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Consumer expenditure
Consumer expenditures
Consumer spending
Consumer spending plans
Consumers' spending
Consumption expenditures
Expenditure by households
Family expenditure
Final consumption of households
Household consumption
Household expenditure
Household expenses
Household outlay
Household spending
Personal consumption expenditures
Personal expenditures
Personal spending
Private consumers'expenditure
Private consumption
Recovery in consumption
Recovery of consumer spending

Vertaling van "more consumer spending " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
personal consumption expenditures | personal expenditures | household expenses | household outlay | consumer expenditures | personal spending | consumer spending | household consumption | household spending

consommation des ménages | dépense des ménages | dépenses des ménages


consumer expenditures [ consumer spending | consumption expenditures | consumers' spending ]

dépenses de consommation


consumer expenditure | consumer spending

dépenses courantes | dépenses des consommateurs




recovery of consumer spending [ recovery in consumption ]

reprise de la consommation


consumer spending plans

plans de stimulation de la dépense à la consommation


household expenditure | consumer spending

dépenses des ménages | dépenses des consommateurs


expenditure by households | family expenditure | final consumption of households | household expenditure | household spending | private consumers'expenditure | private consumption

consommation des ménages | consommation finale des ménages | consommation privée
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Consumers spend more time talking and texting at prices at least 34.5% less than in 2004, including a 70% drop in roaming charges since 2005.

Les consommateurs passent de plus en plus de temps à téléphoner et à s’envoyer des messages, à des prix inférieurs à ceux de 2004 d’au moins 34,5 %, les tarifs d’itinérance ayant notamment baissé de 70 % depuis 2005.


[7] Between 1980 and 1997 consumer spending has increased by 46 % in real terms, shifting from basic needs, such as food and housing, towards more discretionary items, such as transport, fuel and recreation (EEA Fact Sheet 2001 - YIR01HH04)

[7] Entre 1980 et 1997, les dépenses de consommation ont augmenté de 46 % en termes réels, glissant de la satisfaction des besoins fondamentaux tels que l'alimentation et le logement vers des biens relevant davantage des choix personnels tels que transports, combustibles, loisirs (EEA Fact Sheet 2001 - YIR01HH04)


We hear such things as consumer reluctance to spend, but if people who are living under the poverty line have more money to spend on necessities, not on frills and luxuries necessarily, but just on necessities of life—they may need a fridge or something.It's got to be consumer spending that's going to boost the economy.

On entend parler de la réticence des consommateurs à dépenser, mais si les gens qui vivent au-dessous du seuil de la pauvreté avaient plus d'argent à dépenser pour les produits de première nécessité, pas nécessairement pour le superflu ou les produits de luxe, mais simplement pour les produits de première nécessité—un réfrigérateur, par exemple.La seule chose qui puisse stimuler l'économie, ce sont les dépenses de consommation.


The more Canadians work, the more taxes they pay, and the more consumer spending there will be.

Plus il y a de Canadiens sur le marché du travail qui paient des taxes et des impôts, plus les dépenses de consommation sont élevées.


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Hill Strategies reports that Canadian consumers spent $25.1 billion on culture goods and services in 2005, more than consumer spending on household furniture, appliances and tools ($24 billion).The output by the culture sector totalled: $46 billion in 2007, which was 3.8% of Canada's real GDP.

Selon Hill Strategies, les consommateurs canadiens ont dépensé 25,1 milliards de dollars en bien et services culturels en 2005, c'est-à-dire plus que ce qu'ils ont consacré aux meubles, aux appareils ménagers et aux outils domestiques (24 milliards) [.] Les retombées totales générées par le secteur de la culture s'élevaient à 46 milliards en 2007, ce qui correspond à 3,8 p. 100 du PIB du Canada en dollars constants.


That all resulted from 12 years of Liberal government, so why will the member not now join with our agenda of cutting taxes on capital gains, reducing the GST to encourage more consumer spending, and using tax incentives to get more apprentices into the trades?

Cette situation est l'aboutissement de 12 années de gouvernement libéral. Pourquoi le député n'adhérerait-il pas à notre programme de réduction de l'impôt sur les gains en capital, de réduction de la TPS pour encourager les dépenses à la consommation et de mesures d'incitation fiscales pour attirer plus d'apprentis dans les corps de métier?


[135] See Flash Eurobarometer 332 Consumers’ attitudes towards cross-border trade and consumer protection, May 2012, p. More consumers are now interested in making cross-border purchases (52 %, +19) and are willing to spend more money (18 %, +5) than in 2006.

[135] Eurobaromètre Flash 332 — Consumer attitudes towards cross-border sales and consumer protection (Attitudes des consommateurs envers les ventes transfrontières et protection des consommateurs), mai 2012, p. 8. Davantage de consommateurs souhaitent désormais faire des achats transfrontières (52 %, +19) et sont disposés à dépenser plus d'argent à l'étranger (18 %, +5) qu'en 2006.


Recent evidence reveals that more consumers are now interested in making cross-border purchases (52%, +19 percentage points) and are willing to spend more money cross-border (18%, +5 percentage points) than in 2006, when the Directive had not yet been transposed in the Member States.[11] The Unfair Commercial Practices Directive has played its part in generating this more open attitude amongst European consumers, as it is one of the main EU legislative tools devised to boost their confidence a ...[+++]

Des éléments récents révèlent qu’aujourd’hui, les consommateurs intéressés par les achats transfrontières sont plus nombreux (52 %, + 19 points de pourcentage), et qu'ils sont disposés à dépenser davantage à l'étranger (18 %, + 5 points de pourcentage) qu'en 2006, avant la transposition de la directive dans les États membres[11]. Comptant parmi les principaux outils législatifs de l'Union européenne visant à renforcer la confiance des consommateurs européens et à stimuler les échanges transfrontières, la directive est pour partie responsable de cette attitude plus ouverte.


Recent evidence reveals that more consumers are now interested in making cross-border purchases (52 %, +19) and are willing to spend more money cross-border (18 %, +5) than in 2006, when the Directive had not yet been transposed in the Member States.[135] Nevertheless, it has to be recognised that growth in online cross-border shopping lags far behind domestic growth, so it is clear that more needs to be done.[136] This is why emphasis now needs to be placed on correct and consistent application of the Directive a ...[+++]

Des éléments récents révèlent que davantage de consommateurs souhaitent désormais faire des achats transfrontières (52 %, +19) et sont disposés à dépenser plus d’argent à l’étranger (18 %, +5) qu’en 2006, lorsque la directive n’avait pas encore été transposée dans les États membres[135]. Il faut néanmoins reconnaître que la croissance des achats transfrontières en ligne accuse un grand retard sur la croissance interne, ce qui indique clairement que beaucoup reste encore à faire[136]. C’est pourquoi la priorité doit désormais être acco ...[+++]


More money in their hands means more consumer spending, which means companies become productive, the business environment has the strength to grow and we will be looking at a robust economy.

Il y aurait donc plus de dépenses de consommation, les entreprises seraient plus productives. Elles seraient assez fortes pour prendre de l'expansion et nous aurions une économie robuste.




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Date index: 2022-09-03
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