Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult skills
Are Low-Skilled Workers Losing Ground in Canada?
Low-skilled person
Low-skilled worker
Moderate mental subnormality
Survey of Adult Skills
Worker with low skills

Vertaling van "low-skilled adults " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne


low-skilled worker [ worker with low skills ]

travailleur peu spécialisé


low-skilled person | low-skilled worker

personne ayant un faible niveau de compétences | travailleur faiblement qualifié | travailleur peu qualifié


Have the Labour Market Conditions of Low-Skilled Workers Worsened in Canada?

Have the Labour Market Conditions of Low-Skilled Workers Worsened in Canada?


Are Low-Skilled Workers Losing Ground in Canada?

Les travailleurs peu qualifiés perdent-ils du terrain au Canada?


A rare endocrine disease with characteristics of the triad of adult-onset diabetes mellitus, progressive hearing loss (usually presenting in the first decade of life and principally of low to moderate frequencies), and/or juvenile-onset optic atrophy

syndrome de Wolfram-like


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


Definition: A state of altered consciousness in which phenomena of sleep and wakefulness are combined. During a sleepwalking episode the individual arises from bed, usually during the first third of nocturnal sleep, and walks about, exhibiting low levels of awareness, reactivity, and motor skill. Upon awakening, there is usually no recall of the event.

Définition: Altération de l'état de conscience tenant à la fois du sommeil et de la veille. Durant un épisode de somnambulisme, l'individu se lève du lit, habituellement au cours du premier tiers du sommeil nocturne et il déambule; ces manifestations correspondent à un niveau réduit de vigilance, de réactivité et d'habilité motrice. Au réveil, le sujet ne garde habituellement aucun souvenir de l'épisode.




Survey of Adult Skills

évaluation des compétences des adultes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
72. Shares the Commission’s concerns about the alarmingly low participation levels in adult learning in most Member States, with the average rate of uptake for the EU standing at 8,9 %; stresses, therefore, the need to focus on low-skilled adults and on the role played by adult education and training in reaching out to these groups, as well as focusing on intergenerational learning; recalls the opportunities that digital learning and OER can bring with respect to access to education and training; recalls the importance of promoting digital literacy and access to and use of ICT to all age groups of the population;

72. se déclare, tout comme la Commission, préoccupé des niveaux de participation à des activités de formation des adultes, qui sont particulièrement faibles dans la plupart des États membres, avec un taux moyen de 8,9 % dans l'Union; souligne par conséquent la nécessité de se préoccuper particulièrement des adultes peu qualifiés et du rôle joué par l'éducation et la formation des adultes pour accéder à ces groupes, et de mettre l'accent sur l'apprentissage intergénérationnel; appelle les possibilités offertes par l'apprentissage numérique et les ressources éducatives libres quant à l'accès à l'enseignement et à la formation; rappelle ...[+++]


72. Shares the Commission’s concerns about the alarmingly low participation levels in adult learning in most Member States, with the average rate of uptake for the EU standing at 8.9 %; stresses, therefore, the need to focus on low-skilled adults and on the role played by adult education and training in reaching out to these groups, as well as focusing on intergenerational learning; recalls the opportunities that digital learning and OER can bring with respect to access to education and training; recalls the importance of promoting digital literacy and access to and use of ICT to all age groups of the population;

72. se déclare, tout comme la Commission, préoccupé des niveaux de participation à des activités de formation des adultes, qui sont particulièrement faibles dans la plupart des États membres, avec un taux moyen de 8,9 % dans l'Union; souligne par conséquent la nécessité de se préoccuper particulièrement des adultes peu qualifiés et du rôle joué par l'éducation et la formation des adultes pour accéder à ces groupes, et de mettre l'accent sur l'apprentissage intergénérationnel; appelle les possibilités offertes par l'apprentissage numérique et les ressources éducatives libres quant à l'accès à l'enseignement et à la formation; rappelle ...[+++]


reduce the number of low-skilled adults through access to adult training and lifelong learning; and

réduire le nombre d'adultes peu qualifiés par l'accès à la formation des adultes ainsi qu'à l'éducation et à la formation tout au long de la vie; et


The strategy also highlighted the need to reduce early school leaving and the number of low-skilled adults.

La stratégie a également souligné la nécessité de réduire le décrochage scolaire et le nombre d’adultes peu qualifiés.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
While ensuring the necessary skills level requested by a continuously changing labour market and supporting education and training alongside programmes for adult learning, Member States should take into account that low-skills jobs are also needed and that employment opportunities are better for the high-skilled than for the medium- and low-skilled.

Tout en assurant le niveau de compétences exigé par un marché du travail en perpétuelle mutation et en soutenant l'enseignement et la formation, parallèlement à des programmes de formation pour adultes, les États membres devraient tenir compte du fait que des emplois peu qualifiés sont également nécessaires et que les perspectives d'emploi sont meilleures pour les personnes hautement qualifiées que pour celles qui sont moyennement ou peu qualifiées.


20% of the EU working age population has low literacy and numeracy skills: the figure is higher among the unemployed who are likely to be caught in a 'low-skills trap' because they do little or no adult learning;

20 % de la population européenne en âge de travailler a de faibles compétences en lecture, en écriture et en calcul: le taux est plus élevé parmi les personnes sans emploi qui sont susceptibles de tomber dans le piège des faibles compétences, car elles suivent peu de formations pour adultes voire aucune;


In order to achieve the ambitious target that member states have set themselves of ensuring that 15 % of the working age population participate in some form of adult learning by the year 2020, it is therefore necessary to devote special attention to measures providing continued skills development and further education for the high number of low-skilled Europeans .

Afin d'atteindre l'objectif ambitieux que se sont fixé les États membres, à savoir faire en sorte que, d'ici 2020, 15 % des personnes en âge de travailler participent sous l'une ou l'autre forme à des activités d'éducation et de formation des adultes, il est par conséquent nécessaire d'apporter une attention particulière aux mesures en faveur d'un développement continu des compétences et d'une formation complémentaire destinée au grand nombre d'Européens peu qualifiés .


They include a great variety, ranging from the sexual exploitation of individuals trying to enter Canada to work in the adult entertainment business as exotic dancers through temporary workers at risk of becoming victims of human trafficking to low-skilled labourers vulnerable to humiliating and degrading treatment by their abusive employers.

Parmi tant d'autres, mentionnons notamment la situation des personnes qui essaient d'entrer au Canada pour travailler dans le secteur du divertissement pour adultes comme danseuses exotiques et qui risquent d'être exploitées sexuellement, celle des travailleurs temporaires à risque de devenir des victimes de la traite des personnes et celle des travailleurs peu qualifiés susceptibles de subir un traitement humiliant et dégradant de la part d'un employeur.


On average women participated in education more than men (in 2006: 10.4%, females: 8.8% males:) and adults with high education participated much more in lifelong learning than low skilled adults.

En moyenne, les femmes participent plus que les hommes (en 2006: 10,4 % de femmes; 8.8 % d’hommes).


On average women participated in education more than men (in 2006: 10.4%, females: 8.8% males:) and adults with high education participated much more in lifelong learning than low skilled adults.

En moyenne, les femmes participent plus que les hommes (en 2006: 10,4 % de femmes; 8.8 % d’hommes).




Anderen hebben gezocht naar : survey of adult skills     adult skills     low-skilled person     low-skilled worker     moderate mental subnormality     worker with low skills     low-skilled adults     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'low-skilled adults' ->

Date index: 2025-08-09
w