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Droop restrainer
Droop stop
Drooping restrainer
Dublin Regulation
EU Member State
European Union Member State
Flap restrainer
Flap restraint
Flap stop
Flapping restrainer
Flapping stop
MS
Member State
Member State of the EU
Member State of the European Union
Restrain
Restrain an animal
Restrained goods
Restrained products
Restraining tape
Restraining tie
Restricted goods
Restricted products
Spring-restrained gyro
Spring-restrained gyroscope

Vertaling van "members to restrain " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
droop restrainer | droop stop | drooping restrainer

butée d'affaissement




flapping stop | flap stop | flap restrainer | flap restraint | flapping restrainer

butée de battement


restraining tape | restraining tie

cordon d'immobilisation | lien d'immobilisation


spring-restrained gyroscope [ spring-restrained gyro ]

gyroscope maintenu en position nulle par ressort


restraining tape [ restraining tie ]

cordon d'immobilisation [ lien d'immobilisation ]


restricted goods [ restrained goods | restricted products | restrained products ]

marchandises réglementées [ marchandises soumises à des restrictions | produits réglementés | produits soumis à des restrictions | biens soumis à des restrictions | biens réglementés ]


EU Member State | European Union Member State | Member State | Member State of the EU | Member State of the European Union | MS [Abbr.]

État membre | État membre de l'Union européenne


Syndrome with characteristics of precocious puberty (due to Leydig cell hyperplasia), progressive spastic paraplegia and intellectual deficit. It has been described in two brothers. The fact that other family members displayed brisk reflexes and dysa

syndrome de parésie spastique-puberté précoce


Dublin Regulation | Regulation (EC) No 343/2003 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an asylum application lodged in one of the Member States by a third-country national | Regulation (EU) No 604/2013 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an application for international protection lodged in one of the Member States by a third-country national or a stateless person

Règlement (CE) n° 343/2003 du Conseil du 18 février 2003 établissant les critères et mécanismes de détermination de l'État membre responsable de l'examen d'une demande d'asile présentée dans l'un des États membres par un ressortissant d'un pays tiers | Règlement (UE) n° 604/2013 du Parlement européen et du Conseil du 26 juin 2013 établissant les critères et mécanismes de détermination de l’État membre responsable de l’examen d’une demande de protection internationale introduite dans l’un des États membres par un ressortissant de pays tiers ou un apatride | règlement de Dublin
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Similarly, members must consult on ways to eliminate business practices that may restrain competition.

De même, les membres doivent se consulter sur les moyens d’éliminer les pratiques commerciales pouvant limiter la concurrence.


14. Emphasises the need for European countries to possess credible military capabilities; encourages Member States to step up their efforts in terms of collaborative military capability development, notably through the complementary ‘Pooling and Sharing’ and ‘Smart Defence’ initiatives of the EU and NATO, which represent a critically important way ahead in times of restrained defence budgets, privileging European and regional synergies rather than a short-sighted national approach; in this context, repeats its call for the work of t ...[+++]

14. insiste sur la nécessité que les pays européens disposent de capacités militaires crédibles; encourage les États membres à accroître leurs efforts pour le renforcement concerté des capacités militaires, notamment au travers des initiatives complémentaires «mutualisation et partage» et «défense intelligente» de l'Union et de l'OTAN, en tant que moyen crucial d'accomplir des progrès en des temps de restrictions des budgets consacrés à la défense; demande à nouveau, dans ce contexte, que les travaux de l'Agence européenne de défens ...[+++]


14. Emphasises the need for European countries to possess credible military capabilities; encourages Member States to step up their efforts in terms of collaborative military capability development, notably through the complementary ‘Pooling and Sharing‘ and ‘Smart Defence’ initiatives of the EU and NATO, which represent a critically important way ahead in times of restrained defence budgets, privileging European and regional synergies rather than a short-sighted national approach; in this context, repeats its call for the work of t ...[+++]

14. insiste sur la nécessité que les pays européens disposent de capacités militaires crédibles; encourage les États membres à accroître leurs efforts pour le renforcement concerté des capacités militaires, notamment au travers des initiatives complémentaires "mutualisation et partage" et "défense intelligente" de l'Union et de l'OTAN, en tant que moyen crucial d'accomplir des progrès en des temps de restrictions des budgets consacrés à la défense; demande à nouveau, dans ce contexte, que les travaux de l'Agence européenne de défens ...[+++]


