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Tractor with semi-trailer
Vehicle technology

Vertaling van "motor vehicles trailers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Road motor vehicle, trailer and snowmobile registration

Immatriculation des véhicules automobiles routiers, remorque et motoneige


motor vehicle and attached trailer | tractor with semi-trailer

tracteur avec semi-remorque


mechanics of cars and buses, mechanical system of motor vehicles | mechanics of motor-driven vehicles | mechanics of motor vehicles | motor vehicle mechanics

mécanique des véhicules à moteur


rental advisor in cars and light motor vehicles | rental service team leader in cars and light motor vehicles | rental sales desk clerk in cars and light motor vehicles | rental service representative in cars and light motor vehicles

agente de comptoir en location de voitures et de véhicules automobiles légers | agent de comptoir en location de voitures et de véhicules automobiles légers | responsable de comptoir en location de voitures et de véhicules automobiles légers


advise a customer about a motor vehicle | instruct customers on motor vehicles | advise customers on motor vehicles | advising customers on motor vehicles

conseiller des clients sur des véhicules à moteur


Committee for adaptation to technical progress of the directive on roadworthiness tests for motor vehicles and their trailers

Comité pour l'adaptation au progrès technique de la directive relative au contrôle technique des véhicules à moteur et de leurs remorques


manufacture of bodies for motor vehicles,and trailers and caravans

construction de carrosseries,de remorques et de bennes


motor vehicle industry [ automobile manufacture | motor industry | Vehicle technology(STW) | automobile industry(UNBIS) ]

industrie automobile [ construction automobile ]


automotive body repairer [ motor vehicle body repairer | autobody repairer | motor vehicle autobody repairer | automobile body repairman | motor vehicle body repairman ]

carrossier de véhicules automobiles [ carrossière de véhicules automobiles | débosseleur de carrosseries d'automobiles | débosseleuse de carrosseries d'automobiles | réparateur de carrosseries de véhicules automobiles | réparatrice de carrosseries de véhicules automobiles | réparateur de carrosseries d ]


Commercial Motor Vehicle and Trailer Trip Inspection Regulation

Règlement sur les inspections des véhicules et des remorques utilitaires
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
8. Notes that, to-date, the NACE Revision 2 Division 29 sector (Manufacture of motor vehicles, trailers and semi-trailers) has been the subject of 21 EGF applications, 11 of which were based on trade related globalisation and 10 on the global financial and economic crisis; recalls in this context EGF application EGF/2010/031/General Motors Belgium, which was a consequence of Opel's closure of its production facility in Antwerp, Belgium;

8. relève qu'à ce jour, la division 29 de la NACE Rév. 2 ("Construction de véhicules automobiles, de remorques et semi-remorques") a fait l'objet de 21 demandes d'intervention du Fonds, dont 11 étaient fondées sur la mondialisation des échanges et 10 sur la crise financière et économique mondiale; rappelle à cet égard la demande EGF/2010/031 BE/Generals Motors Belgium qui a suivi la fermeture du site de production d'Opel à Anvers, en Belgique;


8. Notes that, to-date, the NACE Revision 2 Division 29 sector (Manufacture of motor vehicles, trailers and semi-trailers) has been the subject of 21 EGF applications, 11 of which were based on trade related globalisation and 10 on the global financial and economic crisis; recalls in this context EGF application EGF/2010/031/General Motors Belgium, which was a consequence of Opel's closure of its production facility in Antwerp, Belgium;

8. relève qu'à ce jour, la division 29 de la NACE Rév. 2 ("Construction de véhicules automobiles, de remorques et semi-remorques") a fait l'objet de 21 demandes d'intervention du Fonds, dont 11 étaient fondées sur la mondialisation des échanges et 10 sur la crise financière et économique mondiale; rappelle à cet égard la demande EGF/2010/031 BE/Generals Motors Belgium qui a suivi la fermeture du site de production d'Opel à Anvers, en Belgique;


8. Notes that, to-date, the NACE Revision 2 Division 29 sector (Manufacture of motor vehicles, trailers and semi-trailers) has been the subject of 21 EGF applications, 11 of which were based on trade related globalisation and 10 on the global financial and economic crisis; reminds in this context of the EGF application EGF/2010/031/General Motors Belgium, which was a consequence of Opel's closure of the production facility in Antwerp, Belgium;

8. relève qu'à ce jour, la division 29 de la NACE Rév. 2 ("Construction de véhicules automobiles, de remorques et semi-remorques") a fait l'objet de 21 demandes d'intervention du FEM, dont 11 étaient fondées sur la mondialisation des échanges et 10 sur la crise financière et économique mondiale; rappelle à cet égard la demande EGF/2010/031 BE/Generals Motors Belgium qui a suivi la fermeture du site de production d'Opel à Anvers (Belgique);


When we think of Korea and the exports it has, we are looking at motor vehicles; trailers; bicycles; motorcycles; electrical machinery and equipment; boilers; mechanical appliances; iron and steel articles; plastic and plastic articles; rubber and rubber articles; optical, medical, and scientific technical instrumentation; mineral fuels; oils; and copper and copper articles.

