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ESFS
EU Supervisory Framework
European Supervisory Framework
European System of Financial Supervision
Financial Markets and Institutions Division
Financial market supervision
Financial supervision
Financial surveillance
IMO
IMO-Control
Institute for Market Ecology
Marketing Science Institute
Prudential control
Prudential supervision
Second market mortgage institution
Supervision of financial institutions

Vertaling van "market remains institutional " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Marketing Science Institute

Marketing Science Institute


second market mortgage institution

institution de reprise d'hypothèques


Labour markets, social institutions, and the future of Canada's children

Les marchés du travail, les institutions sociales et l'avenir des enfants au Canada


Financial Markets and Institutions Division

Division des Institutions et Marchés financiers


Institute for Market Ecology | IMO-Control [ IMO ]

Institut d'Ecocommerce [ IMO ]


Dutch Institute for Public Opinion Survey and Market Research

Institut néerlandais de l'Opinion publique et des Etudes de marché


financial supervision [ ESFS | European Supervisory Framework | European System of Financial Supervision | EU Supervisory Framework | financial market supervision | financial surveillance | prudential control | prudential supervision | supervision of financial institutions ]

surveillance financière [ cadre de surveillance de l'UE | cadre européen de surveillance | contrôle prudentiel | SESF | supervision financière | surveillance des établissements financiers | surveillance prudentielle | système européen de surveillance financière ]


institutions shall mark to market their trading books on a daily basis

les établissements évaluent quotidiennement leur portefeuille de négociation au prix du marché
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However, much of their potential remains unrealised due to market and institutional barriers hindering their use.

Toutefois, la plus grande partie de leur potentiel reste inexploitée en raison d'obstacles commerciaux et institutionnels à leur utilisation.


69. Notes that a key driver of the socially and sustainably responsible investment market remains institutional investor demand, but the primary focus should not remain confined to environmental aspects; notes, in this vein, that disclosure to investors and consumers is a key driver of CSR and must be based on readily applicable and measurable social and environmental principles; welcomes the Commission’s moves to engage with the investor community on CSR issues; calls for this engagement to be firmly based on support for the UN Principles for Responsible Investment and the principle of integrated reporting (IR);

69. note qu'un moteur clé du marché de l'investissement socialement et durablement responsable reste la demande des investisseurs institutionnels, mais qu'elle ne doit pas rester axée principalement sur les aspects environnementaux; remarque, en ce sens, que la divulgation auprès des investisseurs et des consommateurs est un facteur clé de la RSE et doit être fondée sur des principes sociaux et environnementaux facilement applicables et mesurables; salue les démarches entreprises par la Commission en vue d'établir un dialogue avec la communauté des investisseurs sur les questions de RSE; demande à ce que ce dialogue soit fermement anc ...[+++]


71. Notes that a key driver of the socially and sustainably responsible investment market remains institutional investor demand, but the primary focus should not remain confined to environmental aspects; notes, in this vein, that disclosure to investors and consumers is a key driver of CSR and must be based on readily applicable and measurable social and environmental principles; welcomes the Commission’s moves to engage with the investor community on CSR issues; calls for this engagement to be firmly based on support for the UN Principles for Responsible Investment and the principle of integrated reporting (IR);

71. note qu'un moteur clé du marché de l'investissement socialement et durablement responsable reste la demande des investisseurs institutionnels, mais qu'elle ne doit pas rester axée principalement sur les aspects environnementaux; remarque, en ce sens, que la divulgation auprès des investisseurs et des consommateurs est un facteur clé de la RSE et doit être fondée sur des principes sociaux et environnementaux facilement applicables et mesurables; salue les démarches entreprises par la Commission en vue d'établir un dialogue avec la communauté des investisseurs sur les questions de RSE; demande à ce que ce dialogue soit fermement anc ...[+++]


With these considerations in mind, in order to keep up the momentum, and building on the experience of the last five years, the Commission has the intention of continuing to closely follow developments in the European risk-capital market and carrying out further analysis in 2004 of aspects of the market where inefficiencies remain, taking into the March 2003 Brussels European Council invitation for the Commission : "to work towards reducing barriers to the creation of a genuine European risk capital market, capable of supporting entre ...[+++]

Au regard de ce qui précède, et afin de conserver la dynamique enclenchée comme de développer l'expérience accumulée ces cinq dernières années, la Commission a l'intention de continuer à suivre de près l'évolution du marché européen du capital-investissement et de procéder, en 2004, à une nouvelle analyse des aspects de ce marché demeurant inefficaces. À cet effet, elle tiendra compte de l'invitation que lui avait adressée le Conseil européen de Bruxelles de mars 2003: «oeuvrer à la réduction des entraves à la création d'un véritable marché européen des capitaux à risque, à même de favoriser l'esprit d'entreprise, et à examiner entre aut ...[+++]


