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AMPA
Agricultural Marketing Programs Act
Bottom-end product
Completion of production basis
Counterfeit medicinal product
Counterfeit medicine
Counterfeiting and product piracy
Counterfeiting of products
Down-market product
Economic life of a product
Economic life of the product
Industrial counterfeiting
Low-end product
Market garden
Market gardening
Market gardening production
Market life
Market life of a product
Market life of the product
Market price method
Non-marketing premium
Product counterfeiting
Product withdrawn from the market
Production method of revenue recognition
Production of fresh vegetables
Revenue recognition at completion of production
Vegetable cultivation

Vertaling van "marketing counterfeit products " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
industrial counterfeiting [ Product counterfeiting(STW) ]

contrefaçon


counterfeit medicinal product | counterfeit medicine

médicament contrefait | médicament de contrefaçon


market life of the product | market life of a product | market life | economic life of the product | economic life of a product

vie économique du produit


Agricultural Marketing Programs Act [ AMPA | An Act to establish programs for the marketing of agricultural products, to repeal the Agricultural Products Board Act, the Agricultural Products Cooperative Marketing Act, the Advance Payments for Crops Act and the Prairie Grain Advance Payments Act and ]

Loi sur les programmes de commercialisation agricole [ LPCA | Loi constituant des programmes de commercialisation des produits agricoles, abrogeant la Loi sur l'Office des produits agricoles, la Loi sur la vente coopérative des produits agricoles, la Loi sur le paiement anticipé des récoltes et la Loi sur les paieme ]


counterfeiting and product piracy

contrefaçon et piratage de produits




market gardening [ market garden | market gardening production | production of fresh vegetables | vegetable cultivation(GEMET) ]

culture maraîchère [ jardin maraîcher | maraîchage | production de légumes frais | production maraîchère ]


non-marketing premium [ product withdrawn from the market ]

prime à la non-commercialisation [ produit retiré du marché ]


completion of production basis | market price method | production method of revenue recognition | revenue recognition at completion of production

comptabilisation à l'achèvement de la production | méthode de la constatation à l'achèvement de la production | méthode de la constatation à la fin du processus de production | constatation à l'achèvement de la production | constatation à la fin du processus de production


bottom-end product | down-market product | low-end product

produit bas de gamme | produit de bas de gamme | produit d'entrée de gamme
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Despite all these rules, there are still too many products on the market that do not comply with the rules. This ranges from mislabelled products, missing product information, counterfeiting and piracy to actual safety risks to health or the environment.

Malgré ces dispositions, un trop grand nombre de produits non conformes continuent d'être commercialisés (étiquettes incorrectes, données sur le produit manquantes, contrefaçon et faux, voire risques réels pour la santé ou l'environnement).


The development of the digital single market is hindered by lack of consumer confidence, the prime causes of which are payment security and the enforcement of consumer rights in cross-border transactions[42], particularly with regard to product safety and counterfeiting[43].

Le développement du marché unique numérique se heurte au manque de confiance des consommateurs, dont les premières causes concernent la sécurité des paiements et le respect des droits des consommateurs dans les transactions transfrontalières[42] notamment en termes de sécurité des produits et de contrefaçon[43].


Reduce the volume of counterfeited products reaching the EU market.

Réduire le volume de produits de contrefaçon introduits sur le marché européen.


Pierre Moscovici, Commissioner for Economic and Financial Affairs, Taxation and Customs, said: "I’ve witnessed first-hand the excellent work of customs officials across the EU in dealing with counterfeit and sometimes dangerous goods.But the criminal activity which swamps our internal market with fake and illegal products shows no sign of abating.

Pierre Moscovici, commissaire chargé des affaires économiques et financières, de la fiscalité et des douanes, a déclaré à ce propos: «J'ai pu constater de mes propres yeux l'excellent travail accompli par les agents douaniers de l'ensemble de l'UE lorsqu'ils traitent des marchandises de contrefaçon, parfois dangereuses. Mais les activités criminelles qui inondent notre marché intérieur avec des produits de contrefaçon et illicites ne semblent pas près de s'arrêter.


