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Aquaculture heavy equipment operating
Belship
Charnley's heavy bone curet
Charnley's heavy bone curette
Elevate heavy weights
Family Names and Given Names
HDV
Heavy bone curet
Heavy bone curette
Heavy bottom
Heavy bulk material
Heavy cargoes
Heavy commodities
Heavy corner
Heavy duty equipment monitoring
Heavy duty motor vehicle
Heavy goods
Heavy ironwork
Heavy lift ship
Heavy lift vessel
Heavy metalwork
Heavy metalworking
Heavy panels
Heavy shoulder
Heavy smithing
Heavy vehicle
Heavy-duty vehicle
Heavy-lift ship
Heavy-lift vessel
Lift heavy weights
Lifting heavy weights
Monitor heavy machinery
Monitor heavy-duty machinery
Monitoring heavy duty equipment
Operate aquaculture heavy equipment
Operating aquaculture heavy equipment
Ponderables
Rough freight
Uphold heavy weights
Use aquaculture heavy equipment
Weight goods
Weighty goods

Vertaling van "namely heavy " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
operate aquaculture heavy equipment | operating aquaculture heavy equipment | aquaculture heavy equipment operating | use aquaculture heavy equipment

utiliser des équipements lourds en aquaculture


heavy bottom | heavy corner | heavy panels | heavy shoulder

angles épais | épaules épaisses | faces épaisses | fond épais


elevate heavy weights | lifting heavy weights | lift heavy weights | uphold heavy weights

soulever des charges lourdes


monitor heavy-duty machinery | monitoring heavy duty equipment | heavy duty equipment monitoring | monitor heavy machinery

contrôler des équipements lourds


Act regulating the conflict of laws regarding family names and given names | Family Names and Given Names(Conflict of Laws)Act

Loi réglant les conflits de lois et de juridictions en matière de nom et prénom


heavy duty motor vehicle | heavy vehicle | heavy-duty vehicle | HDV [Abbr.]

poid lourd | véhicule lourd | véhicule utilitaire lourd


heavy-lift ship [ heavy lift ship | heavy-lift vessel | heavy lift vessel | belship ]

transporteur de colis lourds [ navire transporteur de colis lourds | transporteur de charges lourdes | navire transporteur de charges lourdes ]


heavy metalworking [ heavy smithing | heavy ironwork | heavy metalwork ]

grosse serrurerie [ métallerie ]


heavy goods [ ponderables | weighty goods | weight goods | heavy bulk material | rough freight | heavy commodities | heavy cargoes ]

marchandises pondéreuses [ pondéreux | marchandises lourdes | chargement lourd | pondéreux en vrac ]


Charnley's heavy bone curette | Charnley's heavy bone curet | heavy bone curette | heavy bone curet

curette forte à os de Charnley | curette osseuse forte
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In order to simplify Community legislation, it is appropriate to replace the existing heavy duty vehicles emissions legislation, namely Directive 2005/55/EC and Commission Directive 2005/78/EC , by a regulation.

Afin de simplifier la législation communautaire, il convient de remplacer la législation existante en matière d’émissions des véhicules utilitaires lourds, à savoir la directive 2005/55/CE et la directive 2005/78/CE de la Commission , par un règlement.


Other information: (a) Physical description: eye colour: brown; hair colour: grey; height: 170-175 cm; build: heavy, oval face, beard; (b) Father's name: Alibulat Kebekovich Kebekov, born in 1927; (c) Photo available for inclusion in the INTERPOL-UN Security Council Special Notice.

Renseignements complémentaires: a) description physique: yeux bruns; cheveux gris; taille: 170-175 cm; forte corpulence, visage ovale, barbu; b) nom du père: Alibulat Kebekovich Kebekov, né en 1927; c) photo disponible pouvant être insérée dans la notice spéciale INTERPOL-Conseil de sécurité des Nations unies.


‘ The derogation on the maximum length for aerodynamic cabs and rear aerodynamic devices for heavy goods vehicles, as foreseen by the new Directive on maximum weights and dimensions of heavy goods vehicles (amendment of Directive 96/53/EC), requires amendments to the type approval legal framework (namely Regulation 661/2009 and Regulation 1230/2012).

«La dérogation relative à la longueur maximale pour les cabines aérodynamiques et les dispositifs aérodynamiques arrière des poids lourds, prévue par la nouvelle directive sur les poids maximaux et les dimensions maximales des poids lourds (modifiant la directive 96/53/CE), requiert de modifier le cadre juridique de la réception par type (à savoir le règlement (CE) n° 661/2009 et le règlement (UE) n° 1230/2012).


