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Bottom-to-top unstacking
Brexit
Bubble memory
Cash earnings
Cash flows from operating activities
Cash flows from operations
Cash from operations
Cash provided by operating activities
Cash provided by operations
Exit from the European Union
Fall from height
Fall from heights
Falling from height
Falling from heights
Funds from operations
Leaving the EU
M&B
M.BM
MBF
MBI
MBM
MMBM
Magnetic bubble memory
Mammalian meat and bonemeal
Market-based instrument
Market-based measure
Meat and bone meal
Right of withdrawal from the EU
Right of withdrawal from the European Union
Thousand board feet
Thousand feet board measure
Unstacking from below
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Unstacking from underneath
Withdrawal from the EU
Withdrawal from the European Union
Withdrawal of a Member State from the EU
Withdrawing EU Member State
Withdrawing EU country

Vertaling van "mbm from " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
thousand board feet [ MBF | thousand feet board measure | MBM | MBF | M.BM ]

mille pieds-planche [ MBF | millier de pieds-planche ]


magnetic bubble memory | MBM | bubble memory

mémoire à bulles magnétiques | MBM | mémoire à bulles


market-based instrument | market-based measure | MBI [Abbr.] | MBM [Abbr.]

instrument fondé sur le marché | mesure fondée sur le marché


meat and bone meal | MBM [Abbr.]

farine de viande et d'os | farine de viande osseuse | FVO [Abbr.]


mammalian meat and bonemeal | meat and bone meal | M&B [Abbr.] | MBM [Abbr.] | MMBM [Abbr.]

farine animale | farine carnée | farine de viande et d'os | farine de viande osseuse | FVO [Abbr.]


withdrawal from the EU [ Brexit | exit from the European Union | leaving the EU | right of withdrawal from the EU | right of withdrawal from the European Union | withdrawal from the European Union | withdrawal of a Member State from the EU | withdrawing EU country | withdrawing EU Member State ]

retrait de l’UE [ Brexit | droit de se retirer de l'UE | droit de se retirer de l'Union européenne | État membre de l’UE qui se retire de l’Union | pays de l’UE qui se retire de l’Union | retrait de l'Union européenne | retrait d’un État membre de l’UE | sortie de l'UE | sortie de l’Union européenne ]


cash provided by operations [ cash provided by operating activities | cash flows from operations | cash flows from operating activities | cash from operations | cash earnings | funds from operations ]

flux de trésorerie provenant des activités d'exploitation [ flux de trésorerie d'exploitation | rentrées nettes liées aux activités d'exploitation ]


Order Respecting the Withdrawal from Disposal of Certain Lands in the Yukon Territory (Ross River Dena Council, Y.T.) [ Withdrawal from Disposal Order (Ross River Dena Council, Y.T.) | Order Respecting the Withdrawal from Disposal of Certain Lands in the Yukon Territory | Withdrawal from Disposal Order (Ross River, Y.T.) ]

Décret déclarant inaliénables certaines terres du Yukon (Conseil Déna de Ross River, Yuk.) [ Décret soustrayant certaines terres à l'aliénation (Conseil Déna de Ross River, Yuk.) | Décret déclarant inaliénables certaines terres du territoire du Yukon | Décret soustrayant certaines terres à l'aliénation (Ross River, Yuk.) ]


unstacking from under | unstacking from underneath | unstacking from bottom | bottom-to-top unstacking | unstacking from below

dépilage par le dessous | dépilage par le bas | dépilage par la base


fall from heights | fall from height | falling from heights | falling from height

chute de hauteur
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The impact assessment demonstrates that MBMs are effective and well suited means to achieve emission reductions from maritime transport while providing economic benefits to the sector as a result of the substantial fuel cost savings which are related to CO2 emission reductions.

Il ressort de l'analyse d'impact que les mesures fondées sur le marché constituent des moyens efficaces et adaptés pour réduire les émissions du transport maritime tout en offrant des avantages économiques au secteur, grâce aux substantielles économies de combustibles liées aux réductions des émissions de CO2.


Looking from a regional context and taking into account the IMO discussions, the Impact Assessment identified three options out of the variants analysed as clearly the most promising MBMs to address GHG emissions of maritime transport, notably:

Reflétant un contexte régional et tenant compte des discussions menées dans le cadre de l'OMI, l'analyse d'impact a retenu trois options, sur l'ensemble des variantes étudiées, qui sont à l'évidence les mesures fondées sur le marché les plus prometteuses pour la réduction des émissions de GES du secteur maritime; ces options sont les suivantes:


377/2013/EU retroactively exempted the EU ETS requirements for flights to and from non-EEA countries in 2012 to allow time for negotiations with the ICAO towards a global market-based measure (MBM) for aviation emissions.

La décision n 377/2013/UE a rétroactivement exempté les vols à destination et en provenance de pays ne faisant pas partie de l’EEE des exigences du SEQE-UE en 2012 afin de permettre de négocier avec l'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI) une mesure globale axée sur le marché (MBM) pour les émissions imputables à l’aviation.


