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Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Country in which the major proportion is held
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
PR
Paranoia
Proportion rule
Proportion scale
Proportional band width
Proportional compasses
Proportional divider
Proportional dividers
Proportional electoral system
Proportional mode band
Proportional representation
Proportional scale
Proportional spaced font
Proportional spaced fount
Proportional-mode band-width
Proportionally spaced font
Proportionally-spaced font
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Scale
System of proportional representation
Traumatic neurosis

Vertaling van "majority proportion " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
to constitute a major proportion of the total Community production

constituer une proportion majeure de la production communautaire


country in which the major proportion is held

pays de diffusion principale


Definition: Arises as a delayed or protracted response to a stressful event or situation (of either brief or long duration) of an exceptionally threatening or catastrophic nature, which is likely to cause pervasive distress in almost anyone. Predisposing factors, such as personality traits (e.g. compulsive, asthenic) or previous history of neurotic illness, may lower the threshold for the development of the syndrome or aggravate its course, but they are neither necessary nor sufficient to explain its occurrence. Typical features include episodes of repeated reliving of the trauma in intrusive memories ( flashbacks ), dreams or nightmares, occurring against the persisting background of a sense of numbness and emotional blunting, detachment f ...[+++]

Définition: Ce trouble constitue une réponse différée ou prolongée à une situation ou à un événement stressant (de courte ou de longue durée), exceptionnellement menaçant ou catastrophique et qui provoquerait des symptômes évidents de détresse chez la plupart des individus. Des facteurs prédisposants, tels que certains traits de personnalité (par exemple compulsive, asthénique) ou des antécédents de type névrotique, peuvent favoriser la survenue du syndrome ou aggraver son évolution; ces facteurs ne sont pas toutefois nécessaires ou suffisants pour expliquer la survenue du syndrome. Les symptômes typiques comprennent la reviviscence répétée de l'événement traumatique, dans des souvenirs envahissants ( flashbacks ), des rêves ou des cauchem ...[+++]


proportional spaced font [ proportional spaced fount | proportionally spaced font | proportionally-spaced font ]

police de caractères à espacement proportionnel [ fonte de caractères à espacement proportionnel ]


proportional electoral system | proportional representation | system of proportional representation | PR [Abbr.]

représentation proportionnelle | scrutin de type proportionnel | scrutin proportionnel


proportional divider [ proportional dividers | proportional compasses ]

compas de réduction


proportional band width [ proportional mode band | proportional-mode band-width ]

bande d'action proportionnelle


proportion rule | proportion scale | scale | proportional scale

échelle | règle proportionnelle | règle divisée


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Malignant neoplasm of other and unspecified major salivary glands

Tumeur maligne des glandes salivaires principales, autres et non précisées
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(ii) all those producers or providers whose combined output constitutes a major proportion of total Union production of the products or services in question; however:

ii) l'ensemble des producteurs ou fournisseurs dont la production cumulée représente une proportion majeure de la production totale de l’Union des produits ou services en question. Toutefois:


‘Union producers’ means the producers as a whole of like or directly competing products operating within the territory of the Union, or those whose collective output of like or directly competing products constitutes a major proportion of the total Union production of those products.

«producteurs de l'Union », l'ensemble des producteurs de produits similaires ou directement concurrents en activité sur le territoire de l'Union, ou ceux dont les productions additionnées de produits similaires ou directement concurrents constituent une proportion majeure de la production totale de l'Union de ces produits.


3. Recalls that cohesion policy, together with the co-financing ensured by the Member States, provides for a major proportion of the growth-related public expenditure in the EU; stresses that it is therefore imperative to start the implementation of the new programmes as soon as possible in order to maximise the results of the investments, boost job creation and raise productivity growth;

3. rappelle que la majorité des dépenses publiques visant à renforcer la croissance dans l'Union européenne résulte de la politique de cohésion, relayée par le cofinancement des États membres; souligne qu'il est donc impératif de démarrer dès que possible la mise en œuvre des nouveaux programmes, afin de renforcer la dynamique des investissements, la création d'emplois et améliorer la productivité;


