Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Collecting area
Congestion
Congestion area
Congestion in the telecommunication network
Hold-up area
Likely area of burial
Likely burial area
Likely burial spot
Likely deposit
Likely deposition area
MFN
MFN customs duty rate
MFN rate
MFN tariff
MFN treatment
Most favored nation treatment
Most favoured nation
Most favoured nation clause
Most favoured nation customs duty rate
Most favoured nation rate
Most favoured nation treatment
Most likely area of burial
Most likely burial area
Most likely burial spot
Most rapid means
Most rapid route
Most-favored-nation treatment
Most-favoured-nation tariff
Most-favoured-nation treatment
Network congestion
Road congestion
Traffic congestion

Traduction de «most congested » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
limit the dangers of congestion and ecological damage faced by the most prosperous regions

limiter les risques de congestion et les problèmes écologiques auxquels doivent faire face les régions les plus prospères


traffic congestion [ road congestion | congestion ]

congestion routière [ congestion de la circulation | congestion ]


most favoured nation [ MFN | most favoured nation clause | most favoured nation treatment ]

nation la plus favorisée [ clause de la nation la plus favorisée | NPF | traitement de la nation la plus favorisée ]


MFN customs duty rate | MFN rate | MFN tariff | most favoured nation customs duty rate | most favoured nation rate | most-favoured-nation tariff

droit NPF | tarif de la nation la plus favorisée | taux applicable à la nation la plus favorisée | taux appliqué aux parties contractantes bénéficiant du traitement de la nation la plus favorisée


most-favoured-nation treatment [ most-favored-nation treatment | MFN treatment | most favored nation treatment ]

traitement de la nation la plus favorisée [ traitement de la NPF ]


most likely burial area [ most likely burial spot | most likely area of burial | likely area of burial | likely burial area | likely burial spot | likely deposit | likely deposition area ]

zone préférentielle [ endroit préférentiel | zone probable d'ensevelissement | endroit d'ensevelissement possible | zone d'ensevelissement possible | zone d'ensevelissement le plus probable | zone de dépôt préférentielle ]


congestion in the telecommunication network | network congestion

surcharge du réseau des télécommunications | surcharge du réseau


most rapid means | most rapid route

voie la plus rapide


collecting area | congestion area | hold-up area

secteur de retenue


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
But most importantly, ITS is also key to achieving major Community policy objectives in transport and beyond, in the field of safety (better informed and supported users), security (tracing, identification), efficiency of operations, tackling congestion (effective demand management and cross-modal network balancing through pricing, implementation of legal provisions) and fighting climate change (energy efficiency, eco-driving, green corridors and a more efficient and effective European co-modal transport system through e-freight, e-maritime).

Plus important, les STI sont également cruciaux pour atteindre des objectifs stratégiques majeurs de la Communauté dans le domaine des transports et au-delà, en matière de sécurité (utilisateurs mieux informés et mieux aidés), de sûreté (suivi, identification), d’efficacité des opérations, de lutte contre la congestion (gestion efficace de la demande et équilibrage du réseau intermodal au moyen de la tarification, mise en œuvre des dispositions légales) et de lutte contre le changement climatique (efficacité énergétique, conduite écol ...[+++]


Therefore, while the most pressing challenges identified in 2001 were the imbalance between different modes of transport and congestion, the situation has developed subsequently.

Ainsi, si en 2001 les défis prioritaires à relever étaient le déséquilibre entre les différents modes de transport et la congestion, la situation a depuis évolué.


These include: the completion of the most heavily used motorway corridors, the connection of outlying regions with the major centres of economic activity, a reduction in the excessively radial structure of the Spanish road network, the relief of urban congestion and the integration of the Spanish road network with its neighbours.

Il s'agissait en effet d'achever les couloirs autoroutiers les plus utilisés, de réaliser le raccordement des régions périphériques avec les principaux centres d'activité économique, de réduire la structure trop radiale du réseau routier espagnol, de réduire les encombrements urbains et d'assurer la liaison entre le réseau routier espagnol et celui des pays voisins.