La Corée du Sud exporte des véhicules automobiles, des remorques, des bicyclettes, des motocyclettes; des machines, des appareils et du matériel électriques; des chaudières; des appareils et des engins mécaniques; du fer et des ouvrages en acier; des matières plastiques et des ouvrages en ces matières; du caoutchouc et des ouvrages en caoutchouc; des instruments médico-chirurgicaux, d'optique et de mesure et d'autres instruments scientifiques similaires; des combustibles minéraux; des huiles ainsi que du cuivre et des ouvrage ...[+++]


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6. Notwithstanding the provisions of Article XII (Royalties), profits derived by a resident of a Contracting State from the use, maintenance or rental of railway rolling stock, motor vehicles, trailers or containers (including trailers and related equipment for the transport of containers) used in the other Contracting State for a period or periods not expected to exceed in the aggregate 183 days in any twelve-month period shall be exempt from tax in the other Contracting State except to the extent that such profits are attributable to a permanent establishment in the other S ...[+++]

6. Nonobstant les dispositions de l’article XII (Redevances), les bénéfices qu’un résident d’un État contractant tire de l’utilisation, de l’entretien ou de la location de matériel roulant de chemins de fer, de véhicules à moteur, de remorques ou de conteneurs (y compris les remorques et les équipements connexes pour le transport des conteneurs) utilisés dans l’autre État contractant pendant une période ou des périodes dont la durée totale présumée ne doit pas dépasser 183 jours au cours de toute période de douze mois sont exonérés d’impôt dans l’autre État contractant sauf dans la mesure où ces bénéfices sont imputables à un établisseme ...[+++]


The whole basis of technical regulation for motor vehicles was one of the earliest areas of harmonisation within the European single market, but it has taken until now for us to have a fully comprehensive type-approval framework for all categories of motor vehicles, trailers, major component systems and critical components.

La base de la réglementation technique applicable aux véhicules à moteur a été l’un des premiers domaines d’harmonisation au sein du marché intérieur européen, mais il a fallu attendre jusqu’à aujourd’hui pour avoir un cadre de réception par type détaillé englobant toutes les catégories de véhicules à moteur, les remorques, les principaux systèmes et les composants clés.


The whole basis of technical regulation for motor vehicles was one of the earliest areas of harmonisation within the European single market, but it has taken until now for us to have a fully comprehensive type-approval framework for all categories of motor vehicles, trailers, major component systems and critical components.

La base de la réglementation technique applicable aux véhicules à moteur a été l’un des premiers domaines d’harmonisation au sein du marché intérieur européen, mais il a fallu attendre jusqu’à aujourd’hui pour avoir un cadre de réception par type détaillé englobant toutes les catégories de véhicules à moteur, les remorques, les principaux systèmes et les composants clés.


The current act provides for an obligation to report any means of transportation, including watercraft, aircraft, train, motor vehicle, trailer and cargo container, that arrives in Canada or is in the process of departing from Canada.

La loi actuelle prévoit une obligation de déclaration à tout moyen de transport, notamment les bateaux, les aéronefs, les trains, les véhicules à moteur, les remorques et les conteneurs qui entrent au Canada ou qui s'apprêtent à en sortir.


The proposed subsections 34(1) and (2) therefore reflect, for the most part, the same content as the existing subsection 34(1) with the following exceptions: they now apply only to watercraft or aircraft, and not to train, motor vehicle, trailer or other means of transportation; an operator must now report suspicions to a quarantine officer as opposed to reporting to a designated authority at an entry point; and an operator must now report as soon as possible before the conveyance arrives in Canada as opposed to simply reporting before arrival.

Par conséquent, les paragraphes 34(1) et (2) proposés ont un contenu très semblable à l’actuel paragraphe 34(1), sauf pour les différences suivantes : ils ne visent maintenant que les bateaux et les aéronefs et ne s’appliquent plus aux trains, aux véhicules à moteur, aux remorques et à d’autres moyens de transport; le conducteur doit dorénavant signaler ses soupçons à un agent de quarantaine plutôt qu’à l’autorité désignée qui se trouve au point d’entrée; enfin, le conducteur doit maintenant signaler la situation dès que possible avant l’arrivée du véhicule au Canada au lieu de le faire à n’importe quel moment avant l’arrivée.


The bill defines conveyances as a watercraft, aircraft, train, motor vehicle, trailer or other means of transportation and includes a cargo container.

Le projet de loi définit les véhicules comme étant un bateau, un aéronef, un train, un véhicule à moteur, une remorque ou d'autres moyens de transport, y compris un conteneur.


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