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Employment market requirements
Identify market requirements for documentation
Labor market needs
Labour market needs
Market requirements
Needs of the labor market
Needs of the labour market
Product in line with market requirements
Product suitable for the market
Requirements of the employment market
UMR
UMRs
Usual Marketing Requirement
Usual Marketing Requirements system
Usual marketing requirement
Usual marketing requirements

Traduction de «market requires transparency » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Usual Marketing Requirements system (1) | Usual Marketing Requirement (2) [ UMRs | UMR ]

système des importations commerciales habituelles (1) | importations commerciales habituelles (2) [ ICH ]


requirements of the employment market [ employment market requirements ]

besoins du marché de l'emploi


market requirements [ labour market needs | labor market needs | needs of the labour market | needs of the labor market ]

besoins du marché du travail


usual marketing requirements

besoins courants du marché


product in line with market requirements | product suitable for the market

produit approprié au marché


identify market requirements for documentation

identifier les exigences du marché en matière de documentation


usual marketing requirement | UMR [Abbr.]

importation commerciale habituelle | ICH [Abbr.]


measures designed to adjust wine-growing potential to market requirements

mesures visant à adapter le potentiel viticole aux besoins du marché
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The proposed Regulation improves transparency by aligning national marketing requirements and regulatory fees.

Le règlement proposé améliore la transparence en harmonisant les exigences nationales en matière de commercialisation et de frais réglementaires.


Efficient markets require a higher degree of transparency; a mechanism at EU level to better monitor demand and supply patterns on EU energy markets, identifying likely shortfalls in infrastructure, supply and storage would contribute to enhancing transparency on security of energy supply issues within the EU.

Des marchés efficaces nécessitent un degré accru de transparence; un mécanisme au niveau de l’UE permettant de mieux observer les caractéristiques de l’offre et de la demande sur les marchés de l’énergie et de déceler les insuffisances probables en matière d’infrastructure, d’offre et de stockage contribuerait à renforcer la transparence sur les questions liées à la sécurité de l’approvisionnement énergétique dans l’UE.


55. Believes that there is a strong need for a reliable tax environment which prevents impediments to long-term investment; notes that certain tax incentives and concessions can be key in fostering investment; encourages the sharing of best practices and stresses that the internal market requires transparency and better coordination of national tax policies in order to facilitate cross-border investment and avoid both double taxation and double non-taxation; encourages the Member States and the Commission to assess the possibility of granting tax-advantageous yields on sustainable infrastructure projects or other tax incentives and co ...[+++]

55. estime qu'il est indispensable de mettre en place un environnement fiscal prévisible de nature à ne pas entraver les investissements à long terme; constate que certaines mesures d'incitation ou concessions peuvent être décisives pour favoriser les investissements; encourage le partage des bonnes pratiques et souligne que le marché intérieur exige de la transparence et une meilleure coordination des politiques fiscales nationales afin de faciliter les investissements transnationaux et de prévenir la double imposition et la double ...[+++]


55. Believes that there is a strong need for a reliable tax environment which prevents impediments to long-term investment; notes that certain tax incentives and concessions can be key in fostering investment; encourages the sharing of best practices and stresses that the internal market requires transparency and better coordination of national tax policies in order to facilitate cross-border investment and avoid both double taxation and double non-taxation; encourages the Member States and the Commission to assess the possibility of granting tax-advantageous yields on sustainable infrastructure projects or other tax incentives and co ...[+++]

55. estime qu'il est indispensable de mettre en place un environnement fiscal prévisible de nature à ne pas entraver les investissements à long terme; constate que certaines mesures d'incitation ou concessions peuvent être décisives pour favoriser les investissements; encourage le partage des bonnes pratiques et souligne que le marché intérieur exige de la transparence et une meilleure coordination des politiques fiscales nationales afin de faciliter les investissements transnationaux et de prévenir la double imposition et la double ...[+++]


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An integrated, efficient and transparent financial market requires market integrity.

Pour qu’un marché financier puisse être intégré, efficace et transparent, l’intégrité du marché est nécessaire.


