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Agency agreement
Best efforts
Best efforts commitment
Best efforts underwriting
Emergency forces
Forces of the United Nations
Global corporation
MNC
MNE
MNF
Multinational
Multinational ad-hoc team
Multinational company
Multinational corporation
Multinational enterprise
Multinational firm
Multinational force
Transnational company
Transnational corporation
Transnational corporations
Transnational enterprise
UN forces
United Nations Forces
United Nations troops

Vertaling van "multinational efforts " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
multinational enterprise [ multinational | multinational company | multinational corporation | transnational corporations(UNBIS) ]

entreprise multinationale [ multinationale | société multinationale ]


multinational company | multinational corporation | multinational enterprise | multinational firm | transnational enterprise | MNC [Abbr.] | MNE [Abbr.] | MNF [Abbr.]

entreprise multinationale | entreprise transnationale | firme multinationale | multinationale | EMN [Abbr.] | FMN [Abbr.]


multinational | multinational company | multinational corporation | multinational enterprise | MNC [Abbr.] | MNE [Abbr.]

entreprise multinationale | EMN [Abbr.]


multinational [ multinational company | multinational corporation | multinational enterprise | multinational firm | transnational corporation | transnational company | global corporation ]

multinationale [ société multinationale | entreprise multinationale | firme multinationale | société transnationale | entreprise transnationale ]


multinational | MNC | multinational company | multinational corporation | multinational enterprise | multinational firm | transnational company | transnational corporation

multinationale | société transnationale | société multinationale | firme transnationale | firme multinationale | entreprise multinationale


multinational ad-hoc team | multinational ad-hoc team for exchanging information on terrorists | multinational ad-hoc team for gathering and exchanging information on terrorists

équipe multinationale ad hoc pour l'échange d'informations relatives aux terroristes


Declaration of Principles concerning Multinational Enterprises and Social Policy [ Tripartite Declaration of Principles concerning Multinational Enterprises and Social Policy ]

Déclaration de principes (tripartite) sur les entreprises multinationales et la politique sociale


Exchange of Notes between the Government of Canada and the Multinational Force and Observers constituting an Agreement further amending the Agreement on the Participation of Canada in the Sinai Multinational Force and Observers, signed June 28, 1985 as am

Échange de Notes entre le gouvernement du Canada et la Force multinationale et d'Observateurs constituant un Accord modifiant davantage l'Accord relatif à la participation du Canada à la Force multinationale et d'Observateurs du Sinaï, signé le 28 juin 19


best efforts commitment | agency agreement | best efforts | best efforts underwriting

placement pour compte | convention de placement pour compte


multinational force [ emergency forces | forces of the United Nations | UN forces | United Nations troops | United Nations Forces(ECLAS) ]

force multinationale [ casques bleus | forces d'urgence | forces de l'ONU | forces des Nations unies ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
"A common European Headline Goal will be adopted for readily deployable military capabilities and collective capability goals in the fields of command and control, intelligence and strategic transport to be achieved through voluntary coordinated national and multinational efforts, for carrying out the full range of Petersberg tasks".

"Un objectif global européen sera adopté de sorte que des moyens militaires prêts à être déployés et des objectifs de capacité collective en matière de commandement et de contrôle, de renseignements et de capacités de projection seront mis au point rapidement et ce grâce à la coordination volontaire des efforts nationaux et multinationaux, afin de mener à bien l'ensemble des missions dites de Petersberg".


It sets out the fundamental issues that the European Commission believes should be addressed in the latest multinational efforts to tackle climate change.

Elle énonce les problèmes fondamentaux qui, de l’avis de la Commission européenne, devraient être traités dans le cadre des derniers efforts multinationaux visant à lutter contre le changement climatique.


The EU should also encourage other global actors, such as multinational corporations (MNCs), to play a full part in increasing respect for human rights world-wide and to use their often considerable influence within a developing country to support rather than undermine that country's own efforts to achieve sustainable development.

L'Union européenne doit également encourager d'autres acteurs internationaux, tels que les entreprises multinationales, à contribuer pleinement à améliorer le respect des droits de l'homme dans le monde et à user de leur influence souvent considérable dans les pays en développement afin d'aider ces derniers, plutôt que de saper leurs efforts en vue d'un développement durable.


- Increase financial support to initiatives for improved training of law enforcement and judicial authorities vis-à-vis the handling of cyber crime cases and take action to coordinate all multinational training efforts in this field by the setting up of an EU training platform

- Accroître le soutien financier accordé aux initiatives destinées à améliorer la formation des services répressifs et judiciaires en matière de traitement des affaires de cybercriminalité et prendre des mesures pour coordonner tous les efforts de formation multinationaux dans ce domaine en créant une plate-forme de formation de l'UE.


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· Ensure dialogue with international partners, including NATO, other international organisations and multinational Centres of Excellence, to ensure effective defence capabilities, identify areas for cooperation and avoid duplication of efforts.

· maintenir un dialogue avec les partenaires internationaux, notamment l'OTAN, d'autres organisations internationales et les centres d'excellence multinationaux, pour faire en sorte de disposer de moyens de défense efficaces, de recenser les domaines de coopération et d'éviter les doubles emplois.


