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Acrylic fibre
Anthropogenic CFC
Anthropogenic chlorofluorocarbon
Anthropogenic fluorocarbon
Artificial fibre
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Chemical fibre
Cultivated landscape
Cultural landscape
Finalize processing of man-made fibres
Finish man-made fibres' fibers' processing
Finish man-made fibres' processing
Finish processing of man-made fibres
Man made fiber spinner
Man-made CFC
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Man-made fiber spinner
Man-made fibre
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Man-made mineral fiber
Man-made mineral fibre
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Natural and man-made textile fibres
Nylon
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Satellite
Staple fiber manufacturer
Synthetic cloth
Synthetic fibre
Synthetic fibre industry
Synthetic fibres
Synthetic filament spinner
Textile fibres
Types of textile fibres

Vertaling van "man-made humanitarian " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
finalize processing of man-made fibres | finish man-made fibres' fibers' processing | finish man-made fibres' processing | finish processing of man-made fibres

réaliser les opérations de finition dans le traitement de fibres synthétiques


anthropogenic CFC | anthropogenic chlorofluorocarbon | anthropogenic fluorocarbon | man-made CFC | man-made chlorofluorocarbon | man-made fluorocarbon

chlorofluorocarbone anthropogénique


man-made disaster [ man-made catastrophe ]

désastre d'origine humaine [ catastrophe d'origine humaine ]


cultivated landscape | cultural landscape | man-made environment | man-made landscape

paysage cultural | paysage de culture | paysage humanisé | paysage transformé par la main de l'homme


wastes from the manufacture, formulation, supply and use of plastics, synthetic rubber and man-made fibres | wastes from the MFSU of plastics, synthetic rubber and man-made fibres

déchets provenant de la FFDU de matières plastiques,caoutchouc et fibres synthétiques


man made fiber spinner | synthetic filament spinner | man-made fiber spinner | staple fiber manufacturer

fileur de fibres artificielles et synthétiques | fileur en fils et fibres de verre/fileuse en fils et fibres de verre | fileuse en fils et fibres de verre | ouvrier de filature artificielle et synthétique/ouvrière de filature artificielle et synthétique


man-made mineral fibre [ man-made mineral fiber ]

fibre minérale manufacturée


satellite [ artificial satellite | man-made satellite ]

satellite [ satellite artificiel ]


man-made fibre [ acrylic fibre | artificial fibre | chemical fibre | nylon | polyamide | rayon | synthetic cloth | synthetic fibre | Synthetic fibre industry(STW) | synthetic fibres(UNBIS) ]

textile synthétique [ fibre acrylique | fibre artificielle | fibre chimique | fibre synthétique | nylon | polyamide | rayonne | tissu synthétique ]


textile fibres | types of textile fibres | natural and man-made textile fibres | types of textile fibres

types de fibres textiles
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As Commissioner for Humanitarian Aid and Crisis Management, Christos Stylianides has a dual mandate: to deliver assistance to alleviate humanitarian crises around the world and to foster cooperation among civil protection authorities across Europe in responding to natural or man-made disasters in Europe and beyond.

La mission de Christos Stylianides, commissaire pour l’aide humanitaire et la gestion des crises, est double: apporter une assistance afin d’atténuer les crises humanitaires dans le monde et favoriser la coopération entre les autorités de la protection civile en Europe pour réagir aux catastrophes naturelles et humaines en Europe et au-delà


ECHO funds humanitarian aid on the basis of the 1996 Humanitarian Aid Regulation, which allows for financing of operations outside the EU to provide assistance, relief and protection to people affected by natural or man-made disasters and similar emergencies.

La DG ECHO finance l’aide humanitaire sur la base du règlement concernant l’aide humanitaire de 1996, qui prévoit la possibilité de financer des opérations en dehors de l’UE visant à porter assistance, secours et protection aux populations victimes de catastrophes naturelles ou d’origine humaine ou de situations d’urgence comparables.


K. whereas the majority of humanitarian crises have human-related causes; whereas 80 % of EU international humanitarian assistance is concentrated in man-made crises that require essentially political and not only humanitarian solutions; whereas poverty and vulnerability to crises are intrinsically linked, emphasising the need to address the underlying causes of crises, build resilience, reinforce capacity for adapting to natural disasters and climate change, and meet the long-term needs of affected people; whereas the consequences ...[+++]

K. considérant que la majorité des crises humanitaires sont d'origine humaine; que 80 % de l'aide humanitaire internationale de l'Union est consacrée à des crises d'origine humaine, qui nécessitent avant tout des solutions politiques et pas uniquement humanitaires; que la pauvreté et la vulnérabilité aux crises sont intrinsèquement liées, ce qui souligne la nécessité de traiter les causes profondes des crises, de développer la résilience, de renforcer la capacité d'adaptation aux catastrophes naturelles et au changement climatique et de répondre aux besoins à long terme des personnes touchées; que les répercussions des crises humanita ...[+++]


EUROVOC descriptor: aid policy humanitarian aid international meeting man-made disaster natural disaster international human rights law help for victims international conflict

Descripteur EUROVOC: politique d'aide aide humanitaire réunion internationale désastre d'origine humaine désastre naturel droit humanitaire international aide aux victimes conflit international


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The number, scope and complexity of humanitarian crises worldwide, both natural and man-made, have increased significantly over the years and that trend is likely to continue, leading to a rising demand on humanitarian actors to provide an immediate, effective, efficient and coherent response and to support third country local communities in order to make them less vulnerable and to strengthen their resilience to disasters.

