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Carry out a naming strategy
Carry out naming strategies
Carrying out a naming strategy
Co-ordinated turn
Company name
Coordinated turn
Corporate name
Correctly banked turn
Directional signal
Employ turning tools
Family Names and Given Names
Fault between turns
Interturn fault
Lathe and turning machine tool operator
Lathe and turning machine tool setter
Lathe and turning machine tool tender
Make naming strategies
Make use of turning tools
Metal planer operator
Name of the enterprise
Needle and ball
Needle and ball indicator
Proper turn
Rate 1 turn
Rate one turn
Rate-one-turn
Short-circuit between turns
Standard rate one turn
Standard rate turn
Turn and side-slip indicator
Turn and sideslip indicator
Turn and slip indicator
Turn and slip instrument
Turn signal
Turn signal flasher
Turn signal lamp
Turn signal light
Turn-and-slip indicator
Turn-signal indicator
Turn-to-turn fault
Use turning tools
Using turning tools

Traduction de «namely to turn » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
fault between turns | interturn fault | short-circuit between turns | turn-to-turn fault

court circuit entre spires | défaut entre spires


employ turning tools | using turning tools | make use of turning tools | use turning tools

utiliser des outils de tournage


carry out a naming strategy | carrying out a naming strategy | carry out naming strategies | make naming strategies

effectuer des stratégies de nomination


Act regulating the conflict of laws regarding family names and given names | Family Names and Given Names(Conflict of Laws)Act

Loi réglant les conflits de lois et de juridictions en matière de nom et prénom


standard rate turn [ rate one turn | rate-one-turn | rate 1 turn | standard rate one turn ]

virage à taux standard [ virage au taux standard | virage au taux 1 | virage de taux un | virage standard au taux un ]


turn-and-slip indicator [ turn and slip indicator | needle and ball | turn and slip instrument | turn and sideslip indicator | turn and side-slip indicator | needle and ball indicator ]

indicateur bille-aiguille [ indicateur de virage et de dérapage | indicateur combiné de virage et de dérapage | indicateur de virage aiguille et bille | bille-aiguille | indicateur de virage et de glissade | bille et aiguille | conservateur de cap bille et aiguille | indicateur de virage et de pe ]


turn signal light | turn signal lamp | turn signal flasher | directional signal | turn-signal indicator | turn signal

clignotant | feu de direction | feu clignotant | feu de changement de direction | feu indicateur de direction | clignoteur | flasher


company name | corporate name | name of the enterprise

dénomination sociale | raison sociale de l'entreprise


lathe and turning machine tool operator | lathe and turning machine tool tender | lathe and turning machine tool setter | metal planer operator

raboteur | raboteuse | opérateur sur raboteuse | raboteur / raboteuse


correctly banked turn [ co-ordinated turn | coordinated turn | proper turn ]

virage coordonné [ virage correctement incliné | virage stabilisé | virage correct | virage correctement effectué ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
However, if they are convicted of a crime and they in turn receive an adult sentence, to be served in a youth facility, because there is absolutely no sense in putting young convicted criminals together with adult criminals as we would simply turn out an adult criminal, or if they have escaped and are considered dangerous, then their names could be publicized.

Cependant, s'ils sont reconnus coupables de pareils crimes, s'ils reçoivent une peine d'adulte—qu'ils purgeront dans un établissement pour jeunes, car il n'y a aucune logique à les envoyer en prison avec des criminels adultes, ce qui aurait pour seule conséquence d'en faire des criminels adultes—, ou encore s'ils s'évadent et sont considérés comme dangereux, il sera possible de faire connaître leur nom.


(Return tabled) Question No. 440 Mr. Kennedy Stewart: With regard to grants, contributions and contracts by Western Economic Diversification Canada in 2009: (a) what funding applications were approved by the Minister’s office, identified by (i) project name, (ii) applicant name, (iii) number of times previously submitted, (iv) date approved, (v) amount requested, (vi) amount awarded, (vii) sector, (viii) federal electoral district determined by application address; (b) what funding applications were rejected by the Minister’s office, identified by (i) project name, (ii) app ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 440 M. Kennedy Stewart: En ce qui concerne les subventions, les contributions et les contrats de Diversification de l'économie de l'Ouest Canada, en 2009: a) quelles demandes de financement ont été approuvées par le bureau de la ministre, selon (i) le nom du projet, (ii) le nom du demandeur, (iii) le nombre de fois où la demande a été présentée, (iv) la date d’approbation, (v) le montant demandé, (vi) le montant accordé, (vii) le secteur, (viii) la circonscription fédérale associée à l’adresse de la demande; b) quelles demandes de financement ont été refusées par le bureau de la ministre ...[+++]