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Recent intelligence indicates a rise in counterfeit tobacco products entering the Canadian market as well as the diversion of some raw leaf tobacco grown in southwestern Ontario to illegal manufacturers in and around first nation territories in Ontario and Quebec.

Selon des données récentes, les produits contrefaits du tabac seraient en hausse sur le marché canadien, tout comme la proportion de tabac naturel en feuilles cultivé dans le Sud-Ouest de l'Ontario qui serait détourné vers certains territoires autochtones ontariens ou québécois.


debate on the proposed Combating Counterfeit Products Act (“CCPA”) should not concentrate on whether it is compliant with the Anti-Counterfeiting Trade Agreement (“ACTA”) or other international treaties, but instead whether it provides effective measures for addressing the problem of black market distribution of goods bearing counterfeit trade-marks and pirated copyright works (collectively “counterfeits”) in Canada.62

le débat sur la Loi visant à combattre la contrefaçon de produits (« LCCP ») ne devrait pas être axé sur la conformité de cette loi proposée avec l’Accord anti-contrefaçon (« ACAC ») ou d’autres traités internationaux, mais plutôt sur le fait qu’elle comporte ou non des mesures efficaces pour régler le problème de la distribution de produits de marque contrefaits ou d’œuvres piratées protégées par le droit d’auteur (appelées collectivement « contrefaçons ») sur le marché noir au Canada62.


Canada Goose did not say this, but it relates to what they had said. If there were a suspected container of counterfeit Canada Goose jackets and those counterfeit jackets were worth $3,000 to $4,000, if they had been the real product, the actual market value would have been 10, 15, or 20 times that amount.

Le représentant de Canada Goose ne l'a pas dit, mais c'est lié à son témoignage: s'il y avait un conteneur rempli de manteaux Canada Goose contrefaits et que ces manteaux contrefaits avaient une valeur de 3 000 à 4 000 $, la valeur marchande réelle aurait été 10, 15 ou 20 fois plus élevée pour le produit authentique.


debate on the proposed Combating Counterfeit Products Act (" CCPA" ) should not concentrate on whether it is compliant with the Anti-Counterfeiting Trade Agreement (" ACTA" ) or other international treaties, but instead whether it provides effective measures for addressing the problem of black market distribution of goods bearing counterfeit trade-marks and pirated copyright works (collectively " counterfeits" ) in Canada.42

le débat sur la Loi visant à combattre la contrefaçon de produits (« LCCP ») ne devrait pas être axé sur la conformité de cette loi proposée avec l’Accord anti-contrefaçon (« ACAC ») ou d’autres traités internationaux, mais plutôt sur le fait qu’elle comporte ou non des mesures efficaces pour régler le problème de la distribution de produits de marque contrefaits ou d’œuvres piratées protégées par le droit d’auteur (appelées collectivement « contrefaçons ») sur le marché noir au Canada 1.


The requirements which must be adopted for this purpose will considerably facilitate the withdrawal of defective products from the market and allow more effective efforts against counterfeit products.

Les dispositions qu'il convient d'adopter à cette fin faciliteront considérablement le retrait du marché de produits défectueux et permettront de lutter plus efficacement contre les contrefaçons.


Senator McIntyre: As I understand the market of contraband tobacco in Canada, there are basically three primary sources of illicit products: illegal importation from the United States in and around the city of Cornwall and, as you have just indicated, the southwestern part of Ontario; illegal importation of counterfeit cigarettes and other licit products in marine containers, which often comes Asia; and, finally, illicit manufact ...[+++]

Le sénateur McIntyre : D'après ce que je comprends du marché du tabac de contrebande au Canada, il existe essentiellement trois sources principales de produits illicites : l'importation illégale des États-Unis à Cornwall et dans les environs et, comme vous venez de l'indiquer, dans le sud-ouest de l'Ontario; l'importation illégale de cigarettes de contrefaçon et d'autres produits licites dans des conteneurs maritimes qui proviennent souvent de l'Asie; et enfin, la fabrication illicite dans le centre du pays.


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