Le nombre, l'ampleur et la complexité des crises humanitaires à travers le monde, qu'elles soient naturelles ou d'origine humaine, ont considérablement augmenté au fil des ans, et cette tendance risque de perdurer; les acteurs de l'humanitaire sont dès lors de plus en plus sollicités pour apporter une réponse immédiate, efficace, efficiente et cohérente à ces crises et pour soutenir les communautés locales des pays tiers afin de les rendre moins vulnérables et d'accroître leur résilience aux catastrophes.


12. Highlights that women are often on the front line in the wake of natural and man-made disasters, since they are more dependent than men for their livelihood on natural resources which are threatened by hazards; urges the Commission to adopt gender-sensitive strategies for responding to human security needs and environmental and humanitarian crises caused by natural and man-made disasters;

12. souligne que les femmes sont souvent en première ligne en cas de catastrophes naturelles ou d’origine humaine, étant donné qu’elles dépendent pour vivre, davantage que les hommes, de ressources naturelles qui sont directement menacées par leurs effets; incite la Commission à adopter des stratégies en tenant compte de la dimension hommes-femmes afin de répondre aux besoins humains en termes de sécurité et aux crises environnementales et humanitaires causées par les catastrophes naturelles ou d’origine humaine;


6. Notes that natural and man-made disasters have very serious consequences for the economy of the regions, with a negative effect on infrastructure, employment, the natural and cultural heritage, the environment, tourism and the economic and social development of the country; proposes that in shaping the new European External Action Service and the financial framework for 2014-2020, the priorities for a coherent foreign security policy include the Union approach regarding natural and man-made disasters, including a proper mechanism for humanitarian aid alloc ...[+++]

6. note que les catastrophes naturelles ou d'origine humaine ont des conséquences très graves pour les économies des régions, dans la mesure où elles affectent les infrastructures, l'emploi, le patrimoine naturel et culturel, l'environnement, le tourisme et le développement économique et social du pays concerné; propose, dans le contexte de l’élaboration du nouveau service européen pour l’action extérieure et du cadre financier pour la période 2014-2020, d'inscrire, parmi les priorités d’une politique en matière de politique étrangère et de sécurité cohérente, l’approche de l’Union en ce qui concerne les catastrophes naturelles ou d’origine humaine, en incluant un mécanisme adéquat de distribution de l’aide ...[+++]


A. whereas the number of victims of natural and man-made humanitarian disasters is constantly rising, whereas the number of refugees in 2001 was 11.7 million and the number of persons displaced in their own country 21 million, and whereas disasters mainly affect the most vulnerable sections of the population, especially young children, old people and women,

A. considérant que les catastrophes humanitaires d'origine naturelle ou humaine font toujours plus de victimes et que le nombre de réfugiés en 2001 s'élève à 11,7 millions, le nombre de personnes déplacées dans leur propre pays à 21 millions et que les catastrophes touchent surtout les populations les plus vulnérables, en particulier les enfants en bas âge, les personnes âgées et les femmes,


A. whereas the number of victims of natural and man-made humanitarian disasters is constantly rising, whereas the number of refugees in 2001 was 11.7 million and the number of persons displaced in their own country 21 million, and whereas disasters mainly affect the most vulnerable sections of the population, especially young children, old people and women,

A. considérant que les catastrophes humanitaires d'origine naturelle ou humaine font toujours plus de victimes et que le nombre de réfugiés en 2001 s'élève à 11,7 millions, le nombre de personnes déplacées dans leur propre pays à 21 millions et que les catastrophes touchent surtout les populations les plus vulnérables, en particulier les enfants en bas âge, les personnes âgées et les femmes,


ECHO funds humanitarian aid on the basis of the 1996 Humanitarian Aid Regulation, which allows for financing of operations outside the EU to provide assistance, relief and protection to people affected by natural or man-made disasters and similar emergencies.

La DG ECHO finance l’aide humanitaire sur la base du règlement concernant l’aide humanitaire de 1996, qui prévoit la possibilité de financer des opérations en dehors de l’UE visant à porter assistance, secours et protection aux populations victimes de catastrophes naturelles ou d’origine humaine ou de situations d’urgence comparables.


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