Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Association échecs et maths
Benefits
Calculation
Echecs & Maths
Geometry
Knowledge of geometry
MSR module
Math subroutines module
Mathematics lecturer
Mathematics professor
Mathematics teacher
Mathematics teacher secondary school
Maths
Quasar
Quasi-stellar object
Teacher of maths in high school
Teacher of maths in secondary school
University maths teacher

Vertaling van "maths and some " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
quasar | quasi-stellar object (QSO) | quasi-star a compact source of light and other radiation which can look like a star but has some of the properties of galaxies, including a large red-shift.Some astronomers consider some or all of the red-shift of certain quasars to be the result of some other phenomenon besides the expansion of the universe

quasar: tend actuellement à désigner tout objet d'apparence stellaire dont le spectre présente un fort décalage vers le rouge


mathematics teacher | teacher of maths in high school | mathematics teacher secondary school | teacher of maths in secondary school

professeure de mathématiques | professeur de mathématiques | professeur de mathématiques/professeure de mathématiques


Definition: Reliance on some non-living object as a stimulus for sexual arousal and sexual gratification. Many fetishes are extensions of the human body, such as articles of clothing or footwear. Other common examples are characterized by some particular texture such as rubber, plastic or leather. Fetish objects vary in their importance to the individual. In some cases they simply serve to enhance sexual excitement achieved in ordinary ways (e.g. having the partner wear a particular garment).

Définition: Utilisation d'objets inanimés comme stimulus de l'excitation et de la satisfaction sexuelle. De nombreux fétiches sont des prolongements du corps, comme des vêtements ou des chaussures. D'autres exemples courants concernent une texture particulière comme le caoutchouc, le plastique ou le cuir. Les objets fétiches varient dans leur importance d'un individu à l'autre. Dans certains cas, ils servent simplement à renforcer l'excitation sexuelle, atteinte par ailleurs dans des conditions normales (par exemple le fait d'avoir un ...[+++]


Association échecs et maths [ Echecs & Maths ]

Association échecs et maths [ Échecs & Maths ]


Definition: A type of pervasive developmental disorder that is defined by a period of entirely normal development before the onset of the disorder, followed by a definite loss of previously acquired skills in several areas of development over the course of a few months. Typically, this is accompanied by a general loss of interest in the environment, by stereotyped, repetitive motor mannerisms, and by autistic-like abnormalities in social interaction and communication. In some cases the disorder can be shown to be due to some associate ...[+++]

Définition: Trouble envahissant du développement caractérisé par une période de développement tout à fait normale avant la survenue du trouble, cette période étant suivie d'une perte manifeste, en quelques mois, des performances antérieurement acquises dans plusieurs domaines du développement. Ces manifestations s'accompagnent typiquement d'une perte globale de l'intérêt vis-à-vis de l'environnement, de conduites motrices stéréotypées, répétitives et maniérées et d'une altération de type autistique de l'interaction sociale et de la communication. Dans certains cas, on peut démontrer que le trouble est dû à une encépha ...[+++]


Definition: A residual category for disorders in which there is some admixture of specific developmental disorders of speech and language, of scholastic skills, and of motor function, but in which none predominates sufficiently to constitute the prime diagnosis. This mixed category should be used only when there is a major overlap between each of these specific developmental disorders. The disorders are usually, but not always, associated with some degree of general impairment of cognitive functions. Thus, the category should be used when there are dysfunctions meeting the criteria for two or more of F80.-, F81.- and F82.

Définition: Catégorie résiduelle de troubles, dans lesquels il existe à la fois des signes d'un trouble spécifique du développement, de la parole et du langage, des acquisitions scolaires et des fonctions motrices, mais sans qu'aucun de ces éléments ne prédomine suffisamment pour constituer le diagnostic principal. Cette catégorie, mixte, doit être réservée à des cas où il existe un chevauchement important de chacun de ces troubles spécifiques du développement. Ces troubles s'accompagnent habituellement, mais pas toujours, d'un certai ...[+++]


mathematics professor | mathematics teacher | mathematics lecturer | university maths teacher

enseignant-chercheur en mathématiques | enseignant-chercheur en mathématiques/enseignante-chercheuse en mathématiques | enseignante-chercheuse en mathématiques


knowledge of geometry | maths | calculation | geometry

géométrie


math subroutines module | MSR module

module des sous-routines mathématiques | module MSR


benefits (some or all of the -)

tout ou partie des bénéfices, en tout ou en partie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Children’s first experiences are crucial, but students are too often anxious about maths and some distort their learning choices to avoid it.

Les premières expériences des enfants sont capitales, mais les élèves redoutent trop souvent les mathématiques et certains modifient leurs choix d'apprentissage pour les éviter.


