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COMMPS
EBC
Equity-based compensation
Equity-based incentive plan
Integrated Oil Sands Environmental Monitoring Plan
Integrated Oil Sands Monitoring Plan
Microprocessor-based M&C
Microprocessor-based monitor and control card
Monitor airspace planning
Monitor forage grazing plans
Monitor plans for forage grazing
Monitor use of airspace
Monitoring forage grazing plans
Monitoring plans for forage grazing
Planning for Telework and Home-based Employment
Satellite vessel monitoring system
Satellite-based vessel monitoring system
Stock-based compensation
Stock-based compensation plan
Survey airspace planning
Survey use of airspace
VMS
Vessel monitoring system

Traduction de «monitoring plan based » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
monitor plans for forage grazing | monitoring plans for forage grazing | monitor forage grazing plans | monitoring forage grazing plans

gérer des plans de pâturage et de fourrage


satellite vessel monitoring system | satellite-based vessel monitoring system | vessel monitoring system | VMS [Abbr.]

système de surveillance des navires par satellite | système VMS | SSN [Abbr.] | SSNS [Abbr.]


survey airspace planning | survey use of airspace | monitor airspace planning | monitor use of airspace

surveiller la planification de l'espace aérien


Integrated Oil Sands Environmental Monitoring Plan [ Integrated Oil Sands Monitoring Plan ]

Plan de surveillance intégré de l'environnement des sables bitumineux


manage computer transportation operation control systems | manage computer-based transportation operation control systems | manage computer-based transport operation control systems; | monitor performance of computer-based transport control systems

gérer les systèmes informatiques de contrôle des opérations de transport


stock-based compensation | EBC | equity-based compensation | equity-based incentive plan | stock-based compensation plan

rémunération à base d'actions | plan de rémunération à base d'actions


combined monitoring-based and modelling-based priority setting | COMMPS [Abbr.]

système de fixation des priorités associant surveillance et modélisation | COMMPS [Abbr.]


Combined Monitoring-based and Modelling-based Priority Setting | COMMPS [Abbr.]

procédure de fixation des priorités associant surveillance et modélisation


microprocessor-based monitor and control card [ microprocessor-based M&C ]

carte de contrôle commandée par microprocesseur


Planning for Telework and Home-based Employment [ Planning for Telework and Home-based Employment: A Canadien Survey on Integrating Work into Residential Environments ]

Télétravail et travail à domicile [ Télétravail et travail à domicile: enquête sur l'intégration du travail en milieu résidentiel au Canada ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4. Companies shall use standardised monitoring plans based on templates.

4. Les compagnies utilisent des plans de surveillance normalisés basés sur des modèles.


4. Companies shall use standardised monitoring plans based on templates.

4. Les compagnies utilisent des plans de surveillance normalisés basés sur des modèles.


4. Companies shall use standardised monitoring plans based on templates.

4. Les compagnies utilisent des plans de surveillance normalisés basés sur des modèles.


3. Deplores the fact that, despite their political commitment during the 2012 Spring European Council and the Commission’s guidance in the Employment Package, most Member States did not submit a National Job Plan (NJP) as part of their 2012 NRPs; considers it regrettable that the Commission has not made this a commitment which must be respected by the Member States, and urges it to call on the Member States to deliver their NJPs as soon as possible; calls, furthermore, for NJPs to include comprehensive measures for job creation and green employment, a link between employment policies and financial instruments, labour market reforms, a ...[+++]

3. déplore le fait que, en dépit de leur engagement politique lors du Conseil européen de printemps 2012 et des orientations de la Commission dans le train de mesures pour l'emploi, la plupart des États membres n'ont pas soumis de plan national pour l'emploi (PNE) dans le cadre de leurs programmes nationaux de réforme 2012; estime qu'il est regrettable que la Commission n'en ait pas fait un engagement contraignant pour les États membres, et l'exhorte à demander aux États membres de fournir leurs PNE dès que possible; demande, en outre, que les PNE comportent des mesures globales pour la création d'emplois et les emplois verts, un lien ...[+++]


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39. Deplores the fact that, despite their political commitment during the 2012 Spring European Council and the Commission’s guidance in the Employment Package, most Member States did not submit a National Job Plan (NJP) as part of their 2012 NRPs; considers it regrettable that the Commission has not made this a commitment which must be respected by the Member States, and urges it to call on the Member States to deliver their NJPs as soon as possible; calls, furthermore, for NJPs to include comprehensive measures for job creation and green employment, a link between employment policies and financial instruments, labour market reforms, a ...[+++]

39. déplore le fait que, en dépit de leur engagement politique lors du Conseil européen de printemps 2012 et des orientations de la Commission dans le train de mesures pour l'emploi, la plupart des États membres n'ont pas soumis de plan national pour l'emploi (PNE) dans le cadre de leurs programmes nationaux de réforme 2012; estime qu'il est regrettable que la Commission n'en ait pas fait un engagement contraignant pour les États membres, et l'exhorte à demander aux États membres de fournir leurs PNE dès que possible; demande, en outre, que les PNE comportent des mesures globales pour la création d'emplois et les emplois verts, un lien ...[+++]


