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Background music
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Canadian Association of Music Libraries
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Hold a group music-therapy session
Hold a group-music-therapy-session
Hold group music therapy sessions
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Supervise music groups
Supervise musical groups
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Universal Music Group
Use music according to the needs of patients
Use music in accordance with patient needs
Utilise music according to patient needs

Traduction de «musical group » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
hold a group music-therapy session | organise group music therapy sessions | hold a group-music-therapy-session | hold group music therapy sessions

organiser des séances de musicothérapie en groupe


manage music groups | supervise musical groups | supervise music groups | supervising music groups

superviser des groupes de musique


use music in accordance with patient needs | utilise music according to patient needs | determine appropriate music and musical instruments according to patient requirements | use music according to the needs of patients

utiliser la musique selon les besoins des patients




entr'acte music | intermission music | interval music

interlude | intermède musical


music | music lessons | musical education

éducation musicale


music.ch-The ONE AND ONLY meeting point for Swiss music on the Internet!; music.ch

music.ch-LE rendez-vous de la musique Suisse sur Internet!; music.ch


piped music | mood music | background music | elevator music | supermarket music | Muzak

musique de fond | musique d'ambiance | fond sonore | musique d'ambiance enregistrée | fond musical | musique fonctionnelle | musique d'ascenseur | musique de supermarché | musique d'ameublement | Muzak


Canadian Association of Music Libraries, Archives and Documentation Centres Incorporated [ CAML | Canadian Association of Music Libraries | Canadian Music Library Association ]

Association canadienne des bibliothèques, archives et centres de documentation musicaux incorporée [ ACBM | Association canadienne des bibliothèques musicales ]


Kiwanis Music and Dance Festival Association [ Kiwanis Music Festival | Ottawa Music Festival Association ]

Association du Festival de musique et de danse Kiwanis [ L'Association du festival de musique d'Ottawa ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Today's reality is characterised by, on the one hand, an increasing uniformity of young people's lifestyles (music, clothing etc.) and on the other hand by a growing polarisation of opportunities, which add to the tensions which already exist between generations, genders, different ethnic groups and regions of different economic wealth.

La réalité d'aujourd'hui se caractérise, d'une part, par une uniformité croissante des styles de vie des jeunes (musique, vêtements, etc.) et, d'autre part, par une polarisation croissante des possibilités, qui vient s'ajouter aux tensions qui existent déjà entre générations, sexes, groupes ethniques et régions à prospérité économique différente.


Vivendi is a French company, which controls a group of companies active in the music, TV, cinema, video sharing and games businesses.

Vivendi est une entreprise française, qui contrôle un groupe d'entreprises présentes dans l'univers de la musique, de la télévision, du cinéma, du partage de vidéos et des jeux vidéo.


[5] There are several recent examples of cases where a range of sophisticated economic analysis was used to assess the existence of SIEC like in: COMP/M.6570 – UPS/TNT Express, decision of 30 January 2013; COMP/M.6458 – Universal Music Group/EMI Music, decision of 21 September 2012; COMP/M.6471 – Outokumpu/Inoxum, decision of 7 November 2012; or COMP/M.6663 – Ryanair/Aer Lingus, decision of 27 February 2013.

[5] Il existe plusieurs exemples d’affaires récentes dans lesquelles diverses analyses économiques complexes ont été utilisées pour évaluer l’existence d’une entrave significative à l’exercice d’une concurrence effective, parmi lesquels: affaire COMP/M.6570 – UPS/TNT Express, décision du 30 janvier 2013; affaire COMP/M.6458 – Universal Music Group/EMI Music, décision du 21 septembre 2012; affaire COMP/M.6471 – Outokumpu/Inoxum, décision du 7 novembre 2012; et affaire COMP/M.6663 – Ryanair/Aer Lingus, décision du 27 février 2013.


PLG comprises the companies PLG Holdco Limited (UK), EMI Music Belgium BVBA, EMI Czech Republic s.r.o., EMI Music Denmark AS, EMI Group Norway AS, EMI Music Poland s.p.z.o.o, EMI Group Portugal SGPS Lda, EMI Music Spain SL, EMI Music Sweden AB and EMI Music France SAS and is active internationally in the recorded music sector.

PLG regroupe les entreprises PLG Holdco Limited (Royaume‑Uni), EMI Music Belgium BVBA, EMI Czech Republic s.r.o., EMI Music Denmark AS, EMI Group Norway AS, EMI Music Poland s.p.z.o.o, EMI Group Portugal SGPS Lda, EMI Music Spain SL, EMI Music Sweden AB et EMI Music France SAS et exerce ses activités à l’échelle internationale dans le secteur de la musique enregistrée.


