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Access to the labor market
Access to the labour market
Access to the market
Assist in gaining access to job market
Committee on Market Access
Comparable effective market access
DFQF market access
Database on access to markets
Duty-free and quota-free market access
Duty-free quota-free market access
Employment opportunity
Enable job market access
Facilitate job market access
Facilitating job market access
Job access
Job market
Job perspective
Labor market access
Labour market access
Market Access Committee
Market Access Database
Market access
Market access concession
Trade outlet

Vertaling van "market access whose " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
access to the labour market [ access to the labor market | labour market access | labor market access ]

accès au marché du travail


assist in gaining access to job market | facilitating job market access | enable job market access | facilitate job market access

faciliter l’accès au marché du travail


duty-free quota-free market access [ duty-free and quota-free market access | DFQF market access ]

accès aux marchés en franchise de droits et hors contingent


Committee on Market Access | Market Access Committee

Comité de l'accès aux marchés


database on access to markets | Market Access Database

base de données Accès aux marchés | base de données sur l'accès au marché




comparable effective market access

accès effectif au marché comparable à celui qu'offre la Communauté


market access concession

concession en matière d'accès aux marchés


market access [ trade outlet ]

accès au marché [ débouché commercial ]


job access [ access to the labour market | employment opportunity | job market | job perspective ]

accès à l'emploi [ accès au marché du travail | chance d'obtenir un emploi | débouché d'emploi | perspective d'emploi ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- With regard to reciprocal enhanced market access , there should be a focus on the regional (including a bloc-to-bloc as is the case under the Cotonou Agreement, whose benefits should be maintained) approach through cumulation of origin, without excluding the necessary adaptations in basic origin rules which are of mutual interest in terms of external sourcing and access to the respective markets of the parties.

- En ce qui concerne le renforcement réciproque de l'accès au marché , il y a lieu de mettre l'accent sur l'approche régionale (notamment de bloc à bloc, comme c'est le cas avec l'accord de Cotonou, dont les bénéfices devraient être maintenus) au moyen du cumul de l'origine sans exclure les nécessaires adaptations aux règles d'origine de base qui revêtent un intérêt mutuel en termes d'approvisionnement externe et d'accès aux marchés respectifs des parties.


[22] Whose real level has to be assessed over the entire value chain, from public funding in the development phase, public support in the production phase or for the launch base to preference for domestic launches and access to market.

[22] Dont le niveau réel doit être évalué sur l’ensemble de la chaîne de valeur, du financement public lors de la phase de développement, en passant par les aides publiques lors de la phase de production ou pour la base de lancement, à la priorité accordée aux lancements nationaux et à l’accès au marché.


The ESF co-funds projects tailored to help vulnerable and disadvantaged people furthest from the labour market (whose access to work is limited by problems such as lack of training, disability, or discrimination) as well as the long-term unemployed, older workers, and those who have lost their jobs.

Le FSE cofinance des projets élaborés spécialement pour aider les personnes vulnérables et défavorisées les plus éloignées du marché du travail (qui ont un accès limité à l’emploi à cause, par exemple, du manque de formation, d’un handicap ou de discriminations) ainsi que les chômeurs de longue durée, les travailleurs âgés et les personnes ayant perdu leur emploi.


(15) "specialised service" means an electronic communications service or any other service that provides the capability to access specific content, applications or services, or a combination thereof, and whose technical characteristics are controlled from end-to-end or provides the capability to send or receive data to or from a determined number of parties or endpoints; and that is not marketed or widely used as a substitute for ...[+++]

(15) «service spécialisé», un service de communications électroniques ou un service de la société de l'information qui fournit une capacité d'accès à des contenus, des applications ou des services spécifiques, ou à une combinaison de ces derniers, ou bien la capacité d'envoyer ou de recevoir des données à destination ou en provenance d'un nombre déterminé de parties ou points terminaux et qui n'est pas commercialisé ou largement utilisé comme produit de substitution à un service d'accès à l'internet.


