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Deal protection measure
Deal with accommodation departures
Deal with departures in accommodation
Deal with departures in hospitality
Deal with killing animals measures
Deal with killing animals procedures
Deal with killing animals processes
Dealing in illicit drugs
Dealing with departures in accommodation
Dealing with killing animals processes
Drug dealing
Drug trade
Drug trafficking
FDMA
Great deal
In large measure
In no small part
Largely
Narcotics trade
Narcotics trafficking
New Deal
New Deal for engagement in fragile states
Report for dealing in drugs
Report for dealing in narcotics
Trade in narcotic substances

Vertaling van "measure deals " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
deal with killing animals measures | dealing with killing animals processes | deal with killing animals procedures | deal with killing animals processes

maîtriser les procédés d’abattage des animaux


ensure hygiene and safety regulations in dealing with infectious diseases | ensure regulations on safety in dealing with infectious diseases | ensure safety regulations in dealing with infectious diseases | obey safety regulations in dealing with infectious diseases

assurer le respect des règles de sécurité dans le traitement des maladies infectieuses


deal with accommodation departures | deal with departures in hospitality | deal with departures in accommodation | dealing with departures in accommodation

s’occuper des départs dans une structure d’hébergement


in no small part [ great deal | in large measure | largely ]

en grande partie [ grandement ]


Agreement concerning Co-operation in Measures to Deal with Pollution of the Sea by Oil

Accord concernant la coopération en matière de lutte contre la pollution des eaux de la mer par les hydrocarbures


deal protection measure

mesure de protection de la transaction


Federal Decree of 26 June 1998 on Urgent Measures for Dealing with Asylum Seekers and Foreign Nationals [ FDMA ]

Arrêté fédéral du 26 juin 1998 sur les mesures d'urgence dans le domaine de l'asile et des étrangers [ AMU ]


New Deal | New Deal for engagement in fragile states | New Deal for Engagement with Fragile and Conflict Affected States

New Deal pour l'engagement dans les États fragiles | Nouvelle Donne pour l'engagement dans les États fragiles


report for dealing in drugs | report for dealing in narcotics

dénonciation pour trafic de stupéfiants


narcotics trade | trade in narcotic substances | narcotics trafficking | drug trafficking | drug trade | drug dealing | dealing in illicit drugs

trafic de stupéfiants | trafic de drogues | trafic de drogue | trafic de drogues illégales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(12c) Documents relating to non- legislative procedures, such as binding measures or measures dealing with internal organisation, administrative or budgetary acts, or of a political nature (such as conclusions, recommendations or resolutions) should be easily and as far as possible directly accessible in compliance with the principle of good administration outlined in Article 41 of the Charter.

(12 quater) Les documents relatifs à des procédures non législatives, comme les mesures contraignantes ou les mesures concernant des actes d'organisation interne, administratifs ou budgétaires, ou de nature politique (tels que les conclusions, les recommandations ou les résolutions), devraient être aisément et, dans la mesure du possible, directement accessibles, conformément au principe de bonne administration énoncé à l'article 41 de la charte.


(12c) Documents relating to non- legislative procedures, such as binding measures or measures dealing with internal organisation, administrative or budgetary acts, or of a political nature (such as conclusions, recommendations or resolutions) should be easily and as far as possible directly accessible in compliance with the principle of good administration outlined in Article 41 of the Charter.

(12 quater) Les documents relatifs à des procédures non législatives, comme les mesures contraignantes ou les mesures concernant des actes d'organisation interne, administratifs ou budgétaires, ou de nature politique (par exemple, conclusions, recommandations ou résolutions), devraient être aisément, et, dans la mesure du possible, directement accessibles, conformément au principe de bonne administration énoncé à l'article 41 de la Charte.


(18) Documents related to non- legislative procedures, such as binding measures without general scope or measures dealing with internal organisation, administrative or budgetary acts, or non-binding acts of a political nature (such as conclusions, recommendations or resolutions) should be easily accessible in compliance with the principle of good administration outlined in Article 41 of the Charter, while at the same time preserving the effectiveness of the institutions' decision-making process.

