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Altitude of the lower limb
Bottom break facet
Bottom half
Bottom half facet
Bottom-break facet
Bottom-half facet
Cost or market whichever is lower
IMP lower lanyard fitting
LEL
LFL
LJFL
LOCAM
LOCOM
Lower altitude limit
Lower brace
Lower break facet
Lower cross head
Lower explosion level
Lower explosion limit
Lower explosive level
Lower explosive limit
Lower flammability level
Lower flammability limit
Lower flammable level
Lower flammable limit
Lower frame
Lower girdle facet
Lower half facet
Lower jaw - fork length
Lower jaw fork length
Lower jaw to fork length
Lower level frame
Lower of cost and market
Lower of cost and market method
Lower of cost or market
Lower of cost or market method
Lower traverse
Lower yoke
Lower-break facet
Lower-girdle facet
Multi- purpose initiator lanyard lower end fitting
Pavilion half
Static lanyard lower end fitting

Traduction de «lower altitude » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




lower explosive limit | LEL | lower explosion limit | lower flammable limit | lower flammability limit | LFL | lower explosive level | lower explosion level | lower flammable level | lower flammability level

limite inférieure d'explosivité | LIE | limite inférieure d'explosion | LIE | limite inférieure d'explosibilité | LIE | limite d'explosivité inférieure | LEI | limite d'explosion inférieure | LEI | limite inférieure d'inflammabilité | LII | limite d'inflammabilité inférieure | LII


lower of cost or market [ LOCOM,LCM | lower of cost and market | lower of cost or market method | lower of cost and market method | cost or market, whichever is lower | cost or market whichever is lower | cost or market, whichever is the lower ]

méthode de la moindre valeur [ évaluation à la moindre valeur | méthode de la valeur minimale | méthode d'évaluation à la valeur minimale | méthode d'évaluation au coût ou à la valeur du marché, selon le moins élevé des deux | évaluation au coût ou à la valeur du marché, selon le moins élevé d ]


pavilion half [ bottom half | bottom half facet | bottom-half facet | lower-girdle facet | lower girdle facet | lower break facet | lower-break facet | bottom break facet | bottom-break facet | lower half facet ]

haléfi de culasse [ haléfis de culasse | halefis de culasse | halefi de culasse ]


lower cross head | lower traverse | lower yoke

sommier inférieur | traverse inférieure


lower of cost or market | LOCAM | lower of cost and market | cost or market whichever is lower | LOCOM | lower of cost or market method

méthode de la moindre valeur | évaluation à la moindre valeur


lower jaw - fork length | lower jaw fork length | lower jaw to fork length | LJFL [Abbr.]

longueur de la mandibule à la fourche


static lanyard lower end fitting | IMP lower lanyard fitting | multi- purpose initiator lanyard lower end fitting | multi-purpose initiator static lanyard lower end fitting

raccord inférieur du cordon statique


lower level frame | lower frame | lower brace

traverse de fond | traverse inférieure | traverse
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(3) When two balloons operating at different altitudes are converging, the pilot-in-command of the balloon at the higher altitude shall give way to the balloon at the lower altitude.

(3) Lorsque deux ballons, utilisés à des altitudes différentes, ont des trajectoires qui convergent, le commandant de bord du ballon à l’altitude la plus élevée doit céder le passage au ballon à l’altitude inférieure.


(9) The pilot-in-command of an aircraft at a lower altitude, as described in subsection (8), shall not overtake or cut in front of an aircraft at a higher altitude that is in the final stages of an approach to land.

(9) Le commandant de bord de l’aéronef qui se trouve à l’altitude inférieure, tel qu’il est indiqué au paragraphe (8), ne peut ni manoeuvrer devant l’aéronef qui se trouve à l’altitude supérieure ni le dépasser s’il est en approche finale.


(8) The pilot-in-command of an aircraft that is approaching an aerodrome for the purpose of landing shall give way to any aircraft at a lower altitude that is also approaching the aerodrome for the purpose of landing.

(8) Le commandant de bord d’un aéronef qui s’approche d’un aérodrome en vue d’y atterrir doit céder le passage à tout aéronef qui se trouve à une altitude inférieure et qui s’approche également de l’aérodrome pour y atterrir.


(b) at a lower altitude, the presence over the greater part of the area in question of slopes too steep for the use of machinery or requiring the use of very expensive special equipment, or a combination of these two factors, where the constraints resulting from each taken separately are less acute but the combination of the two gives rise to an equivalent constraints.

