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Advise policy makers in healthcare
Advocate-General
Challenge
Challenge to a judge
Challenge to a juror
Challenge to a lay magistrate
Challenge to a referee
Challenge to a witness
Challenge to an arbitrator
Challenge to evidence
Challenge to jurors
Challenge to testimony
Children's magistrate
Examining magistrate
Give advise on eating issues to public policy makers
Handle laser plate maker machine
Inform public policy makers on nutrition
Interim injunction judge
Judge
Judge
Judge acting as Rapporteur
Judge hearing applications for interim relief
Judge hearing applications for provisional relief
Judge hearing interim injunction proceedings
Judge hearing the application for interim relief
Judge in interlocutory proceedings
Judge who acts as Rapporteur
Judge's decision
Judge's order
Judge's ruling
Judge-Rapporteur
Jury challenge
Make recommendations to health care policy makers
Make requests on nutrition to public policy makers
Member of the Court of Justice
Member of the EC Court of Justice
Operate laser plate maker machine
Operate laser plate maker machines
Present recommendations to policy makers in healthcare
Recusal of a judge
Recusation of a judge
Registrar
Run laser plate maker machine
Summary trial judge
The bench

Vertaling van "makers can judge " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
interim injunction judge | judge hearing applications for interim relief | judge hearing applications for provisional relief | judge hearing interim injunction proceedings | judge hearing the application for interim relief | judge in interlocutory proceedings | summary trial judge

juge des référés


challenge [ challenge to a judge | challenge to a juror | challenge to a lay magistrate | challenge to an arbitrator | challenge to a referee | challenge to a witness | challenge to evidence | challenge to jurors | challenge to testimony | jury challenge | recusal of a judge | recusation of a judge ]

récusation [ récusation d'arbitre | récusation d'un juge | récusation d'un magistrat non professionnel | récusation d'un témoignage | récusation d'un témoin | récusation de jurés ]


operate laser plate maker machines | run laser plate maker machine | handle laser plate maker machine | operate laser plate maker machine

utiliser une flasheuse de plaques au laser


inform public policy makers on nutrition | make requests on nutrition to public policy makers | give advise on eating issues to public policy makers | make recommendation on nutrition to public policy makers

formuler des recommandations sur la nutrition à l’attention des pouvoirs publics


make recommendations to health care policy makers | present research findings to policy makers in healthcare | advise policy makers in healthcare | present recommendations to policy makers in healthcare

conseiller des décideurs politiques dans le domaine de la santé


judge's decision | judge's order | judge's ruling

ordre de justice


Judge acting as Rapporteur | Judge who acts as Rapporteur | Judge-Rapporteur

juge rapporteur


judge [ children's magistrate | examining magistrate | the bench ]

juge [ juge d'instruction | juge pour enfants | magistrature assise ]


member of the Court of Justice (EU) [ Advocate-General (CJUE) | Judge (CJUE) | member of the EC Court of Justice | Registrar (CJEU) ]

membre de la Cour de justice (UE) [ avocat général (CJUE) | greffier (CJUE) | juge (CJUE) | membre Cour de justice CE ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It is particularly important to identify clearly the groups who bear the burden of change so that policy makers can judge the need for measures to help these groups to adapt.

Il est essentiel de déterminer avec précision les groupes qui supporteront le poids du changement, afin que les décideurs prennent éventuellement des mesures pour les aider à s'adapter.


135. Notes that there is a huge disparity in recognition of gender-based persecution in asylum procedures in the EU; calls on Member States to adopt and implement gender guidelines for initial decision-makers and judges, based on UNHCR gender-relevant guidelines, and on the European Asylum Support Office to develop tools to ensure a gender equality perspective in the Common European Asylum System;

135. observe qu’il existe, dans l’Union européenne, une très grande disparité dans la reconnaissance des persécutions pour raison de genre dans les procédures d’asile; invite les États membres à adopter et à appliquer des lignes directrices spécifiques en matière de genre pour les agents chargés de la décision initiale et les juges, sur le modèle des principes directeurs contre la persécution liée au genre du Haut Commissariat des Nations unies pour les réfugiés (HCR), et le Bureau européen d’appui en matière d’asile à élaborer des i ...[+++]


135. Notes that there is a huge disparity in recognition of gender-based persecution in asylum procedures in the EU; calls on Member States to adopt and implement gender guidelines for initial decision-makers and judges, based on UNHCR gender-relevant guidelines, and on the European Asylum Support Office to develop tools to ensure a gender equality perspective in the Common European Asylum System;