41. Deplores the fact that, despite their political commitment during the 2012 Spring European Council and the Commission’s guidance in the Employment Package, most Member States did not submit a National Job Plan (NJP) as part of their 2012 NRPs; considers it regrettable that the Commission has not made this a commitment which must be respected by the Member States, and urges it to call on the Member States to deliver their NJPs as soon as possible; calls, furthermore, for NJPs to include comprehensive measures for job creation and green employment, a link between employment policies and financial instruments, labour market reforms, a ...[+++]

41. déplore le fait que, en dépit de leur engagement politique lors du Conseil européen de printemps 2012 et des orientations de la Commission dans le train de mesures pour l'emploi, la plupart des États membres n'ont pas soumis de plan national pour l'emploi (PNE) dans le cadre de leurs programmes nationaux de réforme 2012; estime qu'il est regrettable que la Commission n'en ait pas fait un engagement contraignant pour les États membres, et l'exhorte à demander aux États membres de fournir leurs PNE dès que possible; demande, en outre, que les PNE comportent des mesures globales pour la création d'emplois et les emplois verts, un lien ...[+++]


2. For the purposes of the monitoring referred to in paragraph 1, each Member State shall establish a sampling plan based on the methodology adopted by the Commission in accordance with the procedure referred to in Article 119 and transmit it every year by 31 January to the Commission indicating the methods used for the establishment of this plan.

2. Aux fins du contrôle visé au paragraphe 1, chaque État membre établit un plan de sondage sur la base de la méthodologie arrêtée par la Commission conformément à la procédure visée à l’article 119 et le transmet chaque année, au plus tard le 31 janvier, à la Commission, en indiquant les méthodes utilisées pour l’établissement de ce plan.


Prosperity: key actions envisaged for 2007 Lisbon Strategy Annual assessment of progress and identification of areas for further action Start of new programmes for 2007-2013: 7th Research Framework Programme; Competitiveness and Innovation Framework Programme; Galileo; Trans European Networks; Marco Polo; Lifelong Learning; Customs and Fiscalis Actions to boost investment in research and innovation by Member States and the private sector, in particular through supporting markets for innovative goods and services, to strive for an attractive single market for researchers, and to enhance university-based research Launch of the European Space Programme Employment Communication on “flexicurity”: aiming at a balance between flexibility and ...[+++]

Prospérité: actions clés prévues pour 2007 Stratégie de Lisbonne Évaluation annuelle des progrès réalisés et identification des domaines nécessitant de nouvelles actions. Début de nouveaux programmes pour la période 2007-2013: septième programme cadre de recherche; programme cadre pour la compétitivité et l’innovation; Galileo; réseaux transeuropéens; Marco Polo; éducation et formation tout au long de la vie; Douane et Fiscalis. Actions visant à inciter les États membres et le secteur privé à investir davantage dans la recherche et l'innovation en soutenant en particulier les marchés de biens et de services novateurs, à rendre le marché unique attrayant pour les chercheurs et à favoriser la recherche universitaire. Lancement du progra ...[+++]


The new planning policy being tested aims to be: integrated, with assistance and social services consistent with the principles of universal access, closer partnership, and creation of networks and a monitoring system; extensively decentralised, with direct involvement of the regional authorities at all levels; partnership-based, the involvement of the various stakeholders being one aspect of the new planning system; and multisectoral in that the NAP, with different multiannual plans ...[+++]

La nouvelle politique de planification en cours d'expérimentation se veut intégrée, avec des interventions et des services sociaux cohérents avec le principe de l'accès universel, un partenariat accru, création de réseaux et d'un système de suivi; fortement décentralisée, avec une implication directe des autorités régionales à tous les niveaux; partenariale, faisant de l'implication des différents acteurs une composante de la nouvelle planification; et multisectorielle, avec différents plans pluriannuels. Le PAN/incl est basé sur une planification alla ...[+++]


Each CIP, which will take the form of a single programming document (DOCUP), will comprise a detailed description of the following components: the current situation with regard to discrimination and inequality in the labour market, an ex ante assessment of the impact expected on the socio-economic situation at local or sectoral level, an implementation strategy based on the selected priorities (with specific action for asylum seekers) and information activities, complementarity between this strategy and the national action plan, local employment p ...[+++]

Prenant la forme d'un Document Unique de Programmation (DOCUP), chaque PIC comporte une description détaillée des éléments suivants : la situation actuelle en matière de discrimination et d'inégalités sur le marché du travail ; une évaluation ex ante de l'impact escompté sur la situation socio-économique au niveau local ou sectoriel ; la stratégie de mise en œuvre fondée sur les priorités choisies (avec un volet spécifique pour les demandeurs d'asile) et les activités d'information; la complémentarité entre cette stratégie et le Plan d'Action National, les pactes territoriaux pour l'emploi et d'autres programmes communautaires ; les ...[+++]


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