67. Recognises that high market concentration and a lack of transparency in commodity markets can significantly hamper competition and adversely affect European industry; calls on the Commission therefore to analyse commodity markets, such as those for iron ore and particularly for the 14 critical raw materials identified by the Commission, with a view to establishing to what extent these markets require more transparency and competition, since some o ...[+++]

67. reconnaît qu'une forte concentration du marché ainsi qu'une transparence insuffisante sur les marchés des matières premières peuvent considérablement entraver la concurrence et nuire à l'industrie européenne; invite par conséquent la Commission à analyser les marchés des matières premières, comme ceux du minerai de fer et, plus particulièrement, des quatorze matières premières essentielles identifiées par la Commission, et ce afin de déterminer dans quelle mesure ces marchés requièrent une transparence et une concurrence accrues, ...[+++]


(8a) In order to allow for the efficient application of Directive 2003/71/EC, Directive 2004/109/EC of the European Parliament and of the Council of 15 December 2004 on the harmonisation of transparency requirements in relation to information about issuers whose securities are admitted to trading on a regulated market (the Transparency Directive) and Directive 2003/6/EC of the European Parliament and of the Council of 28 January 2003 on insider dealing and market manipulation (market abuse) (the Market Abuse Directive) and to clarify ...[+++]

(8 bis) Pour permettre une application efficace de la directive 2003/71/CE, de la directive 2004/109/CE du Parlement européen et du Conseil du 15 décembre 2004 sur l'harmonisation des obligations de transparence concernant l'information sur les émetteurs dont les valeurs mobilières sont admises à la négociation sur un marché réglementé (la directive sur la transparence) et la directive 2003/6/CE du Parlement européen et du Conseil du 28 janvier 2003 sur les opérations d'initiés et les manipulations de marché (abus de marché) (la directive sur les abus de marché) et pour préciser les problèmes sous-jacents de différenciation et de double- ...[+++]


Directive 2004/39/EC establishes the framework for a regulatory regime for financial markets in the Community, governing, among other matters, operating conditions relating to the performance by investment firms of investment services and, where appropriate, ancillary services and investment activities; organisational requirements for investment firms performing such services and activities, and for regulated markets; reporting requirements in respect of transactions in financial instruments; and ...[+++]

La directive 2004/39/CE a mis en place les bases d'un régime réglementaire complet applicable aux marchés financiers de la Communauté et qui régit, entre autres aspects, les conditions d'exercice afférentes à la prestation de services d'investissement et, le cas échéant, de services auxiliaires et à l'exercice d'activités d'investissement par des entreprises d'investissement; les exigences organisationnelles applicables aux entreprises d'investissement prestant ces services et exerçant ces activités et aux marchés réglementés; les obligations d'information concernant les transactions sur instruments financiers; les exi ...[+++]


On the request of the competent authority of a Member State, the Commission shall adopt equivalence decisions in accordance with the procedure referred to in Article 24(2), stating whether the legal and supervisory framework of a third country ensures that a regulated market authorised in that third country complies with legally binding requirements which are, for the purpose of the application of the exemption under point (e), equivalent to the requirements resulting from Directive 2003/6/EC of the European Parliament and of the Coun ...[+++]

Sur demande de l’autorité compétente d’un État membre, la Commission arrête des décisions d’équivalence en conformité avec la procédure visée à l’article 24, paragraphe 2, indiquant si le cadre juridique et le dispositif de surveillance d’un pays tiers garantit qu’un marché réglementé autorisé dans ce pays tiers satisfait à des obligations contraignantes qui sont, aux fins de l’application de l’exonération au titre du point e), équivalentes aux exigences résultant de la directive 2003/6/CE du Parlement européen et du Conseil du 28 janvier 2003 sur les opérations d’initiés et les manipulations de marché (abus de marché) , du titre III de la directive 2004/39/CE et de la directive 2004/109/CE du Parlement européen et du Conseil du 15 décembre ...[+++]


F. whereas the proper functioning of the internal market requires transparency of rules applicable to contracting parties, harmonization of differing national rules and legal practices, and comparable administrative, financial and enforcable cost, which if abused, may lead to unfair trading conditions;

considérant que le fonctionnement adéquat du marché intérieur exige la transparence des règles applicables aux parties contractantes, le rapprochement des différentes réglementations et pratiques juridiques existant dans les États membres ainsi que la fixation à un niveau comparable des frais administratifs, financiers et de recouvrement, les abus pouvant conduire à des conditions commerciales déloyales,


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