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Automatic message execution
Chafea
Computer-based message system
Computer-based messaging system
EACEA
EACI
EAHC
EASME
ERCEA
Electronic messaging system
European Research Council Executive Agency
Execution message
Executive Agency for Competitiveness and Innovation
Executive Agency for Health and Consumers
Executive Agency for the Public Health Programme
Executive agency
Executive competence
Executive-legislative
INEA
Innovation and Networks Executive Agency
Legislative-executive
Legislative-executive relations
Message area
Message box
Message frame
Message handling system
Message system
Message window
Messaging system
PHEA
REA
Research Executive Agency
SMS message
SMS text message
Semi-automatic message switching center
Semiautomatic message switching center
Semiautomatic message switching centre
Semiautomatic message-switching center
Semiautomatic switching center
Semiautomatic switching centre
Short message
Short text message
TEN-T EA
Text message
Text-message
Trans-European Transport Network Executive Agency

Vertaling van "messages to executed " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


executive agency [ Chafea | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | EACEA | EACI | EAHC | EASME | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency | ERCEA | European Research Council Executive Agency | Executive Agency for Competitiveness and Innovation | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises | INEA | Innovation and Networks Executive Agency | REA | Research Executive Agency | TEN-T EA | Trans-European Transport Network Executive Agency ]

agence exécutive [ Agence exécutive «Éducation, audiovisuel et culture» | Agence exécutive du Conseil européen de la recherche | Agence exécutive du réseau transeuropéen de transport | Agence exécutive pour la compétitivité et l’innovation | Agence exécutive pour la recherche | Agence exécutive pour la santé et les consommateurs | Agence exécutive pour les consommateurs, la santé, l’agriculture et l’alimentation | Agence exécutive pour les petites et moyennes entreprises | Agence exécutive pour l’innovation et les réseaux | Chafea | EACEA | EACI | EAHC | EASME | ERCEA | INEA | REA | TEN-T EA ]


automatic message execution

gestion automatique des messages


short text message [ text message | short message | SMS message | SMS text message | text-message ]

message texte [ texto | message court | minimessage | mini-message | télémessage ]


electronic messaging system | messaging system | message system | message handling system | computer-based messaging system | computer-based message system

système de messagerie | système de messagerie électronique | SME


message area | message box | message frame | message window

boîte de dialogue | boîte de messages | fenêtre de messages | zone de conversation | zone de messages


legislative-executive relations [ executive-legislative | legislative-executive ]

relation législatif-exécutif [ exécutif-législatif | législatif-exécutif ]


Consumers, Health and Food Executive Agency | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for the Public Health Programme | Chafea [Abbr.] | EAHC [Abbr.] | PHEA [Abbr.]

Agence exécutive pour la santé et les consommateurs | Agence exécutive pour le programme de santé publique | Agence exécutive pour les consommateurs, la santé et l'alimentation | Agence exécutive pour les consommateurs, la santé, l'agriculture et l'alimentation | Chafea [Abbr.] | EAHC [Abbr.]


semiautomatic message-switching center [ semiautomatic message switching center | semi-automatic message switching center | semiautomatic switching center | semiautomatic message switching centre | semiautomatic switching centre ]

centre de commutation semi-automatique [ centre semi-automatique de commutation de messages ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Ms. Fowlie, on page 11 of your document, in your message as executive vice-president of the Canadian Horticultural Council, you say:

Madame Fowlie, à la page 11 de votre document, soit dans votre message en tant que vice-présidente et directrice du Conseil canadien de l'horticulture, vous dites ceci:


However, messages introduced through other techniques than those relying on trading on own account should be included in the calculation of high intraday message rate where, viewed as a whole and taking into account all circumstances, the execution of the technique is structured in such a way as to avoid the execution taking place on own account, such as through the transmission of orders between entities within the same group.

En revanche, les messages introduits par d'autres techniques que celles reposant sur la négociation pour compte propre doivent être inclus dans le calcul du débit intrajournalier élevé de messages lorsque, considérés dans leur ensemble et compte tenu de toutes les circonstances, l'exécution de la technique est structurée de manière à éviter que l'exécution ait lieu pour compte propre, par exemple par le biais de la transmission d'ordres entre entités d'un même groupe.


In order not to capture trading activity other than high frequency algorithmic trading techniques, having regard to the characteristics of such trading as set out in recital 61 of Directive 2014/65/EU, in particular that such trading is typically done by traders using their own capital to implement more traditional trading strategies such as market making or arbitrage through the use of sophisticated technology, only messages introduced for the purposes of dealing on own account, and not those introduced for the purposes of receiving and transmitting orders or executing orders of ...[+++]

Afin qu'il ne soit pas tenu compte des activités de négociation autres que les techniques de trading algorithmique à haute fréquence, eu égard aux caractéristiques de ces opérations énoncées au considérant 61 de la directive 2014/65/UE, et notamment au fait que de telles opérations sont habituellement pratiquées par des traders qui utilisent leurs propres capitaux pour mettre en œuvre des stratégies de négociation plus traditionnelles, telles que la tenue de marché ou l'arbitrage, au moyen de technologies sophistiquées, seuls les messages introduits aux fins de la négociation pour compte propre, et non ceux introduits pour les besoins de ...[+++]


Messages introduced through other trading techniques than those relying on dealing on own account shall be included in the calculation where the firm's execution technique is structured in such a way as to avoid that the execution takes place on own account.

