8. Notes that the sector of the manufacture of safety glass for the automotive industry has undergone serious economic disruption as a result of several factors, such as a decrease in the production of automotive safety glass in the Union, an increase in the market shares of competitors from non-Member States and an increase in imports of these products into the Union; notes that SGS B
enelux's activities were closely linked to production trends in the automotive industry, which saw the production of passenger cars
decrease from 21,9 million units ...[+++] to 19,5 million units between 2007 and 2012, whereas, in the rest of the world, it increased from 47,5 million
units to 60,6 million units during the same period; observes moreover that there has been a general trend by manufacturers and suppliers in the automotive industry to transfer production within the Union, from Western Europe (in particular, France, Belgium and Spain) to Eastern Europe;
8. relève que le secteur de la production de verre de sécurité destiné à l'industrie automobile a connu de graves perturbat
ions économiques du fait de plusieurs facteurs, notamment la baisse de la production d
e verre de sécurité pour véhicules automobiles dans l'Union, l'accroissement des parts de marché des concurrents de pays tiers et la hausse de l'importation de ces produits dans l'Union; note que les activités de SGS Benelux étaient étroitement liées à l'évolution de la production de l'industrie automobile et que la production d
...[+++]e voitures particulières dans l'Union est passée de 21,9 millions à 19,5 millions d'unités entre 2007 et 2012, tandis qu'elle a augmenté dans le reste du monde, pour passer de 47,5 à 60,6 millions d'unités pendant la même période; observe, par ailleurs, la tendance générale des fabricants et des fournisseurs de l'industrie automobile à transférer la production au sein de l'Union, de l'Europe occidentale (notamment la France, la Belgique et l'Espagne) vers l'Europe de l'Est;