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AMIS EU Supporting Action
Arrange rescue missions
Coordinate rescue missions
Coordinate search and rescue missions
EUCAP NESTOR
EUCAP Somalia
European Union Capacity Building Mission in Somalia
Mission - LCDC
Mission - Laboratory Centre for Disease Control
Mission Regional Chamber of Commerce
Mission of the LCDC
Mission of the Laboratory Centre for Disease Control
Organise rescue missions
Regional settlement mission representative
Regions of Australia
Salmonella mission
USRO

Traduction de «missions in regions » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
EUCAP NESTOR | EUCAP Somalia | European Union Capacity Building Mission in Somalia | European Union Mission on Regional Maritime Capacity Building in the Horn of Africa

mission de l'Union européenne visant au renforcement des capacités en Somalie | mission de l'Union européenne visant au renforcement des capacités maritimes régionales dans la Corne de l'Afrique | EUCAP NESTOR [Abbr.] | EUCAP Somalia [Abbr.]


Mission Regional Chamber of Commerce

Mission Regional Chamber of Commerce




United States Mission to NATO and European Regional Organizations | USRO [Abbr.]

Mission américaine auprès de l'OTAN et des ORE | USRO [Abbr.]


AMIS EU Supporting Action | European Union civilian-military supporting action to the African Union mission in the Darfur region of Sudan

action de soutien AMIS UE | action de soutien civilo-militaire de l'Union européenne à la mission de l'Union africaine dans la région soudanaise du Darfour


arrange rescue missions | organise rescue missions | coordinate rescue missions | coordinate search and rescue missions

coordonner des missions de sauvetage


regional settlement mission representative

représentant régional de l'Établissement


Mission of the Laboratory Centre for Disease Control [ Mission of the LCDC | Mission - Laboratory Centre for Disease Control | Mission - LCDC ]

Mission du Laboratoire de lutte contre la maladie [ Mission du LLCM ]


A rare neuroendocrine neoplasm arising from neural crest-derived paraganglion cells (most often in the para-aortic region at the level of renal hilii, organ of Zuckerkandl, thoracic paraspinal region, bladder and carotid body) not associated with cat

paragangliome non sécrétant


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
38. Stresses the importance of developing direct dialogue with civil societies in the MENA countries in order to understand their expectations more clearly; stresses its support for the consultation and enhancement of civil society organisations and new generations within the ENP framework; emphasises in particular the importance of involving the young people of these countries in a dialogue based on a frank and direct relationship, on equal terms; recalls the importance of election observation missions, and urges the European Parliament and EEAS to send such missions to all countries in the region ...[+++]

38. souligne l'importance de développer un dialogue direct avec les sociétés civiles des pays MOAN pour mieux comprendre leurs attentes; exprime son soutien à la création d'un système de consultation et de valorisation des organisations de la société civile et des nouvelles générations dans le cadre de la PEV; met particulièrement l'accent sur l'importance d'associer les jeunes de ces pays à un dialogue fondé sur une relation franche, directe et paritaire; rappelle l'importance des missions d'observation électorale et invite le Parlement européen et le SEAE à en déployer dans tous les pays de la ...[+++]


26. Stresses that, in spite of the fact that the BSS is practically on hold, effective cooperation with the states in the Black Sea Basin should continue; welcomes the ongoing CSDP missions – the EU Advisory Mission, the EU Monitoring Mission and the EU Border Assistance Mission – as important components of the EU’s contribution to resolve the protracted conflicts in the region; welcomes the efforts of the Member States to enhance the military capabilities of the Black Sea littoral states and thereby increase their potential to resp ...[+++]

26. souligne que, malgré la quasi-suspension de cette initiative, la coopération efficace avec les États du bassin de la mer Noire devrait se poursuivre; salue les missions actuelles de PSDC (les missions de conseil, de surveillance et d'assistance aux frontières), éléments importants de l'action entreprise par l'Union européenne en vue du règlement des conflits de longue durée dans la région; salue les efforts déployés par les États membres pour renforcer les capacités militaires des États du littoral de la mer Noire, en vue d'augm ...[+++]


4. The Head of Mission shall appoint Security Officers in the provincial and regional Mission locations, who, under the authority of the SMSO shall be responsible for the day-to-day management of all security aspects of the respective Mission elements.

4. Le chef de mission nomme les agents affectés à la sécurité dans les lieux de mission aux niveaux provincial et régional; ces agents, sous l'autorité du responsable principal de la sécurité de la mission, sont responsables de la gestion quotidienne de tous les aspects relatifs à la sécurité des éléments de la mission dont ils ont la charge.


