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Branch
DG F
Directorate-General F - Communication and Information
Gambling facility managing director
Gambling general manager
Gambling manager
General accounting manager
General directorate
General government
General government sector
General management
General manager
General manager of maritime water transportation
Government
Impart training on quality management supervision
Labor-management sectoral council
Labour-management sectoral council
Manager of general accounting
Maritime transportation managing director
Maritime water transport general manager
OPTIMUM The Journal of Public Sector Management
Planning Committee for the Sector's Managers' Workshop
Sea transportation managing director
Top management board

Vertaling van "management sector generally " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
impart training on quality management supervision | reveal training on general quality management supervision | impart training about general quality management supervision | impart training on general quality management supervision

réaliser des formations sur la supervision générale de la gestion de la qualité


gambling general manager | general manager | gambling facility managing director | gambling manager

directeur des jeux | directeur des jeux/directrice des jeux | directrice des jeux


general manager of maritime water transportation | maritime transportation managing director | maritime water transport general manager | sea transportation managing director

responsable sédentaire de navigation fluviale | responsable d'exploitation transport maritime | responsable sédentaire du transport fluvial


general accounting manager | manager of general accounting

chef du service de la comptabilité générale


Directorate-General F - Communication and Document Management | Directorate-General F - Communication and Information | Directorate-General F - Communication and Transparency | DG F [Abbr.]

DG F - Communication et gestion des documents | Direction générale F - Communication et information | Direction générale F - Communication et transparence | DG F [Abbr.]


general government | general government sector | government

administrations publiques | gouvernement général


labour-management sectoral council [ labor-management sectoral council ]

conseil sectoriel patronal-syndical


Organizing Committee for the Sector's Managers' Workshop [ Planning Committee for the Sector's Managers' Workshop ]

Comité de planification de l'Atelier des gestionnaires du Secteur


OPTIMUM: The Journal of Public Sector Management [ Optimum, The Journal of Public Sector Management ]

OPTIMUM : La revue de gestion du secteur public [ Optimum, la revue de gestion du secteur public ]


general directorate | general management | top management board | branch

direction générale | D. G.
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Witnesses: From the Department of Fisheries and Oceans: Wayne Wouters, Deputy Minister; Dr. David Bevan, Director General, Resource Management; Robert Bergeron, Director General, Small Craft Harbours; Liseanne Forand, Assistant Deputy Minister Policy; John Adams, Commissioner, Canadian Coast Guard; Andrew Smith, Senior Financial Manager; Matthew King, Acting Assistant Deputy Minister; Oceans Sector; John Davis, Assistant Deputy Minister, Science Sector.

Témoins : Du ministère des Pêches et des Océans : Wayne Wouters, sous-ministre; M. David Bevan, directeur général, Gestion des ressources; Robert Bergeron, directeur général, Ports pour petits bateaux; Liseanne Forand, sous-ministre adjointe, Politiques; John Adams, commissaire, Garde côtière canadienne; Andrew Smith, gestionnaire principal, Services consultatif en gestion financière; Matthew King, sous-ministre adjoint par intérim, Secteur des océans; John Davis, sous-ministre adjoint, Secteur des sciences.


Question No. 621 Ms. Hélène Laverdière: With regard to the planned reductions in departmental spending for the Department of Foreign Affairs and International Trade (DFAIT) announced in Budget 2012, for fiscal years 2012-2013, 2013-2014 and 2014-2015: (a) what is the total dollar amount of reductions for each of the program activities, specifically, (i) International Policy Advice and Integration, (ii) Diplomacy and Advocacy, (iii) International Commerce, (iv) Consular Services and Emergency Management, (v) Passport Canada, (vi) Governance, Strategic Direction and Common Service Delivery; (b) what are the total reductions for full-time ...[+++]

Question n 621 Mme Hélène Laverdière: En ce qui concerne les réductions prévues aux dépenses ministérielles pour le ministère des Affaires étrangères et du Commerce international (MAECI) annoncées dans le budget de 2012, pour les exercices 2012-2013, 2013-2014 et 2014-2015: a) quel est le montant total des réductions pour chaque activité de programme, à savoir, (i) Conseils stratégiques et Intégration des politiques internationales, (ii) Diplomatie et Défense des intérêts, (iii) Commerce international, (iv) Services consulaires et de Gestion des urgences, (v) Passeport Canada, (vi) Gouvernance, Orientations stratégiques et Prestation de services communs; b) quel est le total des réductions relatives aux équivalents temps plein (ETP) pour c ...[+++]


(Return tabled) Question No. 235 Ms. Joyce Murray: With respect to Western Economic Diversification (WED) Canada, for fiscal years 2005-2006 to 2010-2011 (inclusive), what are the total authorities used on the following programs and activities, including authorities granted by statutes other than Appropriation Acts, broken down by individual budget categories or subcategories: (a) community economic development, (i) initiatives to facilitate economic recovery from depressed economic circumstances, (ii) initiatives designed to foster community growth and economic development, (iii) investments in community infrastructure; (b) innovation, (i) knowledge infrastructure, (ii) basic and applied research and development, (iii) personnel, (iv) inv ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 235 Mme Joyce Murray: En ce qui concerne Diversification de l’économie de l’Ouest Canada (DEO), entre 2005-2006 et 2010-2011 (inclusivement), à quelles affectations de crédit ont émargé les activités et les programmes suivants, y compris les affectations de crédit accordées par des lois autres que des lois de crédits, ventilées suivant les catégories ou sous-catégories suivantes: a) développement économique des collectivités, (i) initiatives pour se rétablir de situations économiques difficiles, (ii) initiatives pour favoriser la croissance des collectivités et le développement économique, (iii) investissements dans l’infrastructure des collectivités; b) innovation, (i) infrastructure du savoir, (ii) rec ...[+++]


