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HLPM
Low regrets measure
Low-regret measure
MDG Summit
MDG+10 Summit
MDGs
MG; MDG
Madagascar
Millennium Development Goals
Millennium development goals
Mini-maxi regret
Minimax loss criterion
Minimax regret criterion
Minimax-regret criterion
No regrets
No regrets measure
No-regret measure
No-regrets measure
RSVP regrets only
Regrets
Republic of Madagascar
Savage criterion
UN high-level plenary meeting of the General Assembly
United Nations Millennium Development Goals

Vertaling van "mdgs regrets " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
minimax-regret criterion [ mini-maxi regret | Savage criterion | minimax loss criterion | minimax regret criterion ]

critère minimax regret [ critère de regret de Savage | critère du minimax-regret | critère du mini-max regret | critère mini-max regret | critère de regret minimax ]


no regrets measure | no-regret measure

mesure sans regret


low regrets measure | low-regret measure

mesure avec faibles regrets


MDG Summit | MDG+10 Summit | UN high-level plenary meeting of the General Assembly | United Nations High-level Plenary Meeting on the Millennium Development Goals | HLPM [Abbr.]

Réunion plénière de haut niveau de 2010 de l'Assemblée générale | Réunion plénière de haut niveau de l'Assemblée générale sur les objectifs du Millénaire pour le développement




no regrets measure [ no-regrets measure ]

mesure sans regrets [ mesure utile en tout état de cause ]


Millennium Development Goals [ MDGs | United Nations Millennium Development Goals ]

objectifs du Millénaire pour le développement [ OMD | objectifs de développement de l'ONU pour le Millénaire ]


millennium development goals | MDGs

objectifs du Millénaire pour le développement | OMD


Republic of Madagascar | Madagascar [ MG; MDG ]

République de Madagascar | Madagascar [ MG; MDG ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
20. Fully endorses efforts by developing countries to maintain long-term debt sustainability and to implement the initiative for very Heavily Indebted Poor Countries (HIPC), which is of key importance to fulfil the MDGs; regrets, however, that the debt relief plans exclude a large number of countries for which debt remains an obstacle to fulfilling the MDGs; stresses the need for an urgent international debate on extending the reduction of international measures to a number of indebted countries currently excluded from the HIPC initiative;

20. appuie sans réserve les efforts déployés par les pays en développement pour maintenir la viabilité à long terme de la dette et mettre en œuvre l'initiative pour les pays pauvres très endettés (PPTE), dont l'importance est capitale pour réaliser les OMD; regrette cependant que les plans d'allègement excluent un grand nombre de pays pour lesquels la dette demeure un obstacle à la réalisation des OMD; insiste sur le débat international urgent sur l'extension de la réduction des mesures internationales à nombre de pays endettés, qui sont maintenant exclus de l'initiative PPTE;


20. Fully endorses efforts by developing countries to maintain long-term debt sustainability and to implement the initiative for very Heavily Indebted Poor Countries (HIPC), which is of key importance to fulfil the MDGs; regrets, however, that the debt relief plans exclude a large number of countries for which debt remains an obstacle to fulfilling the MDGs; stresses the need for an urgent international debate on expanding the reduction of international measures to a number of indebted countries currently excluded from the HIPC initiative;

20. appuie sans réserve les efforts déployés par les pays en développement pour maintenir la viabilité à long terme de la dette et mettre en œuvre l'Initiative pour les pays pauvres très endettés (PPTE), dont l'importance est capitale pour réaliser les OMD; regrette cependant que les plans d'allègement excluent un grand nombre de pays pour lesquels la dette demeure un obstacle à la réalisation des OMD; insiste sur le débat international urgent sur l'expansion de la réduction des mesures internationales à nombre de pays endettés, qui sont maintenant exclus de l'initiative PPTE;


20. Fully endorses efforts by developing countries to maintain long-term debt sustainability and to implement the initiative for very Heavily Indebted Poor Countries (HIPC), which is of key importance to fulfil the MDGs; regrets, however, that the debt relief plans exclude a large number of countries for which debt remains an obstacle to fulfilling the MDGs; stresses the need for an urgent international debate on extending the reduction of international measures to a number of indebted countries currently excluded from the HIPC initiative;

20. appuie sans réserve les efforts déployés par les pays en développement pour maintenir la viabilité à long terme de la dette et mettre en œuvre l'initiative pour les pays pauvres très endettés (PPTE), dont l'importance est capitale pour réaliser les OMD; regrette cependant que les plans d'allègement excluent un grand nombre de pays pour lesquels la dette demeure un obstacle à la réalisation des OMD; insiste sur le débat international urgent sur l'extension de la réduction des mesures internationales à nombre de pays endettés, qui sont maintenant exclus de l'initiative PPTE;


3. Regrets that the country strategy papers do not allocate a sufficient part of the resources to the DCI's overarching goal of poverty eradication and the achievement of the MDGs; regrets in particular that it is totally unclear how the EU will reach the "benchmark of 20% of its allocated assistance under country programmes covered by the DCI [to] be dedicated to basic and secondary education and basic health" by 2009; urges the Commission to indicate in detail how it is honouring this commitment and whether in this respect instructions have been issued to desk officers and delegations and a specific statistical basis established;

3. regrette que les documents de stratégie par pays n'affectent pas une part suffisante des ressources disponibles à l'objectif prédominant poursuivi au titre de l'ICD, à savoir l'éradication de la pauvreté et la réalisation des objectifs du Millénaire pour le développement; regrette notamment qu'aucune précision n'existe quant à la manière dont l'Union compte s'y prendre pour parvenir à allouer à l'enseignement primaire et secondaire et aux soins de santé de base, d'ici à 2009, 20 % de l'aide apportée au titre des programmes par pays couverts par l'ICD; engage instamment la Commission à décrire de manière détaillée les moyens qu'elle déploie en vue de res ...[+++]


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3. Regrets that the country strategy papers do not allocate a sufficient part of the resources to the DCI’s overarching goal of poverty eradication and the achievement of the MDGs; regrets in particular that it is totally unclear how the EU will reach the ‘benchmark of 20% of its allocated assistance under country programmes covered by the DCI [to] be dedicated to basic and secondary education and basic health’ by 2009; urges the Commission to indicate in detail how it is implementing this commitment and whether in this respect instructions have been issued to desk officers and delegations and a specific statistical basis has been established;

3. regrette que les documents de stratégie par pays n'affectent pas une part suffisante des ressources disponibles à l'objectif prédominant poursuivi au titre de l'ICD, à savoir l'éradication de la pauvreté et la réalisation des objectifs du Millénaire pour le développement; regrette notamment qu'aucune précision n'existe quant à la manière dont l'UE compte s'y prendre pour parvenir à allouer à l’enseignement primaire et secondaire et aux soins de santé de base, d’ici à 2009, 20 % de l’aide apportée au titre des programmes par pays couverts par l’instrument de coopération au développement; engage la Commission à décrire de manière détaillée les moyens qu'e ...[+++]




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'mdgs regrets' ->

Date index: 2023-09-26
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