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3D printing
3DP
4.7
ATV driver
Additive layer manufacturing
Additive manufacturing
Advise drivers about detour routes
All terrain vehicle driver
All-terrain vehicle driver
Carry out hiring procedures for bus drivers
Chauffeur
Collection truck driver
Conduct driver monitoring
Conduct hiring processes for bus drivers
Drivers
Driving personnel
Driving staff
Employ drivers of buses
Garbage truck driver
Heavy goods vehicle driver
Inform driver of detour routes
Inform drivers of detour routes
Informing drivers of detour routes
Lorry driver
Manufacturing enterprises
Manufacturing industries
Manufacturing industry
Maximum Speed Control Driver Act
Monitor drivers
Processing industry
Quad bike driver
Quad driver
Recruit bus drivers
Refuse truck driver
Sanitation truck driver
Supervise drivers
The Driver's Handbook
The Official Driver's Handbook
Three-dimensional printing
Train driver

Traduction de «manufacturers and drivers » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
The Official Driver's Handbook: Traffic Laws and Good Driving Practices for Drivers in Ontario [ The Official Driver's Handbook | The Driver's Handbook : Traffic Laws and Good Driving Practices for Drivers in Ontario | The Driver's Handbook ]

Guide officiel de l'automobiliste [ Guide de l'automobiliste: Le Code de la route et les bonnes habitudes de conduite en Ontario | Guide de l'automobiliste: Les lois de la circulation et les bonnes habitudes de conduite en Ontario | Guide de l'automobiliste ]


drivers [ chauffeur | driving personnel | driving staff | heavy goods vehicle driver | lorry driver | train driver ]

personnel de conduite [ camionneur | chauffeur | conducteur de train | personnel roulant ]


conduct driver monitoring | ensure driver performance through monitoring activities | monitor drivers | supervise drivers

surveiller les chauffeurs


inform driver of detour routes | informing drivers of detour routes | advise drivers about detour routes | inform drivers of detour routes

informer des conducteurs sur des itinéraires de déviation


carry out hiring procedures for bus drivers | employ drivers of buses | conduct hiring processes for bus drivers | recruit bus drivers

recruter des chauffeurs de bus


all-terrain vehicle driver | all terrain vehicle driver | ATV driver | quad bike driver | quad driver

motoquadiste | quadiste


Maximum Speed Control Driver Act [ An Act to provide for the use of a maximum speed control device for use on motor vehicles and to prohibit the manufacture and sale of motor vehicles that are not equipped with a maximum speed control device ]

Loi sur l'utilisation d'un régulateur de vitesse maximale [ Loi visant l'utilisation d'un régulateur de vitesse maximale lors de la conduite d'un véhicule automobile et interdisant la fabrication et la vente de véhicules automobiles non munis d'un régulateur de vitesse maximale ]


processing industry [ manufacturing industry | Manufacturing industries(STW) | manufacturing enterprises(UNBIS) ]

industrie de transformation [ industrie manufacturière | industrie transformatrice ]


collection truck driver [ refuse truck driver | sanitation truck driver | garbage truck driver ]

chauffeur de camion à ordures [ chauffeuse de camion à ordures ]


3D printing [4.7] [ 3DP | additive layer manufacturing | additive manufacturing | three-dimensional printing ]

impression 3D [4.7] [ fabrication additive | I3D | impression en 3 dimensions | impression en trois dimensions | impression tridimensionnelle | imprimante 3D | production additive ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4.2. If the reagent in the storage tank does not correspond to the minimum requirements declared by the manufacturer the driver warning system in section 3 shall be activated and shall display a message indicating an appropriate warning (e.g. ‘incorrect urea detected’, ‘incorrect AdBlue detected’, or ‘incorrect reagent detected’).

4.2. Si le réactif contenu dans le réservoir ne correspond pas aux exigences minimales déclarées par le constructeur, le système d’alerte du conducteur visé au point 3 est activé et affiche un message d’avertissement approprié (par exemple, par des messages signalant la détection d'urée/AdBlue/réactif inadaptés).


