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Acronym
Area Monitoring Centre Monitoring and Control System
Asia Monitor Resource Centre
Autonomous Community body
CESES
Community service body
Decentralised Community body
EC institutional body
EC satellite body
EC specialised body
EMCC
EMCDDA
EU Agencies and decentralised bodies
EU office or agency
EUMC
European Monitoring Centre
European Monitoring Centre for Drugs
European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction
European Monitoring Centre of Change
European Monitoring Centre on Racism and Xenophobia
European Union Agency for Fundamental Rights
European Union office or agency
European agency
European foundation
FMC
FRA
Fisheries Monitoring Centre
Fishery Monitoring Centre
Fundamental Rights Agency
IUCN Conservation Monitoring Centre
Specialised Community agency
WCMC
WHO-UNAIDS-EU Collaborating Centre
WMD Centre
WMD Monitoring Centre
WMD-MC
World Conservation Monitoring Centre

Vertaling van "monitoring centre relies " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
monitoring centre on WMD disarmament and non-proliferation | WMD Centre | WMD Monitoring Centre | WMD-MC [Abbr.]

centre de surveillance des ADM | centre de surveillance des armes de destruction massive | CS-ADM [Abbr.]


European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction [ EMCDDA [acronym] European Monitoring Centre for Drugs ]

Observatoire européen des drogues et des toxicomanies [ Observatoire européen des drogues | OEDT [acronym] ]


Fisheries Monitoring Centre | Fishery Monitoring Centre | FMC [Abbr.]

centre de surveillance des pêches | CSP [Abbr.]


World Conservation Monitoring Centre [ WCMC | IUCN Conservation Monitoring Centre ]

Centre mondial de surveillance de la conservation


European Centre for the Epidemiological Monitoring of AIDS | WHO-UNAIDS-EU Collaborating Centre | CESES [Abbr.]

Centre Collaborateur OMS-ONUSIDA-UE | Centre européen pour la surveillance épidémiologique du SIDA | CESES [Abbr.]


Area Monitoring Centre Monitoring and Control System

Système de commande et de surveillance du Centre régional de surveillance


European Union Agency for Fundamental Rights [ EUMC | European Monitoring Centre on Racism and Xenophobia | FRA [acronym] Fundamental Rights Agency ]

Agence des droits fondamentaux de l'Union européenne [ Agence européenne des droits fondamentaux | EUMC | FRA [acronym] Observatoire européen des phénomènes racistes et xénophobes ]


EU office or agency [ autonomous Community body | Community service body | decentralised Community body | EC institutional body | EC satellite body | EC specialised body | EU Agencies and decentralised bodies | European agency | European foundation | European Monitoring Centre | European Union office or agency | specialised Community agency ]

organisme de l'UE [ agence communautaire spécialisée | agence européenne | agences et organismes décentralisés de l'UE | fondation européenne | observatoire européen | office interinstitutionnel | organisme communautaire autonome | organisme communautaire décentralisé | organisme communautaire de service | organisme communautaire personnalisé | organisme de l'Union européenne | organisme et agence de l'UE | organisme et agence de l'Union européenne | organisme institutionnel (CE) | organisme satellite (CE) | organisme spécialisé (CE) ]


Asia Monitor Resource Centre

Asia Monitor Resource Centre


European Monitoring Centre of Change [ EMCC ]

Observatoire européen du changement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As it stands, these systems are not sufficiently standardized and patient-centred, and they rely too heavily on industry for tracking, monitoring and the reporting of risks.

Dans leur forme actuelle, ces systèmes ne sont pas suffisamment normalisés ou axés sur les patients et, sur le plan du suivi, de la surveillance et du signalement des risques, ils dépendent beaucoup trop de l'industrie.


53. Is of the opinion that relying on the OECD's list of offshore financial centres is not sufficient and that all internationally recognised lists should apply until the EU has established its own list; considers, however, that the EIB should perform its own independent assessment and monitoring of relevant non-cooperative jurisdictions, and regularly make public its results, which would complement analyses from international and ...[+++]

53. est d'avis que le recours à la liste des centres financiers offshore établie par l'OCDE n'est pas suffisant et que toutes les listes reconnues au plan international devraient être utilisées jusqu'à ce que l'Union européenne ait établi sa propre liste; estime toutefois que la BEI devrait accomplir son propre travail indépendant d'évaluation et de contrôle des territoires non coopératifs, et publier régulièrement ses résultats, en guise de complément aux analyses découlant des listes de référence internationales et de l'Union européenne;


53. Is of the opinion that relying on the OECD's list of offshore financial centres is not sufficient and that all internationally recognised lists should apply until the EU has established its own list; considers, however, that the EIB should perform its own independent assessment and monitoring of relevant non-cooperative jurisdictions, and regularly make public its results, which would complement analyses from international and ...[+++]

