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Traduction de «minister from archbishop » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Order Transferring from the Minister of Employment and Immigration to the Minister of Labour, all the Powers, Duties and Functions of the Minister of Employment and Immigration under Certain Acts

cret transférant du ministre de l'Emploi et de l'Immigration au ministre du Travail, tous les pouvoirs, devoirs et fonctions du ministère de l'Emploi et de l'Immigration sous certaines attributions


Order Transferring from the Minister of Indian Affairs and Northern Development to the Deputy Prime Minister and Minister of State the Control and Supervision of the Office of Indian Residential Schools Resolution of Canada

cret transférant du ministre des Affaires indiennes et du Nord canadien au vice-premier ministre et ministre d'État la responsabilité à l'égard du Bureau du Canada sur le règlement des questions des pensionnats autochtones


Order Transferring from the Minister of Finance, to the Minister of National Health and Welfare and to the Minister of Employment and Immigration Certain Powers, Duties and Functions with Respect to Certain Programs

cret transférant du ministre des Finances au ministre de la Santé nationale et du Bien-être social et au ministre de l'Emploi et de l'Immigration certaines attributions à l'égard de certains programmes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As expressed in a letter dated May 27, 1996 from Archbishop Francis J. Spence, president of the Canadian Conference of Catholic Bishops, to the Prime Minister, the primary responsibility of the Government of Canada is not the reform in Newfoundland's education system, which all parties agree is necessary, but the protection of minority rights under our Constitution from the arbitrary action of the majority.

Comme l'archevêque Francis J. Spence, président de la Conférence canadienne des évêques catholiques, l'écrivait au premier ministre dans une lettre datée du 27 mai 1996, le premier devoir du gouvernement du Canada n'est pas de réformer le système d'éducation de Terre-Neuve, que toutes les parties s'accordent pour juger nécessaire, mais de protéger en vertu de notre Constitution les droits de la minorité contre l'action arbitraire de la majorité.


By doing this we think we can contribute to peace in Angola, and I should like to second José Ribeiro e Castro’s proposal for Parliament to listen to independent voices from Angola who are today courageously fighting for peace, such as the journalist Rafael Marques, such as Archbishop Zacarias Kamuenho, such as the former Prime Minister of Angola Marcolino Moco, and many other Angolans who are able and have the courage to come to t ...[+++]

Ce faisant, nous pensons pouvoir contribuer à la paix en Angola. Je voudrais appuyer une proposition de mon collègue José Ribeiro e Castro qui demandait que le Parlement européen puisse entendre des voix indépendantes qui s'élèvent aujourd'hui en Angola avec beaucoup de courage en faveur de la paix comme, par exemple, celle du journaliste Rafael Marques, de l'archevêque Zacarias Kamuenho, de l'ancien premier ministre angolais Marcolino Moco, et de nombreux autres Angolais qui sont capables et ont le courage de venir devant ce Parlement et dire qu'il faut en finir avec les seigneurs de la guerre.


I refer the minister to the letter of March 26 to the Prime Minister from Archbishop Emeritus Cardinal G. Emmett Carter of Toronto, in which he refers to Professor Patrick Monahan of Osgoode Hall Law School, in which he said, among other things, that an amendment to term 17 would create a risk to denominational school guarantees in other provinces that hitherto did not exist.

Je renvoie le ministre à une lettre du 26 mars de l'archevêque émérite de Toronto, le cardinal G. Emmett Carter, au premier ministre, dans laquelle l'auteur fait référence à M. Patrick Monahan, professeur à la Faculté de droit de Osgoode Hall.


As expressed in a letter dated May 27, 1996, from Archbishop Francis J. Spence, President of the Canadian Conference of Catholic Bishops to the Prime Minister:

C'est ce que dit une lettre du 27 mai 1996 que l'archevêque Francis J. Spence, président de la Conférence des évêques catholiques du Canada, a écrite au premier ministre:


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Honourable senators, a letter from His Excellency the Archbishop of St. John's to the Prime Minister tells us quite clearly that the main points in contention dealing with administration and costs - which have been pointed out here earlier - have been addressed without recourse to the divisive and unnecessary proposed amendment before us now.

Honorables sénateurs, dans une lettre adressée au premier ministre, l'archevêque de St. John's indique clairement que les principaux points en litige en ce qui concerne l'administration et les coûts - dont il a été question plus tôt - ont été réglés sans recours à la modification proposée dont nous sommes maintenant saisis, qui est tout à fait inutile et porteuse de scission.


Letters to the Prime Minister of Canada from His Eminence Cardinal Carter, Archbishop emeritus of Toronto; the Archbishop of St. John's, Newfoundland; and the Archbishop of Kingston, President of the Canadian Conference of Catholic Bishops, concerning the proposed amendment to the Constitution of Canada respecting Term 17 of the Terms of Union of Newfoundland with Canada (English text).-Sessional Paper No. 2/35-187S.

Lettres au Premier ministre du Canada de Son Éminence le cardinal Carter, archevêque émérite de Toronto; l'archevêque de St. John's (Terre-Neuve); et l'archevêque de Kingston, président de la Conférence des évêques catholiques du Canada, concernant une modification de la Constitution du Canada relativement à la clause 17 des Conditions de l'union de Terre-Neuve avec le Canada (textes anglais).-Document parlementaire no 2/35-187S.




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Date index: 2024-10-20
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