Les messages introduits au moyen d'autres techniques de négociation que celles reposant sur la négociation pour compte propre sont inclus dans les calculs si la technique d'exécution de l'entreprise est conçue de manière à éviter que l'exécution ne s'effectue pour compte propre.


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It is therefore appropriate to ensure that trading venue fee structures incentivise a lower ratio of system messages to executed trades with higher fees applying to practices such as the cancellation of high volumes or proportions of orders which could create such disorderly conditions and which require trading venues to increase the capacity of infrastructure without necessarily benefitting other market participants.

Il y a donc lieu de veiller à ce que les structures tarifaires des plates-formes de négociation favorisent la limitation de la proportion des messages du système pour les transactions exécutées en appliquant des droits plus élevés aux pratiques telles que l'annulation de grands volumes ou de fortes proportions d'ordres qui risquent de susciter de telles perturbations du marché et qui obligent les plates-formes de négociation à augmenter les capacités des infrastructures sans que cela profite nécessairement aux autres participants du marché.


I urge you, honourable senators, please do not let this opportunity pass in sending a powerful message across Canada and the world by supporting Bill S-210 — a simple and yet unmistakable message that as Canadians we will do whatever is legal and appropriate to defeat those who plan and execute such evil as suicide-bombings to intimidate governments and common people unwilling to bend to their anti-democratic and regressive use of politics, society and religion.

Je vous prie, honorables sénateurs, de ne pas laisser passer cette occasion de lancer un message vigoureux dans tout le Canada et le monde entier en appuyant le projet de loi S-210. Il s'agit d'un message simple mais limpide indiquant que nous, Canadiens, sommes prêts à faire tout ce qui est légal et approprié pour stopper ceux qui planifient et exécutent ces actes ignobles que sont les attentats suicides afin d'intimider les gouvernements et les membres de la population qui refusent d'adhérer ...[+++]


What I was getting at was more along the lines of one clear message coming from Parliament, stating what Canada is doing and what our initiatives are, and having that message in some sort of an executive summary format.

Je pensais davantage au message que notre Parlement pourrait envoyer aux Américains, un message qui montrerait ce que fait le Canada et les mesures que nous avons prises; cela se présenterait sous la forme d'un résumé.


– having regard to the US Terrorist Finance Tracking Program (TFTP) based on US Presidential Executive Order 13224 , which, in the event of a national emergency, authorises notably the US Treasury Department to obtain, by means of "administrative subpoenas", sets of financial messaging data transiting over financial message networks such as the ones managed by the Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunications (SWIFT),

– vu le programme des États-Unis relatif à la surveillance du financement du terrorisme (TFTP) qui, fondé sur le décret 13224 du président des États-Unis , autorise notamment, en cas de situation nationale d'urgence, le département du Trésor des États-Unis à se procurer, au moyen d'injonctions administratives, certaines données de messagerie financière transitant par les réseaux de communication financière, à l'exemple de ceux gérés par la "Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunications" (SWIFT),


List of the Committee Members: Herman DE CROO Chairman, Senator, Former Belgian Minister of Transport The Aga KHAN His Highness, Majority Shareholder of Meridiana Pieter BOUW President of KLM, Royal Dutch Airlines Bjarne HANSEN President of Maersk Air Geoffrey LIPMAN President of the World Travel Tourism Council Henri MARTRE Member of the Board and former Executive Chairman of Aérospatiale João Maria OLIVEIRA MARTINS Former Portuguese Minister of Transport Gonzalo PASCUAL Chairman of Spanair Manfred SCHÖLCH Vice-Chairman of the Board of Frankfurt Airport Guillermo SERRANO Chairman of the Board of Amadeus René VALLADON Chairman of the Joi ...[+++]

Liste des membres du Comité: Herman DE CROO Président, sénateur, ancien ministre belge des transports S.A. l'AGA KHAN Actionnaire majoritaire de Meridiana Pieter BOUW Président de KLM, compagnie royale néerlandaise de transports aériens Bjarne HNASEN Président de Maersk Air Geoffrey LIPMAN Président du World Travel Tourism Council Henri MARTRE Membre du directoire et ancien président- directeur général de l'Aérospatiale João Maria OLIVEIRA MARTINS Ancien ministre portugais des transports Gonzalo PASCUAL Président de Spanair Manfred SCHöLCH Vice-président du directoire de l'aéroport de Francfort Guillermo SERRANO Président du directoire d'Amadeus René VALLADO ...[+++]


This committee should send a message back to the executive that consultation and democracy are important, that the executive already decides most things and that it should take its mitts off this decision making.

Vous devriez faire savoir à l'exécutif que la consultation et la démocratie sont importantes, que la plupart des décisions sont déjà prises par lui et qu'il aurait intérêt à s'abstenir d'intervenir, dans le cas présent.


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