6.2. The manufacturer shall demonstrate that use of these sensors and any other sensors on the vehicle, results in the activation of the driver warning system as referred to in section 3, the display of a message indicating an appropriate warning (e.g. ‘emissions too high — check urea’, ‘emissions too high — check AdBlue’, ‘emissions too high — check reagen’t)., and the driver inducement system as referred to in section 8.3, when the situations referred to in section 4.2, 5.4.or 5,5 occur.

6.2. Le constructeur démontre que l’utilisation de ces capteurs et de tout autre capteur du véhicule entraîne l’activation du système d’alerte du conducteur tel que visé au point 3, de l’affichage d’un message indiquant un avertissement approprié (signalant par exemple, des émissions excessives et demandant de contrôler le niveau d'urée/AdBlue/réactif) et du système d’incitation du conducteur visé au point 8.3, lorsque les situations visées aux points 4.2, 5.4 ou 5.5 surviennent.


3.1. The vehicle shall include a warning system consisting of visual alarms that informs the driver when the reagent level is low, that the tank soon needs to be refilled, or the reagent is not of a quality specified by the manufacturer. The warning system may also include an audible component to alert the driver.

3.1. Le véhicule est équipé d’un système d’alerte comprenant des alarmes visuelles qui signalent au conducteur que le niveau du réservoir de réactif est bas, que le réservoir doit être rechargé et que le réactif ne correspond pas à la qualité préconisée par le constructeur.


The manufacturer shall demonstrate that use of the sensors referred to in point 6.1 and any other sensors on the vehicle, results in the activation of the driver warning system as referred to in point 3, the display of a message indicating an appropriate warning (e.g. “emissions too high — check urea”, “emissions too high — check AdBlue”, “emissions too high — check reagent”), and the driver inducement system as referred to in point 8.3, when the situations referred to in points 4.2, 5.4 or 5.5 occur.

Le constructeur démontre que l’utilisation des capteurs visés au point 6.1, ainsi que de tout autre capteur du véhicule, entraîne l’activation du système d’alerte du conducteur tel que visé au point 3, de l’affichage d’un message indiquant un avertissement approprié (signalant par exemple, des émissions excessives et demandant de contrôler le niveau d’urée/AdBlue/réactif) et du système d’incitation du conducteur visé au point 8.3, lorsque les situations visées aux points 4.2, 5.4 ou 5.5 surviennent.


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The manufacturer shall demonstrate that use of the sensors referred to in point 6.1 and any other sensors on the vehicle, results in the activation of the driver warning system as referred to in point 3, the display of a message indicating an appropriate warning (e.g. “emissions too high — check urea”, “emissions too high — check AdBlue”, “emissions too high — check reagent”), and the driver inducement system as referred to in point 8.3, when the situations referred to in points 4.2, 5.4 or 5.5 occur.

Le constructeur démontre que l’utilisation des capteurs visés au point 6.1, ainsi que de tout autre capteur du véhicule, entraîne l’activation du système d’alerte du conducteur tel que visé au point 3, de l’affichage d’un message indiquant un avertissement approprié (signalant par exemple, des émissions excessives et demandant de contrôler le niveau d’urée/AdBlue/réactif) et du système d’incitation du conducteur visé au point 8.3, lorsque les situations visées aux points 4.2, 5.4 ou 5.5 surviennent.


4.2. If the reagent in the storage tank does not correspond to the minimum requirements declared by the manufacturer the driver warning system in section 3 shall be activated and shall display a message indicating an appropriate warning (e.g. ‘incorrect urea detected’, ‘incorrect AdBlue detected’, or ‘incorrect reagent detected’).

4.2. Si le réactif contenu dans le réservoir ne correspond pas aux exigences minimales déclarées par le constructeur, le système d’alerte du conducteur visé au point 3 est activé et affiche un message d’avertissement approprié (par exemple, par des messages signalant la détection d'urée/AdBlue/réactif inadaptés).


