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AAFC Ethanol Model
Agriculture and Agri-Food Canada Ethanol Model
Assemble predictive models
Atmospheric dispersion model
Build predictive models
CUSFTA
Canada's Model Forest Program
Canada-US Free Trade Agreement
Canada-United States Free Trade Agreement
Develop a model
Develop cost-plus pricing models
Develop models
Developing a model
Devise predictive models
Diffusion model
Dispersion model
OSI
OSI model
OSI reference model
OSI-RF
Open System Interface
Open Systems Interconnect reference model
Open Systems Interconnection
Open Systems Interconnection model
Open Systems Interconnection reference model
Plan cost-plus pricing models
Prepare a cost-plus pricing model
Prepare cost-plus pricing models
Produce models
Produce predictive models
Turbulent diffusion model

Traduction de «models in canada » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Canada's Model Forest Program - An Initiative for Sustainable Development [ Canada's Model Forest Program ]

Programme de forêts modèles du Canada - Une initiative pour le développement durable [ Programme de forêts modèles du Canada ]


Forestry Canada Regional Model Forest Representatives Committee [ Regional Model Forest Representatives Committee (Forestry Canada) ]

Comité des représentants régionaux de Forêts Canada pour les forêts modèles


Canada-United States Free Trade Agreement | Canada-US Free Trade Agreement | Free Trade Agreement between Canada and the United States of America | CUSFTA [Abbr.]

Accord de libre-échange entre le Canada et les Etats-Unis | ALE [Abbr.]


Agriculture and Agri-Food Canada Ethanol Model [ AAFC Ethanol Model ]

modèle de production d'éthanol d'Agriculture et Agroalimentaire Canada


atmospheric dispersion model | diffusion model | dispersion model | mathematical model representing the distribution of pollutants | turbulent diffusion model

modèle de diffusion | modèle de dispersion | modèle mathématique de diffusion de polluants | modèle mathématique de dispersion atmosphérique


Agreement between the European Union and Canada establishing a framework for the participation of Canada in the European Union crisis management operations

Accord entre l'Union européenne et le Canada établissant un cadre pour la participation du Canada aux opérations de gestion de crises menées par l'Union européenne


developing a model | produce models | develop a model | develop models

élaborer des modèles


develop cost-plus pricing models | plan cost-plus pricing models | prepare a cost-plus pricing model | prepare cost-plus pricing models

préparer des modèles de prix de revient majoré


assemble predictive models | produce predictive models | build predictive models | devise predictive models

construire des modèles prédictifs


Open Systems Interconnection reference model | OSI-RF | Open Systems Interconnect reference model | OSI reference model | Open Systems Interconnection model | OSI model | Open Systems Interconnection | Open System Interface | ISO/OSI reference model | OSI

modèle de référence OSI | modèle OSI | modèle de référence d'interconnexion de systèmes ouverts | interconnexion de systèmes ouverts | modèle de référence ISO | modèle ISO | ISO | modèle de référence ISO/OSI
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Naturally, if the United Kingdom wanted to go further than the type of free trade agreement we have just signed with Canada, there are other models on the table.

Naturellement, si le Royaume-Uni souhaitait aller plus loin qu'un accord de libre-échange du type de celui que nous venons de conclure avec le Canada, d'autres modèles sont sur la table.


It is implemented by all Member States in a harmonised way and has become the innovation statistics instrument of the Community and a model for non-Member States such as Canada and Australia.

Réalisée par l'ensemble des États membres de façon harmonisée, elle est devenue le principal outil communautaire dans le domaine des statistiques de l'innovation et fait figure de modèle pour des pays tiers tels que le Canada et l'Australie.


Where new bilateral schemes, modelled on the existing co-operation schemes with the United States and Canada, appear feasible and desirable, specific legal bases will be proposed according to the usual procedures.

Lorsque de nouveaux programmes bilatéraux, conçus sur le modèle des programmes de coopération qui existent avec les États-Unis et le Canada, semblent possibles et souhaitables, des bases juridiques spécifiques seront proposées conformément aux procédures habituelles.


Once the European Court of Justice has issued its opinion on the draft PNR Agreement with Canada, and based on the Court's conclusions, the Commission will finalise its work on legally sound and sustainable solutions to exchange PNR data with other third countries, including by considering a model agreement on PNR setting out the requirements third countries have to meet to receive PNR data from the EU.

Une fois que la Cour de justice de l'Union européenne aura rendu son avis sur le projet d'accord PNR avec le Canada, et sur la base des conclusions de la Cour, la Commission achèvera ses travaux concernant des solutions juridiquement solides et durables en matière d'échange de données PNR avec d'autres pays tiers, et envisagera notamment la possibilité d'élaborer un modèle d'accord PNR définissant les exigences auxquelles un pays tiers doit satisfaire pour recevoir des données PNR de l'UE.