51. Emphasises that, given the size of their share of international trade, European companies and their subsidiaries and subcontractors play a key role in the promotion and dissemination of social and labour standards worldwide; acknowledges that grievances against EU companies operating abroad are often more usefully solved in situ; commends the OECD national contact points as state-based non-legal mechanisms that can mediate over a broad range of business and human rights disputes; calls, however, for a greater effort by companies in developing grievance mechanisms aligned with the effectiveness criteria set out in the UN Guiding Pr ...[+++]

51. souligne que, du fait de leur poids dans les échanges commerciaux internationaux, les entreprises européennes, leurs filiales et leurs sous-traitants jouent un rôle fondamental dans la promotion et la diffusion des normes sociales et du travail dans le monde; constate que, bien souvent, les litiges dans lesquels des entreprises de l'Union sont en cause sont mieux réglés sur place; prend note avec satisfaction des points de contact nationaux établis par l'OCDE, mécanismes non judiciaires relevant de l'État qui sont susceptibles de jouer un rôle de médiation dans un grand nombre de litiges relatifs aux entreprises et aux droits de l'homme; demande toutefois que les entreprises consentent davantage d' ...[+++]


52. Emphasises that, given the size of their share of international trade, European companies and their subsidiaries and subcontractors play a key role in the promotion and dissemination of social and labour standards worldwide; acknowledges that grievances against EU companies operating abroad are often more usefully solved in situ; commends the OECD national contact points as state-based non-legal mechanisms that can mediate over a broad range of business and human rights disputes; calls, however, for a greater effort by companies in developing grievance mechanisms aligned with the effectiveness criteria set out in the UN Guiding Pr ...[+++]

52. souligne que, du fait de leur poids dans les échanges commerciaux internationaux, les entreprises européennes, leurs filiales et leurs sous-traitants jouent un rôle fondamental dans la promotion et la diffusion des normes sociales et du travail dans le monde; constate que, bien souvent, les litiges dans lesquels des entreprises de l'Union sont en cause sont mieux réglés sur place; prend note avec satisfaction des points de contact nationaux établis par l'OCDE, mécanismes non judiciaires relevant de l'État qui sont susceptibles de jouer un rôle de médiation dans un grand nombre de litiges relatifs aux entreprises et aux droits de l'homme; demande toutefois que les entreprises consentent davantage d' ...[+++]


– having regard to the OECD Guidelines for Multinational Enterprises, the International Labour Organisation's (ILO) tripartite declaration of principles concerning multinational enterprises and social policy, the codes of conduct agreed under the auspices of international organisations such as the FAO, the WHO and the World Bank, and the efforts made under the auspices of UNCTAD to regulate the activities of enterprises in developing countries,

– vu les principes directeurs de l'OCDE à l'intention des entreprises multinationales, la déclaration de principes tripartite sur les entreprises multinationales et la politique sociale de l'Organisation internationale du travail (OIT), ainsi que les codes de conduite convenus sous l'égide d'organisations internationales telles que la FAO, l'OMS et la Banque mondiale, et les efforts accomplis sous les auspices de la CNUCED en ce qui concerne les activités des entreprises dans les pays en développement,


– having regard to the OECD Guidelines for Multinational Enterprises, the International Labour Organisation’s (ILO) tripartite declaration of principles concerning multinational enterprises and social policy, the codes of conduct agreed under the auspices of international organisations such as the FAO, the WHO and the World Bank, and the efforts made under the auspices of UNCTAD to regulate the activities of enterprises in developing countries,

– vu les principes directeurs de l'OCDE à l'intention des entreprises multinationales, la déclaration de principes tripartite sur les entreprises multinationales et la politique sociale de l'Organisation internationale du travail (OIT), ainsi que les codes de conduite convenus sous l'égide d'organisations internationales telles que la FAO, l'OMS et la Banque mondiale, et les efforts accomplis sous les auspices de la CNUCED en ce qui concerne les activités des entreprises dans les pays en développement,


– having regard to the two most authoritative internationally agreed sets of standards for corporate conduct: the Tripartite Declaration of Principles concerning Multinational Enterprises and Social Policy by the International Labour Organization (ILO), last revised in 2001, and the Guidelines for Multinational Enterprises by the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), last revised in 2000 and having regard to codes of conduct agreed under the aegis of other international organisations such as the UN Food and Agriculture Organization, the World Health Organization and the World Bank and to ...[+++]

— vu les deux normes les mieux reconnues internationalement en matière de comportement des entreprises, à savoir la "déclaration de principes tripartite sur les entreprises multinationales et la politique sociale" de l'Organisation internationale du travail (OIT), révisée en dernier lieu en 2001, et les "principes directeurs à l'intention des entreprises multinationales" de l'Organisation de coopération et de développement économiques (OCDE), révisés en dernier lieu en 2000, ainsi que les codes de conduite convenus sous l'égide d'autres organisations internationales telles que l'Organisation des Nations unies pour l'alimentation et l'agr ...[+++]




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Date index: 2022-05-24
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