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Alcoholic hallucinosis
Aquatic fauna
Bitten or struck by marine animal
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Coasting Trade and Commercial Marine Activities Act
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
MGO
Marine animals
Marine diesel fuel
Marine distillate fuel
Marine fauna
Marine flora
Marine fuel
Marine gas oil
Marine granulate
Marine life
Marine machinery system tending
Marine machinery systems operating
Marine mining
Marine organism
Marine residual fuel
Marine sediments
Mining of the sea-bed
Operate marine machinery systems
Operating marine machinery systems
Paranoia
Phosphorite
Polymetallic nodule
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Toxic effect of contact with other marine animals
Underwater mineral resources

Vertaling van "marine and natural " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
marine life [ marine fauna | marine flora | Aquatic fauna(ECLAS) | Marine animals(ECLAS) | marine organism(GEMET) ]

espèce marine [ faune marine | flore marine ]


Petroleum and natural gas industries — Specific requirements for offshore structures — Part 8: Marine soil investigations

Petroleum and natural gas industries — Specific requirements for offshore structures — Part 8: Marine soil investigations


Petroleum and natural gas industries - Specific requirements for offshore structures - Part 6: Marine operations [ CAN/CSA-ISO 19901-6-10 (R2015) ]

Industries du pétrole et du gaz naturel - Exigences spécifiques relatives aux structures en mer - Partie 6 : Opérations marines [ CAN/CSA-ISO 19901-6-F10 (C2015) ]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas a ...[+++]


Coasting Trade and Commercial Marine Activities Act [ An Act respecting the use of foreign ships and non-duty paid ships in the coasting trade and in other marine activities of a commercial nature ]

Loi sur le cabotage et les activités commerciales maritimes [ Loi concernant l'utilisation de navires étrangers et de navires non dédouanés pour le cabotage et d'autres activités maritimes de nature commerciale ]


marine fuel [ marine diesel fuel | marine distillate fuel | marine gas oil | marine residual fuel | MGO ]

combustible marin [ carburant marin | combustible résiduel marin | distillat combustible marin ]


marine machinery system tending | marine machinery systems operating | operate marine machinery systems | operating marine machinery systems

faire fonctionner les machines de navires


underwater mineral resources [ marine granulate | mining of the sea-bed | phosphorite | polymetallic nodule | Marine mining(STW) | marine sediments(UNBIS) ]

ressource minérale sous-marine [ granulat marin | nodule polymétallique | phosphorite | placer d'étain | sulfure des rides ]


Toxic effect of contact with other marine animals

Effet toxique d'un contact avec d'autres animaux marins


Bitten or struck by marine animal

Morsure ou coup donné par un animal marin
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The more recent framework directives and thematic strategies in the areas of water, air, marine, soil, natural resources, urban and pesticides (forthcoming) should, when implemented, ensure further progress.

Les récentes directives-cadres et stratégies thématiques sur l'eau, l'atmosphère, les milieux marins, les sols, les ressources naturelles, les zones urbaines et les pesticides (à venir) devraient assurer de nouvelles avancées lorsqu'elles seront mises en œuvre.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 62012CA0293 - EN - Joined Cases C-293/12 and C-594/12: Judgment of the Court (Grand Chamber) of 8 April 2014 (requests for a preliminary ruling from the High Court of Ireland (Ireland) and the Verfassungsgerichtshof (Austria)) — Digital Rights Ireland Ltd (C-293/12) v Minister for Communications, Marine and Natural Resources, Minister for Justice, Equality and Law Reform, The Commissioner of the Garda Síochána, Ireland and the Attorney General, and Kärntner Landesregierung, Michael Seitlinger, Christof Tschohl and Others (C-594/12) (Electronic communications — Directive 2006/24/EC — ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 62012CA0293 - EN - Affaires jointes C-293/12 et C-594/12: Arrêt de la Cour (grande chambre) du 8 avril 2014 (demandes de décision préjudicielle de la High Court of Ireland, Verfassungsgerichtshof — Irlande, Autriche) — Digital Rights Ireland Ltd (C-293/12), Kärntner Landesregierung, Michael Seitlinger, Christof Tschohl e.a. (C-594/12)/Minister for Communications, Marine and Natural Resources, Minister for Justice, Equality and Law Reform, The Commissioner of the Garda Síochána, Ireland and the Attorney General (Communications électroniques — Directive 2006/24/CE — Services de communi ...[+++]


That information shall include all available details, in particular the data necessary for the identification of the marine equipment concerned, the origin and the supply chain of the marine equipment, the nature of the risk involved and the nature and duration of the national measures taken.

Les informations fournies contiennent toutes les précisions disponibles, notamment les données nécessaires pour identifier les équipements marins concernés, l'origine et la chaîne d'approvisionnement de ces équipements marins, la nature du risque encouru, ainsi que la nature et la durée des mesures nationales adoptées.