L. whereas the potential for expansion in green jobs is hampered by a skills deficiency and mismatch caused by a number of factors, including variability of curricula in relation to sustainability, identified shortcomings in particular sectors, the lack of students with the necessary STEM (science, technology, engineering and maths) and IT skills, and gender concentration in some sectors rather than gender balance;

L. considérant que le potentiel de croissance des emplois verts est bridé par un déficit et une inadéquation des compétences dus à un certain nombre de facteurs, parmi lesquels la diversité des programmes de formation en matière de durabilité, les lacunes recensées dans certains secteurs, le manque d'étudiants possédant les compétences nécessaires dans les branches scientifiques, technologiques, de l'ingénierie, des mathématiques (STEM) et dans les technologies de l'information ainsi que la concentration par genres dans certains sect ...[+++]


L. whereas the potential for expansion in green jobs is hampered by a skills deficiency and mismatch caused by a number of factors, including variability of curricula in relation to sustainability, identified shortcomings in particular sectors, the lack of students with the necessary STEM (science, technology, engineering and maths) and IT skills, and gender concentration in some sectors rather than gender balance;

L. considérant que le potentiel de croissance des emplois verts est bridé par un déficit et une inadéquation des compétences dus à un certain nombre de facteurs, parmi lesquels la diversité des programmes de formation en matière de durabilité, les lacunes recensées dans certains secteurs, le manque d'étudiants possédant les compétences nécessaires dans les branches scientifiques, technologiques, de l'ingénierie, des mathématiques (STEM) et dans les technologies de l'information ainsi que la concentration par genres dans certains sect ...[+++]


L. whereas the potential for expansion in green jobs is hampered by a skills deficiency and mismatch caused by a number of factors, including variability of curricula in relation to sustainability, identified shortcomings in particular sectors, the lack of students with the necessary STEM (science, technology, engineering and maths) and IT skills, and gender concentration in some sectors rather than gender balance;

L. considérant que le potentiel de croissance des emplois verts est bridé par un déficit et une inadéquation des compétences dus à un certain nombre de facteurs, parmi lesquels la diversité des programmes de formation en matière de durabilité, les lacunes recensées dans certains secteurs, le manque d'étudiants possédant les compétences nécessaires dans les branches scientifiques, technologiques, de l'ingénierie, des mathématiques (STEM) et dans les technologies de l'information ainsi que la concentration par genres dans certains secte ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This huge omnibus bill which, according to the member for Palliser, is very easy to read, does call into question some person's ability to have basic math skills, because math skills are some of what is necessary to actually follow the money.

Cet énorme projet de loi omnibus qui, selon le député de Palliser, est très facile à lire, remet en question les connaissances élémentaires de certaines personnes en mathématiques pour suivre la trace de l'argent.


- Some countries have created specific strategies or action plans to raise basic skill levels, notably in reading, maths and science.

- Certains pays ont créé des stratégies ou des plans d'action spécifiques afin d'améliorer les niveaux de compétences de base, notamment en lecture, en mathématiques et en sciences.


To dismiss this as insignificant, as some have done, is either a crude negotiating posture or a failure to do the necessary maths.

Considérer comme certains l’ont fait ces pertes comme négligeables, soit s’apparente à une position de négociation rudimentaire, soit est dû au fait que les calculs nécessaires n’ont pas été effectués.


According to Eurostat data on Human Resources in Science and Engineering, the EU has recently achieved an increase in the absolute number of maths, science and technology graduates [6], but the overall share of science and engineering graduates continues to decline, aggravating an unfavourable age structure in these disciplines in some countries and risking undermining the future capacity of Europe to innovate.

Selon les données d'Eurostat sur les ressources humaines dans les domaines scientifiques et techniques, l'UE est récemment parvenue à accroître le nombre absolu de diplômés[6] des filières mathématiques, scientifiques et technologiques, mais la part totale des diplômés des filières scientifiques et techniques continue de décliner, ce qui aggrave une structure d'âge défavorable dans ces disciplines dans certains pays et risque de mi ...[+++]


In some case, particular stress is being placed on maths and science skills or on democratic and civic values.

Dans certains cas, un accent particulier est mis sur les compétences en mathématiques et en sciences ou sur les valeurs démocratiques et citoyennes.


Mr. Roy Cullen (Parliamentary Secretary to Minister of Finance, Lib.): Madam Speaker, maybe the new Canadian Alliance has some new math, but under the old math of the Reform Party, if we look at its tax plan, it said that in year three it would give $26 billion worth of tax cuts and $26 billion worth of debt reduction.

M. Roy Cullen (secrétaire parlementaire du ministre des Finances, Lib.): Madame la Présidente, peut-être que la nouvelle Alliance canadienne a une nouvelle façon de compter, mais, selon l'ancienne façon de compter du Parti réformiste, si nous regardons son plan fiscal, on y dit que, la troisième année, nous aurons des allégements fiscaux totalisant 26 milliards de dollars et nous réduirons la dette de 26 milliards de dollars.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'maths and some' ->

Date index: 2022-05-09
w