Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Anglophone majority
CEFR
Common European Framework of Reference for Languages
Controlling interest
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
English-language majority
English-speaking majority
First language
Foreign language competence
Francophone majority
French-language majority
French-speaking majority
HLL
HOL
Heritage language
High level language
High-level language
High-order language
Higher order language
L1
Language competence
Language of origin
Language proficiency
Language qualifications
Language skills
Majority control of a company
Majority interest
Majority ownership
Majority stake
Mother language
Mother tongue
Native language
Synthetic language

Traduction de «majority language » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one pre ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou inversement) de ...[+++]


French-speaking majority [ French-language majority | francophone majority ]

majorité de langue française [ majorité d'expression française | majorité francophone ]


English-speaking majority [ English-language majority | anglophone majority ]

majorité de langue anglaise [ majorité d'expression anglaise | majorité anglophone ]


Definition: A residual category for disorders in which there is some admixture of specific developmental disorders of speech and language, of scholastic skills, and of motor function, but in which none predominates sufficiently to constitute the prime diagnosis. This mixed category should be used only when there is a major overlap between each of these specific developmental disorders. The disorders are usually, but not always, associated with some degree of general impairment of cognitive functions. Thus, the category should be used ...[+++]

Définition: Catégorie résiduelle de troubles, dans lesquels il existe à la fois des signes d'un trouble spécifique du développement, de la parole et du langage, des acquisitions scolaires et des fonctions motrices, mais sans qu'aucun de ces éléments ne prédomine suffisamment pour constituer le diagnostic principal. Cette catégorie, mixte, doit être réservée à des cas où il existe un chevauchement important de chacun de ces troubles spécifiques du développement. Ces troubles s'accompagnent habituellement, mais pas toujours, d'un certain degré d'altération des fonctions cognitives. Cette catégorie doit ainsi être utilisée pour des perturba ...[+++]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


language skills [ CEFR | Common European Framework of Reference for Languages | foreign language competence | language competence | language proficiency | language qualifications ]

compétence linguistique [ cadre européen commun de référence pour les langues | CECR | compétences en langues étrangères | compétences linguistiques | connaissances linguistiques ]


high level language | higher order language | high-level language | high-order language | synthetic language | HLL [Abbr.] | HOL [Abbr.]

langage de haut niveau | langage évolué | langage synthétique


first language | heritage language | language of origin | mother language | mother tongue | native language | L1 [Abbr.]

langue d'origine | langue I | langue maternelle | langue première


majority interest [ controlling interest | majority ownership | majority stake | majority control of a company ]

participation majoritaire [ intérêts majoritaires | participation dominante | intérêts prépondérants ]


Definition: Disorders in which normal patterns of language acquisition are disturbed from the early stages of development. The conditions are not directly attributable to neurological or speech mechanism abnormalities, sensory impairments, mental retardation, or environmental factors. Specific developmental disorders of speech and language are often followed by associated problems, such as difficulties in reading and spelling, abnormalities in interpersonal relationships, and emotional and behavioural disorders.

Définition: Troubles dans lesquels les modalités normales d'acquisition du langage sont altérées dès les premiers stades du développement. Ces troubles ne sont pas directement attribuables à des anomalies neurologiques, des anomalies anatomiques de l'appareil phonatoire, des altérations sensorielles, un retard mental ou des facteurs de l'environnement. Les troubles spécifiques du développement de la parole et du langage s'accompagnent souvent de problèmes associés, tels des difficultés de la lecture et de l'orthographe, une perturbation des relations interpersonnelles, des troubles émotionnels et des troubles du comportement.
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Content and Language Integrated Learning (CLIL), in which pupils learn a subject through the medium of a foreign language, has a major contribution to make to the Union's language learning goals.

L'apprentissage intégré d'un contenu et d'une langue (AICL), c'est-à-dire l'apprentissage d'une matière dans une langue étrangère, a une contribution majeure à apporter à la réalisation des objectifs de l'Union européenne en termes d'apprentissage des langues.


The point has already been made that the major share of action to extend the benefits of life-long language learning to every citizen, to improve the quality of language teaching, and to create a more language-friendly environment will need to be borne by Member States.

Il a déjà été précisé que la responsabilité de l'action requise pour étendre les avantages de l'apprentissage des langues tout au long de la vie à tous les citoyens, améliorer la qualité de l'enseignement des langues et créer un environnement plus favorable aux langues incombera principalement aux États membres.


Taken as a whole, the range on offer should include the smaller European languages as well as all the larger ones, regional, minority and migrant languages as well as those with 'national' status, and the languages of our major trading partners throughout the world.

Pris dans son ensemble, l'éventail proposé devrait comprendre les petites langues européennes, ainsi que toutes les grandes, les langues régionales et minoritaires et les langues des migrants, ainsi que celles ayant le statut de langue nationale, et les langues de nos principaux partenaires commerciaux dans le monde entier.