(b) Class 2B, Class 3, Class 4 and Class 5 vocational vehicles and incomplete vocational vehicles, heavy-duty engines that are spark-ignition engines and light heavy-duty engines that are compression-ignition engines, namely, 10 years or 177 027 km (110,000 miles), whichever occurs first;

b) dans le cas des véhicules spécialisés et des véhicules spécialisés incomplets des classes 2B, 3, 4 et 5, des moteurs de véhicules lourds qui sont des moteurs à allumage commandé et des petits moteurs de véhicules lourds qui sont des moteurs à allumage par compression, dix ans ou 177 027 km (110 000 milles), selon la première de ces éventualités;


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(e) heavy heavy-duty engines that are compression-ignition engines, namely, as set out in section 2 of Title 40, chapter I, subchapter C, part 86, subpart A, of the CFR, for emissions of oxides of nitrogen (NO ), hydrocarbon (HC), particulate matter (PM) and carbon monoxide (CO).

e) dans le cas des gros moteurs de véhicules lourds qui sont des moteurs à allumage par compression, la durée de vie utile mentionnée à l’article 2 de la sous-partie A, partie 86, section de chapitre C, chapitre I, titre 40 du CFR applicable pour les émissions d’oxydes d’azote (NO ), d’hydrocarbures (HC), de particules atmosphériques (PM) et de monoxyde de carbone (CO).


When Suncor calculates the economics of that upgrader, they're comparing the differential on one product whose price is depressed in the U.S. market, namely bitumen, against another product whose price is also depressed in that same U.S. market, namely Canadian heavy oil.

Quand Suncor calcule les retombées économiques de ce projet de valorisation, elle tient compte de l'écart différentiel entre un produit dont le prix est en baisse dans le marché américain, c'est-à-dire le bitume, et un autre produit dont le prix est aussi en baisse dans le marché américain — le pétrole lourd canadien.


Question No. 419 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the risk of corrosion and spills and other safety concerns arising from the transport of bitumen in pipelines, and to government action to address these risks: (a) how does diluted bitumen compare with West Texas Intermediate (WTI) in terms of (i) abrasive material content, (ii) acid concentration, (iii) sulphur content, (iv) viscosity; (b) to what extent is diluted bitumen more likely than WTI to cause corrosion or erosion in the pipelines through which they respectively flow; (c) what is the composition of diluted bitumen in Canada; (d) what are all of the volatile chemicals, persistent organic pollutants or carcinogenic substances present in diluted bitumen in Canada; (e) in the pro ...[+++]

Question n 419 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le risque de corrosion et de déversements et d’autres questions de sécurité découlant du transport de bitume par pipeline, et les mesures prises par le gouvernement pour réduire ces risques: a) comment le bitume dilué se compare-t-il au West Texas Intermediate (WTI) pour ce qui est (i) de la teneur en abrasifs, (ii) de la concentration en acides, (iii) de la teneur en soufre, (iv) de la viscosité; b) dans quelle mesure le bitume dilué est-il plus susceptible que le WTI de causer de la corrosion ou de l’érosion dans les pipelines servant au transport de chacun; c) quelle est la composition du bitume dilué au Canada; d) quels sont tous les produits chimiques volatiles, polluants organiqu ...[+++]


Each of the vessels involved in the latest three accidents, namely the Erika , the Baltic and the Prestige , was an old-fashioned single-hull tanker carrying heavy fuel oil. Heavy fuel oil is the most dangerous product.

Les bateaux impliqués dans les trois derniers accidents - l'Erika , le Baltic et le Prestige - étaient en effets des pétroliers à simple coque, anciens et transportant du fioul lourd, qui est le produit le plus dangereux.


Each of the vessels involved in the latest three accidents, namely the Erika, the Baltic and the Prestige, was an old-fashioned single-hull tanker carrying heavy fuel oil. Heavy fuel oil is the most dangerous product.

Les bateaux impliqués dans les trois derniers accidents - l'Erika, le Baltic et le Prestige - étaient en effets des pétroliers à simple coque, anciens et transportant du fioul lourd, qui est le produit le plus dangereux.


Reply to Question No. 26, dated October 18, 2011, appearing on the Order Paper and Notice Paper in the name of the Honourable Senator Mitchell, respecting the Government of Canada's proposed regulations to limit greenhouse gas emissions from new on-road heavy-duty vehicles and engines.—Sessional Paper No. 1/41-649S.

Réponse à la question n26, en date du 18 octobre 2011, inscrite au Feuilleton et Feuilleton des avis au nom de l'honorable sénateur Mitchell, concernant le projet du gouvernement du Canada d'adopter de nouveaux règlements qui limiteraient les émissions de gaz à effet de serre des camions lourds et des moteurs de grosse cylindrée.—Document parlementaire n 1/41-649S.


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