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Aggregator bank
Asset management vehicle
Bad bank
Defeasance structure
EU-ICMA
Executive structure
Hive-off structure
ICT project management methodologies
Manage ethical conflicts within social services
Manage ethical dilemmas within social services
Manage ethical issues within social services
Manage ethical issues within social work
Manage event structure installation
Manage events structure installation
Management Trainee Program Regulations
Management pattern
Management structure
Oversee event structure installation
Prince2
SAF
Software development methodologies
Standing Management Committee for Fisheries Structures
Structured methodology
Supervise event structure installation

Vertaling van "management structures within " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
manage ethical conflicts within social services | manage ethical dilemmas within social services | manage ethical issues within social services | manage ethical issues within social work

gérer les questions d’éthique au sein des services sociaux


Management Trainee Program Regulations [ Regulations respecting the appointment of certain persons to certain Management Trainee (MM) Group positions within the Management Trainee Program ]

Règlement sur le Programme de stagiaires en gestion [ Règlement concernant la nomination de certaines personnes à certains postes du groupe de stagiaires en gestion (MM) dans le cadre du Programme de stagiaires en gestion ]


management structure [ executive structure | management pattern ]

structure de gestion [ structure gestionnaire | structure de direction | structure de la direction | structure de la gestion ]


integrated and coordinated EU crisis-management arrangements for crises with cross-border effects within the EU | EU-ICMA [Abbr.]

dispositif UE coordonné et intégré pour la gestion au sein de l'UE des crises ayant une incidence transfrontière


Bamako Convention on the Ban of the Import into Africa and the Control of Transboundary Movement and Management of Hazardous Wastes within Africa

Convention de Bamako sur l'interdiction d'importer en Afrique des déchets dangereux et sur le contrôle des mouvements transfrontières et la gestion des déchets dangereux produits en Afrique


structural adjustment facility within the special disbursement account | SAF

facilité d'ajustement structurel établie dans le cadre du Compte spécial de versements | FAS


manage events structure installation | supervise event structure installation | manage event structure installation | oversee event structure installation

gérer l’installation d’une structure événementielle


prince2 | software development methodologies | ICT project management methodologies | structured methodology

méthodes de gestion de projets consacrés aux TIC | prince2 | méthodes de gestion de projets TIC | méthodes de gestion des projets TIC


Standing Management Committee for Fisheries Structures

Comité de gestion permanent des structures de la pêche


aggregator bank | asset management vehicle | bad bank | defeasance structure | hive-off structure

banque poubelle | structure de cantonnement | structure de défaisance | structure de gestion des actifs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
14. Stresses that the EU’s contribution to international security, crisis management and peacekeeping, through the EU’s civilian and military missions and operations, is an important component of the Union’s comprehensive approach; notes that too many of the civilian and military missions launched by the EU since 2009 have been aimed at enhancing the Union’s crisis response profile rather than taking strategic measures on the basis of in-depth analysis and planning; believes that these missions – of which the personnel’s professionalism and dedication in the field should be highlighted and praised – should be genuine, effective policy tools that are used in a responsible manner, forming part of an overall action strategy, especially in th ...[+++]

14. souligne que la contribution de l'Union européenne à la sécurité, à la gestion des crises et au maintien de la paix au niveau international grâce à ses missions et opérations civiles et militaires est un volet important de son approche globale; note que les missions civiles et militaires lancées par l'Union européenne depuis 2009 ont trop souvent été conçues pour donner de la visibilité à ses réactions face aux crises et non comme des instruments stratégiques fondés sur une analyse et une planification approfondies; estime que ces missions – à propos desquelles il faut saluer le professionnalisme et le dévouement des personnels sur le terrain – devraient être de véritables outils politiques, opérationnels, efficaces et responsables, q ...[+++]


14. Stresses that the EU’s contribution to international security, crisis management and peacekeeping, through the EU’s civilian and military missions and operations, is an important component of the Union’s comprehensive approach; notes that too many of the civilian and military missions launched by the EU since 2009 have been aimed at enhancing the Union’s crisis response profile rather than taking strategic measures on the basis of in-depth analysis and planning; believes that these missions – of which the personnel’s professionalism and dedication in the field should be highlighted and praised – should be genuine, effective policy tools that are used in a responsible manner, forming part of an overall action strategy, especially in th ...[+++]

14. souligne que la contribution de l'Union européenne à la sécurité, à la gestion des crises et au maintien de la paix au niveau international grâce à ses missions et opérations civiles et militaires est un volet important de son approche globale; note que les missions civiles et militaires lancées par l'Union européenne depuis 2009 ont trop souvent été conçues pour donner de la visibilité à ses réactions face aux crises et non comme des instruments stratégiques fondés sur une analyse et une planification approfondies; estime que ces missions – à propos desquelles il faut saluer le professionnalisme et le dévouement des personnels sur le terrain – devraient être de véritables outils politiques, opérationnels, efficaces et responsables, q ...[+++]


