Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bottom break facet
Bottom half
Bottom half facet
Bottom-break facet
Bottom-half facet
Cost or market whichever is lower
IMP lower lanyard fitting
LEL
LFL
LJFL
LOCAM
LOCOM
Lower brace
Lower break facet
Lower cross head
Lower explosion level
Lower explosion limit
Lower explosive level
Lower explosive limit
Lower face projection
Lower flammability level
Lower flammability limit
Lower flammable level
Lower flammable limit
Lower frame
Lower girdle facet
Lower half facet
Lower jaw - fork length
Lower jaw fork length
Lower jaw to fork length
Lower level frame
Lower of cost and market
Lower of cost and market method
Lower of cost or market
Lower of cost or market method
Lower traverse
Lower yoke
Lower-break facet
Lower-girdle facet
Multi- purpose initiator lanyard lower end fitting
Pavilion half
Static lanyard lower end fitting

Vertaling van "lower and projections " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


environmental assessment of the Lower Churchill Project Generation Facilities

évaluation d'impact de la centrale sur le cours inférieur du Churchill


lower explosive limit | LEL | lower explosion limit | lower flammable limit | lower flammability limit | LFL | lower explosive level | lower explosion level | lower flammable level | lower flammability level

limite inférieure d'explosivité | LIE | limite inférieure d'explosion | LIE | limite inférieure d'explosibilité | LIE | limite d'explosivité inférieure | LEI | limite d'explosion inférieure | LEI | limite inférieure d'inflammabilité | LII | limite d'inflammabilité inférieure | LII


lower of cost or market [ LOCOM,LCM | lower of cost and market | lower of cost or market method | lower of cost and market method | cost or market, whichever is lower | cost or market whichever is lower | cost or market, whichever is the lower ]

méthode de la moindre valeur [ évaluation à la moindre valeur | méthode de la valeur minimale | méthode d'évaluation à la valeur minimale | méthode d'évaluation au coût ou à la valeur du marché, selon le moins élevé des deux | évaluation au coût ou à la valeur du marché, selon le moins élevé d ]


pavilion half [ bottom half | bottom half facet | bottom-half facet | lower-girdle facet | lower girdle facet | lower break facet | lower-break facet | bottom break facet | bottom-break facet | lower half facet ]

haléfi de culasse [ haléfis de culasse | halefis de culasse | halefi de culasse ]


lower cross head | lower traverse | lower yoke

sommier inférieur | traverse inférieure


lower of cost or market | LOCAM | lower of cost and market | cost or market whichever is lower | LOCOM | lower of cost or market method

méthode de la moindre valeur | évaluation à la moindre valeur


lower jaw - fork length | lower jaw fork length | lower jaw to fork length | LJFL [Abbr.]

longueur de la mandibule à la fourche


static lanyard lower end fitting | IMP lower lanyard fitting | multi- purpose initiator lanyard lower end fitting | multi-purpose initiator static lanyard lower end fitting

raccord inférieur du cordon statique


lower level frame | lower frame | lower brace

traverse de fond | traverse inférieure | traverse
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the EU15 as a whole, the number is projected to be some 4% lower in 2025 than in 2000 but in the three southern Cohesion countries, 6% lower and in Italy, over 14% lower.

Dans l'ensemble de l'Union européenne des Quinze, ce nombre devrait être inférieur d'environ 4% en 2025 à celui de l'an 2000 mais de 6% dans les trois pays de la cohésion méridionaux et de 14% en Italie.


Of the 11 remaining projects only a limited number was to be considered if money remained after the commitment appropriations for the 17 projects had been exhausted (e.g. projects abandoned, contract negotiations resulting in amounts lower than those provided in the decision, or where additional appropriations were made available by the budgetary authority).

Sur les onze projets restants, seul un petit nombre ont été estimés devoir être pris en compte s'il devait rester des fonds disponibles après épuisement des crédits d'engagement pour les 17 projets (par exemple, en cas d'abandon de projets, de négociations aboutissant à des montants moins élevés que ceux prévus dans la décision, ou de crédits supplémentaires accordés par l'autorité budgétaire).


Inspections of work on the projects 'Treatment station for the middle and upper basin of the Arroyo Culebro- Fuenlabrada Section (Madrid)' (CF No 98.11.61.004) and 'Gavia treatment station (Madrid)' (CF No 98.11.61.018), and the areas affected by the 'Treatment station for the lower basin of the Arroyo Culebro - Getafe sector (Madrid)' project (CCI No 2000.ES.16C.PE.032), which provided all the further information required to complete examination of the application to amend ...[+++]

Visites des travaux en cours concernant les projets «EDAR de la cuenca media-alta del Arroyo Culebro-Sección Fuenlabrada (Madrid)» (FC n° 98.11.61.004) et «EDAR de la Gavia (Madrid)» (FC n° 98.11.61.018), ainsi que des zones concernées par le projet «EDAR de la cuenca baja del Arroyo Culebro-sector Getafe (Madrid)» (CCI n° 2000.ES.16C.PE.032), qui a permis d'obtenir toutes les informations complémentaires nécessaires pour conclure l'instruction de la demande de modification du dernier projet, approuvée par la décision C(2002) 4652 du 18.12.2002.