These projects cover three major fields: language and communication audits, language learning or training tools, and dissemination projects in the field of languages.

Ces projets concernent trois domaines principaux: audits linguistiques et de communication, outils d'apprentissage ou de formation linguistique et projets de diffusion dans le domaine linguistique.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Ms. Dyane Adam: No, I said that in the regulations concerning services in both official languages the Treasury Board does say that there has to be French first in Quebec, where French is the language of the majority, and English first in provinces where English is the language of the majority.

Mme Dyane Adam: Non. J'ai dit que, dans le règlement relatif à la prestation des services dans les deux langues officielles, le Conseil du Trésor précise qu'il faut utiliser le français en premier au Québec, où c'est la langue de la majorité, et que l'anglais vient en premier dans les provinces où l'anglais est la langue de la majorité.


I believe that on the occasion of the 40th anniversary of the Official Languages Act, we need to take a step forward and act positively by giving ourselves the means to go further in service delivery and to ensure that these services are genuinely accessible and adapted to the needs of communities .The government has the obligation not only to communicate with the individual in his or her language, but to provide service that is adapted to needs, as is done for the majority requesting service in the majority language.

Je crois qu'à l'occasion du 40 anniversaire de la Loi sur les langues officielles, il faut faire un pas en avant en agissant positivement et en se donnant les moyens d'aller plus loin dans la prestation des services et de s'assurer que ces services soient véritablement accessibles et adaptés aux besoins des communautés [.] Le gouvernement a l'obligation non seulement de communiquer avec la personne dans sa langue, mais de lui offrir un service adapté à ses besoins, comme cela se fait pour la majorité qui demande un service dans la lan ...[+++]


The majority of Member States apply a certain degree of flexibility stating that the competent authority may additionally accept contact requests in another language than the listed language on a reciprocal basis (AT, PT), if no obstacle to its use exists (FI, RO), or in (oral) contacts as long as the language is understood and spoken by the parties in the consultations (NL, BE, SI).

La majorité des États membres appliquent un certain degré de souplesse, en mentionnant que l'autorité compétente peut également accepter les demandes de contact dans une langue autre que celle indiquée, sur une base de réciprocité (AT et PT), s'il n'existe aucun obstacle à son utilisation (FI et RO), ou dans les contacts (oraux) pour autant que la langue soit comprise et parlée par les parties intervenant dans les consultations (NL, BE et SI).


At present in the majority of Member States, 50% of all pupils at this level learn at least one foreign language and curricula in the great majority of countries offer all pupils the possibility of learning a minimum of two foreign languages during compulsory education.

À l’heure actuelle, dans la plupart des États membres, 50% de tous les élèves du cycle primaire étudient au moins une langue étrangère et, dans la grande majorité des pays, les programmes scolaires offrent aux élèves la possibilité d'apprendre au moins deux langues étrangères au cours de leur scolarité obligatoire.


All European pupils have to continue with a foreign language at least until the end of their compulsory education, except in Italy and Wales; While teaching of a second foreign language generally becomes compulsory at secondary level, it is already compulsory at primary level in Luxembourg (80% of pupils are affected), Estonia, Sweden and Iceland; English, French, German, Spanish and Russian account for 95% of the languages learned at secondary level in the majority of countries; English is the most widely-taught language at primar ...[+++]

Tous les élèves européens doivent poursuivre cet enseignement au moins jusqu’à la fin de la scolarité obligatoire, sauf en Italie et au Pays de Galles ; Si l’enseignement d’une deuxième langue étrangère devient généralement obligatoire au niveau du secondaire, il l’est dès le primaire au Luxembourg (80% des élèves sont concernés), en Estonie, en Suède et en Islande ; L’anglais, le français, l’allemand, l’espagnol et le russe totalisent 95% de l’ensemble des langues apprises dans l’enseignement secondaire dans la majorité des pays ; L’angla ...[+++]


It states that Canada has enacted legislation providing for two official languages, English and French, in Canada and it calls on Parliament to provide for a referendum of the people, binding on Parliament to accept or reject two official languages, English and French, for the government and people of Canada, the acceptance or rejection of the proposed amendment to be determined by a majority vote of the total votes cast in the whole of Canada, together with a majority vote in the majority of provinces with the territories being given ...[+++]

Étant donné que le Canada a adopté une loi prévoyant deux langues officielles au Canada, le français et l'anglais, les pétitionnaires demandent au gouvernement de tenir un référendum, qui aurait force exécutoire, sur le rejet ou le maintien du programme des deux langues officielles. Le maintien ou le rejet des modifications proposées serait déterminé par un vote majoritaire dans l'ensemble du pays et dans la majorité des provinces, les territoires étant considérés comme une province.


w