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Authority delegation
DCE
Delegating up
Delegation
Delegation framework
Delegation of authority
Delegation of competence
Delegation of power
Delegation of powers
Delegation of signature
Delegation of the European Parliament
Delegation of the European Union
Delegation pattern
Delegation to the Council of Europe
Delegation to the Parliamentary Assembly of the OSCE
Delegation up
EP delegation
EU Delegation
EU delegation to Third Countries
EU delegation to international organisations
EUD
Framework to delegation
Reverse delegation
Union delegation

Vertaling van "mainly at delegation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Federal Council Delegate for International Aid Agencies (1) | Federal Council Delegate for International Relief Agencies (2) | Federal Council Delegate for International Relief Organisations (3) | Delegate of the Federal Council for International Relief Agencies (4) | Delegate of the Federal Council for International Relief Organizations (5)

Délégué du Conseil fédéral aux oeuvres d'entraide internationale (1) | Délégué des oeuvres d'entr'aide internationale (2)


Union delegation [ delegation of the European Union | EU delegation to international organisations | EU delegation to Third Countries ]

délégation de l'Union [ délégation de l'UE | délégation de l'UE auprès des organisations internationales | délégation de l'UE auprès des pays tiers | délégation de l'Union européenne ]


delegation of power [ delegation of competence | delegation of signature ]

délégation de pouvoir [ délégation de compétence | délégation de signature ]


Swiss Delegation to the Parliamentary Assembly of the OSCE | Delegation to the Parliamentary Assembly of the OSCE | Swiss Delegation to the Parliamentary Assembly of the Organisation for Security and Cooperation in Europe | Delegation of Switzerland to the Organization for Security and Co-operation in Europe (OSCE)

Délégation suisse auprès de l'Assemblée parlementaire de l'OSCE | Délégation auprès de l'Assemblée parlementaire de l'OSCE | Délégation suisse auprès de l'Assemblée parlementaire de l'Organisation pour la sécurité et la coopération en Europe | Délégation suisse auprès de l'Organisation pour la sécurité et la coopération en Europe (OSCE)


delegation of authority [ delegation of powers | authority delegation | delegation ]

délégation de pouvoir [ délégation de pouvoirs | délégation d'autorité | délégation ]


EP delegation [ delegation of the European Parliament ]

délégation PE [ délégation du Parlement européen ]


Delegation of the European Union | EU Delegation | Union delegation | EUD [Abbr.]

délégation de l'UE | délégation de l'Union | délégation de l'Union européenne | DUE


delegation pattern [ framework to delegation | delegation framework ]

structure de délégation [ structure de la délégation ]


Swiss Parliamentary Delegation to the Council of Europe | Delegation to the Parliamentary Assembly of the Council of Europe | Delegation to the Council of Europe [ DCE ]

Délégation parlementaire suisse auprès du Conseil de l’Europe | Délégation suisse auprès de l'Assemblée parlementaire du Conseil de l'Europe | Délégation auprès de l'Assemblée parlementaire du Conseil de l'Europe | Délégation parlementaire auprès du Conseil de l'Europe | Délégation auprès du Conseil de l'Europe [ DCE ]


delegating up [ reverse delegation | delegation up ]

délégation à rebours [ délégation inversée | délégation vers le haut ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
221. Notes with great concern that the Court's overall assessment that the supervisory and control systems of all DGs concerned (AIDCO, RELEX, ELARG and ECHO) are still only partially effective, as well as the Court's conclusion that payments in this policy group were affected by material error; points out that, as previously, errors are to be found mainly at delegation and beneficiary level;

221. observe avec une vive préoccupation l'évaluation globale de la Cour des comptes selon laquelle les systèmes de surveillance et de contrôle de toutes les DG concernées (AIDCO, RELEX, ELARG et ECHO) ne sont toujours que partiellement efficaces, et le fait que la Cour des comptes a constaté, dans ses conclusions, que les paiements relevant de ce groupe de politiques étaient toujours affectés d'erreurs significatives; fait remarquer que, comme précédemment, des erreurs sont constatées principalement au niveau des délégations et des bénéficiaire ...[+++]


219. Notes with great concern that the Court's overall assessment that the supervisory and control systems of all DGs concerned (AIDCO, RELEX, ELARG and ECHO) are still only partially effective, as well as the Court's conclusion that payments in this policy group were affected by material error; points out that, as previously, errors are to be found mainly at delegation and beneficiary level;

219. observe avec une vive préoccupation l'évaluation globale de la Cour des comptes selon laquelle les systèmes de surveillance et de contrôle de toutes les DG concernées (AIDCO, RELEX, ELARG et ECHO) ne sont toujours que partiellement efficaces, et le fait que la Cour des comptes a constaté, dans ses conclusions, que les paiements relevant de ce groupe de politiques étaient toujours affectés d'erreurs significatives; fait remarquer que, comme précédemment, des erreurs sont constatées principalement au niveau des délégations et des bénéficiaire ...[+++]


As a result of this delegated power, Commission Delegated Regulation (EU) No 1198/2014 lays down rules supplementing some elements of Regulation (EC) No 1217/2009 (e.g. the correspondence between types of farming or the list of the main groups of accountancy data to be collected).

