Conseil du 15 octobre 1968 relatif à la libre circulation des travailleurs à l'intérieur de la Communauté et à abroger les actes suivants: la directive 68/360/CEE du Conseil du 15 octobre 1968 relative à la suppression des restrictions au déplacement et au séjour des travailleurs des États membres et de leur famille à l'intérieur de la Communauté , la directive 73/148/CEE du Conseil du 21 mai 1973 relative à la suppression des restrictions au déplacement et au séjour des ressortissant ...[+++]


With a view to remedying this sector-by-sector, piecemeal approach to the right of free movement and residence and facilitating the exercise of this right, there needs to be a single legislative act to amend Council Regulation (EEC) No 1612/68 of 15 October 1968 on freedom of movement for workers within the Community and to repeal the following acts: Council Directive 68/360/EEC of 15 October 1968 on the abolition of restrictions on movement and residence within the Community for workers of Member States and their families , Council Directive 73/148/EEC of 21 May 1973 on the abolition of restrictions on movement and residence within the Comm ...[+++]

En vue de dépasser cette approche sectorielle et fragmentaire du droit de circuler et de séjourner librement et dans le but de faciliter l'exercice de ce droit, il convient d'élaborer un acte législatif unique visant à modifier le règlement (CEE) no 1612/68 du Conseil du 15 octobre 1968 relatif à la libre circulation des travailleurs à l'intérieur de la Communauté et à abroger les actes suivants: la directive 68/360/CEE du Conseil du 15 octobre 1968 relative à la suppression des restrictions au déplacement et au séjour des travailleurs des États membres et de leur famille à l'intérieur de la Communauté , la directive 73/148/CEE du Conseil du 21 mai 1973 relative à la suppression des restrictions au déplacement et au séjour des ressortissant ...[+++]


(3) Council Directive 68/360/EEC of 15 October 1968 on the abolition of restrictions on movement and residence within the Community for workers of Member States and their families(4), recognises the right of residence for workers and their families. Council Directive 93/96/EEC of 29 October 1993 on the right of residence for students(5) obliges Member States to recognise the right of residence for any student who is a national of another Member S ...[+++]

(3) La directive 68/360/CEE du Conseil du 15 octobre 1968 relative à la suppression des restrictions au déplacement et au séjour des travailleurs des États membres et de leur famille à l'intérieur de la Communauté(4) reconnaît le droit de séjour des travailleurs salariés et des membres de leur famille; la directive 93/96/CEE du Conseil du 29 octobre 1993 relative au droit de séjour des étudiants(5) oblige les États membres à reconnaître le droit de séjour à tout étudiant ressortissant d'un autre État membre admis à suivre une formation professionnelle, ainsi qu'à son conjoint et à leurs enfants à charge ne disposant pas de ce droit sur ...[+++]


Failure to transpose the three "right of residence" Directives correctly into national law As regards students' right of residence, the main reason for the infringement proceedings against France, Ireland and the Netherlands is that their national law does not give students the option of satisfying the financial-means requirement simply by making a declaration - as is expressly provided for by the Directive.

Transposition incorrecte des trois directives droit de séjour En ce qui concerne les étudiants, les procédures d'infraction portent essentiellement sur les exigences excessives des législations française, irlandaise et néerlandaise en matière de ressources financières. Ces législations ne laissent pas aux étudiants le libre choix, prévu expressément par la directive, de répondre à la condition de ressources au moyen d'une simple déclaration.


w