(18) Les documents relatifs à des procédures non législatives, telles que des mesures contraignantes qui ne sont pas de portée générale ou des mesures concernant des actes d'organisation interne, administratifs ou budgétaires ou des actes non contraignants de nature politique (par exemple, conclusions, recommandations ou résolutions), devraient être aisément accessibles, conformément au principe de bonne administration énoncé à l'article 41 de la Charte, tout en préservant parallèlement l'efficacité du processus de décision des institutions.


(12a) Documents related to non- legislative procedures, such as binding measures without general scope or measures dealing with internal organisation, administrative or budgetary acts, or non-binding acts of a political nature (such as conclusions, recommendations or resolutions) should be easily accessible in compliance with the principle of good administration outlined in Article 41 of the Charter, while at the same time preserving the effectiveness of the institutions' decision-making process.

(12 bis) Les documents relatifs à des procédures non législatives, comme des mesures contraignantes qui ne sont pas de portée générale ou des mesures concernant des actes d'organisation interne, administratifs ou budgétaires ou des actes non contraignants de nature politique (par exemple, conclusions, recommandations ou résolutions), devraient être aisément accessibles, conformément au principe de bonne administration énoncé à l'article 41 de la Charte, tout en préservant parallèlement l'efficacité du processus de décision des institutions.


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21. National measures dealing with identification and documentation of symptoms and signs of torture or other serious acts of physical or mental violence, including acts of sexual violence, in procedures covered by this directive should inter alia be based on the Manual on Effective Investigation and Documentation of Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment (Istanbul Protocol).

21. Les mesures nationales relatives à l’identification et à la documentation des symptômes et des signes de tortures ou d’autres formes graves de violence physique ou mentale, y compris les violences sexuelles, dans le cadre des procédures couvertes par la présente directive, doivent notamment se fonder sur le Manuel pour enquêter efficacement sur la torture et autres peines ou traitements cruels inhumains ou dégradants (protocole d’Istanbul).


However, not all of the 41 measures have been clearly defined: whilst some parameters leave no room whatsoever for interpretation, in your rapporteur’s view the wording of measures dealing with trade policy has deliberately been kept vague.

Force est de constater, cependant, que l'énumération des 41 mesures n'a pas lieu de manière cohérente: tandis que certains paramètres ne laissent aucune place à l'interprétation, les formulations utilisées pour la politique commerciale restent, de l'avis du rapporteur, expressément vagues.


The following table shows the qualitative relationship between the incident types and the measures, indicating which measures deal with each type of incident.

Le tableau suivant montre les relations qualitatives entre les types d'incident et les mesures, en indiquant quelles mesures se rapportent à chaque type d'incident.


Annex D of this TSI shows the qualitative relationship between the accident types and the measures, indicating which measures deal with each class of accident types.

L'annexe D de la présente STI montre la relation qualitative entre les types d'accident et les mesures, en indiquant les mesures correspondant à chaque classe de types d'accident.


[14] The MEDIA Programme entered into force in January 2001 and aims at strengthening the competitiveness of the European audio-visual industry with a series of measures dealing with the training of professionals, the development of production projects and companies, and the distribution and promotion of cinematographic works and audio-visual programmes.

[14] Le programme MEDIA est entré en vigueur en janvier 2001. Il vise à renforcer la compétitivité de l'industrie audiovisuelle européenne par une série de mesures concernant la formation des professionnels, le développement de projets et de compagnies de production, et la distribution et la promotion de travaux cinématographiques et de programmes audiovisuels.


[60] As part of its contribution to implementing the part of the programme of measures dealing with enforcement of pre-trial orders, the Commission will consider the options for mutual recognition of pre-trial orders associated with cybercrime investigations with a view to bringing forward a legislative proposal under Title VI of the TEU.

Dans le cadre de sa contribution à la mise en oeuvre de la partie du programme de mesures qui concerne l'exécution des injonctions préalables au procès, la Commission va examiner les possibilités de reconnaissance mutuelle de ces injonctions liées à des enquêtes en matière de cybercriminalité, en vue de présenter une proposition législative en vertu du titre VI du traité sur l'Union européenne.


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