(b) la présence, à une altitude moindre, de fortes pentes dans la majeure partie du territoire concerné, telles que la mécanisation n'est pas possible ou nécessite l'utilisation d'un matériel particulier très onéreux, ou la combinaison de ces deux facteurs, lorsque l'importance de la contrainte résultant de chacun d'eux pris séparément est moins accentuée, à condition que de cette combinaison résulte une contrainte équivalente.


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(b) at a lower altitude, the presence over the greater part of the area in question of slopes too steep for the use of machinery or requiring the use of very expensive special equipment, or a combination of these two factors, where the constraints resulting from each taken separately is less acute but the combination of the two gives rise to an equivalent constraints.

(b) la présence, à une altitude moindre, de fortes pentes dans la majeure partie du territoire concerné, telles que la mécanisation n'est pas possible ou nécessite l'utilisation d'un matériel particulier très onéreux, ou la combinaison de ces deux facteurs, lorsque l'importance de la contrainte résultant de chacun d'elles pris séparément est moins accentuée, à condition que de cette combinaison résulte une contrainte équivalente.


(a) over a built-up area or over an open-air assembly of persons unless the aircraft is operated at an altitude from which, in the event of an emergency necessitating an immediate landing, it would be possible to land the aircraft without creating a hazard to persons or property on the surface, and, in any case, at an altitude that is not lower than

a) au-dessus d’une zone bâtie ou au-dessus d’un rassemblement de personnes en plein air, à moins que l’aéronef ne soit utilisé à une altitude qui permettrait, en cas d’urgence exigeant un atterrissage immédiat, d’effectuer un atterrissage sans constituer un danger pour les personnes ou les biens à la surface, et, dans tous les cas, à une altitude d’au moins :


The added advantage is that the landing minima — the minimum altitude above ground that the aircraft may descend to during the final approach before the pilot actually sees the runway — are also generally lower than traditional ground-based approach systems, such as NDB and VOR type of approaches.

L'avantage est que les minimums d'atterrissage, c'est-à-dire l'altitude minimale à laquelle un aéronef peut descendre au cours de l'approche finale avant que le pilote voie la piste, sont en général plus bas que ceux des systèmes au sol traditionnels, tels que le radiophare non directionnel, ou NDB, et le radiophare omnidirectionnel VHF, ou VOR.


14. Calls for further research efforts in order to enhance our understanding of the full effects of aviation on climate change; considers that it is particularly important to clarify the effects of aircraft contrails (water vapour) as well as to what extent flying at lower altitudes would reduce overall emissions and hence climatic impact, and to assess the heating effect of aerosols emitted in the stratosphere;

14. appelle à une intensification des efforts de recherche afin d'améliorer notre compréhension des effets totaux de l'aviation sur le changement climatique; considère qu'il est particulièrement important de clarifier les effets des trainées de condensation des aéronefs (vapeur d'eau) et dans quelle mesure le fait de voler à basse altitude permettrait de réduire l'ensemble des émissions et, partant, les répercussions sur le climat et d'évaluer l'effet thermique des aérosols émis dans la stratosphère;


14. Calls for further research efforts in order to enhance our understanding of the full effects of aviation on climate change; considers that it is particularly important to clarify the effects of aircraft contrails (water vapour) as well as to what extent flying at lower altitudes would reduce overall emissions and hence climatic impact, and to assess the heating effect of aerosols emitted in the stratosphere;

14. appelle à une intensification des efforts de recherche afin d'améliorer notre compréhension des effets totaux de l'aviation sur le changement climatique; considère qu'il est particulièrement important de clarifier les effets des trainées de condensation des aéronefs (vapeur d'eau) et dans quelle mesure le fait de voler à basse altitude permettrait de réduire l'ensemble des émissions et, partant, les répercussions sur le climat et d'évaluer l'effet thermique des aérosols émis dans la stratosphère;


13. Calls for further research efforts in order to enhance our understanding of the full effects of aviation on climate change; considers that it is particularly important to clarify the effects of aircraft contrails (water vapour) as well as to what extent flying at lower altitudes would reduce overall emissions and hence climatic impact, and to assess the heating effect of aerosols emitted in the stratosphere;

13. appelle à une intensification des efforts de recherche afin d'améliorer notre compréhension des effets totaux de l'aviation sur le changement climatique; considère qu'il est particulièrement important de clarifier les effets des trainées de condensation des aéronefs (vapeur d'eau) et dans quelle mesure le fait de voler à basse altitude permettrait de réduire l'ensemble des émissions et, partant, les répercussions sur le climat et d'évaluer l'effet thermique des aérosols émis dans la stratosphère;


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