(Return tabled) Question No. 4 Ms. Libby Davies: With regard to the PROminent FUNCtionaries of the Communist Party (PROFUNC), run by the government between 1950-1983: (a) when requested by an individual who believes his or her name may be on the PROFUNC list, will the government disclose whether or not that individual's name is on the list; (b) what was done with the names on the PROFUNC list once PROFUNC was discontinued; (c) were any of the names or was any of the information about individuals named on the PROFUNC list ever turned over to the Canadia ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 4 Mme Libby Davies: En ce qui concerne les PROminent FUNCtionaries (PROFUNC) du Parti communiste que le gouvernement a maintenus entre 1950 et 1983: a) si un particulier craint que son nom ait été sur la liste PROFUNC et qu’il le demande au gouvernement, ce dernier confirmera-t-il ou infirmera-t-il que le nom était sur la liste; b) qu’est-il advenu des noms qui étaient sur la liste PROFUNC quand celle-ci a été abolie; c) les noms des personnes dont le nom figurait sur la liste PROFUNC ou les renseignements à leur sujet ont-ils déjà été remis au Service canadien du renseignement de sécurité (SCRS) ou ...[+++]


– (NL) My name is not Martin Schultz, my name is simply Frank Vanhecke, and I am clearly not a first-rate Member of Parliament and consequently have no right at any time, in any debate, no matter what time or for how long, to express my opinion, and therefore I must now and then turn to the voice of the polls like a mere mortal and not remotely like the holiest of holies, Mr Schultz.

– (NL) Je ne m'appelle pas Martin Schultz, je m'appelle simplement Frank Vanhecke et je ne suis à l'évidence pas un membre éminent du Parlement. Par conséquent, je n'ai pas le droit d'exprimer mon opinion quel que soit le moment, quel que soit le débat, quelle que soit l'heure ou la durée de mon intervention. Je dois donc de temps en temps m’en remettre aux explications de vote comme un simple mortel, sans voir les choses en prenant de la hauteur, à l’instar du saint des saints, M. Schultz.


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The Commission's priority today is to listen to your views, answer your questions and agree on how we can best tackle the two main tasks we now face, namely how to turn our conditional pledge rapidly into concrete money on the budget, and then to turn those funds into effective reconstruction programmes on the ground that will help people rebuild their shattered lives.

La priorité de la Commission aujourd’hui est d’écouter vos points de vue, de répondre à vos questions et de convenir de la meilleure manière de nous acquitter des deux principales tâches qui nous attendent aujourd’hui, à savoir, comment traduire rapidement notre promesse conditionnelle en moyens concrets prélevés sur le budget, et comment transformer ensuite ces fonds en programmes de reconstruction efficaces sur le terrain, des programmes qui aideront les gens touchés par la catastrophe à reconstruire leur vie.


I will name names and give examples, examples of people who fascinate me, people who have shaped me, people to whom I turn when I seek greater understanding.

Je nommerai des noms et donnerai des exemples, des exemples de gens qui me fascinent, de gens qui m'ont cultivé, des gens vers qui je me tourne pour mieux comprendre.


I should like to turn to yet another bone of contention, namely the date on which the present draft Regulation should enter into force.

J’aborde encore un autre point controversé, à savoir la date à laquelle le présent projet de règlement doit entrer en vigueur.


It is not so much the revenue I am thinking of, as the under-utilisation and the under-implementation of funds, which, in turn, has a lot to do with our problems in achieving good management and fighting fraud – namely the over-complexity of Union funds and administration and regulations.

Je ne pense pas tant aux recettes qu'à la sous-utilisation et la sous-exécution des fonds, qui, elles-mêmes, sont fortement liées aux difficultés que nous éprouvons à effectuer une bonne gestion et à combattre la fraude - à savoir la complexité excessive des fonds, de l'administration, ainsi que des règlements de l'Union.


Turning now to the second point, I refer the two Members to the answer that we gave on the same subject at the June 2001 part-session, namely that the Council is not qualified to answer the question as to whether an alert was issued in the ‘Schengen Information System’ for certain individuals involved in these events.

En ce qui concerne maintenant le deuxième point, je rappelle aux honorables parlementaires la réponse que nous avions déjà fournie lors de la session de juin 2001 sur ce même sujet, à savoir que le Conseil n'est pas compétent pour répondre à la question de savoir si certaines personnes impliquées dans ces événements ont fait l'objet d'un signalement au "Système d'Information Schengen".


Bill C-78 sets up a complicated process for nominating directors, where advisory committees select a nominating committee, which, in turn, puts forward names to the minister, who, in turn, takes his or her own choice of names from that list to cabinet.

Le projet de loi C-78 comprend un processus compliqué de nomination des administrateurs, dans le cadre duquel des comités consultatifs établissent un comité de mise en candidature qui, à son tour, communique une liste de noms au ministre qui, à son tour, choisit dans cette liste des noms qu'il communique au cabinet.


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