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(27) The Commission should be empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union, in order to determine the procedures under which AIFM managing portfolios of AIF whose assets under management do not exceed the threshold set out in this Directive may exercise their right to be treated as AIFM covered by this Directive. These delegated acts may also specify the criteria to be used by competent authorities to assess whether AIFM comply with their obligations as regards ...[+++]

(27) Il y a lieu de conférer à la Commission les compétences lui permettant d’adopter des actes délégués conformément à l'article 290 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne afin de déterminer les procédures selon lesquelles les gestionnaires de portefeuilles de fonds alternatifs dont les actifs gérés ne dépassent pas le seuil fixé par la présente directive peuvent exercer le droit d’être considérés comme des gestionnaires de fonds d’investissement alternatifs au sens de la présente directive; ces actes délégués peuvent aussi fixer les critères devant être utilisés par les autorités compétentes pour établir si les gestionn ...[+++]


In this respect, the Commission should be able to adopt measures determining the procedures under which AIFM managing portfolios of AIF whose assets under management do not exceed the threshold set out in this Directive may exercise their right to be treated as AIFM covered by this Directive. These measures are also designed to specify the criteria to be used by competent authorities to assess whether AIFM comply with their obligations as regards their conduct of business, the type of conflicts of interests AIFM have to identify, as w ...[+++]

À cet égard, la Commission doit disposer des compétences nécessaires pour adopter les mesures servant à: déterminer les procédures selon lesquelles les gestionnaires de portefeuilles de fonds alternatifs dont les actifs gérés ne dépassent pas le seuil fixé par la présente directive peuvent exercer le droit d’être considérés comme des gestionnaires de fonds d’investissement alternatifs au sens de la présente directive; fixer les critères devant être utilisés par les autorités compétentes pour établir si les gestionnaires respectent leurs obligations en ce qui concerne les règles de conduite, les types de conflits d’intérêts que les gesti ...[+++]


9. Welcomes the approach suggested by the Commission on the identification of market access priorities, but urges it also to consider other criteria which would ensure that this new initiative assists the largest possible number of economic operators in the European Union and in particular SMEs, whose survival depends ineluctably on the clear definition and the effective enforcement of IPRs and definitive restrictions on monopoly rents;

9. se félicite de l'approche suggérée par la Commission concernant l'identification de priorités en matière d'accès aux marchés mais lui demande également de prendre en considération d'autres critères de nature à garantir que cette nouvelle initiative bénéficie au plus grand nombre possible d'opérateurs économiques dans l'Union, et en particulier aux PME, dont la survie dépend inévitablement de la détermination claire et de la mise en œuvre efficace des DPI et des restrictions définitives aux rentes de monopole;


9. Welcomes the approach suggested by the Commission to the selection of market access priorities, but urges it also to consider other criteria which would ensure that this new initiative assists the largest possible number of economic operators in the European Union and in particular SMEs, whose survival depends ineluctably on the clear definition and the effective enforcement of IPRs and definitive restrictions on monopoly rents;

9. se félicite de l'approche suggérée par la Commission pour la sélection de priorités en matière d'accès aux marchés mais lui demande également de prendre en considération d'autres critères de nature à garantir que cette nouvelle initiative bénéficie au plus grand nombre possible d'opérateurs économiques dans l'Union européenne, et en particulier aux PME, dont la survie dépend inévitablement de la détermination claire et de la mise en œuvre efficace des DPI et des restrictions strictes aux rentes de monopole;


Directive 2004/109/EC of the European Parliament and of the Council of 15 December 2004 on the harmonisation of transparency requirements in relation to information about issuers whose securities are admitted to trading on a regulated market and amending Directive 2001/34/EC requires that the access for investors to information about issuers is more organised at a Community level in order to actively promote the integration of Euro ...[+++]

La directive 2004/109/CE du Parlement européen et du Conseil du 15 décembre 2004 sur l'harmonisation des obligations de transparence concernant l'information sur les émetteurs dont les valeurs mobilières sont admises à la négociation sur un marché réglementé et modifiant la directive 2001/34/CE prévoit une meilleure organisation de l'accès des investisseurs aux informations relatives aux émetteurs au niveau communautaire afin de promouvoir activement l'intégration des marchés de capitaux européens.


In the light of those developments, the application of Community rules on the freedom of establishment, and the application of Community public procurement rules, significant progress has been made towards market access in public transport throughout the Community and in third countries whose operators have obtained such access in practice as a result of the Community’s international obligations.

Grâce à cette évolution et à l'application des règles communautaires sur la liberté d'établissement et les marchés publics des progrès notables ont été accomplis en matière d'accès au marché des transports publics au niveau de la Communauté et des pays tiers dont les opérateurs ont obtenu un tel accès du fait des obligations internationales de la Communauté.


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