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There are already effective mechanisms in place to protect sharing of copyrighted material. For example, my own music has been temporarily blocked on my own YouTube channel because Warner Music Group's monitoring software detected that I was sharing protected content.My question is, how can this government tell me that it is protecting my rights as an emerging music creator when it is actually curtailing my freedom of expression?

Il existe déjà des mécanismes efficaces protégeant le partage de matériel soumis aux droits d'auteur (à titre d'exemple, ma propre musique a déjà été bloquée momentanément sur ma propre chaîne Youtube parce que le logiciel de surveillance de la Warner Music Group avait détecté que je partageais du contenu protégé. [.]) Ma question est la suivante: Promettant de brimer ma liberté d'expression, comment [ce gouvernement peut-il me dire qu'il protège] mes droits en tant que créateur de musique émergente?


On 17 February 2012, the Commission received a notification of a proposed concentration pursuant to Article 4 of Council Regulation (EC) No 139/2004 (1) by which Universal Music Holdings Limited, a wholly-owned subsidiary of Universal International Music B.V (‘Universal’, Netherlands), controlled by Vivendi SA (‘Vivendi’, France), acquires within the meaning of Article 3(1)(b) of the Merger Regulation control of the recorded music business of EMI Group Global Limited (‘EMI RM’, UK) by way of purchase of shares.

Le 17 février 2012, la Commission a reçu notification, conformément à l’article 4 du règlement (CE) no 139/2004 du Conseil (1), d’un projet de concentration par lequel l'entreprise Universal Music Holdings Limited, filiale à part entière d’Universal International Music B.V («Universal», Pays-Bas), elle-même contrôlée par Vivendi SA («Vivendi», France), acquiert, au sens de l'article 3, paragraphe 1, point b), du règlement CE sur les concentrations, le contrôle des activités «musique enregistrée» d’EMI Group Global Limited («EMI RM», R ...[+++]


Observations can be sent to the Commission by fax (+32 22964301), by e-mail to COMP-MERGER-REGISTRY@ec.europa.eu or by post, under reference number COMP/M.6458 — Universal Music Group/EMI Music, to the following address:

Elles peuvent être envoyées par télécopie (+32 22964301), par courrier électronique à l’adresse COMP-MERGER-REGISTRY@ec.europa.eu ou par courrier, sous la référence COMP/M.6458 — Universal Music Group/EMI Music, à l'adresse suivante:


EMO (European Music Office), GESAC (European grouping of societies of writers and composers), German Sounds (Office promoting exports of German music), ICMP/CIEM (international confederation of music publishers), IFPI (International Federation of the Phonographic Industry), Impala (Independent Music Companies Association), MTV Networks Europe, SACEM (society of writers, composers and publishers of music).

EMO (European Music Office), GESAC (Groupement européen des Sociétés d’Auteurs et Compositeurs), German Sounds (Bureau de promotion à l’exportation de la musique allemande), ICMP/CIEM (Confédération internationale des éditeurs de musique), IFPI (International Federation of the Phonographic Industry), Impala (Independent Music Companies Association), MTV Networks Europe, SACEM (société des auteurs, compositeurs et éditeurs de musique).


These awards were created on the initiative of the European Commission in collaboration with professional European music industry bodies such as EMO (European Music Office), GESAC (European Group of Societies of Authors and Composers), ICMP/CIEM (International Confederation of Music Publishers), IFPI (International Federation of the Phonographic Industry), IMPALA (Independent Music Companies Association) and Billboard Information Group.

Ces prix ont été créés à l'initiative de la Commission européenne en collaboration avec les professionnels européens de la musique regroupés au sein d'EMO (European Music Office), du GESAC (Groupement européen des Sociétés d'Auteurs et Compositeurs), de l'ICMP/CIEM (Confédération internationale des éditeurs de musique), de l'IFPI (International Federation of the Phonographic Industry), d'Impala (Independent Music Companies Association) ainsi qu'avec le groupe Billboard (Billboard Information Group).


In recorded music, the merger will lead to an oligopoly of four firms (Time Warner/EMI, Universal Music Group, which belongs to Seagram of Canada, Bertelsmann Music Group and Sony Music) controlling some 80% of the market concerned in the European Economic Area the 15 EU states plus Norway, Iceland and Liechtenstein.

Dans le domaine de la musique enregistrée, la concentration conduira à un oligopole de quatre entreprises (Time Warner/EMI, Universal Music Group, qui appartient à Seagram (Canada), Bertelsmann Music Group et Sony Music), qui contrôlera quelque 80% du marché en jeu à l'échelle de l'Espace Economique Européen.


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