Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Canadian Military Mission Berlin
Complete military missions
EU military mission
EU military operation
EU non-executive military mission
EUTM Mali
EUTM Somalia
European Union military mission
European Union military operation
Execute military operations
French military mission
Implement military operations
MP spec msn det
Military mission
Military police special mission detachment
Perform military operations
Somalia Training Mission

Vertaling van "military missions should " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
EU military mission [ EU military operation | European Union military mission | European Union military operation ]

mission militaire de l'UE [ mission militaire de l'Union européenne | opération militaire de l'UE | opération militaire de l'Union européenne ]


EU military mission | EU non-executive military mission

mission militaire à mandat non exécutif de l'UE | mission militaire de l'UE


execute military operations | implement military operations | complete military missions | perform military operations

effectuer des opérations militaires


European Union military mission to contribute to the training of Somali Security Forces | EUTM Somalia | Somalia Training Mission

mission de formation en Somalie | mission militaire de l'Union européenne visant à contribuer à la formation des forces de sécurité somaliennes | EUTM Somalia [Abbr.]


European Union military mission to contribute to the training of the Malian Armed Forces | EUTM Mali [Abbr.]

mission de formation de l'UE au Mali | mission militaire de l'Union européenne visant à contribuer à la formation des forces armées maliennes | EUTM Mali [Abbr.]


Canadian Military Mission Berlin

Mission militaire canadienne Berlin






military police special mission detachment [ MP spec msn det ]

détachement à mission spéciale de la police militaire [ dét MS PM ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Following the 2016 Strategic Review, the mandate of the EU military mission should be extended until 31 December 2018.

À la suite du réexamen stratégique qui a eu lieu en 2016, le mandat de la mission militaire de l'Union européenne devrait être prorogé jusqu'au 31 décembre 2018.


22. Acknowledges that military operations are financed by the Member States outside the EU budget and that their common costs are covered by the Athena mechanism; underlines that Athena is crucial to the deployment of those operations and is an instrument of solidarity between Member States, encouraging them, especially those lacking financial and operational resources, to contribute to CSDP operations; regrets, however, that the actual proportion of the common costs remains very low (estimated at approximately 10-15 % of all costs) and that the high proportion of nation-borne costs and responsibilities in military operations based on the ‘costs lie where they fall’ principle is counter to the principles of solidarity and burden-sharing, ...[+++]

22. a conscience du fait que les opérations militaires sont financées par les États membres en dehors du budget de l'Union et que leurs coûts communs sont couverts par le mécanisme Athena; souligne qu'Athena est indispensable au déploiement de ces opérations et constitue un instrument de solidarité entre les États membres, en les encourageant, en particulier ceux qui ne disposent pas de ressources financières et opérationnelles suffisantes, à contribuer aux opérations de la PSDC; déplore, cependant, que la proportion réelle des coûts communs demeure très réduite (estimée à environ 10 à 15 % du total des coûts) et que la part élevée des ...[+++]


23. Acknowledges that military operations are financed by the Member States outside the EU budget and that their common costs are covered by the Athena mechanism; underlines that Athena is crucial to the deployment of those operations and is an instrument of solidarity between Member States, encouraging them, especially those lacking financial and operational resources, to contribute to CSDP operations; regrets, however, that the actual proportion of the common costs remains very low (estimated at approximately 10-15 % of all costs) and that the high proportion of nation-borne costs and responsibilities in military operations based on the ‘costs lie where they fall’ principle is counter to the principles of solidarity and burden-sharing, ...[+++]

23. a conscience du fait que les opérations militaires sont financées par les États membres en dehors du budget de l'Union et que leurs coûts communs sont couverts par le mécanisme Athena; souligne qu'Athena est indispensable au déploiement de ces opérations et constitue un instrument de solidarité entre les États membres, en les encourageant, en particulier ceux qui ne disposent pas de ressources financières et opérationnelles suffisantes, à contribuer aux opérations de la PSDC; déplore, cependant, que la proportion réelle des coûts communs demeure très réduite (estimée à environ 10 à 15 % du total des coûts) et que la part élevée des ...[+++]


The mandate of the EU military mission should be further extended with an adapted mandate,

Il convient de proroger à nouveau le mandat de la mission militaire de l'Union et de l'adapter,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Following the Strategic Review in October 2014, the mandate of the EU military mission should be extended until 31 December 2016.

À la suite du réexamen stratégique qui a eu lieu en octobre 2014, le mandat de la mission militaire de l'Union devrait être prorogée jusqu'au 31 décembre 2016.


The EU military mission should be further extended with an adapted mandate,

Il convient de proroger à nouveau le mandat de la mission militaire de l’Union et de l’adapter,


The EU military mission should be further extended,

Il convient de proroger à nouveau le mandat de la mission militaire de l'Union européenne,


14. Stresses that the EU’s contribution to international security, crisis management and peacekeeping, through the EU’s civilian and military missions and operations, is an important component of the Union’s comprehensive approach; notes that too many of the civilian and military missions launched by the EU since 2009 have been aimed at enhancing the Union’s crisis response profile rather than taking strategic measures on the basis of in-depth analysis and planning; believes that these missions – of which the personnel’s professionalism and dedication in ...[+++]

14. souligne que la contribution de l'Union européenne à la sécurité, à la gestion des crises et au maintien de la paix au niveau international grâce à ses missions et opérations civiles et militaires est un volet important de son approche globale; note que les missions civiles et militaires lancées par l'Union européenne depuis 2009 ont trop souvent été conçues pour donner de la visibilité à ses réactions face aux crises et non comme des instruments stratégiques fondés sur une analyse et une planification approfondies; estime que ces missions – à propo ...[+++]


14. Stresses that the EU’s contribution to international security, crisis management and peacekeeping, through the EU’s civilian and military missions and operations, is an important component of the Union’s comprehensive approach; notes that too many of the civilian and military missions launched by the EU since 2009 have been aimed at enhancing the Union’s crisis response profile rather than taking strategic measures on the basis of in-depth analysis and planning; believes that these missions – of which the personnel’s professionalism and dedication in ...[+++]

14. souligne que la contribution de l'Union européenne à la sécurité, à la gestion des crises et au maintien de la paix au niveau international grâce à ses missions et opérations civiles et militaires est un volet important de son approche globale; note que les missions civiles et militaires lancées par l'Union européenne depuis 2009 ont trop souvent été conçues pour donner de la visibilité à ses réactions face aux crises et non comme des instruments stratégiques fondés sur une analyse et une planification approfondies; estime que ces missions – à propo ...[+++]


93. Calls on the Council to inform Parliament in advance of the preparation and conduct of missions and operations; suggests that the Council, out of a concern for transparency, keep it regularly informed regarding the use of the Athena mechanism and the start-up fund, as it already does in the case of the use of CFSP appropriations for civil missions; considers that in the interests of budgetary clarity first all non-military expenditure should be indicated in the EU budget and that, as an ...[+++]

93. demande au Conseil d'informer à l'avance le Parlement des missions et opérations en préparation ainsi que de leur déroulement; suggère au Conseil, dans un souci de transparence, de l'informer régulièrement sur l'utilisation du mécanisme ATHENA et du fonds de lancement, comme il le fait déjà pour l'utilisation des crédits PESC pour les missions civiles; estime que, par souci de clarté budgétaire, dans un premier temps, le budget de l'Union européenne devrait comprendre toutes les dépenses non ...[+++]


w