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any credit institution within the meaning of point 1 of Article 3(1) of Directive 2013/36/EU whose shares are not admitted to trading on a regulated market of any Member State within the meaning of point 14 of Article 4(1) of Directive 2004/39/EC and which has, in a continuous or repeated manner, issued only debt securities admitted to trading in a regulated market, provided that the total nominal amount of all such debt securities remains below EUR 100 000 0 ...[+++]

les établissements de crédit, au sens de l'article 3, paragraphe 1, point 1), de la directive 2013/36/UE, dont les actions ne sont pas admises à la négociation sur un marché réglementé d'un État membre au sens de l'article 4, paragraphe 1, point 14), de la directive 2004/39/CE et qui n'ont émis, de manière continue ou répétée, que des titres de créance admis à la négociation sur un marché réglementé, à condition que le montant nominal total de ces titres reste inférieur à 100 000 000 EUR, et qu'ils n'aient pas publié de prospectus au titre de la directive 2003/71/CE.


On the other hand, Community institutions – the European Commission and the European Parliament – are responsible for ensuring that the single market remains open and that legislation is in place.

Par ailleurs, les institutions communautaires – la Commission européenne et le Parlement européen – sont chargées de veiller à ce que le marché unique reste ouvert et à ce que la législation soit en place.


12. Notes that for years the Chinese banking system has been growing rapidly; that this has been accompanied by a gradual opening of the banking and financial sector to foreign interests; that this is taking place in accordance with the basic principles of the WTO Agreement and the transitional periods granted to China when it joined the WTO; that many Chinese commercial banks have already been authorised to work with foreign lenders; that, finally, more than 400 international banks and financial institutions have opened branches or representations in China; calls on China to continue this process, further to relax the ...[+++]

12. constate, que depuis des années, le système bancaire chinois connaît une forte croissance; qu'une ouverture progressive du secteur bancaire et financier aux engagements étrangers en devient possible; que cela est conforme aux principes fondamentaux de l'accord de l'OMC et aux délais de transition accordés à la Chine pour son adhésion à l'OMC; que, dans l'intervalle, de nombreuses banques d'affaires chinoises ont déjà obtenu l'autorisation de coopérer avec des bailleurs de fonds étrangers; que plus de 400 banques et institutions financières internationales ont en outre ouvert des filiales ou des représentations en Chine; demande ...[+++]


(d)any credit institution within the meaning of point 1 of Article 3(1) of Directive 2013/36/EU whose shares are not admitted to trading on a regulated market of any Member State within the meaning of point 14 of Article 4(1) of Directive 2004/39/EC and which has, in a continuous or repeated manner, issued only debt securities admitted to trading in a regulated market, provided that the total nominal amount of all such debt securities remains below EUR 100 000 0 ...[+++]

d)les établissements de crédit, au sens de l'article 3, paragraphe 1, point 1), de la directive 2013/36/UE, dont les actions ne sont pas admises à la négociation sur un marché réglementé d'un État membre au sens de l'article 4, paragraphe 1, point 14), de la directive 2004/39/CE et qui n'ont émis, de manière continue ou répétée, que des titres de créance admis à la négociation sur un marché réglementé, à condition que le montant nominal total de ces titres reste inférieur à 100 000 000 EUR, et qu'ils n'aient pas publié de prospectus au titre de la directive 2003/71/CE.


These products therefore have to overcome many difficulties to remain on the market and be economically viable without direct support from public institutions. The difficulties are exacerbated by strong outside competition. For instance, there are hazelnuts from Turkey and almonds from the United States. In both cases the conditions of production bear no comparison to those in Europe. In addition, the outside products benefit from tariff concessions under international agreements.

On comprend dès lors les difficultés considérables auxquelles se heurtent ces produits pour rester sur le marché et représenter une activité économique viable sans l'appui direct des pouvoirs publics, des difficultés qui sont encore aggravées par la forte concurrence extérieure, des noisettes en provenance de Turquie et des amandes importées des États-Unis, des produits dont les conditions de production ne sont pas comparables à celles d'Europe et qui sont protégés par des concessions tarifaires au travers d'accords internationaux.


(23) The smooth operation of the internal banking market requires not only legal rules but also close and regular cooperation between the competent authorities of the Member States. For the consideration of problems concerning individual credit institutions the "groupe de contact" (contact group) set up between the banking supervisory authorities remains the most appropriate forum.

(23) Le fonctionnement harmonieux du marché intérieur bancaire nécessite, au-delà des normes juridiques, une coopération étroite et régulière des autorités compétentes des États membres; en ce qui concerne l'examen des problèmes afférents à un établissement de crédit individuel, le cadre du groupe de contact créé entre les autorités de contrôle des banques continue à être le plus approprié.


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