19. Supports the ongoing review of the crisis management structures within the EEAS; calls on the VP/HR to make existing structures much more efficient so that they can respond faster and more appropriately to emerging crises, inter alia by reducing the number of parallel structures; calls on the VP/HR to preserve and strengthen the distinct character of civilian approaches to conflict prevention and crisis management;

19. soutient le réexamen des structures de gestion des crises actuellement en cours au sein du SEAE; demande à la vice-présidente de la Commission et haute représentante de l'Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité d'améliorer considérablement l'efficacité des structures en place, notamment en réduisant le nombre de structures parallèles, afin qu'elles puissent répondre plus rapidement et d'une manière plus appropriée à l'émergence de crises; demande à la vice-présidente et haute représentante de préserver et ...[+++]


64. Notes that the crisis management structures within the EEAS remain under-staffed, on both the civilian and the military sides, which affects their ability to respond and contributes to a degree of marginalisation of the CSDP; calls on the VP/HR to address this situation as soon as possible; emphasises the direct link that must exist between the VP/HR and the CSDP crisis management structures;

64. remarque que les structures de gestion de crise au sein du SEAE restent en sous-effectifs, aussi bien du côté civil que militaire, ce qui nuit à leur réactivité et contribue à une certaine marginalisation de la PSDC; appelle la haute représentante/vice-présidente à remédier au plus vite à cette situation; insiste sur le lien direct qui doit exister entre la haute représentante/vice-présidente et les structures de gestion de crise de la PSDC;


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62. Notes that the crisis management structures within the EEAS remain under-staffed, on both the civilian and the military sides, which affects their ability to respond and contributes to a degree of marginalisation of the CSDP; calls on the VP/HR to address this situation as soon as possible; emphasises the direct link that must exist between the VP/HR and the CSDP crisis management structures;

62. remarque que les structures de gestion de crise au sein du SEAE restent en sous-effectifs, aussi bien du côté civil que militaire, ce qui nuit à leur réactivité et contribue à une certaine marginalisation de la PSDC; appelle la haute représentante/vice-présidente à remédier au plus vite à cette situation; insiste sur le lien direct qui doit exister entre la haute représentante/vice-présidente et les structures de gestion de crise de la PSDC;


an Internal Auditing Function which shall advise the Governing Board and the Director on financial and administrative management and control structures within the EIT, on the organisation of financial links with KICs and on any other subject requested by the Governing Board.

une fonction d’audit interne, qui conseille le comité directeur et le directeur sur les structures de gestion et de contrôle financiers et administratifs de l’EIT, sur l’organisation des liens financiers avec les CCI et sur toute autre question qui lui est soumise par le comité directeur.


3. Unless the competent authorities of the management company’s home Member State have reason to doubt the adequacy of the administrative structure or the financial situation of a management company, taking into account the activities envisaged, they shall, within two months of receiving all the information referred to in paragraph 2, communicate that information to the competent authorities of the management company’s host Member ...[+++]

3. À moins que les autorités compétentes de l’État membre d’origine de la société de gestion n’aient des raisons de douter, compte tenu des activités envisagées, de l’adéquation des structures administratives ou de la situation financière de la société de gestion, elles communiquent, dans les deux mois à compter de la réception de toutes les informations visées au paragraphe 2, ces informations aux autorités compétentes de l’État membre d’accueil de la société de gestion et en avisent cette dernière en conséquence.


4. The management of every undertaking belonging to the Community-scale group of undertakings and the central management or the deemed central management within the meaning of the second subparagraph of paragraph 2 of the Community-scale undertaking or group of undertakings shall be responsible for obtaining and transmitting to the parties concerned by the application of this Directive the information required for commencing the negotiations referred to in Article 5, and in particular the information concerning the ...[+++]

4. Toute direction d’une entreprise comprise dans le groupe d’entreprises de dimension communautaire ainsi que la direction centrale ou la direction centrale présumée au sens du paragraphe 2, deuxième alinéa, de l’entreprise ou du groupe d’entreprises de dimension communautaire est responsable de l’obtention et de la transmission aux parties intéressées par l’application de la présente directive des informations indispensables à l’ouverture de négociations visées à l’article 5, particulièrement les informations relatives à la structure de l’entreprise ou du groupe et à ses effectifs.


For the rail sector, given the predominance of rail within the Quick-start projects this implies rapid progress on interoperability, market opening and the modernisation of management structures within rail companies.

Pour le rail, vu sa prédominance dans les projets Quick-start, cela implique des progrès rapides en termes d'interopérabilité, d'ouverture des marchés et de modernisation des structures de gestion des sociétés ferroviaires.


- better administrative and operating structures within the managing and paying authorities;

- du renforcement des structures administratives et opérationnelles auprès des autorités de gestion et de paiement;


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