3. The Head of Mission shall coordinate closely with Union and Member States’ Heads of Mission in the region.

3. Le chef de la mission agit en étroite coordination avec les chefs de mission de l’Union et des États membres dans la région.


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2. Without prejudice to the chain of command, the Head of Mission shall act in close coordination with the Union delegations in the region to ensure the consistency of Union action in the Horn of Africa region.

2. Sans préjudice de la chaîne de commandement, le chef de la mission agit en étroite coordination avec les délégations de l’Union dans la région afin d’assurer la cohérence de l’action menée par l’Union dans la région de la Corne de l’Afrique.


22. Stresses the value of EU election observation missions (EOM) as an important step in any process of democratisation and good governance, and believes that such missions should be part of a broader framework of support for a long-term democratisation process; urges the VP/HR to strengthen follow-up procedures and missions to verify whether EOM recommendations are implemented and emphasises, in this respect, that it is crucial to ensure adequate follow-up of the implementation of such recommendations; highlights the importance of mediation and conflict-prevention and resolution strategies, and of institution- and capacity-bui ...[+++]

22. souligne la valeur des missions d'observation des élections de l'UE en tant que pas important dans tout processus de démocratisation et de bonne gouvernance et est convaincu que de telles missions devraient faire partie d'un cadre plus vaste d'appui à long terme du processus de démocratisation; souligne, à cet égard, qu'il est essentiel de garantir un suivi adéquat de la mise en œuvre des recommandations formulées par les missions d'observation des élections de l'Union; invite instamment la haute représentante/vice-présidente à renforcer les procédures et les missions ...[+++]


22. Stresses the value of EU election observation missions (EOM) as an important step in any process of democratisation and good governance, and believes that such missions should be part of a broader framework of support for a long-term democratisation process; urges the VP/HR to strengthen follow-up procedures and missions to verify whether EOM recommendations are implemented and emphasises, in this respect, that it is crucial to ensure adequate follow-up of the implementation of such recommendations; highlights the importance of mediation and conflict-prevention and resolution strategies, and of institution- and capacity-bui ...[+++]

22. souligne la valeur des missions d'observation des élections de l'UE en tant que pas important dans tout processus de démocratisation et de bonne gouvernance et est convaincu que de telles missions devraient faire partie d'un cadre plus vaste d'appui à long terme du processus de démocratisation; souligne, à cet égard, qu'il est essentiel de garantir un suivi adéquat de la mise en œuvre des recommandations formulées par les missions d'observation des élections de l'Union; invite instamment la haute représentante/vice-présidente à renforcer les procédures et les missions ...[+++]


22. Stresses the value of EU election observation missions (EOM) as an important step in any process of democratisation and good governance, and believes that such missions should be part of a broader framework of support for a long-term democratisation process; urges the VP/HR to strengthen follow-up procedures and missions to verify whether EOM recommendations are implemented and emphasises, in this respect, that it is crucial to ensure adequate follow-up of the implementation of such recommendations; highlights the importance of mediation and conflict-prevention and resolution strategies, and of institution- and capacity-bui ...[+++]

22. souligne la valeur des missions d'observation des élections de l'UE en tant que pas important dans tout processus de démocratisation et de bonne gouvernance et est convaincu que de telles missions devraient faire partie d'un cadre plus vaste d'appui à long terme du processus de démocratisation; souligne, à cet égard, qu'il est essentiel de garantir un suivi adéquat de la mise en œuvre des recommandations formulées par les missions d'observation des élections de l'Union; invite instamment la haute représentante/vice-présidente à renforcer les procédures et les missions ...[+++]


4. The Head of Mission will appoint Security Officers in the provincial and regional Mission locations, who, under the authority of the SMSO shall be responsible for the day-to-day management of all security aspects of the respective Mission elements.

4. Le chef de Mission nommera les agents affectés à la sécurité dans les lieux de Mission aux niveaux provincial et régional; ces agents, sous l’autorité du responsable principal de la sécurité de la Mission, sont responsables de la gestion quotidienne de tous les aspects relatifs à la sécurité des éléments de la Mission dont ils ont la charge.


3. The Head of Mission will appoint Area Security Officers in the provincial and regional mission locations, who, under the authority of the SMSO will be responsible for the day to day management of all security aspects of the respective Mission elements.

3. Le chef de la Mission nommera les agents affectés à la sécurité d'une zone dans les lieux de mission au niveau provincial et régional, qui, sous l'autorité du responsable principal de la sécurité de la Mission, seront responsables de la gestion quotidienne de tous les aspects relatifs à la sécurité des éléments de la Mission dont ils ont la charge.




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'missions in regions' ->

Date index: 2022-12-29
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