Most of this growth is expected to be taken up by the road sector, which further deteriorates the situation regarding the problems caused by the road transport, which include congestion at more points of the main roads network and in urban areas, harmful effects on the environment and public health, and above all accidents, causing fatalities, injuries and material damage.

Cette augmentation devrait être absorbée essentiellement par le secteur routier, aggravant par là même les problèmes causés par le transport routier, comme l'encombrement des grands réseaux routiers et des zones urbaines, les effets négatifs sur l'environnement et la santé publique et, surtout, les accidents causant décès, lésions corporelles et dégâts matériels.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
22. Notes that recent studies state that European regions are losing direct links to some of the most congested airports, and is disappointed that studies conducted by the European Commission deal only with major airports; suggests, therefore, that the scope of any future studies be extended to regional airports and, in the interim, encourages the Member States and the Commission to promote connections between regional airports and main airports in the Member States, helping to boost the economy in the areas around regional airports whiles also offering one solution to the problem of air-traffic congestion in Europe;

22. observe que, selon des études récentes, les régions européennes perdent des liens directs avec certains des aéroports les plus encombrés, et est déçu par le fait que les études de la Commission ne traitent que des principaux aéroports; suggère donc que le champ de toute étude future soit élargi aux aéroports régionaux et, dans l'intervalle, encourage les États membres et la Commission à promouvoir la connexion entre les aéroports régionaux et les principaux aéroports des États membres, afin de contribuer au renforcement économique dans l'environnement des aéroports régionaux tout en offrant également une solution au problème de l'en ...[+++]


22. Notes that recent studies state that European regions are losing direct links to some of the most congested airports, and is disappointed that studies conducted by the European Commission deal only with major airports; suggests, therefore, that the scope of any future studies be extended to regional airports and, in the interim, encourages the Member States and the Commission to promote connections between regional airports and main airports in the Member States, helping to boost the economy in the areas around regional airports whiles also offering one solution to the problem of air-traffic congestion in Europe;

22. observe que, selon des études récentes, les régions européennes perdent des liens directs avec certains des aéroports les plus encombrés, et est déçu par le fait que les études de la Commission ne traitent que des principaux aéroports; suggère donc que le champ de toute étude future soit élargi aux aéroports régionaux et, dans l'intervalle, encourage les États membres et la Commission à promouvoir la connexion entre les aéroports régionaux et les principaux aéroports des États membres, afin de contribuer au renforcement économique dans l’environnement des aéroports régionaux tout en offrant également une solution au problème de l'en ...[+++]


13. Emphasises that the density of urban areas makes them the areas which suffer most from – and generate most – congestion and air and noise pollution; calls on the Commission to encourage the use of public transport as an alternative to the car in such areas;

13. souligne que la densité des zones urbaines en fait les zones les plus exposées et les plus "productrices" d'embouteillages et de pollution atmosphérique et sonore; invite la Commission à promouvoir les modes de transport collectifs et alternatifs à l'automobile dans ces zones;


I can tell you to the nearest cent what the impact would be in the most extreme case: congestion would be 65 euro cents per kilometre at the absolute maximum: 65 euro cents in very heavily congested areas, and only for the few kilometres where there was congestion, not the rest of the journey.

Je peux vous dire au centime près ce que sera l’impact dans le cas le plus extrême: la congestion coûterait, au grand maximum, 65 centimes d’euro par kilomètre; 65 centimes d’euro dans les endroits très embouteillés et seulement pour les quelques kilomètres où il y a une congestion, pas pour le reste du parcours.


Furthermore, on roads that are usually congested and during peak periods congestion costs which are mostly borne at local level should also be allowed to be recovered through the external cost charge.

En outre, sur les axes habituellement saturés et aux heures de pointe, le coût de la congestion qui est généralement supporté au niveau local devrait également pouvoir être recouvré par le biais d'une redevance pour coûts externes.


(2) Experience has shown that Council Regulation (EEC) No 95/93 [4] should be strengthened to ensure the fullest and most flexible use of limited capacity at congested airports.

(2) L'expérience a montré qu'il convient de renforcer le règlement (CEE) no 95/93 du Conseil [4], afin de garantir une utilisation maximale et la plus souple possible des capacités limitées dans les aéroports saturés.


w