2. Recalls that cohesion policy, together with the co-financing ensured by the Member States, provides for a major proportion of the growth-related public expenditure in the EU; stresses that it is therefore imperative to start the implementation of the new programmes as soon as possible, in order to strengthen the investments dynamic, boost job creation and raise productivity growth;

2. rappelle que la majorité des dépenses publiques visant à renforcer la croissance dans l'Union européenne résulte de la politique de cohésion, relayée par le cofinancement des États membres; souligne qu'il est donc impératif de démarrer dès que possible la mise en œuvre des nouveaux programmes, afin de renforcer la dynamique des investissements, stimuler la création d'emplois et améliorer la productivité;


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3. Recalls that cohesion policy, together with the co-financing ensured by the Member States, provides for a major proportion of the growth-related public expenditure in the EU; stresses that it is therefore imperative to start the implementation of the new programmes as soon as possible in order to maximise the results of the investments, boost job creation and raise productivity growth;

3. rappelle que la majorité des dépenses publiques visant à renforcer la croissance dans l'Union européenne résulte de la politique de cohésion, relayée par le cofinancement des États membres; souligne qu'il est donc impératif de démarrer dès que possible la mise en œuvre des nouveaux programmes, afin de renforcer la dynamique des investissements, la création d'emplois et améliorer la productivité;


* Annex 1: List of television channels in the European Union Member States which failed to achieve the majority proportion of European works (Article 4 of the Directive) and/or the minimum proportion of 10% of European works by independent producers (Article 5 of the Directive).

* Annexe 1 : Récapitulatif des chaînes de télévision des Etats membres de l'Union européenne n'ayant pas atteint la proportion majoritaire d'oeuvres européennes (article 4 de la directive) et/ou le seuil minimal de 10 % d'oeuvres européennes émanant de producteurs indépendants (article 5 de la directive).


For 2000, of a total of 26 channels mentioned in the report [45], 15 exceeded the majority proportion of transmission time laid down in Article 4 of the Directive, and for one channel no data was supplied. The ten channels failing to meet the proportion of transmission time were: TV 3 AB (17%), TV5 AB (19.5%), TV 1000 (24%), Cinema (23%), Z TV (19%), Canal + (32%), Canal + Gul (36%), Canal + Bla (36%), Kiosk (14.1%) and CineCinemas (23%).

Pour l'année 2000, sur un total de 26 chaînes mentionnées dans le rapport [45], 15 chaînes dépassent le seuil majoritaire prévu par l'article 4 de la directive, 1 chaîne ne comporte pas de données Les 10 chaînes qui se situent en dessous de ce seuil sont les suivantes : TV 3 AB (17%), TV5 AB (19.5 %), TV 1000 (24 %), Cinema (23%), Z TV (19 %), Canal + (32 %), Canal + Gul (36%), Canal + Bla (36 %), Kiosk (14.1 %), CineCinemas (23 %).


* Over the reference period, all four channels referred to in the report exceeded the majority proportion of transmission time laid down in Article 4 of the Directive (proportions varying between 52% and 86% in 1999 and 53% and 85% in 2000).

* Sur la période de référence, la totalité des 4 chaînes mentionnées dans le rapport dépassent le seuil majoritaire prévu par l'article 4 de la directive (seuils variant de 52 % à 86 % en 1999 et de 53 % à 85 % en 2000).


In the case of Kanaal 2, the report cited the increase in the proportion of European works and the fact that the channels of the VMM broadcasting organisation taken together exceeded the majority proportion of transmission time laid down in Article 4 of the Directive.

Pour Kanaal 2, le rapport fait valoir l'augmentation de la proportion d'oeuvres européennes et le fait que les chaînes de l'organisme de radiodiffusion VMM, prises ensemble, dépassent le seuil majoritaire prévu par l'article 4 de la directive.


ANNEX 1 List of television channels in the European Union Member States which failed to achieve the majority proportion of European works and/or the minimum proportion of 10% of European works by independent producers

ANNEXE 1 Récapitulatif des chaînes de télévision des Etats membres de l'union européenne n'ayant pas atteint la proportion majoritaire d'oeuvres européennes et/ou le seuil minimal de 10 % d'oeuvres européennes émanant de producteurs indépendants


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