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Be involved in artistic mediation activities
CCEE
CECE
CEE
CEEC
Central Europe
Central and Eastern Europe
Central and Eastern European countries
Community Mediator
Countries of Central and Eastern Europe
Countries of Eastern and Central Europe
DCHRSC
DCP SC
Director Civilian Personnel Service Centre
Draft mediation service rules
Draft the rules of the mediation service
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Eastern Bloc
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Eastern Europe
Enforce the rules of the mediation service
Establish the rules of the mediation service
European Mediator
European Ombudsman
Manage mediating staff
Manage mediation staff
Manage mediators
Managing mediation staff
Mediation in criminal cases
Mediation in penal matters
Participate in artistic mediation activities
Participating in artistic mediation activities
Penal mediation
SEESAC
Take part in artistic mediation activities

Vertaling van "mediation in eastern " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
draft mediation service rules | establish the rules of the mediation service | draft the rules of the mediation service | enforce the rules of the mediation service

élaborer le règlement d'un service de médiation


European Ombudsman [ Community Mediator | EC Mediator | EC Ombudsman | European Mediator ]

Médiateur européen [ Médiateur CE | médiateur communautaire | ombudsman européen ]


manage mediating staff | managing mediation staff | manage mediation staff | manage mediators

rer le personnel de médiation


be involved in artistic mediation activities | participating in artistic mediation activities | participate in artistic mediation activities | take part in artistic mediation activities

participer à des activités de médiation artistique


mediation in criminal cases | mediation in penal matters | penal mediation

médiation dans les affaires pénales | médiation en matière pénale | médiation pénale


Central and Eastern European countries | Countries of Central and Eastern Europe | Countries of Eastern and Central Europe | CCEE [Abbr.] | CECE [Abbr.] | CEE [Abbr.] | CEEC [Abbr.]

pays d'Europe centrale et orientale | ECO [Abbr.] | PECO [Abbr.]


South East Europe Regional Clearinghouse for Small Arms Reduction | South Eastern and Eastern Europe Clearinghouse for the Control of Small Arms and Light Weapons | South Eastern Europe Clearinghouse for the Control of Small Arms and Light Weapons | SEESAC [Abbr.]

centre régional pour l'Europe du Sud-Est d'échange d'informations pour la réduction des armes légères


Director Civilian Human Resource Service Centre (Eastern) [ DCHRSC(Eastern) | Director Civilian Personnel Service Centre (Eastern) | DCP SC(Eastern) ]

Directeur - Centre de services des ressources humaines civiles (Région de l'est) [ DCSRHC(Est) | Directeur - Centre de services du personnel civil (Région de l'est) | DCSPC(Est) ]


Eastern Bloc countries [ Eastern Bloc ]

pays de l'Est [ bloc de l'Est ]


Central and Eastern Europe [ CEE | Central Europe | Eastern Europe ]

Europe centrale et orientale [ Europe centrale | Europe de l'Est | Europe orientale ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
12. Welcomes Serbia’s Chairmanship-in-Office (CiO) of the OSCE in 2015 and its priorities; notes that Serbia as CiO of the OSCE is willing to support all means to step up efforts to resolve existing conflicts in the OSCE area in a peaceful manner; encourages Serbia to take advantage of this Chairmanship to contribute to stabilising the situation in eastern Ukraine, acting as a mediator; furthermore acknowledges Serbia’s readiness to further promote regional cooperation; calls on Serbia as current OSCE Chair-in-Office to help restore the OSCE as a comp ...[+++]

12. note avec satisfaction que la Serbie exercera la présidence en exercice de l'OSCE en 2015 et accueille favorablement ses priorités; note que la Serbie se déclare prête, au cours de sa présidence de l'OSCE, à œuvrer par tous les moyens à résoudre de manière pacifique les conflits en cours dans l'espace de l'OSCE; encourage la Serbie à tirer parti de sa présidence afin de contribuer à la stabilisation de la situation dans l'est de l'Ukraine, en jouant un rôle de médiateur; reconnaît en outre la volonté de la Serbie de continuer à ...[+++]


Since 2010 Canada has financed a $1.5 million Canadian project through UN-HABITAT for a project to support land conflict mediation in eastern DRC.

Depuis 2010, le Canada a consacré 1,5 million de dollars à un projet canadien par l'intermédiaire d'ONU-HABITAT pour soutenir la médiation en matière de conflits fonciers dans l'est de la RDC.


Our programs are well-placed to help mediate the healing process in Ukraine, especially the eastern portion, and to construct institutions necessary to create a modern Ukrainian society founded on the values we cherish, the rule of law and democratic governance.

Nos programmes sont bien placés pour favoriser la restauration de l'Ukraine, plus particulièrement dans l'est, et pour mettre sur pied les institutions nécessaires à la création d'une société moderne fondée sur les valeurs que nous chérissons, l'État de droit et la gouvernance démocratique.


