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Board of Appeal
Community Trade Marks Office
Community Trademark Office
Design marketing strategy
Determine target markets for designs
EUIPO
Establish target markets for designs
European Union Intellectual Property Office
Identify target markets for design
Identify target markets for designs
Market Design Committee
OHIM
OHIM Board of Appeal
Office for Harmonization
Office for Harmonization in the Internal Market
Plan marketing strategy
Planning a marketing strategy
Product design engineer
Product developer
Product manager
Product marketing manager
Project marketing strategy

Vertaling van "market design should " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Market Design Committee

Comité d'établissement et règles du marché


determine target markets for designs | establish target markets for designs | identify target markets for design | identify target markets for designs

déterminer les marchés cibles pour des conceptions


the principle that aid should be mobilised on the Community market

principe de la mobilisation sur le marché communautaire


planning a marketing strategy | project marketing strategy | design marketing strategy | plan marketing strategy

planifier une stratégie de marketing


European Union Intellectual Property Office [ Community Trademark Office | Community Trade Marks Office | EUIPO | Office for Harmonization | Office for Harmonization in the Internal Market | Office for Harmonization in the Internal Market (Trade Marks and Designs) | OHIM ]

Office de l'Union européenne pour la propriété intellectuelle [ EUIPO | Office communautaire des marques | Office de l'harmonisation | Office de l'harmonisation dans le marché intérieur | Office de l’harmonisation dans le marché intérieur (marques, dessins et modèles) | OHMI ]


measures designed to adjust wine-growing potential to market requirements

mesures visant à adapter le potentiel viticole aux besoins du marché


product design engineer | product developer | product manager | product marketing manager

cheffe de produit | responsable de produit | chef de groupe produits | chef de produit


Board of Appeal | Board of Appeal of the Office for Harmonisation in the Internal Market (Trade Marks and Designs) | OHIM Board of Appeal

chambre de recours | chambre de recours de l'Office de l'harmonisation dans le marché intérieur (marques, dessins et modèles) | chambre de recours de l'OHMI


Population, appointments, separations and labour market representation of employment equity designated group members, 1990

Les effectifs, les nominations, les cessations d'emploi au sein des groupes désignés de l'équité en matière d'emploi et leur représentation sur le marché du travail, 1990


Buying wood & building farms: Marketing lumber and farm building designs on the Canadian Prairies, 1880 to 1920

Acheter son bois et construire sa ferme : la commercialisation du bois de construction et des modèles de bâtiments agricoles dans les Prairies canadiennes de 1880 à 1920
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
112. Believes that the development of renewable energy sources is essential to the Energy Union, taking into consideration energy costs; underlines the crucial role of renewables in the EU in attaining energy security and political and economic independence by reducing the need for energy imports; underlines the crucial role of renewables in improving air quality and creating jobs and growth; believes that renewables deliver secure, sustainable, competitive and affordable energy and play an important role in pursuing Europe’s leadership in a green economy and in developing new industries and technologies; underlines that, in this regard, the current power market design should ...[+++]

112. estime qu'au vu des coûts de l'énergie, le développement des sources d'énergie renouvelables est essentiel pour l'Union de l'énergie; souligne le rôle décisif des énergies renouvelables pour que l'Union atteigne la sécurité énergétique et l'indépendance politique et économique en réduisant le besoin d'importations d'énergie; souligne le rôle crucial des énergies renouvelables dans l'amélioration de la qualité de l'air et la création d'emplois et de croissance; estime que les énergies renouvelables fournissent une énergie sûre, durable, compétitive et abordable et sont déterminantes pour donner à l'Europe la primauté dans le domai ...[+++]


108. Believes that the development of renewable energy sources is essential to the Energy Union, taking into consideration energy costs; underlines the crucial role of renewables in the EU in attaining energy security and political and economic independence by reducing the need for energy imports; underlines the crucial role of renewables in improving air quality and creating jobs and growth; believes that renewables deliver secure, sustainable, competitive and affordable energy and play an important role in pursuing Europe's leadership in a green economy and in developing new industries and technologies; underlines that, in this regard, the current power market design should ...[+++]

