Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Age of mandatory separation
CRA
Compulsory age of retirement
Compulsory retirement age
DRA
Default retirement age
Employee exempt from mandatory benefit coverage
Employee exempt from mandatory insurance
Employee exempted from mandatory benefit coverage
Employee mandatorily insured
Employee not subject to mandatory benefit coverage
Employee subject to mandatory benefit coverage
Employee subject to mandatory insurance
HMCS
Harmonised mandatory control scheme
Harmonised mandatory control system
Harmonized mandatory control system
Mandatory age of retirement
Mandatory age of separation
Mandatory benefit coverage
Mandatory enter field
Mandatory entry field
Mandatory financial security
Mandatory occupational benefits provision
Mandatory pension coverage
Mandatory retirement age
Overriding mandatory provision
Overriding mandatory rule
Overriding rule
Person subject to mandatory benefit coverage

Traduction de «mandatory for financial » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
age of mandatory separation | compulsory age of retirement | compulsory retirement age | default retirement age | mandatory age of retirement | mandatory age of separation | mandatory retirement age | CRA [Abbr.] | DRA [Abbr.]

âge de départ obligatoire à la retraite | âge limite de la retraite


employee exempt from mandatory insurance | employee not subject to mandatory benefit coverage | employee exempt from mandatory benefit coverage | employee exempted from mandatory benefit coverage

salarié non soumis à l'assurance obligatoire | salarié exempté de l'assurance obligatoire


mandatory financial security

garantie financière obligatoire


harmonized mandatory control system [ HMCS | harmonised mandatory control system | harmonised mandatory control scheme ]

système obligatoire et harmonisé de contrôle [ HMCS | système obligatoire harmonisé de contrôle ]


mandatory occupational benefits provision | mandatory benefit coverage | mandatory pension coverage

prévoyance professionnelle obligatoire | régime obligatoire


employee mandatorily insured by an occupational benefits scheme | employee mandatorily insured | employee mandatorily insured by a personnel welfare institution | employee subject to mandatory benefit coverage | person subject to mandatory benefit coverage | employee subject to mandatory insurance

salarié assuré obligatoirement auprès d'une institution de prévoyance | salarié assuré obligatoirement | salarié obligatoirement assuré | salarié soumis à l'assurance obligatoire


mandatory reporting of suspicious financial transactions and cross-border currency movements

déclaration obligatoire des transactions financières suspectes et des mouvements transfrontaliers d'argent liquide


Canada's social payment disbursement system and the financial services sector: moving to a mandatory direct deposit scheme: the case of Alberta

Le système de versement des prestations publiques au Canada et le secteur des services financiers: l'adoption du virement direct obligatoire: le cas de l'Alberta


overriding mandatory provision | overriding mandatory rule | overriding rule

loi de police


mandatory enter field | mandatory entry field

champ d'entrée obligatoire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
By way of derogation from Article 180 of Regulation (EC) No 1234/2007 and Article 3 of Regulation (EC) No 1184/2006 , Articles 87, 88 and 89 of the Treaty shall not apply to payments made by Member States, including their financial participations, nor to the financial participations from parafiscal charges or mandatory contributions of Member States or proposing organisations for programmes eligible for Community support under Arti ...[+++]

Par dérogation à l'article 180 du règlement (CE) no 1234/2007 et à l'article 3 du règlement (CE) no 1184/2006 , dans le cas des programmes qui sont admissibles au bénéfice d'un soutien communautaire au titre de l'article 36 du traité et que la Commission a retenus conformément à l'article 8, paragraphe 1, du présent règlement, les articles 87, 88 et 89 du traité ne s'appliquent pas aux paiements effectués par les États membres, à leurs participations financières ni aux participations financières provenant de recettes parafiscales ou de contributions obligatoires des États membres ou organisations proposantes.


Bill C-22 proposes to bolster Canada's anti-laundering efforts by making it mandatory for financial agencies to report information relating to certain types of transactions.

Le projet de loi C-22 prévoie accentuer les efforts que déploie le Canada contre le blanchiment de l'argent en obligeant les organismes financiers à déclarer les renseignements concernant certains types d'opérations financières.


Put quite simply, Bill C-22 will make it mandatory for financial institutions to report suspicious transactions and will create a new federal centre to receive and manage reported information with respect to potential criminal activity, both inside and outside our borders.

En clair, le projet de loi C-22 obligera les institutions financières à signaler les transactions suspectes et créera une nouveau centre fédéral où seront reçus et traités les renseignements rapportés concernant d'éventuelles activités criminelles, tant à l'intérieur qu'à l'extérieur de nos frontières.