1.7. ‘normal ride attitude’ means the vehicle attitude in running order positioned on the ground, with the tyres inflated to the recommended pressures, the front wheels in the straight-ahead position, with maximum capacity of all fluids necessary for operation of the vehicle, with all standard equipment as provided by the vehicle manufacturer, with a mass of 75 kg placed on the driver’s seat and with a mass of 75 kg placed on the front passenger’s seat, and with the suspension set for a driving speed of 40 km/h or 35 km/h in normal ru ...[+++]

1.7. «assiette normale», la situation du véhicule lorsqu’il est placé au sol en ordre de marche, les pneumatiques étant gonflés à la pression recommandée, les roues avant positionnées dans l’axe du véhicule, les circuits remplis au maximum de tous les fluides nécessaires au fonctionnement du véhicule, tous les équipements standard fournis par le constructeur du véhicule installés, une masse de 75 kg placée sur le siège du conducteur et une masse de 75 kg placée sur le siège du passager avant, et la suspension étant réglée pour une conduite à 40 ou 35 km/h dans les conditions normales de marche précisées par le constructeur (en particulie ...[+++]


1.DEFINITION1.1'. Roll-over protection structure for the driver', hereinafter called 'protection structure', means the structure on a tractor the essential purpose of which is to avoid or limit risks to the driver resulting from roll-over of the tractor during normal use.1.2.The structures mentioned in Item 1.1 are characterized by the fact that, during the tests prescribed in Annexes II and III, they ensure sufficient unobstructed space to protect the driver.2.GENERAL REQUIREMENTS2.1.Every protection structure and its attachment to a tractor must be so designed and constructed as to fulfil the essential purpose ...[+++]

1.DÉFINITION1.1.Par dispositif de protection du conducteur en cas de renversement, dénommé ci-après «dispositif de protection», on entend la structure prévue sur un tracteur dans le but essentiel d'éviter ou de limiter les risques que fait courir au conducteur le renversement du tracteur lors de son utilisation normale.1.2.Les structures mentionnées au point 1.1 se caractérisent par le fait que, au cours des essais prescrits aux annexes II et III, elles préservent un espace libre suffisamment grand pour protéger le conducteur.2.SPÉCIF ...[+++]


EEC component type-approval No: 1.Trade mark or name and type of protection structure: 2.Name and address of manufacturer of tractor or protection structure: 3.If applicable, name and address of tractor or protection structure manufacturer's authorized representative: 4.Specifications of tractor on which the tests are carried out4.1.Trade mark or name: 4.2.Type and commercial description: 4.3.Serial number: 4.4.Mass of unballasted tractor with protection structure fitted, without driver: kg4.5.Wheelbase/moment of inertia (; ): mm/kgm$ ...[+++]

Numéro d'homologation CEE: 1.Marque de fabrique ou de commerce et type du dispositif de protection: 2.Nom et adresse du constructeur du tracteur ou du fabricant du dispositif de protection: 3.Nom et adresse du mandataire éventuel du constructeur du tracteur ou du fabricant du dispositif de protection: 4.Spécifications du tracteur sur lequel les essais sont exécutés4.1.Marque de fabrique ou de commerce: 4.2.Type et dénomination commerciale: 4.3.Numéro de série: 4.4.Masse du tracteur non lesté, avec son dispositif de protection sans conducteur:


Whereas the rules relating to driver's seats cover not only the requirements for their installation on tractors but also the construction of the seats ; whereas a harmonized component type-approval procedure makes it possible for each Member State to check compliance with the common construction and testing requirements and to inform the other Member States of its findings by sending a copy of the component type-approval certificate completed for each type of driver's seat ; whereas the placing of an EEC component type-approval mark on all driver's seats manufactured in confor ...[+++]

considérant qu'une réglementation portant sur les sièges du conducteur comporte des prescriptions concernant non seulement leur installation sur les tracteurs, mais également la construction de ces sièges ; que, par une procédure d'homologation harmonisée, chaque État membre est à même de constater le respect des prescriptions communes de construction et d'essais et d'informer les autres États membres de la constatation faite par l'envoi d'une copie de la fiche d'homologation établie pour chaque type de siège de conducteur ; que l'apposition d'une marque d'homologation CEE sur tous les sièges de conducteur fabriqués conformément au type homologué rend inutile u ...[+++]


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