108. estime qu'au vu des coûts de l'énergie, le développement des sources d'énergie renouvelables est essentiel pour l'Union de l'énergie; souligne le rôle décisif des énergies renouvelables pour que l'Union atteigne la sécurité énergétique et l'indépendance politique et économique en réduisant le besoin d'importations d'énergie; souligne le rôle crucial des énergies renouvelables dans l'amélioration de la qualité de l'air et la création d'emplois et de croissance; estime que les énergies renouvelables fournissent une énergie sûre, durable, compétitive et abordable et sont déterminantes pour donner à l'Europe la primauté dans le domai ...[+++]


Today's Communication launches a Public Consultation on what the new electricity market design should look like in order to meet consumers' expectations, deliver real benefits from new technology, facilitate investments, notably in renewables and low carbon generation; and recognise the interdependence of European Member States when it comes to energy security.

La communication présentée aujourd’hui lance une consultation publique sur la manière dont devrait fonctionner le marché de l’électricité afin de répondre aux attentes des consommateurs, d’arriver à de vrais résultats grâce aux nouvelles technologies, de faciliter les investissements, notamment dans les énergies renouvelables et la production d’énergie à faible intensité de carbone, et de tenir compte de l’interdépendance des pays européens en ce qui concerne la sécurité énergétique.


14. Recalls that while designing and implementing structural reforms, adequate social protection should be maintained – while at the same time respecting Member States’ competences, social and labour standards and workers’ rights, the quality of employment, and better and sustainable jobs – as a means of ensuring social cohesion, competitiveness and resistance to economic and financial crises; encourages the Member States to share best practices and promote mutual learning and solidarity, including at regional and local level; with ...[+++]

14. rappelle la nécessité, lors de la conception et de la mise en œuvre de réformes structurelles, de préserver un niveau adéquat de protection sociale, sans pour autant porter atteinte aux compétences des États membres, aux normes sociales et d'emploi, aux droits des travailleurs, à la qualité de l'emploi et à la création d'emplois durables et de qualité, afin de renforcer la cohésion sociale, la compétitivité et la résistance aux crises économiques et financières; encourage les États membres à s'échanger leurs meilleures pratiques et à promouvoir l'apprentissage mutuel et la solidarité, notamment au niveau régional et local; afin de tendre vers des politiques budgétaires plus efficaces et plus ciblées, appelle les États membres à réform ...[+++]


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Dispute resolution and enforcement under the Agreement on Internal Trade need to be strengthened, and, to make our labour markets more flexible, trades and professional designations should be recognized and fully transferable across the country.

Il faut aussi renforcer l'exécution de la loi et le règlement des conflits aux termes de l'Accord sur le commerce intérieur, et, si l'on veut rendre les marchés du travail plus flexibles, il faudrait permettre une reconnaissance des désignations des professions et des métiers à l'échelle du pays, et garantir leur pleine transférabilité.


95. Agrees with the Commission that the European level can help reduce state intervention at all levels, thereby reducing the risk of market fragmentation; calls on the Commission, therefore, to continue with the unbundling process and the creation of an optimal power system; calls on the Member States to implement fully and in a timely manner the third legislative package on the internal energy market in order to remove all remaining obstacles to completion of the single market; highlights the importance of eliminating remaining infrastructure bottlenecks, instances of market failure, and distortion or abuse of dominant position, tac ...[+++]

95. reconnaît, avec la Commission, que l'Europe peut contribuer à réduire l'intervention publique à tous les niveaux et, par conséquent, à limiter le risque de fragmentation du marché; appelle par conséquent la Commission à poursuivre le processus de dissociation et la création d'un réseau électrique optimal; appelle les États membres à pleinement mettre en œuvre dans les délais le troisième paquet législatif relatif au marché intérieur de l'énergie afin de supprimer tous les obstacles subsistants à l'achèvement du marché unique; insiste sur l'importance d'éliminer les goulets d'étranglement des infrastructures, les défaillances du ma ...[+++]