53. est d'avis que le recours à la liste des centres financiers offshore établie par l'OCDE n'est pas suffisant et que toutes les listes reconnues au plan international devraient être utilisées jusqu'à ce que l'Union européenne ait établi sa propre liste; estime toutefois que la BEI devrait accomplir son propre travail indépendant d'évaluation et de contrôle des territoires non coopératifs, et publier régulièrement ses résultats, en guise de complément aux analyses découlant des listes de référence internationales et de l'Union européenne;


5. Recognises the contribution of the Monitoring and Information Centre (MIC) in supporting and facilitating the mobilisation and coordination of civil protection assistance during emergencies; notes, however, that Member States' resources to combat forest fires, especially by aerial means, are limited and it is not always possible for Member States to offer support when the resources are needed nationally; notes, as a result, that some Member States received less assistance than others and had to rely on bilateral agreements with non-EU states for assistance; regrets, therefor ...[+++]

5. apprécie la contribution apportée par le Centre de suivi et d'information (MIC), qui a appuyé et facilité la mobilisation et la coordination des secours relevant de la protection civile lors des situations d'urgence; constate toutefois que les ressources dont disposent les États membres pour lutter contre les incendies de forêts, en particulier les dispositifs aériens, sont limitées, et que les États membres ne sont pas toujours en mesure de proposer leur aide, parce que leurs ressources sont sollicitées sur le territoire national; note en conséquence que certains États membres n'ont pas reçu toute l'aide dont ils avaient besoin et ...[+++]


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7. Recognises the contribution of the Monitoring and Information Centre (MIC) in supporting and facilitating the mobilisation and coordination of civil protection assistance during emergencies; notes, however, that Member States' resources to combat forest fires, especially by aerial means, are limited and that it is not always possible for Member States to offer support when the resources are needed nationally; notes, as a result, that some Member States received less assistance than others and had to rely on bilateral agreements with non-EU states for assistance; regrets, therefor ...[+++]

7. apprécie la contribution apportée par le Centre de suivi et d'information (MIC), qui a appuyé et facilité la mobilisation et la coordination des secours relevant de la protection civile lors des situations d'urgence; constate toutefois que les ressources dont disposent les États membres pour lutter contre les incendies de forêts, en particulier les dispositifs aériens, sont limitées, et que les États membres ne sont pas toujours en mesure de proposer leur aide, parce que leurs ressources sont sollicitées sur le territoire national; note en conséquence que certains États membres ont reçu moins d'aide que d'autres et ont dû avoir reco ...[+++]


4. Recognises the contribution of the Monitoring and Information Centre (MIC) in supporting and facilitating the mobilisation and coordination of civil protection assistance during emergencies; notes, however, that Member States' resources to combat forest fires, especially by aerial means, are limited and that it is not always possible for Member States to offer support when the resources are needed nationally; notes, as a result, that some Member States received less assistance than needed and had to rely on bilateral agreements with non-EU states for assistance; regrets, therefor ...[+++]

4. apprécie la contribution apportée par le Centre de suivi et d'information (MIC), qui a appuyé et facilité la mobilisation et la coordination des secours relevant de la protection civile lors des situations d'urgence; constate toutefois que les ressources dont disposent les États membres pour lutter contre les incendies de forêts, en particulier les dispositifs aériens, sont limitées, et que les États membres ne sont pas toujours en mesure de proposer leur aide, parce que leurs ressources sont sollicitées sur le territoire national; note en conséquence que certains États membres n'ont pas reçu toute l'aide dont ils avaient besoin et ...[+++]


The Monitoring Centre relies heavily on a network of National Focal Points established in each of the Member States (the 'RAXEN' network), which it has created by encouraging co-operation between academic, non-governmental and (sometimes) governmental organisations at national level.

L'Observatoire s'appuie en grande partie sur un réseau de points de convergence nationaux présents dans chaque État membre (réseau RAXEN) qu'il a établi en encourageant la coopération entre des organisations universitaires, non gouvernementales et (parfois) des organisations gouvernementales au niveau national.


The Monitoring Centre relies heavily on a network of National Focal Points established in each of the Member States (the 'RAXEN' network), which it has created by encouraging co-operation between academic, non-governmental and (sometimes) governmental organisations at national level.

L'Observatoire s'appuie en grande partie sur un réseau de points de convergence nationaux présents dans chaque État membre (réseau RAXEN) qu'il a établi en encourageant la coopération entre des organisations universitaires, non gouvernementales et (parfois) des organisations gouvernementales au niveau national.


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