Progress has been made in the International Civil Aviation Organisation (ICAO) towards the adoption, at the 38th session of the ICAO Assembly which will be held from 24 September to 4 October 2013, of a global framework for emissions reduction policy which facilitates the application of market-based measures to emissions from international aviation, and on the development of a global market-based measure (MBM).

Des progrès ont été réalisés au sein de l’Organisation de l’aviation civile internationale (OACI) sur la voie de l’adoption, lors de la 38e session de l’assemblée de l’OACI qui doit se tenir du 24 septembre au 4 octobre 2013, d’un cadre mondial pour une politique de réduction d’émissions qui facilite l’application de mesures fondées sur le marché aux émissions de l’aviation internationale, et pour l’élaboration de mesures fondées sur le marché (MBM) à un niveau mondial.


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Looking from a regional context and taking into account the IMO discussions, the Impact Assessment identified three options out of the variants analysed as clearly the most promising MBMs to address GHG emissions of maritime transport, notably:

Reflétant un contexte régional et tenant compte des discussions menées dans le cadre de l'OMI, l'analyse d'impact a retenu trois options, sur l'ensemble des variantes étudiées, qui sont à l'évidence les mesures fondées sur le marché les plus prometteuses pour la réduction des émissions de GES du secteur maritime; ces options sont les suivantes:


The impact assessment demonstrates that MBMs are effective and well suited means to achieve emission reductions from maritime transport while providing economic benefits to the sector as a result of the substantial fuel cost savings which are related to CO2 emission reductions.

Il ressort de l'analyse d'impact que les mesures fondées sur le marché constituent des moyens efficaces et adaptés pour réduire les émissions du transport maritime tout en offrant des avantages économiques au secteur, grâce aux substantielles économies de combustibles liées aux réductions des émissions de CO2.


377/2013/EU retroactively exempted the EU ETS requirements for flights to and from non-EEA countries in 2012 to allow time for negotiations with the ICAO towards a global market-based measure (MBM) for aviation emissions.

La décision n 377/2013/UE a rétroactivement exempté les vols à destination et en provenance de pays ne faisant pas partie de l’EEE des exigences du SEQE-UE en 2012 afin de permettre de négocier avec l'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI) une mesure globale axée sur le marché (MBM) pour les émissions imputables à l’aviation.


In January 2000, the FAO warned all countries which had imported cattle or MBM from Western Europe during and since the 1980s that they had a high risk of BSE occurring. The regions which imported considerable quantities of MBM from the UK during that period include Eastern Europe, Asia and the Middle East, whilst the regions least likely to be at risk are Latin America, Australia and New Zealand. In April 2001, the FAO warned that the occurrence of BSE in countries outside Western Europe which had imported contaminated feed or bovine animals in the 1980s and 1990s had not been detected owing to the absence of effective monitoring, surve ...[+++]

Au mois de janvier 2000, la FAO a mis en garde contre le risque d'apparition de cas d'ESB tous les pays qui ont importé du bétail ou bien des farines de viande ou d'os en provenance d'Europe de l'Ouest tout au long des années quatre-vingt ou depuis lors. Les régions qui ont importé des quantités considérables de farine de viande de Grande-Bretagne pendant cette période correspondent à l'Europe de l'Est, l'Asie et le Moyen-Orient, tandis que les régions présentant une probabilité moindre correspondent à l'Amérique latine, l'Australie et la Nouvelle-Zélande. Au mois d'avril 2001, la FAO a fait savoir que l'apparition de cas d'ESB dans des ...[+++]


With the help of the Scientific Steering Committee, the World Health Organisation (WHO) and the UN Food and Agriculture Organisation (FAO) established that BSE may be present in countries outside the European Union, and the Scientific Steering Committee therefore also assessed the risk status of third countries in the same way as it did EU Member States (the FAO estimates that MBM was exported from Europe between 1986 and 1996, and still is being, to a hundred or so countries. About 100 countries have also imported live bovine animals, and some countries have re-exported MBM to third countries.

L'OMS et la FAO ont, avec le soutien du comité directeur scientifique, établi que des cas d'ESB peuvent se présenter dans des pays tiers, raison pour laquelle le comité a également établi le risque qui existe dans ces derniers aussi bien que dans les États membres de l'UE (la FAO estime qu'au cours de la période 1986-1996 et jusqu'à présent, de la farine de viande et d'os en provenance d'Europe a été exportée vers des centaines de pays. Quelque 100 pays ont également importé des bovins sur pied. Par ailleurs, certains des pays concernés ont à leur tour exporté de la farine de viande et d'os vers d'autres pays encore).


377/2013/EU retroactively exempted the EU ETS requirements for flights to and from non-EEA countries in 2012 to allow time for negotiations with the ICAO towards a global market-based measure (MBM) for aviation emissions.

La décision n 377/2013/UE a rétroactivement exempté les vols à destination et en provenance de pays ne faisant pas partie de l’EEE des exigences du SEQE-UE en 2012 afin de permettre de négocier avec l'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI) une mesure globale axée sur le marché (MBM) pour les émissions imputables à l’aviation.


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