In addition, the financial analysis of some investment projects revealed that, after revising their cost-benefit analysis, project promoters realised that investment projects actually needed significantly lower EU contributions.

En outre, l'analyse financière de certains projets d'investissement a fait apparaître qu'après avoir revu leur analyse coût-bénéfices, certains promoteurs de projet déclaraient que les projets d'investissement avaient en fait besoin de contributions communautaires significativement moins élevées.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Stresses that some key elements of the Energy Efficiency Directive (e.g. smart meters, cogeneration and renovation plans) need more time, and that a stable post-2020 energy efficiency framework is essential in order to give the necessary confidence and regulatory stability to investors, public authorities and enterprises to launch projects and innovations, as they have great potential to lower the consumption of energy and thus lower the cost for the consumer; notes that public demand ...[+++]

souligne que certains éléments clés de la directive relative à l'efficacité énergétique (par exemple, les compteurs dits «intelligents», la cogénération et les plans de rénovation) nécessitent davantage de temps et qu'un cadre stable en matière d'efficacité énergétique pour la période postérieure à 2020 est essentiel afin de donner aux investisseurs, aux pouvoirs publics et aux entreprises la confiance et la stabilité réglementaire nécessaires pour proposer des projets et des innovations, étant donné qu'ils peuvent contribuer signific ...[+++]


H. whereas, due to the economic crisis, emissions from sectors in the EU emissions trading system (ETS) have been considerably lower than projected, and below the level of initial allocation, but the investment ability of these sectors has also been reduced at the same time,

H. considérant qu'en raison de la crise économique, les émissions des secteurs relevant du système d'échange de quotas d'émission de l'Union ont été nettement plus faibles que prévu et se situent bien en-dessous du niveau des quotas initialement alloués, mais que, dans le même temps, la capacité d'investissement de ces secteurs a également diminué,


18. Notes that as a general feature the costs of NH3 emission reductions seem to be overestimated, for example the draft CAP reform projections of the European Environment Agency foresee lower livestock numbers than the CAFE baseline projections, which if more accurate would also mean lower than projected costs for achieving ammonia emissions reductions;

18. observe que, globalement, le coût des réductions d'émissions de NH3 semble avoir été surestimé; ainsi, les premières projections de réforme de la PAC de l'Agence européenne pour l'environnement prévoient un cheptel inférieur aux projections de base du CAFE, qui, si elles sont plus précises, signifieraient également des coûts projetés plus bas pour réaliser la réduction d'émissions d'ammoniac;


18. Notes that as a general feature the costs of NH3 emission reductions seem to be overestimated, for example the draft CAP reform projections of the European Environment Agency foresee lower livestock numbers than the CAFE baseline projections, which if more accurate would also mean lower than projected costs for achieving ammonia emissions reductions;

18. observe que, globalement, le coût des réductions d'émissions de NH3 semble avoir été surestimé; ainsi, les premières projections de réforme de la PAC de l'Agence européenne pour l'environnement prévoient un cheptel inférieur aux projections de base du CAFE, qui, si elles sont plus précises, signifieraient également des coûts projetés plus bas pour réaliser la réduction d'émissions d'ammoniac;


17. Notes that as a general feature the costs of NH3 emission reductions seem to be overestimated, for example the draft CAP reform projections of the European Environment Agency foresee lower livestock numbers than the CAFE baseline projections, which if more accurate, would also mean lower than projected costs for achieving ammonia emissions reductions;

17. observe que, globalement, le coût des réductions d'émissions de NH3 semble avoir été surestimé; ainsi, les projets de projections de réforme de la PAC de l'Agence européenne pour l'environnement prévoient un cheptel inférieur aux projections de base du CAFE, qui, si elles sont plus précises, signifieraient également des coûts projetés plus bas pour réaliser la réduction d'émissions d'ammoniac;


13. Agrees to a 3.5% increase in payment appropriations over the 2000 budget; agrees to rebudget for 2002 and subsequent years an amount of € 1600 million in commitment appropriations for Community initiative programmes, under paragraph 17 of the Interinstitutional Agreement; accepts the fact that, therefore, payment appropriations for the 2001 budget in heading 2 will be € 700 million lower than projected in the preliminary draft general budget; notes that the reduction will be made against the payment appropriations of the Community Initiatives, as agreed by Parliament and the Council at the conciliation meeting, and requests the Co ...[+++]

13. accepte d'augmenter les paiements de 3,5 % par rapport au budget 2000; accepte de réinscrire au budget de 2002 et des exercices suivants un montant de 1,6 milliard d'euros en engagements en faveur d'initiatives communautaires, conformément au paragraphe 17 de l'accord interinstitutionnel; accepte que de ce fait, les paiements prévus sous la rubrique 2 du budget 2001 soient inférieurs de 700 millions d'euros aux crédits proposés dans l'avant-projet de budget général; note que la réduction portera sur les crédits de paiement des initiatives communautaires, comme convenu par le Conseil et le Parlement lors de la réunion de concertati ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'lower and projections' ->

Date index: 2025-01-16
w