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Is it not the same model (first instance/appeal tribunal) as that which the EU and Canada are proposing in CETA?

Ne s'agit-il pas du même modèle (tribunal de première instance/cour d'appel) que celui proposé par l'Union et le Canada dans le cadre de l'AECG?


(a) to protect the health of young persons throughout Canada from the numerous debilitating and fatal diseases and other consequences injurious to health that are associated with tobacco use; (b) to protect young persons throughout Canada from inducements to use tobacco products and to counteract such inducements; (c) to discourage and prevent tobacco use by young persons throughout Canada, including children, and to fight their addiction to tobacco and dependence on its use; (d) to develop a multi-year strategy to combat the use of tobacco products by young persons and to involve young persons as much as possible in the design and ex ...[+++]

a) de protéger la santé des jeunes au Canada contre les nombreuses maladies débilitantes ou mortelles liées à l'usage du tabac et autres conséquences néfastes pour la santé que celui-ci entraîne; b) de préserver les jeunes au Canada des incitations à la consommation des produits du tabac et de contrer les effets de ces incitations; c) de décourager et de prévenir la consommation des produits du tabac chez les jeunes, notamment les enfants, dans tout le Canada, et de lutter contre le tabagisme et la dépendance des jeunes à l'usage du tabac; d) d'établir une stratégie pluriannuelle afin ...[+++]


Question No. 899 Mr. Hoang Mai: With regard to the proposed new bridge on the St. Lawrence River: (a) why did the 2012 budget not include long-term planning for the proposed bridge; (b) have the cost estimates been further refined since initial estimates of between three and five billion dollars were made, and how are these estimated costs broken down, in as much detail as possible; (c) what further factors need to be taken into account to refine the estimates; (d) at what time in the financial analysis process will the Treasury Board of Canada or the De ...[+++]

Question n 899 M. Hoang Mai: En ce qui a trait au projet de nouveau pont sur le fleuve Saint-Laurent: a) pourquoi n’a-t-on pas fait état, dans le budget de 2012, de la planification à long terme du pont projeté; b) les estimations de coûts ont-elles été précisées depuis que les estimations initiales de trois à cinq milliards de dollars ont été avancées, et comment ces coûts estimés sont-ils ventilés, de façon aussi détaillée que possible actuellement; c) quels autres facteurs faut-il prendre en compte pour préciser les estimations; d) à quel moment du processus d’analyse financière le Conseil du Trésor du ...[+++]


(Return tabled) Question No. 91 Mr. Jim Prentice: With regard to the Indian Residential Schools Resolution Canada Alternative Dispute Resolution process (ADR): (a) what were the original ADR projections, including annual projections, that led to the Government conclusion that the ADR would take seven years at a cost of $1.7 billion to resolve some 12,000 cases; (b) including the estimated budget with any administrative costs versus compensation, what are any updated ADR projections regarding the number of cases expected to be resolved; (c) are any performance reports available on the ADR process; (d) what information is available rela ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 91 M. Jim Prentice: En ce qui concerne le mode alternatif de règlement des conflits (MARC), dans le cadre de Résolution des questions des pensionnats indiens Canada: a) quelles sont les prévisions, y compris les prévisions annuelles, qui ont amené le gouvernement à conclure que régler les quelque 12 000 cas dans le cadre du MARC prendrait sept ans et coûterait 1,7 milliard de dollars; b) compte tenu du budget estimatif, des frais d’administration et des indemnités accordées, combien de cas prévoit- ...[+++]


Hon. Serge Joyal: Honourable senators, I would remind you that my first argument in relation to Bill C-30, to establish a body that provides administrative services to the four federal courts, is that the model included in the bill is not the model proposed by the Auditor General of Canada, nor the model provided in the Supreme Court of Canada Act, nor the model of the federal Australian court.

L'honorable Serge Joyal: Honorables sénateurs, je voudrais vous rappeler que mon premier argument relatif au projet de loi C-30, Loi portant création d'un service administratif pour les quatre cours fédérales, est que le modèle qu'on trouve dans ce projet de loi n'est pas celui qu'a proposé le vérificateur général du Canada ni celui qui figure dans la Loi sur la Cour suprême du Canada ni celui de la Cour fédérale australienne.


This model of educational cooperation with non-member countries has already proven successful by inspiring Community initiatives, such as the ALFA programme, as well as programmes among our partners, such as the North American mobility programme (Canada/United States/Mexico) and the higher education cooperation programme recently concluded between the United States and Brazil.

Un tel modèle de coopération éducative avec des pays tiers a fait déjà preuve de succès en inspirant des initiatives communautaires, telles que le programme ALFA. Chez nos partenaires, le programme de mobilité nord-américain (Canada/Etats-Unis/Mexique) ou le programme de coopération en matière d'enseignement supérieur récemment conclu entre les Etats-Unis et le Brésil s'en inspirent également.


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