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Advertising malpractice
Deceptive advertising
False advertising
How to Avoid Misleading Advertising
How to Avoid Misleading Advertising Guidelines
Misleading advertising
Misleading and unfair advertising
Subliminal advertising
Unfair advertising
Untruthful advertising
Working Party on Misleading and Unfair Advertising

Vertaling van "misleading advertising case " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

publicité abusive [ publicité déloyale | publicité mensongère ]


Misleading Advertising: Report of the Standing Committee on Consumer and Corporate Affairs on the Subject of Misleading Advertising

La publicité trompeuse : rapport du Comité permanent de la consommation et des corporations sur la question de la publicité trompeuse


How to Avoid Misleading Advertising: Guidelines [ How to Avoid Misleading Advertising ]

Comment éviter la publicité trompeuse : Lignes directrices [ Comment éviter la publicité trompeuse ]


false advertising [ misleading advertising | untruthful advertising ]

publicité mensongère [ publicité trompeuse ]




Working Party on Misleading and Unfair Advertising

Groupe de travail Publicité trompeuse et déloyale


misleading and unfair advertising

publicité trompeuse et déloyale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I'm of the firm view that the majority of misleading advertising cases by business are not where people go out deliberately to mislead.

Je crois fermement que la majorité des cas de publicité trompeuse par des entreprises n'est pas lorsque les gens tentent délibérément de tromper.


Mr. Konrad von Finckenstein: Well, the case you're referring to was not a misleading advertising case, it was a conspiracy case.

M. Konrad von Finckenstein: En fait, ce dont vous parlez n'était pas un cas de publicité trompeuse, il s'agissait d'un complot.


The second deals with how we will make the choice to proceed criminally or civilly in misleading advertising cases.

La deuxième indique comment nous allons choisir entre un procès au criminel et au civil dans les cas de publicité trompeuse.


We can go criminally as deliberate, wilful, reckless conduct, there is no question about it, but in the vast majority of misleading advertising cases we're not talking about criminal activity.

On peut y voir un geste criminel délibéré, une conduite insouciante, bien sûr, mais dans la grande majorité des cas de publicité trompeuse, il ne s'agit pas d'une activité criminelle.


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5. Expresses strong support for a closer cooperation procedure for cross-border cases of misleading advertising; accordingly, emphasises the need for clearly-defined specific provisions to be introduced and applied regarding mutual assistance between the relevant national authorities;

5. soutient fermement le principe d'une procédure de coopération renforcée dans les affaires transfrontalières de publicité trompeuse; en conséquence, souligne la nécessité d'établir et d'appliquer des dispositions spécifiques clairement définies pour encadrer l'assistance mutuelle entre les autorités nationales compétentes;


The Honourable Member can be fully confident of the Council's commitment to fighting against forbidden practices of misleading advertising, whether in business-to-business or in business-to-consumer transactions, and notably to insist on the complete implementation and effective enforcement of the Unfair Commercial Practices Directive 2005/29/EC (which covers business-to-consumer relations) and the Misleading Advertising Directive 2006/114/EC, which covers business-to-business transaction and would apply to ...[+++]

M la députée peut être pleinement assurée de l’engagement du Conseil à lutter contre les pratiques interdites de publicité trompeuse, que ce soit dans les opérations entre entreprises ou dans les transactions entre entreprises et consommateurs, et à exiger en particulier la mise en œuvre intégrale et l’application efficace de la directive 2005/29/CE relative aux pratiques commerciales déloyales (qui couvre les relations entreprises-consommateurs) et de la directive 2006/114/CE en matière de publicité trompeuse, qui couvre les transactions entreprises-entreprises et s’appliquerait aux cas soulevés par M la députée.


18. Urges Member States to ensure that victims of misleading advertising have a clearly identifiable national authority to which they can make a complaint and from which they can seek a remedy even in cases, such as these, where the victims of misleading advertising are businesses;

18. invite instamment les États membres à veiller à ce que les victimes de publicité trompeuse puissent déposer plainte et engager une action auprès d'une autorité nationale clairement identifiable, même dans les cas où, comme en l'espèce, les victimes de ces agissements sont des entreprises;


18. Urges Member States to ensure that victims of misleading advertising have a clearly identifiable national authority to which they can make a complaint and from which they can seek a remedy even in cases, such as these, where the victims of misleading advertising are businesses;

18. invite instamment les États membres à veiller à ce que les victimes de publicité trompeuse puissent déposer plainte et engager une action auprès d'une autorité nationale clairement identifiable, même dans les cas où, comme en l'espèce, les victimes de ces agissements sont des entreprises;


18. Urges Member States to ensure that victims of misleading advertising have a clearly identifiable national authority to which they can make a complaint and from which they can seek a remedy even in cases, such as these, where the victims of misleading advertising are businesses;

18. invite instamment les États membres à veiller à ce que les victimes de publicité trompeuse puissent déposer plainte et engager une action auprès d'une autorité nationale clairement identifiable, même dans les cas où, comme en l'espèce, les victimes de ces agissements sont des entreprises;


Ms. Diane Brisebois: Let me say that it would actually make no sense to take a percentage of sales, simply because in a misleading advertising case, for example, we may be talking about one product, not the entire line of products the retailer is selling.

Mme Diane Brisebois: Permettez-moi de dire que cela n'aurait aucun sens de prendre un pourcentage des ventes puisque dans le cas d'une publicité trompeuse, par exemple, cette publicité vise un produit donné, pas l'ensemble des produits que vend le détaillant.




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'misleading advertising case' ->

Date index: 2023-11-20
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