During a transitional period before the management authority takes up its responsibilities, the Commission shall be responsible for the operational management of Central SIS II. In accordance with the Financial Regulation applicable to the general budget of the European Communities, the Commission may delegate the operational management and tasks relating to implementation of the budget to national public-sector bodies in two different countries that meet the specific criteria outlined in Article 15, paragraph 4 of the SIS II Regulat ...[+++]

Au cours de la période de transition qui précède le début de la mission de l’instance gestionnaire, la Commission sera responsable de la gestion opérationnelle du SIS II central. En vertu du règlement financier applicable au budget général de l’Union européenne, la Commission pourrait déléguer la gestion opérationnelle et les tâches relatives à la mise en œuvre du budget à des organes nationaux du secteur public dans deux pays différents qui répondent aux critères spécifiques énoncés à l’article 15, paragraphe 4 du règlement SIS II.


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Summary code: Development / Sectoral development policies / Environment and management of natural resources / Energy Development / African, Caribbean and Pacific states (ACP) / Sectoral cooperation Enlargement / Ongoing enlargement / Instruments / Sectoral cooperation Enlargement / The stabilisation and association process: the Western Balkans / Sectoral cooperation Energy / Nuclear energy / Nuclear safety External relations / Eastern Europe and Central Asia / Sectoral cooperation External relations / Mediterranean partner countries / ...[+++]

Code de la synthèse: Développement / Politiques sectorielles de développement / Environnement et gestion des ressources naturelles / Énergie Développement / Pays d'Afrique, des Caraïbes et du Pacifique (ACP) / Coopérations sectorielles Élargissement / Élargissement en cours / Instruments / Coopérations sectorielles Élargissement / Processus de stabilisation et d'association: balkans occidentaux / Coopérations sectorielles Énergie / Énergie nucléaire / Sûreté nucléaire Relations extérieures / Europe orientale et asie centrale / Coopérations sect ...[+++]


The witnesses are Larry Murray, deputy minister; Kevin Stringer, director general of the resource management directorate, fisheries and aquaculture management; Cal Hegge, assistant deputy minister, human resources and corporate services; Wendy Watson-Wright, assistant deputy minister, science sector; Sue Kirby, assistant deputy minister, oceans and habitat sector; and William Doubleday, director general, economic analysis and ...[+++]

Comparaissent aujourd'hui Larry Murray, sous-ministre; Kevin Stringer, directeur général de la Direction générale de la gestion des ressources, Gestion des pêches et de l'aquaculture; Cal Hegge, sous-ministre adjoint, Ressources humaines et services intégrés; Wendy Watson-Wright, sous-ministre adjointe, Secteur des sciences; Sue Kirby, sous-ministre adjointe, Secteur des océans et de l'habitat; et William Doubleday, directeur général, Analyses économiques et statistiques; Bienvenue aux témoins.


During a transitional period before the management authority takes up its responsibilities, the Commission shall be responsible for the operational management of Central SIS II. In accordance with the Financial Regulation applicable to the general budget of the European Communities, the Commission may delegate the operational management and tasks relating to implementation of the budget to national public-sector bodies in two different countries that meet the specific criteria outlined in Article 15, paragraph 4 of the SIS II Regulat ...[+++]

Au cours de la période de transition qui précède le début de la mission de l’instance gestionnaire, la Commission sera responsable de la gestion opérationnelle du SIS II central. En vertu du règlement financier applicable au budget général de l’Union européenne, la Commission pourrait déléguer la gestion opérationnelle et les tâches relatives à la mise en œuvre du budget à des organes nationaux du secteur public dans deux pays différents qui répondent aux critères spécifiques énoncés à l’article 15, paragraphe 4 du règlement SIS II.


During a transitional period before the management authority takes up its responsibilities, the Commission shall be responsible for the operational management of Central SIS II. In accordance with the Financial Regulation applicable to the general budget of the European Communities, the Commission may delegate the operational management and tasks relating to implementation of the budget to national public-sector bodies in two different countries that meet the specific criteria outlined in Article 15, paragraph 4 of the SIS II Regulat ...[+++]

Au cours de la période de transition qui précède le début de la mission de l’instance gestionnaire, la Commission sera responsable de la gestion opérationnelle du SIS II central. En vertu du règlement financier applicable au budget général de l’Union européenne, la Commission pourrait déléguer la gestion opérationnelle et les tâches relatives à la mise en œuvre du budget à des organes nationaux du secteur public dans deux pays différents qui répondent aux critères spécifiques énoncés à l’article 15, paragraphe 4 du règlement SIS II.


for sectoral or general budget support if the partner country’s management of public spending is sufficiently transparent, reliable and effective, and where it has put in place properly formulated sectoral or macroeconomic policies approved by its principal donors, including, where relevant, the international financial institutions.

pour des appuis budgétaires sectoriels ou généraux, lorsque la gestion des dépenses publiques de l'État partenaire est suffisamment transparente, fiable et efficace et lorsque des politiques sectorielles ou macroéconomiques bien définies, établies par l'État partenaire et approuvées par ses principaux bailleurs de fonds, notamment, le cas échéant, les institutions financières internationales, ont été mises en place.


Enterprises within the federal jurisdiction generally enjoy very mature collective bargaining relationships which do not require much regulatory overlay that is, labour-management relationships within the federally regulated sector generally do not require much micro-management by the state through interventionist labour legislation.

En général, les négociations collectives des entreprises relevant de la compétence fédérale se font de manière très responsable et n'exigent pas beaucoup de réglementation en d'autres termes, les relations patronales-syndicales au sein du secteur sous réglementation fédérale ne nécessitent généralement pas beaucoup de microgestion de la part de l'État sous forme de législation ouvrière interventionniste.


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