52. Considers it regrettable, nevertheless, that the overall situation with regard to democratic standards and respect for human rights in many of the Eastern Partnership countries has scarcely progressed, if not deteriorated; calls for the EU to play a more active and sustained role in the search for political solutions to the frozen conflicts in the Eastern Neighbourhood, in particular with a view to breaking the deadlock on South Ossetia and Abkhazia and on the Nagorno-Karabakh conflict and playing a full role in support of any ensuing peace agreement; encourages further progress on the question of Transnistria; stresses, furthermo ...[+++]

52. juge néanmoins regrettable que la situation générale en matière de normes démocratiques et de respect des droits de l'homme dans bon nombre de pays du Partenariat oriental stagne voire se dégrade; demande à l'Union européenne de prendre une part plus active et durable dans la recherche de solutions politiques aux conflits gelés du voisinage oriental, afin notamment de sortir de l'impasse en Ossétie du Sud et en Abkhazie, mais aussi dans le conflit du Haut-Karabakh et de pouvoir jouer un rôle à part entière dans la mise en place d'un accord de paix en résultant; appelle de ses vœux de nouveaux progrès dans le dossier de la Transnist ...[+++]


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52. Considers it regrettable, nevertheless, that the overall situation with regard to democratic standards and respect for human rights in many of the Eastern Partnership countries has scarcely progressed, if not deteriorated; calls for the EU to play a more active and sustained role in the search for political solutions to the frozen conflicts in the Eastern Neighbourhood, in particular with a view to breaking the deadlock on South Ossetia and Abkhazia and on the Nagorno-Karabakh conflict and playing a full role in support of any ensuing peace agreement; encourages further progress on the question of Transnistria; stresses, furthermo ...[+++]

52. juge néanmoins regrettable que la situation générale en matière de normes démocratiques et de respect des droits de l'homme dans bon nombre de pays du Partenariat oriental stagne voire se dégrade; demande à l'Union européenne de prendre une part plus active et durable dans la recherche de solutions politiques aux conflits gelés du voisinage oriental, afin notamment de sortir de l'impasse en Ossétie du Sud et en Abkhazie, mais aussi dans le conflit du Haut-Karabakh et de pouvoir jouer un rôle à part entière dans la mise en place d'un accord de paix en résultant; appelle de ses vœux de nouveaux progrès dans le dossier de la Transnist ...[+++]


22. Stresses the value of EU election observation missions (EOM) as an important step in any process of democratisation and good governance, and believes that such missions should be part of a broader framework of support for a long-term democratisation process; urges the VP/HR to strengthen follow-up procedures and missions to verify whether EOM recommendations are implemented and emphasises, in this respect, that it is crucial to ensure adequate follow-up of the implementation of such recommendations; highlights the importance of mediation and conflict-prevention and resolution strategies, and of institution- and capacity-building fo ...[+++]

22. souligne la valeur des missions d'observation des élections de l'UE en tant que pas important dans tout processus de démocratisation et de bonne gouvernance et est convaincu que de telles missions devraient faire partie d'un cadre plus vaste d'appui à long terme du processus de démocratisation; souligne, à cet égard, qu'il est essentiel de garantir un suivi adéquat de la mise en œuvre des recommandations formulées par les missions d'observation des élections de l'Union; invite instamment la haute représentante/vice-présidente à renforcer les procédures et les missions de suivi pour vérifier si les recommandations des MOE sont mises ...[+++]


22. Stresses the value of EU election observation missions (EOM) as an important step in any process of democratisation and good governance, and believes that such missions should be part of a broader framework of support for a long-term democratisation process; urges the VP/HR to strengthen follow-up procedures and missions to verify whether EOM recommendations are implemented and emphasises, in this respect, that it is crucial to ensure adequate follow-up of the implementation of such recommendations; highlights the importance of mediation and conflict-prevention and resolution strategies, and of institution- and capacity-building fo ...[+++]

22. souligne la valeur des missions d'observation des élections de l'UE en tant que pas important dans tout processus de démocratisation et de bonne gouvernance et est convaincu que de telles missions devraient faire partie d'un cadre plus vaste d'appui à long terme du processus de démocratisation; souligne, à cet égard, qu'il est essentiel de garantir un suivi adéquat de la mise en œuvre des recommandations formulées par les missions d'observation des élections de l'Union; invite instamment la haute représentante/vice-présidente à renforcer les procédures et les missions de suivi pour vérifier si les recommandations des MOE sont mises ...[+++]


The international community had tried to mediate the dispute between these two people in the wake of what had been dramatic changes in eastern Europe in the last decade.

La communauté internationale a essayé de servir de médiateur dans ce conflit qui oppose deux peuples à la suite des changements dramatiques qui se sont produits en Europe de l'Est au cours de la dernière décennie.


According to Mr. Bangemann, the Commission has a major initiating and mediating function for industrial co-operation and trans-European networks : "In the perspective of the progressive integration of our Easterns neighbours into the Community, telecommunications infrastructure will determine the conditions under which trade, industry and Governement will communicate with one another in the future".

Selon M. Bangemann, la Commission, en tant qu'institution appelée à lancer des initiatives et à servir de médiateur, a un rôle majeur à jouer dans le cadre de la coopération industrielle et de l'établissement de réseaux transeuropéens: "Dans la perspective de l'intégration progressive de nos voisins de l'Est dans la Communauté, les infrastructures de télécommunications détermineront les conditions dans lesquelles la communication pourra s'établir à l'avenir entre le commerce, l'industrie, et les gouvernements".


It is also a mediator and arbitrator, when you think of the upheavals in Central and Eastern Europe and the Community's role in the Yugoslav conflict - our observers on the spot and our presence at the peace conference today alongside the United Nations in Geneva.

Mais aussi rôle de médiation et de recours, si l'on songe aux bouleversements en Europe centrale et orientale, et au rôle de la Communauté dans le conflit yougoslave - sur place avec nos observateurs, dans la conférence de paix aujourd'hui aux côtés des Nations-Unies à Genève.




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Date index: 2022-03-23
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