First, it will be mandatory for financial institutions and others who have reasonable grounds to suspect that a transaction is linked to money laundering to report that transaction.

Tout d'abord, il sera obligatoire pour les institutions financières et autres qui ont des motifs raisonnables de croire qu'une opération est liée au blanchiment d'argent de la déclarer.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Most respondents considered that the EU institutions should lead by example in the area of transparency and in the framing of interactions of interest representatives with decision-makers; The need for the proposal to deliver a 'mandatory' system was stressed by many, although views diverged on how best to achieve this goal; The Register's broad definition of lobbying activities was deemed appropriate by most stakeholders; There was wide agreement on the necessity to improve the quality of data and the scope for simplification of some requirements on financial data; Th ...[+++]

la plupart des participants à la consultation ont estimé que les institutions de l'UE devraient montrer l’exemple en matière de transparence et dans l'élaboration du cadre dans lequel les interactions entre représentants d’intérêts et décideurs doivent s'inscrire; beaucoup ont insisté sur le fait que la proposition devrait mettre en place un système «obligatoire», même si les avis divergeaient sur la meilleure façon d'atteindre cet objectif; la plupart des parties prenantes ont jugé que la définition large des activités de lobbying retenue pour le registre était appropriée; beaucoup ont convenu de la nécessité d'améliorer la qualité d ...[+++]


Findings showed that working Canadians surveyed agreed with greater financial transparency on the part of unions.% of Canadians agreed with mandatory public financial disclosure for both public and private sector unions on a regular basis.

Les résultats indiquent que les travailleurs sondés souhaitent une plus grande transparence financière de la part des syndicats. [.] 83 % des Canadiens se sont dits en faveur d’une divulgation financière publique obligatoire régulière, pour les syndicats des secteurs public et privé.


In a 2011 survey conducted by Nanos Research, 83% of Canadians agreed with mandatory public financial disclosure for both public and private sector unions, with support numbers rising to an incredible 95% in Quebec.

Selon un sondage effectué en 2011 par Recherche Nanos, 83 p. 100 des Canadiens approuvent la communication obligatoire des états financiers des syndicats des secteurs public et privé, l’appui atteignant le niveau incroyable de 95 p. 100 au Québec.


For the purposes of this paragraph, the available financial means to be taken into account in order to reach the target level specified in Article 102 may include mandatory contributions from any scheme of mandatory contributions established by a Member State at any date between 17 June 2010 and 2 July 2014 from institutions in its territory for the purposes of covering the costs relating to systemic risk, failure and resolution of institutions, provided that the Member State complies with thi ...[+++]

Aux fins du présent paragraphe, les moyens financiers disponibles à prendre en compte pour atteindre le niveau cible précisé à l’article 102 peuvent inclure les contributions obligatoires perçues, au titre de tout système de contributions obligatoires mis en place par un État membre à toute date entre le 17 juin 2010 et le 2 juillet 2014, auprès d’établissements sur le territoire dudit État membre afin de couvrir les coûts liés au risque systémique, à la défaillance et à la résolution des établissements, à condition que l’État membre en question se conforme aux dispositions d ...[+++]


4. Notwithstanding paragraph 1 of this Article, a Member State may, for the purpose of fulfilling its obligations thereunder, raise the available financial means through the mandatory contributions paid by credit institutions to existing schemes of mandatory contributions established by a Member State in its territory for the purpose of covering the costs related to systemic risk, failure, and resolution of institutions.

4. Nonobstant le paragraphe 1 du présent article, un État membre peut, pour satisfaire aux obligations énoncées audit paragraphe, faire masse des moyens financiers disponibles résultant des contributions obligatoires versées par les établissements de crédit au titre de systèmes existants de contributions obligatoires mis en place par un État membre sur son territoire pour couvrir les coûts liés au risque systémique, à la défaillance et à la résolution des établissements.


4. Notwithstanding paragraph 1 of this Article, a Member State may, for the purpose of fulfilling its obligations thereunder, raise the available financial means through the mandatory contributions paid by credit institutions to existing schemes of mandatory contributions established by a Member State in its territory for the purpose of covering the costs related to systemic risk, failure, and resolution of institutions.

4. Nonobstant le paragraphe 1 du présent article, un État membre peut, pour satisfaire aux obligations énoncées audit paragraphe, faire masse des moyens financiers disponibles résultant des contributions obligatoires versées par les établissements de crédit au titre de systèmes existants de contributions obligatoires mis en place par un État membre sur son territoire pour couvrir les coûts liés au risque systémique, à la défaillance et à la résolution des établissements.


w