5. The information on the measures taken by the market surveillance authorities referred to in paragraph 4 shall include all available details, in particular the data necessary for the identification of the non compliant marine equipment, the origin of the product, the nature of the non compliance alleged and the risk involved, the nature and duration of the national measures taken and the arguments put forward by the economic operator concerned .

5. Les informations sur les mesures prises par les autorités de surveillance du marché visées au paragraphe 4 contiennent toutes les précisions disponibles, notamment en ce qui concerne les données nécessaires pour identifier les équipements marins non conformes, leur origine, la nature de la non-conformité alléguée et du risque encouru, ainsi que la nature et la durée des mesures nationales adoptées et les arguments avancés par l'opérateur économique concerné.


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11. Warns against the illegitimate exploitation of important natural resources and minerals in EU Member States’ waters or in neighbouring seas; notes that the unmanaged race for marine, natural and mineral resources may have a damaging impact on the marine ecosystem, thus increasing the environmental impact of activities at sea; recalls that the exploitation of marine resources can also lead to an undesirable militarisation of maritime zones; however, emphasises the right of every Member State to engage in the exploration and expl ...[+++]

11. met en garde contre l'exploitation illégitime d'importantes ressources naturelles et de minéraux dans les eaux ou les mers voisines des États membres de l'Union européenne; observe qu'une course sauvage aux ressources marines, naturelles et minérales pourrait avoir des conséquences préjudiciables sur l'écosystème marin, augmentant ainsi les retombées environnementales des activités en mer; rappelle que l'exploitation des ressources marines peut également mener à une militarisation indésirable des zones maritimes; souligne cepen ...[+++]


11. Warns against the illegitimate exploitation of important natural resources and minerals in EU Member States’ waters or in neighbouring seas; notes that the unmanaged race for marine, natural and mineral resources may have a damaging impact on the marine ecosystem, thus increasing the environmental impact of activities at sea; recalls that the exploitation of marine resources can also lead to an undesirable militarisation of maritime zones; however, emphasises the right of every Member State to engage in the exploration and expl ...[+++]

11. met en garde contre l'exploitation illégitime d'importantes ressources naturelles et de minéraux dans les eaux ou les mers voisines des États membres de l'Union européenne; observe qu'une course sauvage aux ressources marines, naturelles et minérales pourrait avoir des conséquences préjudiciables sur l'écosystème marin, augmentant ainsi les retombées environnementales des activités en mer; rappelle que l'exploitation des ressources marines peut également mener à une militarisation indésirable des zones maritimes; souligne cepen ...[+++]


The first special case refers to the situation where it is impossible for a Member State to meet its environmental targets because of action or inaction for which the Member State concerned is not responsible, or because of natural causes or force majeure, or because of actions which that Member State has itself taken for reasons of overriding public interest which outweigh the negative impact on the environment, or because natural conditions do not allow timely improvement in the status of marine waters.

Le premier cas particulier concerne les situations dans lesquelles l’État membre se trouve dans l’impossibilité d’atteindre ses objectifs environnementaux en raison d’une action ou absence d’action qui ne lui est pas imputable, pour des motifs liés à des causes naturelles ou en cas de force majeure, ou du fait de mesures prises par cet État membre pour des raisons d’intérêt général supérieur qui l’emportent sur les incidences négatives sur l’environnement, ou encore parce que les conditions naturelles ne permettent pas de réaliser les ...[+++]


In view of the dynamic nature of marine ecosystems and their natural variability, and given that the pressures and impacts on them may vary with the evolvement of different patterns of human activity and the impact of climate change, it is essential to recognise that the determination of good environmental status may have to be adapted over time.

Compte tenu du caractère dynamique des écosystèmes marins et de leur variabilité naturelle, et étant donné que les pressions et impacts auxquels ils sont soumis peuvent varier en fonction de l’évolution des activités humaines et de l’incidence des changements climatiques, il importe de reconnaître que la définition du bon état écologique pourrait devoir être adaptée au fil du temps.


It is evident that pressure on natural marine resources and the demand for marine ecological services are often too high and that the Community needs to reduce its impact on marine waters regardless of where their effects occur.

Il est évident que la pression exercée sur les ressources naturelles marines et la demande de services écologiques marins sont souvent trop élevées et que la Communauté doit réduire son impact sur les eaux marines indépendamment de l’endroit où leurs effets se font sentir.


In particular, the communication calls for control of fisheries pressure to benefit commercial stocks and marine aqua systems, improved measures for nature conservation in the marine environment, in the graded management of coastal areas, improved training, information transparency and a greater contribution from scientific research to fisheries management.

Plus particulièrement, la communication demande la réduction de la pression de la pêche afin de préserver les stocks commerciaux et l'écosystème marin, l'amélioration des mesures en vue de la conservation de l'environnement marin dans la gestion intégrée des zone littorales, l'amélioration de la formation, une transparence en matière d'information et une contribution accrue de la recherche scientifique à la gestion de la pêche.


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