9. Emphasises the importance of deterrence, and therefore the need for European countries to possess credible military capabilities; encourages Member States to step up their efforts on collaborative military capability development, notably through the complementary ‘Pooling and Sharing’ and ‘Smart Defence’ initiatives of the EU and NATO, which represent a critically important way ahead in times of restrained defence budgets; in this context, repeats its call for the work of the European Defence Agency to be more fully respected and ...[+++]

9. insiste sur l'importance de la dissuasion, et donc sur la nécessité que les pays européens disposent de capacités militaires crédibles; encourage les États membres à accroître leurs efforts pour le renforcement concerté des capacités militaires, notamment au travers des initiatives complémentaires "mutualisation et partage" et "défense intelligente" de l'Union et de l'OTAN, en tant que moyen crucial d'accomplir des progrès en des temps de restrictions des budgets consacrés à la défense; dans ce contexte, appelle de nouveau les mi ...[+++]


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Measures should be available to protect the safety and dignity of victims and their family members from secondary and repeat victimisation, from intimidation and from retaliation, such as interim injunctions or protection or restraining orders.

Il conviendrait de mettre en place des mesures visant à protéger la sécurité et la dignité de la victime et des membres de sa famille face à une victimisation secondaire et répétée, des intimidations et des représailles, telles que des ordonnances de référé ou des décisions de protection ou des mesures d'éloignement.


In fact, between 1990 and 2005, these Member States restrained their industrial production to an exceptional extent.

En fait, entre 1990 et 2005, ces États membres ont restreint leur production industrielle dans une mesure exceptionnelle.


2. Subject to Article 20(3), Article 37(1), (2), (3) and (5), and the second subparagraph of Article 39(1), Member States shall not restrain the free disposal of those assets, whether movable or immovable, that form part of the assets of authorised assurance undertakings.

2. Sous réserve de l'article 20, paragraphe 3, de l'article 37, paragraphes 1, 2, 3 et 5 et de l'article 39, paragraphe 1, deuxième alinéa, les États membres ne restreignent pas la libre disposition des actifs mobiliers ou immobiliers faisant partie du patrimoine des entreprises d'assurance agréées.


2. Subject to Article 20(3), Article 37(1), (2), (3) and (5), and the second subparagraph of Article 39(1), Member States shall not restrain the free disposal of those assets, whether movable or immovable, that form part of the assets of authorised assurance undertakings.

2. Sous réserve de l'article 20, paragraphe 3, de l'article 37, paragraphes 1, 2, 3 et 5 et de l'article 39, paragraphe 1, deuxième alinéa, les États membres ne restreignent pas la libre disposition des actifs mobiliers ou immobiliers faisant partie du patrimoine des entreprises d'assurance agréées.


It does not solve those problems typically faced by MEPs. One of the problems is that, when we sit in a Committee and discuss a bill, the representatives from the different Member States, including trainees from the permanent representations who sit behind us, have the ‘restrained’ editions of the documents which we are debating but which, as MEPs, we ourselves are not entitled to receive.

Primo, lorsque nous examinons une proposition de loi en commission, les représentants des différents États membres, y compris les stagiaires des représentations permanentes qui sont derrière nous, possèdent les éditions "? tirage limité" des documents que nous examinons et qu'en tant que députés, nous n'avons pas le droit d'obtenir.


2. Subject to Article 17 (3), Article 24 (1), (2), (3) and (5) and the second subparagraph of Article 26 (1), Member States shall not restrain the free disposal of those assets, whether movable or immovable, that form part of the assets of authorized assurance undertakings.

2. Sous réserve de l'article 17 paragraphe 3, de l'article 24 paragraphes 1, 2, 3 et 5 et de l'article 26 paragraphe 1 deuxième alinéa, les États membres ne restreignent pas la libre disposition des actifs mobiliers ou immobiliers faisant partie du patrimoine des entreprises d'assurance agréées.




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'members to restrain' ->

Date index: 2024-12-25
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