135. observe qu’il existe, dans l’Union européenne, une très grande disparité dans la reconnaissance des persécutions pour raison de genre dans les procédures d’asile; invite les États membres à adopter et à appliquer des lignes directrices spécifiques en matière de genre pour les agents chargés de la décision initiale et les juges, sur le modèle des principes directeurs contre la persécution liée au genre du Haut Commissariat des Nations unies pour les réfugiés (HCR), et le Bureau européen d’appui en matière d’asile à élaborer des i ...[+++]


131. Notes that there is a huge disparity in recognition of gender-based persecution in asylum procedures in the EU; calls on Member States to adopt and implement gender guidelines for initial decision-makers and judges, based on UNHCR gender-relevant guidelines, and on the European Asylum Support Office to develop tools to ensure a gender equality perspective in the Common European Asylum System;

131. observe qu’il existe, dans l’Union européenne, une très grande disparité dans la reconnaissance des persécutions pour raison de genre dans les procédures d’asile; invite les États membres à adopter et à appliquer des lignes directrices spécifiques en matière de genre pour les agents chargés de la décision initiale et les juges, sur le modèle des principes directeurs contre la persécution liée au genre du Haut Commissariat des Nations unies pour les réfugiés (HCR), et le Bureau européen d’appui en matière d’asile à élaborer des i ...[+++]


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A minister's decision can be referred back to another decision maker for another determination and the judge can ask a different decision maker representing the minister, the minister's designate, for another consideration.

La décision du ministre peut être renvoyée à un autre décideur pour qu'il révise le dossier et le juge peut demander à un décideur différent, qui représenterait le ministre, la personne désignée par le ministre, de revoir la décision.


Last November, the European Commission organised the "Assises de la Justice" conference (IP/13/1117), bringing together judges, lawyers, scholars, policy makers and business representatives from across Europe to debate about the future of justice policies.

En novembre dernier, la Commission européenne a organisé les «Assises de la justice», une conférence (IP/13/1117) réunissant des juges, des avocats, des universitaires, des responsables politiques et des représentants d’entreprises de toute l’Europe pour débattre de l’avenir des politiques en matière de justice.


This is a two-day conference that will bring together judges, lawyers, scholars, policy makers and business representatives from across Europe.

Il s’agit d’une conférence de deux jours qui réunira des juges, des avocats, des universitaires, des décideurs politiques et des représentants du monde des entreprises, de toute l’Europe.


The European Union's MEDIA Mundus programme supported screenings of Chinese films such as Back to 1942 by Feng Xiaogang and Judge Archer by Xu Haofeng at the Rome Film Festival, as well as industry meetings between EU and Chinese film-makers at the Udine, Warsaw and Rome film festivals.

Le programme MEDIA Mundus de l’Union européenne a soutenu la projection de films chinois tels que Back to 1942, de Feng Xiaogang, et Judge Archer, de Xu Haofeng, au Festival du film de Rome; il a aussi facilité des rencontres entre cinéastes européens et chinois aux festivals du film d’Udine, de Varsovie et de Rome.


Instead of the legislating body operating in the normal legal way by formulating a general definition of the crime and leaving it to the judicial system to trace, arrest, prosecute and judge those whose actions correspond to the definition of the crime confirmed by law, the legislating body, i.e. the Commission as proposer, the Council as decision-maker and the European Parliament as the body considering the proposal, has pre-empted the application of the law and circumvented the need for a definition of the crime by instead directly announcing 27 ‘guilty’ organisations and people.

Au lieu de formuler, comme on le fait normalement dans un État de droit, une description générale de l'acte criminel et de laisser à l'appareil judiciaire le soin de rechercher, d'arrêter, d'accuser et de juger ceux qui correspondent à cette description fixée par la loi, le législateur, c'est-à-dire la Commission qui a formulé cette proposition, le Conseil qui prend la décision de l'adopter, et le Parlement européen en tant qu'instance d'appel, ont anticipé sur ce qui est du domaine de l'application de la loi, et contourné la nécessit ...[+++]


Judges included Jung Chang, Chinese author, Martin Bell, former BBC war correspondent, and Jean Rouch, French film-maker.

Le jury comprenait Jung Chang, écrivain chinois, Martin Bell, ancien correspondant de guerre de la BBC, et Jean Rouch, réalisateur français.


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