97. Agrees with the Commission that the European level can help reduce state intervention at all levels, thereby reducing the risk of market fragmentation; calls on the Commission, therefore, to continue with the unbundling process and the creation of an optimal power system; calls on the Member States to implement fully and in a timely manner the third legislative package on the internal energy market in order to remove all remaining obstacles to completion of the single market; highlights the importance of eliminating remaining infrastructure bottlenecks, instances of market failure, and distortion or abuse of dominant position, tac ...[+++]

97. reconnaît, avec la Commission, que l'Europe peut contribuer à réduire l'intervention publique à tous les niveaux et, par conséquent, à limiter le risque de fragmentation du marché; appelle par conséquent la Commission à poursuivre le processus de dissociation et la création d'un réseau électrique optimal; appelle les États membres à pleinement mettre en œuvre dans les délais le troisième paquet législatif relatif au marché intérieur de l'énergie afin de supprimer tous les obstacles subsistants à l'achèvement du marché unique; insiste sur l'importance d'éliminer les goulets d'étranglement des infrastructures, les défaillances du ma ...[+++]


This requires tax and benefit reforms to increase incentives to work; a reduction of non-wage labour costs for low skilled workers can also make a contribution; active labour market policies that target effectively obstacles to employment; investment in education, higher education and lifelong learning to help workers move between jobs; proportionate and well designed employment protection legislation that combines flexibility with security; and wage flexibility in response to productivity differences; reform is also needed in product ma ...[+++]

Cela doit passer par les mesures suivantes: une réforme de la fiscalité et des prestations pour rendre le travail plus attractif, une réduction des coûts non salariaux du travail pour les travailleurs peu qualifiés, des politiques actives du marché du travail qui ciblent réellement les obstacles à l'emploi, des investissements dans l'enseignement, l'enseignement supérieur et la formation tout au long de la vie pour aider les travailleurs à changer d'emploi, une législation en matière de protection de l'emploi qui soit adaptée et bien conçue, de manière à combiner flexibilité et sécurité, et une flexibilité salariale permettant de répondr ...[+++]


The recommendations of the group are based on this central proposition and can be summarized in the following points : i) the execution of the internal market programme within the deadline requires stronger reliance on the principle of mutual recognition of national regulations, a more selective choice of priority areas, a less complex Community legislation, and effective solutions for what is emerging as a serious problem of compliance with Community law. In no circumstances should the 1992 deadline be shifted; ii) monetary policy c ...[+++]

Les recommandations du Groupe se fondent sur cette proposition centrale et peuvent se résumer comme suit : - tout d'abord, l'exécution du programme d'achèvement du marché intérieur dans les délais fixés exige un recours plus systématique au principe de la reconnaissance mutuelle des réglementations nationales, un choix plus sélectif des domaines prioritaires, une législation communautaire moins complexe et des solutions efficaces à ce qui apparaît comme un sérieux problème d'observance de la loi communautaire; en aucun cas, la limite de 1992 ne devrait être reculée; - deuxièmement, la coordination des politiques monétaires et les mécan ...[+++]


The Market Mitigation Agreement negotiated by the Market Design Committee has given OPG 10 years to reduce its market share to 35 per cent. I should mention that the 35 per cent standard is established because that is the normal percentage that the Competition Bureau looks at in deciding whether there is unhealthy concentration.

L'entente qui porte le nom de Market Mitigation Agreement et qui a été négociée par le Comité d'établissement des règles du marché a donné à OPG dix ans pour réduire sa part de marché à 35 p. 100. Je signale qu'on a établi la norme de 35 p. 100 parce que c'est le pourcentage normal dont tient compte le Bureau de la concurrence lorsqu'il doit déterminer s'il y a une concentration nuisible.


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