En raison de ce pouvoir délégué, le règlement délégué (UE) n 1198/2014 de la Commission établit des modalités venant compléter certains éléments du règlement (CE) n 1217/2009 (par exemple la correspondance entre les différents types d'exploitation ou la liste des principaux groupes de données comptables à collecter).


42. Considers it essential to substantially improve the information capacities of the network of Commission delegations, undoubtedly one of the most effective and best informed external services in the world, with a view to deepening the above-mentioned mutual understanding; undertakes to ensure that parliamentary diplomacy will play a more important role as an additional tool, using its network of standing parliamentary delegations and ad hoc delegations to interparliamentary conferences; proposes that parliamentary liaison units s ...[+++]

42. estime indispensable d'améliorer de façon substantielle les capacités d'information du réseau de délégations de la Commission, lequel représente sans aucun doute l'un des services externes les plus efficaces et les mieux informés du monde, afin de renforcer cette connaissance mutuelle; s'engage à faire en sorte que la diplomatie parlementaire joue un rôle plus important en tant qu'instrument complémentaire, grâce au recours à son réseau de délégations parlementaires permanentes et temporaires, et grâce également aux conférences i ...[+++]


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42. Considers it essential to substantially improve the information capacities of the network of Commission delegations, undoubtedly one of the most effective and best informed external services in the world, with a view to deepening the above-mentioned mutual understanding; undertakes to ensure that parliamentary diplomacy will play a more important role as an additional tool, using its network of standing parliamentary delegations and ad hoc delegations to interparliamentary conferences; proposes that parliamentary liaison units s ...[+++]

42. estime indispensable d'améliorer de façon substantielle les capacités d'information du réseau de délégations de la Commission, lequel représente sans aucun doute l'un des services externes les plus efficaces et les mieux informés du monde, afin de renforcer cette connaissance mutuelle; s'engage à faire en sorte que la diplomatie parlementaire joue un rôle plus important en tant qu'instrument complémentaire, grâce au recours à son réseau de délégations parlementaires permanentes et temporaires, et grâce également aux conférences i ...[+++]


42. Considers it essential to substantially improve the information capacities of the network of Commission delegations, undoubtedly one of the most effective and best informed external services in the world, with a view to deepening the above-mentioned mutual understanding; undertakes to ensure that parliamentary diplomacy will play a more important role as an additional tool, using its network of standing parliamentary delegations and ad hoc delegations to interparliamentary conferences; proposes that parliamentary liaison units s ...[+++]

42. estime indispensable d'améliorer de façon substantielle les capacités d'information du réseau de délégations de la Commission, lequel représente sans aucun doute l'un des services externes les plus efficaces et les mieux informés du monde, afin de renforcer ladite connaissance mutuelle; s'engage à faire en sorte que la diplomatie parlementaire joue un rôle plus important en tant qu'instrument complémentaire, grâce au recours à son réseau de délégations parlementaires permanentes et temporaires, et grâce également aux conférences ...[+++]


At the same time, in order to avoid multiple validation efforts in all Member States — which are the main obstacle to cross-border interoperability — one option may be to delegate verification and validation tasks to a centralised or distributed validation service mechanism, in an effort to gradually remove the main obstacle for interoperability of AES.

En même temps, pour éviter de multiplier les travaux de validation dans tous les États membres — obstacle principal à l'interopérabilité transfrontalière des SEA — une option peut consister à déléguer les tâches de vérification et de validation à un mécanisme de service de validation centralisé ou distribué, tendant à supprimer progressivement cet obstacle.


In some cases there is clearly one national head of police who is able to take decisions on the commitment of resources, whereas in other Member States the main police delegate to the TFPC represents a decentralised national police force.

Dans certains cas, il existe un seul et unique directeur national de la police habilité à décider d'engager des ressources, alors que dans d'autres États membres, le chef de police délégué auprès de la task force représente un corps de police national décentralisé.


The future of cohesion policy in the context of enlargement was the main subject of over a hundred seminars and conferences organised both in Brussels (attended by delegations from the regions) and in many Member States and regions.

Le thème de la future politique de cohésion dans le contexte de l'élargissement a constitué l'objet principal de plus d'une centaine de séminaires et conférences organisés à Bruxelles (avec la participation de délégations en provenance des régions) et dans beaucoup d'États membres et de régions.


Lastly, the Commission Decision establishes the mechanisms and procedures for implementing the Phare programme, which will be based mainly on decentralisation (to be further extended) and Commission supervision (through its Delegations).The guidelines laid down by this Decision will be reviewed before the end of 2002 and may be adapted to take account of any developments in the accession process.

Enfin, la décision de la Commission établit les mécanismes et les procédures d'application du programme Phare, qui seront basés essentiellement sur la décentralisation (qui sera étendue) et le contrôle par la Commission (par le biais de ses délégations).




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Date index: 2023-03-26
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